تبدیل ترمز درام به دیسک: 3 مرحله ساده!

فرآیند تبدیل ترمز درام به دیسک

تبدیل درام به دیسک یک فرآیند چالش برانگیز است و اکثر فروشگاه های ترمز حتی تخصص و مهندسی لازم برای انجام این کار را ندارند. با این حال، با توجه به اینکه دانش قوی و تجربه عملی در مکانیزم خودرو دارید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

اولین قدم این است که همه چیز را آماده کنید و این شامل تخلیه نیمی از روغن ترمز از سیلندر اصلی و شل کردن مهره های روی چرخ است که در آن درام ترمز را از آن جدا خواهید کرد. وسیله نقلیه را با جک بلند کنید و لاستیک را بردارید.

 

تبدیل ترمز درام به دیسکی
این تبدیل باعث افزایش عملکرد خودرو خواهد شد.

هنگامی که آماده تبدیل ترمزهای درام به دیسک هستید ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1 

اگر ماشین دیفرانسیل عقب است یک گیره گرد کوچک روی گل میخ چرخ پیدا کنید و آن را بردارید. چرخ تنظیم را در داخل سوراخ دسترسی که باید روی صفحه پشتی یا درام ترمز باشد بچرخانید و درام را شل کنید. در نهایت آن را از سوکت خود خارج کنید.

اگر وسیله نقلیه دیفرانسیل جلو است، بلبرینگ چرخ و درپوش بلبرینگ را جدا کنید تا بتوانید درام ترمز را جدا کنید.

 

مرحله 2 

این مرحله از تبدیل درام به دیسک در مورد جدا کردن کفش های ترمز است. پس از برداشتن، تمام سخت افزارهای متصل به کفش از جمله مجموعه پیچ، فنرها و حلقه های نگهدارنده را باز کنید.

وضعیت دوک را از نزدیک بررسی کنید. کثیفی و زنگ زدگی را تمیز کنید یا در صورت فرسودگی آن را تعویض کنید.

مرحله 3

اکنون زمان آن است که ترمزهای دیسکی را وصل کنید. اما، ابتدا باید روتور را با بستن مهره ها و بلبرینگ ها به اسپیندل وصل کنید. لنت های ترمز را با قرار دادن مجموعه کالیپر در بالای روتور و بستن خطوط ترمز محکم کنید. این مرحله را با نصب کابل ترمز دستی در داخل پیستون کالیپر بپیچید.

هنگامی که بستن آخرین پیچ ها و پیچ ها تمام شد، سیلندر اصلی را با روغن ترمز تازه پر کنید. کار شما با تبدیل ترمز درام به دیسک تمام شده است !

نحوه تبدیل ترمزهای درام به ترمز دیسکی
یک کیت تبدیل برای فورد استرلینگ.

آیا باید ترمزهای درام را به دیسکی تبدیل کنیم؟

همانطور که همه ما می دانیم، ترمزهای دیسکی دارای مزایای ساختار ساده و حساسیت ترمز خوب هستند، اما به دلیل محدودیت های اندازه، نمی توانند نیروی ترمز زیادی ایجاد کنند و لنت های ترمز باید بیشتر تعویض شوند.

در مقابل، ترمزهای درام این مزیت را دارند که می‌توانند نیروی ترمز زیادی ایجاد کنند و لنت‌ها بیشتر دوام می‌آورند، اما ساختار پیچیده‌تر و تعمیر و نگهداری دشوارتری دارند.

انتخاب سیستم ترمز عمدتاً به ساختار وسیله نقلیه شما، اجزاء و محاسبات فنی بستگی دارد. به عنوان مثال، در تویوتا سینا، اگر خودرو به سیستم VSC (کنترل پایداری خودرو) مجهز باشد، ترمزهای جلو و عقب ترمز دیسکی هستند (مانند Sienna LE 4WD). برای خودروهایی که مجهز به VSC نیستند، ترمز عقب به عنوان ترمز درام انتخاب می شود.

اگر تویوتا سینا LE شما مجهز به VSC نیست، استفاده از ترمزهای دیسکی جلو و ترمزهای درام عقب طبیعی است و می توانید از ایمنی ترمزها کاملاً مطمئن باشید.

تبدیل درام به ترمز دیسکی گاهی اوقات یک فرآیند کاملاً پیچیده است، بنابراین قبل از انجام این فرآیند باید با یک متخصص مشورت کنید. 

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

ادامه مطلب
نکاتی در مورد سفر جاده ای و آمادگی برای سفر
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو