شارژ کردن تلفن در حالی که ماشین خاموش است؟ ایمن یا ناامن

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید اکنون آن را بررسی کنیم!

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

شارژ کردن تلفن در حالت خاموش بودن خودرو: ایمن است؟

این خودرو دارای ویژگی های متعددی است. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که آیا هنگام شارژ نشدن موتور، خودروی شما عواقبی خواهد داشت یا خیر.

1.  آیا باتری ماشین را خالی می کند؟

از نظر تئوری، بله، شارژ کردن گوشی در حالی که ماشین خاموش است، باتری را خالی می کند. اما، تخلیه آنقدر کوچک است که حتی تفاوتی در عملکرد باتری ایجاد نمی کند. علاوه بر این، برای شارژ کردن گوشی در زمانی که احتراق خاموش است، هرگز نباید به باتری قدیمی و فرسوده اعتماد کنید. جریانی که از تلفن عبور می کند میلی آمپر است، بنابراین، حتی قابل شمارش نیست. مصرف تقریبی شارژی که یک گوشی به آن نیاز دارد دو هجری تا یک هجری قمری است. با این مقدار شارژ، می توانید گوشی خود را بیش از صد بار شارژ کنید تا کل باتری ماشین خالی شود. بنابراین، استفاده از نکات نگهداری را به هیچ وجه فراموش کنید.

اثرات شارژ گوشی در حالت خاموش بودن ماشین
شارژ کردن گوشی در حالت خاموش بودن خودرو مضر است

 

2. آیا برای باتری گوشی بی خطر است ؟

تلفن شما به طور کلی هیچ ربطی به منبع برق ندارد. چه از کابل USB یا درگاه لوازم جانبی خودرو استفاده کنید، گوشی بدون هیچ مشکلی شارژ می شود. تنها چیزی که روی باتری گوشی تاثیر می گذارد، مشخصات منبعی است که می خواهید گوشی خود را از طریق آن شارژ کنید. اگر منبع ورودی برای پایداری برق تایید شده باشد، به گوشی شما آسیبی نمی رساند.

بنابراین، گوشی شما هنگام شارژ در ماشین کاملا سالم و سالم است.

3. آیا ماشین شما اجازه می دهد ؟

بسیاری از مدل‌های خودرو (مخصوصاً مدل‌های معمولی) امکان شارژ از طریق سوکت لوازم جانبی را حتی پس از خاموش بودن آن فراهم می‌کنند. اما، چند مدل وجود دارند که شارژهای الکتریکی را قفل می کنند تا در هنگام خاموش بودن احتراق ، به سمت سوکت لوازم جانبی یا درگاه USB حرکت کنند .

ادامه مطلب
شماره مکانیکی سیار شبانه روزی متخصص در محل با خدماتی جامع

اگر ماشین شما نیاز به کلید فعال کردن شارژ گوشی شما دارد، مطمئناً می توانید شارژ کنید. در صورتی که خودرو خاموش باشد اما در حالت ACC باشد، همچنان می توانید بدون شک شارژ کنید. اکثر مدل‌های خودروهای ژاپنی مانند هوندا ، تویوتا و بسیاری دیگر به شما اجازه نمی‌دهند در صورت خاموش بودن اشتعال، شارژ کنید.

نکته اصلی این است که بستگی به مدل خودرو و ویژگی آن دارد که آیا به شما اجازه شارژ می دهد یا خیر.

چند نکته هنگام شارژ کردن تلفن در ماشین

به طور کلی، شارژ کردن گوشی در زمانی که ماشین شما خاموش است، ایمن خواهد بود و نباید مشکلی برای وسیله نقلیه شما ایجاد کند. در حال حاضر خودروهای جدید مجهز به شارژر خودرو هستند تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز گوشی خود را در خودرو شارژ کنند. با این حال، از آنجایی که جریان برق در خودرو ناپایدار است، خطرات بالقوه زیادی وجود دارد، بنابراین کاربران باید اصول شارژ مناسب را برای محافظت از دستگاه و اطمینان از ایمنی هنگام شارژ در خودرو درک کنند. و برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول، استفاده از شارژر با کیفیتی که برای استفاده در خودرو طراحی شده است، مهم است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که شارژر قادر است جریان برق ثابت و قابل اعتمادی را به تلفن شما ارائه دهد.
  • دوم، باید حواس تان باشد که چه مدت گوشی خود را در ماشین شارژ می کنید. اگر تلفن خود را برای مدت طولانی به برق متصل کنید، ممکن است باتری ماشین شما خالی شود. این امر به ویژه اگر باتری ماشین شما قدیمی یا ضعیف شده باشد صادق است.
  • در نهایت، باید بدانید که دماهای شدید می تواند عمر باتری گوشی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر خودروی شما در روزهای گرم زیر نور خورشید پارک شده باشد، گرما احتمالاً می تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند. به طور مشابه، دمای بسیار سرد نیز می تواند بر عمر باتری و عملکرد گوشی شما تأثیر بگذارد.

به طور کلی، اگر از شارژر باکیفیت استفاده می‌کنید و به مدت زمانی که گوشی خود را در ماشین شارژ می‌گذارید توجه داشته باشید، باید بتوانید با خیال راحت گوشی خود را هنگامی که ماشین خاموش است شارژ کنید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو