چگونه ماشین خود را بدون کلید روشن کنم؟

خودروها از زمانی که توسعه یافته اند راه زیادی را طی کرده اند. ویژگی های جدید مختلف نه تنها باعث بهبود و لذت بردن وسایل نقلیه در رانندگی می شوند، بلکه آنها را ایمن تر می کنند. خودروهای دارای کلید تراشه یکی از این اقدامات ایمنی هستند.

یک لایه پلاستیک و یک لایه اضافی محافظ ضد سرقت اضافه می کند. متأسفانه، هیچ راهی واقعی برای ستاره دار کردن ماشین بدون کلید تراشه وجود ندارد. اما، اگر می‌خواهید از چندین کلید برای یک ماشین با یک تراشه استفاده کنید، راهی برای به کار انداختن همه آنها وجود دارد.امداد خودروی آقای امداد با شبکه گسترده امدادگران خود در سراسر کشور، در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام می شود.

چیپ کلید چیست

کلید تراشه، کلید ترانسپوندر یا کلید FOB، یک کلید فلزی ماشین سنتی است که یک تراشه ضد تهاجم داخل آن متصل است.

به طور معمول، ویژگی‌های ایمنی خودرو در لایه‌هایی قرار می‌گیرند که احتمالاً کلید آن پوشش بالایی است. همانطور که همه می بینیم، مستقیم ترین راه برای سرقت ماشین استفاده از کلید اصلی آن است. اگر دزد کلید شما را داشته باشد و در آن زمان نزدیک به اطلاعات شما باشد، بازی تمام شده است.

مانند فیلم‌ها، دزدها تنها در یک لحظه کلیدها را می‌ربایند و آثاری برای تکرار می‌گذارند. روشی که آن‌ها استفاده می‌کنند کاملاً برنامه‌ریزی شده و سفارشی است، بنابراین اگر راننده‌ای کم‌تجربه هستید، اوضاع می‌تواند به سرعت به هم ریخته‌تر شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، سازندگان تراشه های اصلی را معرفی کرده اند. از آنجا که هیچ تراشه ای برای پخش RFID – شناسایی فرکانس رادیویی – بدون کلید وجود ندارد، حتی یک کپی بی عیب و نقص از کلید موتور را روشن نمی کند.

اگر هنوز در مورد هر یک از این اصطلاحات سردرگم هستید، در اینجا چند توضیح قابل دسترس برای شما آورده ایم.

هنگامی که کلید در قفل قرار می گیرد، خودرو بررسی می کند که آیا می تواند فرکانس RFID منحصر به فرد را تشخیص دهد. فقط در فاصله مناسب کلید می تواند تراشه درون کلید فرستنده که سیگنال ضعیفی تولید می کند، ثبت شود. اگر کلید تراشه را در اختیار داشته باشید، دزد چاره ای جز دزدیدن کلید شما نخواهد داشت. بنابراین وقتی در مورد نحوه روشن کردن ماشین خود بدون کلید تراشه صحبت می کنیم ، همیشه باید با یک مشکل پیچیده دست و پنجه نرم کنیم.

چیپ کلید چیست

کلید تراشه‌ای یک کلید ماشین فلزی از نوع سنتی است که درون آن یک تراشه ضد تهاجم وصل شده است. 

چگونه ماشین خود را بدون کلید تراشه روشن کنم؟

قبل از شروع یک کسب و کار، باید بدانید که کلید ماشین چیزی نیست که بتوان به راحتی به دست آورد. این بدان معنی است که هر کسی بدون کلید FOB نمی تواند ماشین را روشن کند.

فقط یک فروشنده مجاز می تواند فرکانس مورد نیاز را از وسیله نقلیه شما بخواند و فرکانس جایگزینی ایجاد کند. با این حال، اگر یک تراشه ترانسپوندر در دسترس باشد، راه حل دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

  • درپوش را از کلید خود بردارید. می توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید یا درپوش لایه بالایی را با یک پایه پیچ کنید زیرا واشر به خوبی و ایمن قرار می گیرد.
  • یک راه ملایم برای برداشتن تراشه از کلید پیدا کنید. ممکن است شبیه یک مربع سیاه بسیار کوچک یا یک لوله شفاف به نظر برسد.
  • تراشه را روی یک تکه نوار چسب قرار دهید، سپس آن را نزدیک کلید احتراق بچسبانید.
  • کلید را با استفاده از کلید جدا شده یا کلید جدیدی که فاقد تراشه است، شروع کنید.
  • اگر وسیله نقلیه روشن نشد، نوار را تغییر موقعیت دهید و دوباره امتحان کنید.
  • هنگامی که مکانی برای کار کردن تراشه پیدا کردید، آن را با چسب فوق العاده محکم کنید.

از آنجایی که تراشه در کلید به طور مداوم به قفل نزدیک است، هر تکراری از کلید خودرو شما به گونه ای عمل می کند که گویی یک تراشه دارد. این می تواند خوب باشد اما همچنین می تواند بد باشد زیرا اشاره کردیم که هر کپی از کلید اصلی حتی بدون تراشه نیز می تواند کار کند.

اشکال آشکار این است که شما یک لایه از امنیت خودرو را از دست می دهید . با این حال، یک سیستم امنیتی خودرو به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند – قفل درها و بی حرکت چرخ ها مانع از این می شود که سارقان فرصتی برای دور کردن ماشین شما داشته باشند، اما به ندرت جلوی حرفه ای ها را می گیرند.

در برخی شرایط، نزدیکی دو تراشه فرستنده تداخل ایجاد می کند و آن را به مکانیزم امنیتی برتر تبدیل می کند. همچنین به همین دلیل است که اگر یک کلید را نزدیک استارت قرار دهید، نباید از کلیدی استفاده کنید که تراشه آن هنوز داخل آن است.

فناوری در کلیدهای تراشه به کلیدهای بدون کلید مدرن تبدیل شده است که برای روشن کردن موتور فقط باید نزدیک پریز برق باشند. طبیعی است که این تراشه های باطری کار نمی کنند، بنابراین سازندگان مطمئن می شوند که جایگزین آسانی برای باز کردن ماشین و روشن کردن موتور دارید.

از آنجایی که هرگز مجبور به استفاده از آن نبوده اید، ممکن است ندانید که فوب حاوی یک کلید فیزیکی فشرده در داخل آن است. معمولاً یک فلپ کوچک در یک طرف فوب وجود دارد – آن را بیرون بکشید و یک کلید فلزی L شکل خواهید دید.

آن را دوباره در فوب قرار دهید، و می توان آن را درست مانند یک کلید معمولی برای باز کردن درب و روشن کردن موتور تا زمانی که باتری جایگزین دریافت کردید استفاده کرد. جایگزین دیگری برای کلید هوشمند استفاده از اپلیکیشن موبایل برای باز کردن قفل و روشن کردن وسیله نقلیه است.

نحوه تنظیم چیپ کلید بدون کلید اصلی

با انجام مراحل زیر می توانید به راحتی از این موضوع دور شوید:

  • کلید را در جرقه زن قرار دهید و آن را در وضعیت روشن قرار دهید
  • احتراق را حدود 10 دقیقه در وضعیت روشن بگذارید، سپس آن را به حالت خاموش برگردانید.
  • این روند را دو بار دیگر تکرار کنید.
  • کلید را بردارید
نحوه تنظیم چیپ کلید بدون کلید اصلی

مهم نیست که برخی افراد چه می گویند، کلید چیپ را نمی توان به این راحتی برنامه ریزی کرد.

این یک روش عالی برای هدر دادن نیم ساعت و مقدار مناسبی از باتری شما است. شما نمی توانید آنها را به تنهایی برنامه ریزی کنید. حتی اگر هنوز یک کلید تراشه دارید، بدون کمک یک فروشنده مجاز یا قفل ساز مستقل، نمی توانید یک کلید تراشه را به دیگری تکرار کنید.

نکته این است که برای کپی کردن فرکانس یکی و ذخیره آن در دیگری به ابزارهای مناسب نیاز دارید. هنگامی که بدون نسخه اصلی کار می کند، قفل ساز باید یک پایگاه داده برای شناسه فرکانس رادیویی وسیله نقلیه شما جستجو کند یا از ابزار خاصی برای به دست آوردن آن استفاده کند. این با این واقعیت دشوارتر است که خودرو ارسال نمی کند، بلکه دریافت می کند. بنابراین هیچ راهی برای دریافت فرکانس و تعیین آنچه می خواهد بخواند وجود ندارد.

همیشه یک کلید تراشه پشتیبان برای هر شرایط اضطراری داشته باشید

شما باید این را بخوانید حتی اگر هنوز یک قفل کاملاً کاربردی دارید، زیرا فقط زمان زیادی است که مفید باشد و صدها دلار برای شما صرفه جویی کند. ابتدا، اگر هنوز کلید تراشه را دارید، فوراً آن را کپی کنید.

کپی کردن یک کلید ماشین موجود بسیار ساده تر از ایجاد یک کلید از ابتدا است: کپی کردن کلید ارزان و سریع است و می توانید کنترل از راه دور را خودتان برنامه ریزی کنید. از آنجایی که تراشه به عنوان یک دروازه ساختمان یا قفل ورودی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، بسیاری از قفل سازان اکنون راهی برای بازسازی آن برای کلیدهای خودروی شما دارند. شما حتی می توانید یک تراشه RFID دیگر ایجاد کنید، چه تراشه ماشین یا یک تراشه دروازه، بنابراین یک کلید پشتیبان اضافی برای کپی کردن در آینده دارید.

ادامه مطلب
خدمات تخصصی و بدون توقف با امداد خودرو فولکس واگن
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو