نکات رانندگی در هوای بارانی و سیل

وقتی در زیر باران رانندگی می کنید ، امنیت شما بیشتر به مهارت رانندگی شما بستگی دارد.شما می توانید بهترین لاستیک ها و ترمزهای عالی داشته باشید.اما اگر رانندگی درستی ندارید ، این موارد مهم نیستند.جاده های مرطوب نیز می توانند بسیار خطرناک باشند.چاله های پر از آب تنها معضل شما نیست.بلکه وقتی آب در جاده پایین می آید می تواند روغنی را که به طور طبیعی در جاده باقی می ماند جابجا کند و جاده را لیز کند.در نظر داشتن این موارد ، کمک می کند تا نبایدهای رانندگی در هوای بارانی را یاد بگیرید.

 

رانندگی در زمستان
رانندگی در زمستان

نبایدهای رانندگی در هوای بارانی:

 

رانندگی خیلی سریع

یکی از مهم ترین قوانین رانندگی در زیر باران کاهش سرعت است.در هر زمان که شرایط نامساعد جوی وجود دارد ، کاهش سرعت ایده خوبی است.زیرا به شما زمان واکنش بیشتری می دهد و شما را قادر می سازد تا شرایط لغزنده جاده را جبران کنید.

عدم رعایت فاصله ایمنی با خودرو جلویی

باید فاصله بین وسیله نقلیه خود و سایر وسایل نقلیه را نیز افزایش دهید.درصورتیکه وسیله نقلیه دیگری به طور غیرمنتظره ای ترمز کند.شما زمان بیشتری برای واکنش و متوقف کردن خودرو خود دارید.

عدم استفاده از چراغ ها

وقتی دید در باران شدید کاهش می یابد ، ضروری است که وسیله نقلیه خود را تا حد ممکن قابل مشاهده کنید.روشن کردن چراغ های جلو در برخی از کشورها هنگام استفاده از برف پاک کن ها اجباری است.اما حتی اگر در کشور شما اجباری نیست باز هم باید این کار را انجام دهید.استفاده از چراغ های جلو باعث می شود وسیله نقلیه شما بیشتر در معرض دید سایر رانندگان قرار گیرد.بیشتر دیده شدن باعث می شود وسایل نقلیه دیگر شما را به راحتی ببینند.

عدم تمرکز بر روی رانندگی

رانندگی بدون تمرکز هرگز ایده خوبی نیست.به خصوص در هنگام بارندگی خطرناک است.شما به تمام تمرکز خود در جاده نیاز دارید.باید از انجام کار دیگری غیر از رانندگی با دو دست روی فرمان خودداری کنید.چشم و ذهن خود را معطوف به جاده کنید.تا بتوانید مسائل احتمالی را تشخیص داده و به موقع واکنش نشان دهید تا از بروز مشکلی جلوگیری کنید.شما نباید با حواس پرتی رانندگی کنید.

ایمن بودن هنگام رانندگی در زیر باران به معنای مسئولیت پذیری است.شما باید تمام مهارت های رانندگی ایمن خود را به کار بگیرید.سرعت خود را کم کنید ، فضای بیشتری ایجاد کنید ، چراغ های خود را روشن کرده و تمرکز کنید.در نظر داشتن این نبایدهای رانندگی به شما کمک کند تا از هوای بارانی عبور کرده و در امان بمانید.

 

چگونه در هنگام هشدار سیل ناگهانی رانندگی کنیم ؟

نیازی نیست که در نزدیکی اقیانوس ، دریاچه یا رودخانه زندگی کنید تا در معرض سیلاب قرار بگیرید.جاری شدن سیل ممکن است یکی از خطرناک ترین پدیده های مربوط به هوا باشد زیرا ممکن است در هر جایی رخ دهد.آب آنقدر سریع بالا می رود و به سرعت جریان می یابد که جاده ها می توانند به خصوص خطرناک باشند.تقریباً قبل از اینکه رانندگان متوجه شوند چه اتفاقی می افتد وسایل نقلیه  آنها را می برد.با این حال ، محافظت از خود در برابر سیل ناگهانی ساده است به شرطی که هوشیار باشید و با دقت رانندگی کنید.تمام کاری که برای رسیدن به سلامت به مقصد خود باید انجام دهید این است که به یاد داشته باشید که چند اقدام اساسی ایمنی را انجام دهید.در اینجا سه ​​قانون اصلی برای رانندگی ایمن هنگام هشدار سیل  آورده شده است.

ادامه مطلب
باتری ماشینم از کار افتاده راه حلش چیه؟

قانون 1. هرگز جهتی که آب سیل جاری است رانندگی نکنید

فقط به این دلیل که آب سیل کم عمق به نظر می رسد ، به معنای کمبود آن نیست.قضاوت در مورد عمق آن غیرممکن است ، به خصوص در شب.بعلاوه ، ممکن است پیاده رو یا زمین زیر آن به خطر بیفتد و ممکن استیک سوراخ عمیق وجود داشته باشد که در آن سطح صاف وجود داشته باشد.

طبق آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA):

_15سانتی متر آب به کف اکثر اتومبیل های سواری می رسد و باعث از دست رفتن کنترل و توقف احتمالی می شود.

_هر 30سانتی متر آب بسیاری از وسایل نقلیه را شناور خواهد کرد.

_60 سانتی متر آب شتاب آور بیشتر وسایل نقلیه از جمله SUV و وانت را با خود می برد.

 به جای اینکه از طریق سیلاب ها عبور کنید ، مسیر دیگری پیدا کنید.

قانون 2. اگر ماشین شما غوطه ور شد ، هرچه زودتر ماشین را ترک کنید

اگرچه ورود به آب های سیل خطرناک است ، اما ماندن در اتومبیل غوطه ور حتی خطرناک تر است.آرام باشید کمربند خود را باز کنید.پنجره خود را باز کنید و از طریق آن فرار کنید.اگر پنجره شما باز نمی شود ، سعی کنید آن را با هر چیز مفید بشکنید.تا زمانی که ممکن است روی سقف ماشین بمانید.اگر اتومبیل شما به درخت یا چیز سنگین دیگری آویزان شده است سعی کنید به جای سقف ماشین خود را سوار آن کنید.

اگر نمی توانید پنجره را بشکنید ، منتظر بمانید تا اتومبیل شما با آب پر شود.در حالی که دستان خود را روی دستگیره در نگه دارید.وحشت نکنید. وقتی ماشین تقریباً پر است ،یک نفس عمیق بکشید ، در را باز کنید و به سطح شنا کنید.

اگر آبهای سیلاب شما را غرق کرده است ، سعی کنید پاهایتان را به سمت پایین دست متمرکز نگه داریدو بدن خود را به جای اینکه تحت موانع قرار بگیرید ، هدایت کنید.تمام تلاش خود را انجام دهید تا از خطوط برق قطع شده دوری کنید.در صورت امکان ، به یک درخت یا هر چیز سنگین دیگری که می آیید چنگ بزنید و تا زمان نجات در آنجا بمانید.

قانون 3. هرگز در حاشیه رودخانه یا حوضچه های مجاور پارک نکنید و اردو نزنید

اگرچه ممکن است کمپ زدن در کنار رودخانه  بسیار جذاب باشد ،این کار را نکنید.طوفان های شدید رعد و برق می توانند در هر زمان ظاهر شوند.یک رادیوی آب و هوایی باتری دار داشته باشید یا یک برنامه آب و هوا بر روی تلفن خود نصب کنیدتا قبل از خواب شبانه بتوانید آب و هوای محلی را بررسی کنید.

با یادگیری این سه قانون ، اگر و در مواقع اضطراری سیل ناگهانی مواجه شوید ،تا حد ممکن ایمن خواهید بود.اما به یاد داشته باشید ، بهترین قانون برای زنده ماندن از آب طغیان نکردن در وهله اول است.

 

شرکت آقای امداد متخصص در امر خدمات امداد سیار خودرو در شرق تهران به صورت 24 ساعته در خدمت شما امدادخواهان محترم می باشد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو