چند وقت یکبار باید روغن خودرو را عوض کنید؟

به این فکر می کنید که از رفت و آمد روزانه خود صرف نظر کنید یعنی می توانید تعویض روغن برنامه ریزی شده بعدی خود را نادیده بگیرید؟ دوباره فکر کن

بین سفارش های سرپناه در محل و تعداد بیشتری از افرادی که از خانه کار می کنند، سفرهای جاده ای کمترین میزان در 20 سال گذشته است. رانندگی در مراحل اولیه همه گیری تا 48 درصد کاهش یافت.

اگر کمتر از حد معمول رانندگی می‌کنید، ممکن است از خود بپرسید که برنامه تعویض روغن خودرو شما چگونه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا تعویض روغن همچنان مهم است و تعیین کنید که آیا باید تغییراتی در برنامه تعمیر و نگهداری معمول خودرو خود ایجاد کنید یا خیر .امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

چند وقت یکبار باید روغن خود را عوض کنید؟

سازنده خودروی شما احتمالاً برنامه تعویض روغن بر اساس مسافت پیموده شده زمانبندی (مانند هر شش ماه) را در دفترچه راهنمای کاربر فهرست کرده است. اغلب توصیه می کند روغن خود را تعویض کنید در هر بازه زمانی که اول می شود تعویض کنید. قبل از ابتلا به کووید، اکثر افراد مدت‌ها قبل از فاصله زمانی بر اساس مسافت پیموده شده می‌رسیدند. بنابراین، این رقمی است که آنها بر آن تکیه کردند.

با این حال، روغن موتور نیز با گذشت زمان تحلیل می‌رود، بنابراین تعویض روغن پس از رسیدن به بازه زمانی بر اساس زمان، بسیار مهم است. توصیه کلی این است که روغن خود را تعویض کنید هر 3000 تا 5000 کیلومتر یا هر سه تا شش ماه یکبار تعویض کنید که حداقل دو بار در سال است.

خودروهای جدیدتر معمولاً به اندازه خودروهای قدیمی نیازی به تعویض روغن ندارند و خودروهایی که از روغن مصنوعی استفاده می‌کنند نسبت به خودروهایی که از روغن معمولی استفاده می‌کنند می‌توانند طولانی‌تر بدون تعویض کار کنند. در هر صورت، باید حداقل یک بار در ماه روغن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کم یا کثیف نیست. همچنین از هزینه تعویض روغن مطلع شوید .

اگر روغن خود را عوض نکنید چه اتفاقی می افتد؟

روغن موتور به طور طبیعی در طول زمان تحلیل می رود، بنابراین عدم تعویض منظم آن می تواند باعث سایش زودرس موتور یا آسیب دائمی شود. شود .

ادامه مطلب
دلایل متداولی که باتری خودروی شما به مرور زمان از بین می رود

روغن موتور قسمت های متحرک موتور شما را روغن کاری نگه می دارد. همچنین حاوی موادی است که از جمع شدن کثیفی، آلاینده ها، اسیدها و رطوبت و خوردگی موتور شما جلوگیری می کند. با گذشت زمان، مواد ضد خوردگی در حالی که آلودگی ها و رطوبت جمع می شوند، تجزیه می شوند.

وسایل نقلیه ای که برای مدت طولانی بدون استفاده می نشینند به ویژه در برابر رطوبت موتور آسیب پذیر هستند. این به این دلیل است که آنها گرما را از عملکرد معمولی که مسئول تبخیر رطوبت و تراکم است تولید نمی کنند. تعویض منظم روغن مهم است. اما همچنین باید یک بار در هفته 20 تا 30 دقیقه با ماشین خود رانندگی کنید تا رطوبت از بین برود. آیا خودروهای برقی نیاز به تعویض روغن دارند ؟ خیر. خودروهای برقی با باتری به خدمات کمتر و کمتری نسبت به خودروهای با سوخت فسیلی نیاز دارند.

اگر زیاد رانندگی نمی کنید از چه نوع روغن موتوری باید استفاده کنید؟

به روغن توصیه شده توسط سازنده خودرو پایبند باشید، اگرچه اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ممکن است روغن موتور مصنوعی را در نظر بگیرید. روغن مصنوعی به طور قابل توجهی گرانتر از روغن معمولی است. با این حال، در برابر رطوبت مقاوم تر است و نیازی به تعویض مکرر ندارد.

برخی از افراد ممکن است استفاده از افزودنی روغن را برای محافظت از موتور خاموش توصیه کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شکایت های متعددی را علیه تولید کنندگان مواد افزودنی به دلیل ادعاهای نادرست و شیوه های بازاریابی فریبنده تنظیم کرده است . اگر تصمیم به استفاده از یک افزودنی دارید، بهترین قضاوت خود را به کار ببرید. اطمینان حاصل کنید که موردی که انتخاب می کنید با روغن موتور خودرو شما سازگار است. در غیر این صورت می تواند به موتور شما آسیب برساند.

مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای حفظ یکپارچگی روغن موتور، رعایت نوع روغن و فواصل سرویس توصیه شده در دفترچه راهنمای کاربر است. بخشی از آن به این معنی است که به طور دوره ای ماشین خود را رانندگی کنید تا رطوبت بیش از حد را بسوزانید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو