بهترین روغن موتور برای تمام مدل های پژو 206 + زمان تعویض و قیمت

پژو 206 یکی از محبوبترین و جوان پسندترین ماشین‌های موجود در ایران است. اما اینکه چه روغن موتوری برای این نوع خودرو نیاز دارم و بهترین روغن موتور پژو 206 کدام است یکی از رایج ترین سوالاتی است که در امداد خودرو آقای امداد می شنویم. دلیل آن هم این است که انتخاب روغن موتور مناسب خودرو می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد.

در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا بهترین حجم روغن موتور 206 را انتخاب کنید و دقیقا روغنی را خریداری کنید که با مشخصات خودرو شما یکسان باشد.همچنین به شما می گویم که ماشین شما چقدر روغن نیاز دارد و هر چند وقت یکبار باید روغن خود را تعویض کنید.

 

بهترین روغن موتور پژو 206

 

بهترین زمان تعویض روغن موتور 206

اگر به طور مرتب و سروقت روغن پژو 206 خود را تعویض کنید باعث افزایش عمر موتور خودرو می شوید. بهترین حالت نگهداری این است که روغن استفاده شده را تا جایی که ممکن است تخلیه کنید و آن را با روغن تمیز جایگزین کنید. این کار را هم خودتان می توانید انجام دهید و هم می توانید از تکنسین ها و مکانیک های آقای امداد درخواست تعویض روغن با روغن مناسب پژو 206 خود را داشته باشید. بسیاری از متخصصان ما کارهایی مانند موتورشویی خودرو و تعویض روغن در محل را نیز انجام می دهند.

کارشناسان توصیه می کنند روغن 206 خود را هر 20 هزار کیلومتر یا هر 12 کاه یکبار تعویض کنید. این امکان وجود دارد که لازم باشد روغن خود را در بین سرویس ها نیز شارژ کنید. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های بالا، ایده خوبی است که یک لیتر روغن در صندوق عقب خود داشته باشید. هنگام انتخاب روغن مناسب برای خودروی خود، تصور نکنید که روغن موتور ارزان قیمت بی کیفیت خواهد بود.

همچنین تصور نکنید که گران ترین روغن موتور بهترین است. روغن مخصوص ماشین خود را انتخاب کنید و مرتباً آن را تعویض کنید. اگر هنوز به کمک نیاز دارید، در تماس با تیم خدمات مشتری ما دریغ نکنید!

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که موتورهای دیزلی بسیار حساس‌تر از موتورهای بنزینی هستند. پس اگر ۲۰۶ شما دارای موتور دیزلی است، بهتر است به جای هر ۲۰ هزار کیلومتر، هر ۱۵ هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

همچنین همزمان با تعویض روغن، حتما نسبت به تعویض فیلتر روغن پژو 206 اقدام کنید تا مشکلی برای مدار روغن‌کاری موتور خودرو ایجاد نشود.

انتخاب روغن صحیح کارکرد نرم موتور را تضمین می کند. روغن بین قطعات مکانیکی لایه ای محافظ ایجاد می کند و بنابراین مانع از سایش قطعات به یکدیگر می شود و از موتور محافظت می کند.

علاوه بر این، روغن موتور خودرو پژو 206 را از آلودگی و اکسیداسیون محافظت می کند. ویسکوزیته معیاری برای اندازه گیری اصطکاک داخلی است. برای درک بهتر، عسل، ویسکوزیته بالاتری نسبت به آب دارد. ویسکوزیته به طور مستقیم به دمای محیط و محیط داخلی بستگی دارد و باید با یک موتور خاص مطابقت داشته باشد. ویسکوزیته روغن را مستقیماً از روی نامگذاری مشخص می کنند. روغن ها به عنوان 5W-30 شناخته می شوند. عدد اول ویسکوزیته سرما را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده حرف زیر است (W=WINTER). ویسکوزیته کمتر به موتورها کمک می کند تا در محیط های سرد بهتر راه اندازی شوند، زیرا مقاومت کمتری ایجاد می کند. عدد دوم ویسکوزیته در دماهای بالا را نشان می دهد.

نوع روغن مناسب برای تعویض روغن ۲۰۶ چیست؟

پس از این‌که ویسکوزیته را انتخاب کردید، وقت آن است که نوع روغن را انتخاب کنید. معدنی، مصنوعی و نیمه مصنوعی از انواع آن است.

اگر اهل رانندگی در فواصل کوتاه هستید و خیلی خودروی خود را از پارکینگ بیرون نمی‌آورید، روغن‌های معدنی مناسب ۲۰۶ شما هستند. اما اگر در شهر ولی با سرعت بالا رانندگی‌ می‌کنید یا موتور ۲۰۶ شما اسپرت است، روغن‌های نیمه مصنوعی مناسب‌ترین گزینه هستند. روغن‌های مصنوعی بیشتر مناسب رانندگانی است که رانندگی معمولی دارند و بیشتر از بزرگراه‌ها تردد می‌کنند..

 

بهترین روغن موتور 206

بهترین روغن موتور های ایرانی و خارجی برای 206

در ایران خودروی پژو 206 توسط شرکت ایران خودرو تولید و به مردم عرضه می‌شود، این شرکت اکثر خودروهای پژو را تولید می کند. در نتیجه پژو 206 با چندین مدل در طول 10 سال گذشته تولید شده و مردم همچنان از این خودروها استفاده می‌کنند. صاحبان پژو 206 قطعا به دنبال روغن موتور 206 مناسب برای خودروی خود هستند که در ادامه به معرفی هر کدام از مدل های این خودرو روغن مناسب آن‌ها می پردازیم:

پژو 206 تیپ 1

خودروی پژو 206 تیپ 1، اولین نسخه از این خودروی فرانسوی است که وارد ایران شد. توصیه می‌شود در فصول سرد سال از روغن موتور 10w-40 SL و در فصول گرم از روغن موتور با گرانروی 20W-50 SL استفاده کنید. روغن موتور بهران و ایرانول جز بهترین روغن‌های تولید داخل هستند. برای تهیه روغن خارجی نیز می‌توانید از برندهای آترود، لیکومولی، توتال، آلینول و بسیاری دیگر از روغن‌های مرغوب موجود در بازار با ویسکوزیته مناسب استفاده نمایید.

ادامه مطلب
نحوه تعویض مهر و موم اصلی عقب بدون برداشتن گیربکس

فروشگاه آقای امداد با تنوع بالای محصولات روغن موتور ، می تواند شما را در انتخاب روغن موتور مناسب شما یاری نماید.

بهترین روغن موتور پژو 206 تیپ 2

تیپ 2 پژو 206 هم یکی از قدیمی ترین نسخه های این خودرو است که حدود 20 سالی هست که تولید می‌شود. با توجه به اینکه این خودروها عموما قدیمی هستند و همچنان مردم تولیدات قبل از سال 1390 پژو 206 تیپ 2 را سوار می‌شوند. در فصل گرما روغن موتور پارانوکس با گرانروی 20W-50 SL و در فصل سرما روغن موتور 10W-40 SL مناسب‌ترین محصول برای این خودرو به شمار می‌روند. این نوع از روغن موتور پارانوکس به شیوه تولید نیمه سنتتیک توسط شرکت پترونام سهند تولید و با شاخص کیفیت SL به بازار عرضه می‌شود. این محصول مناسب‌ترین روغن موتور 206 ساخت قدیم در کل جهان است.

استفاده از روغن موتور پارانوکس در خودروهای قدیمی باعث می‌شود این خودروها جان تازه‌ای پیدا کنند. این روغن موتور هرگونه پوسیدگی و آلودگی موجود در قطعات موتور را از بین می‌برد و تاثیر مثبتی در جوان‌سازی آن دارد. از طرفی دیگر قدرت موتور خودرو را تقویت می‌کند و هرگونه آلودگی صوتی که توسط موتور تولید می‌شود را به 0 می‌رساند. با استفاده از بهترین روغن موتور 206، می‌توان تمام خودروهای پژو 206 هاچبک و پژو 206 اس دی را به بهترین فرم خود بازگرداند.

روغن موتور مناسب برای 206 تیپ 5

یکی از جدیدترین خودروهایی که شرکت ایران خودرو در ایران عرضه کرده، پژو 206 تیپ 5 است که به عنوان پرفروش‌ترین 206 کل ایران شناخته می‌شود. این خودرو، استهلاک و مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و از طرف دیگر پرشتاب‌ترین خودروی پژو 206 در ایران است. این اتفاق عاملی شده که افراد صاحب این خودرو به دنبال افزایش بازده و کیفیت کارکرد این خودرو باشند تا بتوانند نهایت لذت را در استفاده از آن تجربه کنند. در چنین مواردی است که روغن موتور 206 اهمیت پیدا می‌کند.

اگر خودروی پژو 206 تیپ 5 دارید که کیفیت خوبی داشته و قطعات مستهلکی ندارد، می‌توانید در فصل سرما از روغن موتور پارانوکس با گرانروی 5W-30 SN و در فصل گرما از روغن موتور پارانوکس با گرانروی 10W-40 SL ،10W-40 SM یا 10W-40 SN در موتور آن استفاده کنید. این محصول خودروی 206 شما را به پرواز در می‌آورد و قطعا بهترین روغن موتور 206 تازه ساخت است. زیرا با این محصول خودروی شما به دوران اوج خود می‌رسد و می‌توانید تجربه‌‌ای ناب و بی‌سابقه در استفاده از آن داشته باشید. این محصول برای تمام خودروهای پژو 206 هاچبک و پژو 206 اس دی مناسب است.

بهترین روغن موتور پژو 206 تیپ 6

پژو-206-تیپ-6جدیدترین و آخرین نسخه این خودرو، پژو 206 تیپ 6 است که خودرویی همه‌پسند به شمار می‌آید. مشکل بزرگ خودروی پژو 206 تیپ 6، مصرف سوخت بالای آن می‌باشد که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود یک مشکل بسیار آزاردهنده است.

گرانروی روغن موتور مناسب 206 تیپ 6 در فصول سرد سال 5W-30 SN یا 5W-30 SM و در فصول گرم سال 10W-40 SL یا 10W-40 SM است. این محصول تمام قطعات موتور خودرو را روانکاری می‌کند و کارکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه انرژی بسیار کمتری برای کارکرد موتور خودرو نیاز است و خودرو  5 الی 10 درصد سوخت کمتری نیاز دارد. این دلایل باعث شده‌اند تا روغن موتور پارانوکس، بهترین روغن موتور 206 در ایران و جهان باشد.

 

تعویض روغن موتور 206

علایم تعویض روغن 206

علاوه بر تعویض دوره‌ای، شما باید با دقت به چراغ اخطار فشار روغن موتور، وضعیت سیستم روغن‌کاری موتور 206 را کنترل کنید. این چراغ به شکل یک روغن‌دان است و در صفحه نمایش روی داشبورد خودرو قرار دارد. زمانی که این چراغ در حین رانندگی روشن شود، به معنای کافی نبودن فشار روغن یا نرسیدن روغن به سطح بالای مدار روغن‌کاری در موتور پژو 206 است. در این شرایط شما باید به سرعت خودرو را متوقف کرده و پس از خاموش کردن موتور، سطح روغن را بررسی کنید.

اگر میزان روغن پژو 206 در حد استاندارد نبود، مقداری روغن با گرید مشخص اضافه کرده تا سطح روغن به حد نصاب برسد. علاوه بر این چراغ، در برخی از مدل‌های 206 یک عقربه نشانگر برای درجه حرارت روغن موتور در کنار سرعت سنج تعبیه شده است. در شرایطی که دمای روغن بالا رفته و این نشانگر در بالاترین حد خود قرار گیرد، باید سرعت خودرو را کم کنید تا دمای روغن پایین بیاید. سپس برای رفع مشکل با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید و قیمت تعویض روغن 206 را بپرسید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو