توضیح ساده برای کار کردن مبدل های گشتاور قفل شده

برای اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد آن و مکانیسم قفل جدید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

امداد خودرو آقای امداد در این شرایط با نیروهائی کاربلد و تجهیزات و امکانات کامل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

قفل کردن مبدل های گشتاور – از ابتدا

تمام  مدل های تعبیه شده گیربکس اتوماتیک مدرن  با قفل مبدل گشتاور عرضه می شوند . این یک مکانیسم نوآورانه است که به دلیل کارایی که ارائه می دهد، در حال چرخش در بازار است. بیایید اصول اولیه و عملکرد این سیستم ها را از ابتدا بررسی کنیم.

1.  مبدل گشتاور چیست؟

مبدل‌های گشتاور شبیه کوپلینگ سیال (دستگاه‌هایی برای عبور نیروی مکانیکی دوار) هستند که توانایی انتقال نیرو از یک موتور احتراق داخلی به بار رانده را دارند. تا آنجا که به موقعیت مربوط می شود، مبدل های گشتاور بین صفحه انعطاف پذیر موتور و گیربکس اتوماتیک قرار دارند.

عملکرد اصلی مبدل های گشتاور، ضرب گشتاور برای مقابله با کاهش سرعت های چرخشی است. این مبدل‌ها برای راندن یک وسیله نقلیه سنگین در جاده‌ها بسیار مفید هستند. اکنون که می دانید مبدل گشتاور چیست. بیایید با درک مبدل های گشتاور قفل شونده پیش برویم .

مسائل مربوط به مبدل های گشتاور قفل شده
مبدل گشتاور از کاهش سرعت چرخش جلوگیری می کند 

علاوه بر وظیفه مهم توقف کامل خودرو بدون توقف، مبدل گشتاور در مواقعی که نیاز به توقف ناگهانی (عملکرد به عنوان ترمز) است، گشتاور بیشتری برای خودرو ایجاد می کند. مبدل های گشتاور مدرن می توانند گشتاور موتور را 2 یا 3 برابر افزایش دهند. این اثر تنها زمانی رخ می دهد که موتور بسیار سریعتر از گیربکس بچرخد.

در سرعت بالا، گیربکس و موتور اکنون با سرعت تقریبا مساوی حرکت می کنند. با این حال، در حالت ایده آل، گیربکس باید با همان سرعت موتور حرکت کند زیرا سرعت های مختلف باعث هدر رفتن تلاش می شود. این بخشی از دلیل مصرف سوخت خودروهایی است که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند نسبت به خودروهایی که از جعبه دنده دستی استفاده می کنند.

اکنون که می دانید مبدل گشتاور چیست. بیایید با درک مبدل های گشتاور قفل شونده پیش برویم .

 

ادامه مطلب
7 دلیل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی و راهکار

2.  اصول قفل کردن مبدل های گشتاور

قفل مبدل گشتاور چیست؟  باید این واقعیت را بدانیم که یک مبدل گشتاور مستعد کاهش کارایی پیشرانه است. هنگامی که قدرت موتور کمتر از مقدار نرمال شده آستانه باشد، ممکن است لغزش در داخل مبدل گشتاور رخ دهد. با لغزش گرما می آید که به نوبه خود منجر به کاهش مصرف سوخت می شود. بنابراین برای رفع مشکلات اساسی، کلاچ قفلی معرفی شده است.

سیستم قفل نوآورانه پروانه را به توربین متصل می کند و مبدل گشتاور را به یک کوپلینگ مکانیکی مطلق تبدیل می کند. نتیجه یک مکانیسم قفل کاشته شده شامل بهبود قدرت انتقال سرخوردن و گرمای اتلاف کمتر است. همچنین ممکن است نگاهی به نکات نگهداری داشته باشید ، زمانی که سرعت انتقال بهتر تمام چیزی است که می خواهید و  مبدل گشتاور قفلی چگونه کار می کند.

3.  مبدل گشتاور قفلی چگونه کار می کند

مبدل گشتاور قفلی یک ویژگی است که در بسیاری از خودروهای مدرن مجهز به گیربکس اتوماتیک یافت می شود. عملکرد اصلی آن حذف تلفات انرژی است که در مبدل گشتاور در طول کارکرد عادی رخ می دهد و در نتیجه راندمان سوخت را بهبود می بخشد.

به محض اینکه موتور و گیربکس تقریباً با سرعت یکسانی کار می کنند، کلاچ قفل درگیر می شود  . سرعتی که مکانیزم قفل به طور خودکار فعال می شود حدود 64 کیلومتر در ساعت است. با این حال، برای قفل شدن انتقال، برخی از الزامات دنبال می شود.

عملکرد مبدل های گشتاور قفل
در سرعت 64 کیلومتر در ساعت، مکانیسم قفل فعال می شود 

دمای مایع خنک‌کننده ، سرعت آستانه قفل، کروز کنترل و چرخ دنده‌ها برخی از پارامترهایی هستند که بر عملکرد مبدل‌های قفلی تأثیر می‌گذارند. اگر همه عوامل در جای خود قرار گرفته باشند و قفل فعال شود، پروانه و توربین به هم متصل می شوند. در نتیجه، می توانید انتظار داشته باشید که 100٪ قدرت از طریق مبدل گشتاور عبور کند. آیا این همه آن چیزی نیست که شما می خواهید؟

بسته بندی

این همه در مورد مبدل های گشتاور قفل است که عمر کلی را به گیربکس اتوماتیک اضافه می کند. برخی از مسائل مربوط به عملکرد ضعیف قفل نیز وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. قبل از تشخیص هر یک از مشکلات، درک عملکرد مبدل های گشتاور قفل شده ضروری است. این موضوع هیاهو در مورد موضوع را توضیح می دهد!

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو