چگونه سرویس گیربکس اتوماتیک را خودتان انجام دهید؟

در مورد تعمیر و نگهداری خودرو جنبه های مختلفی وجود دارد. یکی از این جنبه ها سرویس انتقال است. گیربکس بخش اصلی هر وسیله نقلیه است و باید با دقت انجام شود. مراجعه به یک متخصص می تواند بهترین راه برای انجام خدمات باشد. با این حال، با داشتن یک DIYer و داشتن تا حدودی تجربه در کار با ویژگی های فنی خودرو، می توانید خود گیربکس را حفظ کنید. بیایید به نحوه انجام خدمات گیربکس اتوماتیک بپردازیم.

سرویس گیربکس اتوماتیک: راهنمای گام به گام

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در مورد رسیدگی به بخش سرویس خود اطمینان دارید. در غیر این صورت، همیشه بهتر است وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه نزدیک ببرید و مشکل را حل کنید.

1. ابزار و لوازم مورد نیاز

در راه سرویس گیربکس اتوماتیک ، لوازم جانبی وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که موارد زیر را دارید:

  • مایع انتقال
  • کیت سرویس فیلتر گیربکس
  • مجموعه سوکت
  • قیف مایع
  • شما همچنین می توانید دستکش و محافظ چشم بپوشید.
چرا سرویس گیربکس اتوماتیک
شما باید لیستی از ابزارها را نگه دارید 

 

2. مراحل سرویس انتقال

در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است که می توانید آن را بخوانید و همان کار را در سرویس انتقال خود انجام دهید. این مراحل راه‌های آسان برای تغییر مایع انتقال را جمع‌آوری می‌کنند تا بتواند دوباره عملکرد خوبی داشته باشد.

اولین گام می تواند محل انتقال و سپس پلاگین تخلیه باشد. اگر در مورد یافتن درپوش مشکوک هستید، کتابچه راهنمای وسیله نقلیه خود را دریافت کنید. هنگامی که پلاگین تخلیه را پیدا کردید، مقداری ظرف بردارید و سوخت قدیمی موجود در آن را تخلیه کنید. پلاگین تخلیه را شل کنید و مایع در کمترین زمان خارج می شود. هنگامی که مایع تخلیه شد، آن را بررسی کنید تا آهنربایی را که مانع از ورود هر فلزی به داخل آن می شود، پیدا کنید.

تمام زباله ها و فلزات را از آهنربا بردارید. اکنون می توانید دوشاخه تخلیه را دوباره نصب کنید و همه پیچ ها را ببندید. به این ترتیب می توانید به راحتی نحوه سرویس گیربکس اتوماتیک را یاد بگیرید و با تمرین می توانید آن را مانند یک حرفه ای تعمیر کنید. حالا که کار تخلیه لوله تمام شد و وقت آن است که آن را با مایع تازه پر کنیم. لوله پر را پیدا کنید و از یک قیف برای پر کردن مایع استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه آن را تا حد توصیه شده پر کرده اید از میله اندازه گیری استفاده کنید. اکنون کار شما با پر کردن لوله گیربکس تمام شده است و می توانید بدون مشکل گیربکس ماشین خود را روشن کنید.

ادامه مطلب
بکسل بجای حرکت دادن ماشین و گیر نکردن ماشین

3. تعویض فیلتر انتقال

گیربکس های اتوماتیک دارای فیلتری هستند که زباله ها و سایر مواد خارجی را از ورود به مایع به دام می اندازد. گاهی اوقات، اگر فیلتر فرسوده شود، مقصر می تواند باشد و این بدان معناست که دیگر زباله ها را مسدود نمی کند. در این حالت، تعویض فیلتر با فیلتر جدید تنها راه حل برای جلوگیری از تغییر مکرر مایع انتقال است .

هنگامی که مایع را از بین می برید، یک مش پلاستیکی مانند چیزی نمایان می شود. به فیلتر بروید و آن را بیرون بیاورید. قبل از برداشتن فیلتر، هر گیره ای را که آن را نگه داشته است بردارید. همچنین ممکن است پیچ‌هایی وجود داشته باشد که باید آن‌ها را جدا کنید تا فیلتر از جای خود خارج شود. این وظیفه بخشی از خدمات گیربکس برای خودرو است در صورتی که مشکل فیلتر همراه با تعویض مایع باشد. مش پلاستیکی جدید را نصب کنید و پیچ ها را سفت کنید و کار تمام است.

شناسایی گیربکس اتوماتیک مشکل دار

ارائه سرویس به تنهایی امکان پذیر است، اما دانستن اینکه مشکل مربوط به انتقال است نیز ضروری است. در اینجا برخی از علائم وجود دارد که می توانید مشاهده کنید و تشخیص دهید که آیا گیربکس خراب کار می کند یا خیر.

سرویس گیربکس اتوماتیک - به چه معناست؟
سلف سرویس مطمئناً به دانش نیاز دارد (منبع عکس: historyhistory)

1. صدای سنگ زنی

در حین رانندگی، اگر صدایی شبیه به خراش را بشنوید، ممکن است مشکل گیربکس باشد. مشکل زمانی رخ می دهد که می خواهید دنده ها را عوض کنید و کلاچ کار نمی کند. هنگام قرار گرفتن در دنده، در صورت شنیدن صدا، وجود فلز در دنده های گیربکس ممکن است علت آن باشد. در این حالت، می توانید تعویض دنده دوبل کلاچ را امتحان کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. در مورد مراقبت از گیربکس خودرو خود در اینجا نکات نگهداری را بخوانید.

2. تغییر ناهموار

یک گیربکس اتوماتیک بدون هیچ مشکلی به شما امکان می دهد دنده را به آرامی تغییر دهید. در حالی که یک انتقال با مشکلی برعکس عمل می کند. احساس انسداد، مانند گیرکردن چیزی در بین دنده هنگام تعویض دنده می‌تواند نشانه‌ای باشد که گیربکس شما نیاز به سرویس دارد.

سرویس گیربکس اتوماتیک - چرا باید همه چیز را در مورد آن بدانید
اگر گیربکس صاف نیست، ماشین شما نیاز به سرویس دارد 

خلاصه

مایع گیربکس می تواند راهی برای تعیین اینکه آیا مشکلی در مایع انتقال وجود دارد یا خیر و نیاز به تعویض دارد یا خیر. رنگ مایع معمولاً قرمز یا قرمز تیره باقی می ماند و اگر در سایه روشن تر باشد مانند صورتی، نشان دهنده وجود آب است. این نشانه آن است که می توانید خدمات گیربکس اتوماتیک DIY را انجام دهید یا در اولین فرصت آن را به تعمیرگاه ببرید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو