استارت زدن ماشین در فصل زمستان

مشکلات استارت‌کردن ماشین ، خرابی‌های تهدیدکننده زندگی نیستند، اما این مشکلات می‌توانند آزاردهنده باشند و رفت و آمد را دشوار کنند. به این فکر کنید که داخل ماشین خود بپرید و کلید را در احتراق بچرخانید، اما فقط چند بار میل لنگ می زند. ناامید کننده، درست است؟ خوب، ممکن است چندین دلیل برای مشکل استارت خودرو وجود داشته باشد ، و شما باید همه چیز را از سیستم سوخت رسانی گرفته تا موتور استارت بررسی کنید تا مقصر را پیدا کنید.

تیم امدادخودروی آقای امداد از متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است که به انواع خودروها و مشکلات جاده ای تسلط دارند.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

6 چیزی که باعث می شود ماشین به سختی راه اندازی شود

این مسائل عمدتاً در فصل زمستان رخ می دهد زیرا دمای سرد به طرق مختلف بر خودرو تأثیر می گذارد. به خصوص، اگر در یک شب سرد در فضای باز پارک کنید، ممکن است متوجه شوید که ماشین در صبح به سختی روشن می شود  .

1. سطح پایین سوخت

در ماه های سردتر باید باک سوخت را پر یا حداقل تا نیمه پر نگه دارید. برای دمای پایین تراکم مقدار کمی سوخت آسان تر از یک باک پر است. بنابراین، اگر سطح روغن خیلی پایین بیاید، ممکن است خط سوخت به دلیل تراکم یخ زده و از توزیع سوخت به موتور جلوگیری کند. نتیجه این است که هنگام سرد بودن صبح هنگام استارت زدن در ماشین سخت است.

استارت زدن ماشین در فصل زمستان

پارک کردن بیرون در سرما می تواند مشکل ساز باشد. 

2. روغن غلیظ

سوخت ممکن است به دو دلیل غلیظ تر شود – دمای پایین و تعویض نکردن روغن در زمان توصیه شده. همانطور که می دانید اگر مایع متراکم شود نمی تواند به سرعت جریان یابد. در این صورت، موتور باید فشار زیادی را به اطراف فشار دهد تا بچرخد و روشن شود، زیرا روغن زیادی نمی تواند وارد خط سوخت و موتور شود.

اگر نمی خواهید  خودروی شما به سختی روشن شود، باید فیلتر روغن را نیز به طور مرتب تعویض کنید . به مرور زمان کثیفی و ذرات را می گیرد و این مواد می توانند وارد روغن و موتور شوند و به تدریج آنها را آلوده کنند.

مشکلات ماشین استارت سرد رایج ترین مشکلاتی است که هنگام راه اندازی یک خودرو در زمستان است. سرمای شدید می تواند عملکرد باتری را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از طریق واکنش های شیمیایی، الکترون تولید می کند، اما در دماهای پایین روند کندتر می شود. در نتیجه، الکترون های کمتری تولید می کند و انرژی کمتر از مقدار کافی را به استارتر می رساند. این بدیهی است که باعث می شود ماشین شما شروع به کار کند . همین مشکل در مورد باتری فرسوده نیز ممکن است رخ دهد.

توجه: برای صرفه جویی در مصرف باتری آهسته می توانید از شارژر قطره ای استفاده کنید. در اینجا 10 محصول برتر شارژر قطره ای که به شما توصیه می شود آورده شده است. 

4. شروع بد

عملکرد استارت خودرو این است که نیروی باتری خودرو را مهار کند. هنگامی که کلید را داخل سوئیچ جرقه زنی قرار می دهید و آن را می چرخانید، استارت موتور را با لنگ می زند تا به پیستون اجازه ایجاد مکش در مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندر را بدهد. استارت بد یکی از دلایلی است که باعث می شود ماشین در راه اندازی مشکل پیدا کند که نمی توانید از آن اجتناب کنید. در یک زمان، موتورهای استارت فرسوده شده و دچار خرابی می شوند.

زمانی باید استارت را چک کنید که بعد از چرخاندن سوئیچ استارت هیچ اتفاقی نمی افتد، یا ماشین به آرامی و با چراغ های تیره کم نور واژگون می شود.

ماشین به سختی روشن می شود
شروع سخت، دور زدن را دشوار می کند. 

5. از کار افتادن شیر برقی

به نظر شبیه سیم پیچ استوانه ای است، اساساً، شیر برقی جزء اتصالات است و اجازه می دهد تا برق از باتری به استارت جریان یابد. به همین دلیل است که اگر شیر برقی شکسته یا فرسوده باشد، ماشین شما برای روشن شدن مشکل دارد . اگر وقتی کلید را می چرخانید صدایی از استارت شنیده نمی شود، به شدت خراب است.

یک فرآیند بررسی ساده است، شما فقط تست کنید که آیا برق از باتری به استارت جریان دارد یا خیر. مطمئن شوید که باتری شما در شرایط خوبی قرار دارد. تشخیص استارت به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که مشکل موتور است یا شیر برقی. اگر دومی معیوب است، باید آن را تعویض کنید.

6. سوئیچ احتراق فرسوده

این یکی از رایج ترین دلایلی است که ماشین را به سختی روشن می کند . از آنجایی که با گذشت زمان تمایل به خراب شدن دارد، پس از توقف کار باید آن را تعویض کنید. اگر سوئیچ در لمس داغ است، باید سیم کشی آن مشکل داشته باشد. 

با این حال، قبل از صرف مقداری پول برای تعویض سوئیچ احتراق ، باید به طور کامل تشخیص دهید که چه چیزی باعث فرسودگی سوئیچ احتراق می شود. کلیدهای سنگین مقصر اصلی این موضوع هستند. نگه داشتن زنجیر کلید وزن دار و یادگاری برای مدت طولانی قطعاً سوئیچ جرقه را می پوشاند. بنابراین توصیه می کنیم کلید ماشین خود را روی یک زنجیر جداگانه نگه دارید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

ادامه مطلب
تعمیرات خودروهای هیبریدی
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو