دلایل اصلی کار نکردن سیستم AC

معمولاً هنگامی که سرمایش یا گرمایش خودرو شما خراب می شود، با صداها یا بوهای عجیب همراه می شود. با این حال، همیشه اینطور نیست که علائم آشکار خود را نشان دهند. به همین دلیل است که دانستن دلایل خرابی تهویه مطبوع مهم است تا بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

تیم امدادخودروی آقای امداد از متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است که به انواع خودروها و مشکلات جاده ای تسلط دارند.

آسیب های رایج که دلایلی را نشان می دهد که AC خودرو کار نمی کند

1. تهویه هوا باد را نشان می دهد نه سرما را

اگر گرمایش در ماشین کار نمی کند ، اولین دلیل آن باید کمبود گاز باشد. در این سیستم، گاز به داخل کمپرسور فشرده شده و سپس به مایع موجود در یونیت خارجی منتقل می شود. با کاهش شدید فشار، دریچه گاز به سمت گاز حرکت می کند. هنگامی که به کولر منتقل می شود، به دمای محیط می رسد و هوای سرد از فن خارج می شود. اگر گاز کافی نباشد، ماشین فقط باد می کند، نه سرد یا خیلی ضعیف.

دلایل کار نکردن AC ماشین
دلایل کار نکردن AC ماشین: باد را نشان دهید نه سرما را

علاوه بر این، علت ممکن است از فیلتر تهویه مطبوع ناشی شود. هنگام استفاده طولانی مدت، گرد و غبار و کثیفی روی صفحه نمایش اجتناب ناپذیر است. فیلتر کثیف است بنابراین باد نمی تواند وارد کابین شود، بلکه فقط در یونیت داخلی است.

2. AC به طور مداوم بسته می شود

کلید روشن/خاموش خودرو توسط سنسورها و سوئیچ ها کنترل می شود. در این مرحله، فشار گاز در سیستم بالاتر از حد توصیه شده سازنده علت اصلی است. هنگامی که سیستم به طور خودکار فشار غیرعادی را تشخیص می دهد، سیستم برای محافظت از سایر قسمت های سیستم، کلاچ دریچه گاز را جدا می کند.

برای محدود کردن دلایل کار نکردن AC خودرو، کاربران قادر نخواهند بود دستگاه را بدون دستگاه اختصاصی پردازش کنند. برای یافتن علت مناسب و موثرترین راه برای غلبه بر پدیده فوق، خودرو خود را برای مشاوره و تعمیر به یک مرکز خدمات معتبر ببرید.

3. سیستم خنک کننده در سیستم تهویه مطبوع خودرو

بسیاری از رانندگان استدلال می کنند که چسبیدن سرد در لوله های اطراف کندانسور نشانه خوبی از عملکرد خوب سیستم تهویه مطبوع است. با این حال، این اساسی ترین اشتباهی است که منجر به شکست های ناگوار بسیاری می شود.

با این حال، هنگامی که سیستم تهویه مطبوع به طور جدی کمبود گاز سرد داشته باشد، فشار در مخزن به شدت کاهش می یابد و منجر به کاهش قابل توجهی در نقطه جوش گاز می شود. تبرید در دمای پایین تری تبخیر می شود و باعث می شود دمای آرایه بسیار کمتر از دمای تراکم آب باشد. از آنجا، بخار آب موجود در هوا از برانکارد می‌وزد تا روی سطح لوله و دهانه‌ها، غلاف دکل یخ بزند.

4. سیستم تهویه مطبوع به طور معمول کار می کند اما نه خنک یا خیلی ضعیف است

در این زمان دو حالت پیش می آید. اولا با خودروی جدید بیشتر این موارد به دلیل مسدود بودن فیلتر کولر می باشد. در فرآیند استفاده از وسیله نقلیه، بسته به شرایط زمین، خاک به تدریج به صفحه می‌چسبد و بیش از حد باعث غلیظ شدن باد در واحد داخلی بدون دسترسی به کابین خودرو می‌شود. راه حل این است که مش صفحه نمایش را تمیز کنید.

دلایل کار نکردن AC ماشین
دلایل کار نکردن AC ماشین: به طور معمول کار می کند اما خنک نیست یا بسیار ضعیف است 

برای وسایل نقلیه ای که سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند، علت می تواند پیچیده تر از این باشد. ناشی از طناب خرچنگ-roa هوا سرد همزمان و لغزش. یا ممکن است سیستم به دلیل پیری لوله ها، نشتی یا باز شدن ها آسیب ببیند. خودرو باید به مراکز تعمیر حرفه ای آورده شود تا توسط ماشین آلات تخصصی پردازش شود.

ادامه مطلب
امداد خودرو اراک؛ برترین خدمات تعمیر و یدک‌‌کشی در محل

5. سیستم تهویه مطبوع به طور معمول کار می کند اما بوی نامطبوعی دارد

این احتمالاً بالاترین درصد صاحبان خودروهایی است که با کولر خودرو مشکل دارند و این یکی از دلایلی است که AC خودرو کار نمی کند . علل این وضعیت شامل ذهنی و ذهنی است. دلیل عینی این است که سیستم تهویه خنک شده در کابین (شامل کولر، فیلتر هوا، فن، خروجی هوا و سنسور دما) کثیف یا بد کار می‌کند.

دلایل کار نکردن AC ماشین
دلایل کار نکردن AC ماشین: به طور معمول کار می کند اما بوی نامطبوعی دارد 

به دلیل گرد و غبار طولانی مدت سرنشین خودرو با ناخالصی هایی مانند عرق، زباله، بوی سیگار، عطر، بوی غذا… در گوشه و کنار داخل خودرو. وقتی کولر در حال کار است و باد به داخل کابین می وزد، ناخالصی ها بالا می روند.

5 دلیل اصلی کار نکردن AC خودرو

ممکن است دلایل زیادی برای آن وجود داشته باشد، اما در اینجا 5 دلیل اصلی وجود دارد که باعث می‌شود همه سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی خودرو شما از کار بیفتند. چه خودروهای دستی یا اتوماتیک، این 5 مورد اغلب مقصر هستند.

نشت از مهر و موم یا شیلنگ

خنک‌کننده‌ها و مبردهایی که در سیستم‌های گرمایش/سرمایش در شیلنگ‌های مهر و موم شده وجود دارند، به دلیل عدم نگهداری در معرض نشتی هستند. این شایع ترین علت چنین شکستی است. اگرچه یافتن نشتی بدون مشاهده کامل از زیر خودرو دشوار است، می‌توانید آن را در طول سرویس‌های معمولی بررسی کنید. بررسی شارژ گاز شما نیز زمان خوبی برای چنین تشخیصی است.

نکته تعمیر و نگهداری: از ارائه‌دهنده خدمات خود بخواهید تا در طول سرویس برنامه‌ریزی شده خودرو شما، چنین نشت‌هایی را بررسی کند. و آن را نادیده نگیرید زیرا دلایل خوبی وجود دارد که چرا نباید از خدمات خودرو صرف نظر کنید .

خرابی در ترموستات

احتمال اینکه خودروی شما با ایراد ساخت در ترموستات باشد بسیار کم است. دلیل معمول چنین نقصی نوسان دمای کابین است. اگر ماشین شما مجهز به کنترل دستی سرمایش/گرمایش است، ممکن است مشکلی در سوئیچ، کلاچ کمپرسور، سنسور یا حتی قطع فشار وجود داشته باشد.

خرابی کمپرسور

 

دلایل کار نکردن AC ماشین
چگونه از مشکلات AC در ماشین خود جلوگیری کنید

این دلیل نسبتاً آشکار است. اگر هنگام روشن کردن AC صداهای بلند و عجیبی بشنوید، نشان دهنده معیوب بودن کمپرسور AC است . علاوه بر این، همچنین می تواند نشان دهنده مشکل در فشار مبرد باشد. همچنین، این احتمال وجود دارد که از نوع نامناسبی از روان کننده کمپرسور استفاده کرده باشید. مطمئن شوید که صدا از موتور خارج نمی شود. مطمئن شوید که صدا از موتور خارج نمی شود. در غیر این صورت، مشکل از کمپرسور نیست. در هر صورت، آن را در اسرع وقت بررسی کنید.

خطای الکترونیکی

خودروهای اتوماتیک و خودروهای دستی با امکانات الکترونیکی پیشرفته اغلب از این مشکل رنج می برند. هرچه ماشین شما پیچیده تر باشد، احتمال خطاهای الکترونیکی بیشتر می شود. هنگامی که ویژگی های الکترونیکی بیشتری به سیستم سرمایش/گرمایش شما اضافه می شود، احتمال از کار افتادن چیزها افزایش می یابد. ممکن است سهولت استفاده و راحتی را افزایش دهد، اما دامنه تعمیرات را نیز افزایش می دهد. خطاهای الکترونیکی می تواند یکی از دلایل اصلی توقف کار گرمایش یا AC باشد .

وجود باکتری

دلایل کار نکردن AC ماشین
تجمع بیش از حد باکتری یکی از دلایلی است که AC ماشین کار نمی کند 

از دست دادن سرمایش یا گرما نیز می تواند به دلیل تجمع باکتری باشد. این احتمال وجود دارد که کپک، باکتری یا کپک روی کویل های اواپراتور جمع شده باشد. علامت واضح اگر این مشکل بوی عجیب و غریب در کابین است.

مهم است که درست زمانی که متوجه کوچکترین علائم می شوید، مشکلات را برطرف کنید. در مواردی که هیچ علامتی آشکار نباشد، ممکن است خطرناک باشد. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که بررسی های پیشنهادی را در زمان سرویس انجام دهید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو