بکسل بجای حرکت دادن ماشین و گیر نکردن ماشین

اگر با مشکل اتومبیل روبرو هستید ، باید در اسرع وقت توسط یک متخصص حرفه ای بررسی کنید – اما از کجا می دانید ماشین شما برای رانندگی ایمن است؟ در حالی که برخی شرایط وجود دارد که می توانید وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه برسانید ، مواردی وجود دارد که ممکن است آسیب بیشتری وارد کند. باید حتما بکسل شود. در اینجا چگونگی دانستن زمان نیاز به تماس با یک خودروبر آورده شده است.

 

آیا بکسل  ایمن است؟

 

اول از همه ، چگونه تصمیم می گیرید که رانندگی ایمن باشد؟ اگر مشکل عمدتاً با اجزای غیر ضروری خودرو – مانند تهویه هوا یا شیشه ها – باشد ، احتمالاً وسیله نقلیه شما می تواند به تعمیرگاه برود. در صورتی که تنها نیاز به نگهداری منظم یا معاینه داشته باشید ، همین امر صادق است. همچنین اگر بوی ، صدا یا مناظر عجیبی را متوجه نشوید و خوب اداره شود که در هنگام رانندگی احساس امنیت کنید می توانید ماشین خود را به سمت تعمیرگاه برانید.

 

علائم هشدار دهنده:

 

با این حال ، برخی علائم هشدار دهنده وجود دارد که به این معنی است که شما باید از رانندگی اتومبیل خود اجتناب کنید – ممکن است انجام این کار ایمن نباشد و در نهایت باعث آسیب بیشتر به وسیله نقلیه شود. یکی از بزرگترین نشانه هایی که شما باید با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید و بکسل شوید ، وجود دود از لوله انتهایی یا زیر کاپوت است. اگر همراه با بوی سوزاننده باشد به خصوص باید به آن توجه کنید.

 

بوهای عجیب:

 

بوی دیگری که باید به آن توجه کنید بوی سوخت است که باعث نگرانی شما در کارکردن یا نبودن وسیله نقلیه شما می شود. همچنین باید به از بین رفتن ناگهانی هر مایعاتی مانند روغن ، مایع خنک کننده یا روغن ترمز توجه کنید که می تواند نشان دهنده نشت جدی باشد.در این موقع باید بکسل شود.

 

 

صداهای عجیب:

 

 

مواظب صداهای غیرمعمول باشید. اگر ترمزهای شما صدای سنگینی از سنگ زنی ایجاد می کند ، رانندگی با وسیله نقلیه خود را متوقف کنید و با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید. اگر موتور شما شروع به ایجاد صدای کوبیدن ، چرخاندن یا جیغ زدن می کند ، باید با یک شرکت یدک کش تماس بگیرید که می تواند نشان دهنده مشکلات جدی باشد. 

چراغ های هشدار:

 

به آنچه وسایل نقلیه شما به شما می گویند توجه کنید. اگر دماسنج  ماشین شما خیلی زیاد است ، این نشانه این است که ممکن است بیش از حد گرم شوید. اگر چراغ سطح روغن شما روشن است یا چراغ موتور چک شما چشمک می زند ، باید با یک شرکت یدک کش تماس بگیرید.

 

مشکل رانندگی:

 

سرانجام ، اگر هنگام رانندگی احساس امنیت نمی کنید ، این کار را نکنید. اگر وسیله نقلیه شما به درستی کار نمی کند ، در توقف متوقف می شود و به سرعت شتاب نمی گیرد یا ترمز نمی کند ، باید به جای اینکه خودتان به مغازه بروید ، باید با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید.

چگونه رانندگی کنیم تا گیر نکنیم

 

گیر کردن در کویر و برف مشکل بزرگی نیست ، اما گل و لای داستان دیگری است. در ماههای تابستان ، ممکن است باران زیادی در این منطقه نبیند . اما در زمستان و بهار ، آبهای سیل آسا می توانند جاده ها را به زباله تبدیل کنند. چه بخواهید خارج از جاده رانندگی کنید و چه نکنید ، ممکن است خود را در جاده های گل آلود قرار دهید. وقتی می دانید چه کاری باید انجام دهید ، می توانید آرام باشید و از جاده به آسانی عبور کنید بدون اینکه گیر کنید.

ادامه مطلب
شارژ کردن تلفن در حالی که ماشین خاموش است؟ ایمن یا ناامن

در اینجا چند نکته برای برای مواقع اضطراری آورده شده است:

اگر این علائم را مشاهده کردید در لجن رانندگی نکنید وقتی به گل برخورد می کنید ، اندازه گیری عمق آن دشوار است. قبل از ادامه کار ، سرعت خود را کم کرده و به اطراف خود نگاه کنید. اگر می بینید که تکه هایی به درون آن وارد می شوند ، اما خارج نمی شوند ، باید از رانندگی در آن اجتناب کنید. این بدان معنی است که شاید بسیاری از افراد ، سعی کرده اند از آن عبور کنند و موفق نشدند. می توانید قبل از رانندگی در گل و لای عمق آن را اندازه بگیرید. با استفاده از یک چوب عمق گل و لای را مشخص کنید. آهسته رانندگی کنید ، اما به حرکت خود ادامه دهید

سرعت زیاد در میان گل و لای باعث از دست رفتن کنترل می شود. اما اگر خیلی آهسته رانندگی کنید ، به راحتی گیر می کنید. یافتن این تعادل بین کمترین حد ممکن و به همان سرعتی که لازم است دشوار است. اما این بهترین راه برای عبور از گل است. اگر متوجه شدید که کشش خود را از دست می دهید ، چرخ خود را کمی از راست به چپ بچرخانید تا هنگام حرکت به جلو کشش بیشتری داشته باشید. از رانندگی بر روی جای لاستیک های باقی مانده اجتناب کنید این غریزی است که بخواهید در مسیر شخص دیگری قدم بردارید. اما وقتی صحبت از گل و لای می شود ، باید راه خود را بروید. لکه های لجن نرم تر هستند ، این بدان معنی است که شما دچار کشش نخواهید شد.یک شیار واقعاً عمیق باعث می شود وسیله نقلیه شما پر محور شود و گیر بیفتید.

 

گیر کردن ماشین افرود در گل

 

 

از پیش برنامه ریزی کنید

 

لاستیک های خود را به خوبی باد کرده و در فرم مناسب قرار دهید. هنگام رانندگی در شرایط مرطوب مطمئن شوید که تلفن همراه با شارژ مناسبی دارید. مسیری را که انتخاب می کنید بدانید. گاهی اوقات ، بهتر است فقط از گل و لای جلوگیری کنید. این می تواند به نوع وسیله نقلیه ای که شما رانندگی می کنید و میزان راحتی خود شما بستگی داشته باشد. بیل یا وسایل دیگری را به همراه داشته باشید تا در زمان گیر افتادن کمک کند.

 

اگر گیر کردید چگونه می توانید با خیال راحت از آن خارج شوید

 

خیلی راحت می توانید در گل و لای گیر بیفتید. لاستیک ها را نچرخانید. فقط آرام باشید و سعی کنید با تعویض بین دنده یک و عقب حرکت کنید. اما از یک لمس بسیار سبک روی پدال گاز استفاده کنید. می توانید از دنده دو استفاده کنید. پس از حرکت ماشین ، تا زمانی که روی زمین ثابت نشدید ، متوقف نشوید. اگر این بعد از 8 یا 10 بار جواب نداد ، چیز دیگری را امتحان کنید. از بکسل استفاده کنید، مانند ماسه.

فقط مطمئن شوید که از نوع پایه رسی نیست. حصیر کف اتومبیل حتی ممکن است راهی برای افزودن نیروی چسبندگی باشد. گزینه دیگر حفر مسیری چند سانتی متری برای هر لاستیک است. همچنین می توانید ماشین را جک بزنید. فقط مطمئن شوید که زمین سفت است . و سپس فرورفتگی ها را با شن یا تخته پر کنید تا ماشین شما بیرون بیاید. سرانجام ، ممکن است مجبور شوید با یک یدک کش تماس بگیرید. وقتی از گل و لای خارج شدید ، حتما وسیله نقلیه خود را بشویید, و بررسی کنید که آیا آسیب دیده است یا خیر.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به حمل را با ماشین چرخگیر و خودرو سوار به صورت 24 ساعته انجام می دهد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو