درپوش باد لاستیک از بین رفته است: آیا لاستیک هوا را از دست می دهد؟

درپوش سوپاپ ها را می توان از پلاستیک، لاستیک یا فلز با کیفیت بالا ساخت تا از نشت هوا جلوگیری کند و شیر را سفت تر کند. اگر درپوش روی سوپاپ لاستیک نباشد چه اتفاقی می افتد؟ وقتی متوجه آن می‌شوید، فوراً فکر می‌کنید: آیا باید فوراً درپوش سوپاپ بگیرم؟ و پاسخ این است: لزوماً یک نیاز فوری نیست، اما البته. به دلیلی وجود دارد و داشتن آن مهم است.

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

درپوش سوپاپ چه وظایفی را انجام می دهد؟ این با یک مهر و موم کوچک لاستیکی در داخل طراحی شده است تا از ورود زباله یا چیزهای دیگر به دریچه لاستیک شما جلوگیری کند. در کنار این کارکردها، نقش اصلی این کلاهک به پوشاندن شیر برای محافظت از ساقه سوپاپ شما نیز کمک می کند. و در صورت خرابی این قطعه هوا را به داخل لاستیک خودرو نشت می کند. و البته باعث کاهش عملکرد لاستیک شما می شود.

بسیاری از ما پس از قرار دادن آنها در هوا، نگاهی به آن درپوش‌های روی لاستیک‌های ماشین خود نمی‌اندازیم. اما حتی ریزترین قطعات خودرو هم هدفی دارند – و می توانند بخش مهمی باشند. چیزی که معمولاً اتفاق می‌افتد این است که افراد پس از درآوردن این کلاه به راحتی فراموش می‌کنند که دوباره آن را از لاستیک خارج کنند. بنابراین چیزی که در نهایت اتفاق افتاده این است که پس از چندین سال، آلودگی ها شروع به جمع شدن می کنند و می توانند اثرات بدی روی لاستیک های شما داشته باشند.  فراموش نکنید که به محض پر شدن فشار برای لاستیک ها، درپوش سوپاپ را بچرخانید. مطمئناً ما نیز از اطلاعاتی که در بالا تجزیه و تحلیل کردیم، دانش اولیه در مورد درپوش سوپاپ تایرها را داریم. در ادامه پاسخ بعدی سوال را در تاپیک امروز خواهیم یافت.

درپوش باد لاستیک از بین رفته است: آیا مشکل بزرگی است؟

درپوش سوپاپ ها فقط کمی از درپوش های پلاستیکی یا فلزی نیستند که به ظاهر خوب شیر کمک کنند. برای محافظت از شیر شریدر ساخته شده است. میل سوپاپ که در آن هسته سوپاپ رزوه می شود تا هوا یا نیتروژن را در لاستیک خودرو به دام بیندازد. بنابراین بسیاری از رانندگان احتمالاً نگران این هستند که: هوای زیادی از لاستیک‌هایشان خارج می‌شود یا در صورت گم شدن کلاهک نمی‌توانند ایمن رانندگی کنند. درسته یا نه؟ بلافاصله توضیح خواهیم داد.

آیا تایرهای شما بدون درپوش فشار باد لاستیک هوا را از دست می دهند؟

گاهی اوقات، در حین تعمیر و نگهداری لاستیک یا به دلیل عوامل خارجی، می توانید این درپوش کوچک سوپاپ را از دست بدهید یا به آن آسیب بزنید. اما زیاد نگران نباش. زیرا حقیقت این است: لاستیک شما هوا را از دست نمی دهد زیرا درپوش ندارد. اگرچه درپوش سوپاپ نقش مهمی ایفا می کند، اما بر گردش هوا در لاستیک تأثیر نمی گذارد. وظیفه اصلی این درپوش محافظت از ساقه سوپاپ در برابر آلودگی و رطوبت است.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود خودروی شما به مرور زمان هوا را از دست بدهد. ما این مشکل را روشن خواهیم کرد:

عملکرد نامناسب میل سوپاپ

لاستیک شما کاملا نو است، هیچ میخی روی آن نیست، اما لاستیک های شما همچنان هوا را از دست می دهند. بیایید میل سوپاپ را بررسی کنیم. دریچه آسیب دیده اغلب دلیل نشت هوا در لاستیک های شما است. با گذشت زمان، میل سوپاپ خراب می شود و باعث می شود تایر به آرامی از 1-3 PSI کاهش یابد.

نوسان دما

مولکول های هوا به دلیل هوای سرد متراکم تر می شوند که منجر به کاهش فشار باد تایر می شود . تایرهای شما به ازای هر 10 درجه فارنهایت کاهش دما، 1 PSI از دست خواهند داد.

میخ در لاستیک

هنگام سفر در جاده، به خصوص در جاهایی که زمین دشوار است. تصادف غلت خوردن لاستیک با میخ یا جسم تیز ماشین شما را با دردسرهای زیادی مواجه می کند. آیا به همین دلیل است که لاستیک شما هوا را از دست می دهد؟ به طور معمول، تایر از 2 PSI-3 PSI در یک روز کاهش می یابد. روش رسیدگی به لاستیک های میخ دار کاملاً متنوع است، می تواند بداهه سازی موقت یا وصله طولانی مدت باشد. وقتی کل شعاع لاستیک های خود را بررسی می کنید، مطمئن شوید که چیزی که لاستیک های شما را سوراخ کرده باشد، سنگ تیز، پیچ یا میخ نباشد.

چرخ ها از لاستیک های شما دور می شوند.

چرخ‌های شما طوری طراحی شده‌اند که با لاستیک‌های خودرو مناسب باشند. هنگامی که چرخ خم می شود یا آسیب می بیند، می تواند باعث نشت هوا شود. حتی فشار دادن روی لاستیک و ایجاد پنچر شدن لاستیک. چرخ‌های خمیده نیز باعث لرزش خودرو می‌شوند و به مهره تایر آسیب می‌رسانند.

آیا می توانید بدون درپوش سوپاپ لاستیک خودرو را با خیال راحت رانندگی کنید؟

این یک خبر خوب برای شما است زیرا اگر پوشش هوا از بین رفته باشد، همچنان می توانید در مسافت معینی به رانندگی با ماشین خود ادامه دهید. در حالی که ممکن است بدون درپوش باد لاستیک رانندگی کنید، توصیه می‌کنیم زمانی که فرصت پیدا کردید آن را تعویض کنید تا از گرد و غبار و زباله‌هایی که می‌توانند به لاستیک‌های شما نفوذ کنند بر کیفیت لاستیک‌ها تأثیر بگذارند. خوشبختانه درپوش های سوپاپ هوا به راحتی قابل تعویض هستند و در فروشگاه های قطعات خودرو یافت می شوند. هنگام انتخاب درپوش سوپاپ چند گزینه خواهید داشت: پلاستیکی یا فلزی. به نظر ما باید از پلاستیک استفاده کنید. کلاهک فلزی می تواند به مرور زمان خورده شود و به ساقه بچسبد، و در صورت نیاز به سوخت گیری، برداشتن آن بسیار دشوار است.

چگونه درپوش سوپاپ تایر را تعویض کنیم؟

همانطور که می دانیم لاستیک ها بخشی هستند که همیشه باید به سطح جاده متصل شوند. بنابراین درپوش سوپاپ‌های روی لاستیک‌ها می‌توانند به دلیل ضربه‌های جاده یا سایر موانع فرسوده شوند و رزوه شوند. و ما باید این کلاه را عوض کنیم، به جای رفتن به تعمیرگاه، می توانیم چند مرحله ساده را برای انجام آن در خانه با شما در میان بگذاریم:

مرحله 1:

 از پایه قفسه برای بلند کردن ماشین خود استفاده کنید و تایرهای ماشین را بچرخانید تا درپوش در دید شما وارونه شود.

مرحله 2: درپوش سوپاپ لاستیک را بردارید

این مرحله می تواند برای برخی از رانندگان دشوار باشد زیرا گاهی اوقات ممکن است درپوش ها به میل سوپاپ چسبیده باشند. بنابراین برداشتن آنها برای شما سخت است. برای رفع مشکل می توانید روان کننده لاستیک را روی شیر درپوش اسپری کنید و پس از آن به راحتی درپوش را بردارید. راه دیگر، می توانید یک انبردست بردارید و شیر را تا جایی که می توانید ثابت نگه دارید.

پس از آن، از انبردست دیگری استفاده می کنید و درپوش را می پیچید تا آزاد شود. معمولاً وقتی درپوش سوپاپ را بردارید. متوجه خواهید شد که زباله های زیادی در قسمت پایین وجود دارد و باید آن را تمیز کنید. می توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید و آن را خراش دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ زباله ای در قسمت داخلی کلاه شما وجود ندارد و ادامه دهید و دوباره این کلاه را محکم کنید. 

مرحله 3: با یک مورد جدید جایگزین کنید

پس از اتمام برداشتن درپوش سوپاپ، درپوش جدید را دوباره روی آن قرار می‌دهید و می‌توانید مقداری از گریس را برداشته و قبل از نصب آن در میل سوپاپ، آن را روی درپوش بکشید. این کمک می کند که کلاه در آینده گیر نکند. 

این یک فرآیند کاملا ساده است، فقط چند دقیقه طول می کشد تا آن را انجام دهید. با این حال، اگر همچنان در فرآیند تعویض مشکل دارید، می توانید برای داشتن پشتیبانی به مکانیک مراجعه کنید.

ادامه مطلب
میل بادامک در مقابل میل لنگ: تفاوت چیست؟
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو