برداشتن یا غیرفعال کردن ایربگ نوعی کار دشوار است اما غیرممکن نیست. مجموعه ای از سیم ها و فیوزهای مختلف می تواند هر کسی را گیج کند، به خصوص کسانی که برای اولین بار با آن سروکار دارند. بنابراین، نحوه غیرفعال کردن سیستم ایربگ توسط خودتان چیزی است که ممکن است در اینجا به دنبال آن باشید.امداد خودرو آقای امداد خدمات مکانیک سیار را به صورت شبانه روزی انجام می دهد.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

چه زمانی باید سیستم ایربگ را خاموش کنیم؟ 

سیستم ایربگ خودرو عاملی است که در هنگام وقوع تصادف آسیب به سرنشینان خودرو را به حداقل می رساند. در شرایط برخورد، کیسه هوا تقریباً بلافاصله در عرض چند میلی ثانیه باز می شود و از قسمت های مهم بدن انسان محافظت می کند. می بینیم که سیستم ایربگ بسیار مهم است، پس چرا باید آن را خاموش کنیم؟  

دلیل برداشتن کیسه هوا می تواند مواردی مانند مشکلات پزشکی، مشکل در قرار دادن کریر نوزاد یا هر احتمال دیگری باشد. 

مثلا شرایط سلامتی راننده و سرنشینان گاهی اوقات اجازه استفاده از سیستم ایربگ را نمی دهد. اگر راننده یا مسافر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان یا زنان باردار و افراد مسن داشته باشد، سیستم کیسه هوا را نباید کار کرد زیرا انفجار و نیروی کیسه هوا می تواند برای آنها خطرناک باشد و باعث شوک یا ضربه به آنها شود.

علاوه بر این، اگر خانواده شما دارای فرزندان زیر 13 سال است، سیستم کیسه هوا نیز باید خاموش شود، زیرا آنها برای مقاومت در برابر نیروی کیسه هوا بسیار جوان هستند. این گاهی اوقات باعث می شود که با پاشیدن کیسه هوا آسیب جدی تری به آنها وارد شود.

و به خصوص زمانی که سیستم ایربگ آسیب دیده است، قبل از تصمیم گیری برای بررسی و تعمیر آن، باید سیستم را نیز خاموش کنید. با این حال، اگر بی تجربه هستید، بهترین راه این است که ماشین خود را به یک تکنسین حرفه ای ببرید.

چگونه سیستم ایربگ را غیرفعال کنیم؟

دلیل برداشتن کیسه هوا می تواند مواردی مانند مشکلات پزشکی، مشکل در قرار دادن کریر نوزاد یا هر احتمال دیگری باشد. در اینجا بهترین روش را برای غیرفعال کردن آسان کیسه هوا پیدا خواهید کرد.

1. قدرت را پاکسازی کنید

اولین گام در فرآیند غیرفعال کردن سیستم ایربگ در ماشین شما، قطع برق است. از آنجایی که کیسه هوا با شارژ الکتریکی کار می کند، جدا کردن دسترسی باتری از آن ضروری می شود. بنابراین، برای رسیدن به آن، کابل باتری را برای شارژ منفی از ترمینال قطع کنید. اکنون باتری را برای چند دقیقه بدون اتصال رها کنید تا تمام شارژها تخلیه شود تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود. هنگام قطع برق مراقب باشید زیرا هر شارژ باقی مانده در سیستم ممکن است فاجعه بار باشد.

2. فیوز را بیرون بیاورید

برای درآوردن فیوز می توانید با این نیت که فیوز مناسب را بردارید به منوی خودرو مراجعه کنید. ممکن است فیوزهای زیادی در زیر صندلی موجود باشد. بنابراین، دفترچه راهنمای خودرو به شما کمک می کند تا به مورد مناسبی که مستقیماً به کیسه هوا متصل است برسید. فیوز را بردارید و ایمن نگه دارید.

همه چیز درباره نحوه غیرفعال کردن سیستم ایربگ
نحوه غیرفعال کردن سیستم ایربگ توسط خودتان

3.  پوشش داشبورد را بردارید

پیچ را برای جدا کردن داشبورد، که با ترک های فلزی پایین قرار گرفته است، پیدا کنید. با کمک پیچ گوشتی تمام پیچ ها را که در جایی در شیار هستند باز کنید و داشبورد را با احتیاط کنار بگذارید.

4.  ایربگ سرنشین را بی حرکت کنید

غیرفعال کردن کیسه هوا از صندلی سرنشین به اندازه صندلی های جلو مهم است. برای آن، باید سیم زرد را پیدا کنید. در همان زمان، با فشار دادن پین قفل سبز، بند را باز کنید. اکنون کیسه هوای صندلی سرنشین را با موفقیت غیرفعال کرده اید.

5.  پانل پایینی فرمان را بردارید

قبل از اینکه پانل پایینی فرمان را بردارید ، موقعیت چرخ های خود را علامت بزنید. مطمئن شوید که چرخ ها صاف و هم تراز هستند. حالا ایربگ را بردارید.

6. در نهایت ایربگ را غیرفعال کنید

پس از انجام موفقیت آمیز تمام مراحل، نوبت به برداشتن ایربگ می رسد. این مرحله آخر بسیار ساده است زیرا باید سیم زرد رنگی را که در هنگام غیرفعال کردن کیسه هوای صندلی سرنشین پیدا می‌کنید، پیدا کنید.

نحوه غیرفعال کردن سیستم کیسه هوا را بیاموزید
چگونه سیستم کیسه هوا را در ماشین خود غیرفعال کنیم

بقیه مراحل همان است که با فشار دادن پین قفل سبز، هارنس را آزاد کنید. حالا این نحوه غیرفعال کردن سیستم ایربگ در ماشین خود است!

شما می توانید از تمام این مراحل برای نصب کیسه هوا استفاده کنید اما به صورت متوالی به سمت عقب. برای بررسی اینکه آیا کیسه هوا کار می کند یا خیر، چند آزمایش انجام دهید. بنابراین، هر زمان که نیاز به غیرفعال کردن کیسه هوا دارید، این روند موثر و نکات تعمیر و نگهداری متخصصان را به طور کامل دنبال کنید.

در نتیجه 

بنابراین، با پیروی از مراحل بالا، می توانید سیستم ایربگ را قبل از تعمیر خاموش کنید و از ایمنی خود اطمینان حاصل کنید. هنگامی که همه کیسه های هوا را جدا کردید، می توانید نسبت به تعمیر یا تعویض کیسه های هوا اقدام کنید. اگر تجربه ندارید، باید ماشین را به امداد خودروی آقای امداد بسپارید تا بررسی و مشکل ماشینتان حل شود.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

ادامه مطلب
چگونه کنترل کشش را در ماشین خود خاموش کنیم