چرا ماشین سر پیچ لاستیک هایش صدا میدهد؟

برخی افراد اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند که این جیغ ها و جیغ ها را بدیهی می دانند و آن را یک عیب جزئی می دانند. اما، آنها نمی دانند که اگر شما فوراً آن را درمان نکنید، این نگرانی جزئی می تواند منجر به تخریب بزرگ شود.تیم امداد خودروی آقای امداد به صورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

برای آگاهی شما در مورد دلایل این صدای لاستیک، راهنمای سریعی را برای شما آماده کرده ایم. این به شما کمک می کند تا علت واقعی مشکل را بدانید و بهترین راه حل ممکن را برای رفع آن توصیه می کند.

دلایلی که باعث می شود خودروی شما بعد از چرخش صدای لاستیک تولید کند

عوامل مختلفی می تواند منجر به صدای آزاردهنده لاستیک هنگام رانندگی شود. اغلب اوقات، این صدا فقط هوای متراکم شده در آج تایر است.

طرح های مختلف آج سطوح مختلفی از نویز را تولید می کنند. با این حال، اگر سر و صدا با گذشت زمان بلندتر شود، احتمالاً مشکلی در لاستیک ها و چرخ های شما وجود دارد.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که می تواند باعث ایجاد صدای لاستیک پس از چرخش شود.

1. چرخ سفت

 

صدای لاستیک پس از چرخش
صدای لاستیک پس از چرخش می‌تواند صدایی از لاستیک‌های خودروی شما باشد که علت آن مشکلات تراز است. 

یکی از دلایل احتمالی که باعث می شود لاستیک شما پس از چرخش چنین صدایی ایجاد کند، سفت شدن بیش از حد چرخ هنگام انجام لگ نهایی است.

همیشه توصیه می شود که هرگز لاستیک های ماشین خود را بیش از حد سفت نکنید. در عوض، می‌توانید از آچار گشتاور استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به اندازه‌ای ایمن است که از هم نپاشد.

 

2. مشکل تراز

یکی دیگر از دلایل احتمالی صدای زمزمه لاستیک‌های خودروی شما می‌تواند مشکلات هم ترازی باشد.

قرار گرفتن لاستیک های خود در یک موقعیت طولانی مدت می تواند باعث ایجاد ایراد در انتهای آن شود. در لحظه ای که حرکت می کنید، محفظه هوا صدای خرخر یا طبل کم تولید می کند.

اگر ماشین شما برای تراز چرخ‌ها ناآرام است ، سواری با ضربه‌گیرتری را تجربه خواهید کرد. این باعث حرکت ناهموار لاستیک و ایجاد جرقه از محفظه هوا می شود.

3. لاستیک های قدیمی و کهنه

علت اصلی این صدای آزاردهنده از لاستیک های ماشین شما، سن آن است. اگر مدتی است که لاستیک خود را تعویض نکرده اید، مبهوت نباشید که پس از چرخش صدای عجیبی ایجاد می کند.

صدای لاستیک ماشین بعد از چرخش
علت اصلی این صدای آزاردهنده از لاستیک های ماشین شما، سن آن است. 

با گذشت زمان و با استفاده زیاد، آج لاستیک شروع به از بین رفتن می کند. این به سادگی به این معنی است که شما باید قبل از بروز مشکل اساسی برای کامیون ها و اتومبیل های خود تایرهای جدیدی بخرید.

4. بلبرینگ چرخ بد

بد بودن بلبرینگ چرخ یکی از جدی ترین نگرانی هایی است که باعث ایجاد صدای لاستیک می شود.

هنگامی که بلبرینگ چرخ در لاستیک‌های شما خراب یا آسیب می‌بیند، هر زمان که مسیر خود را تغییر می‌دهید، صدای خرخر ملایمی تولید می‌کند.

با توجه به نکات تعمیر و نگهداری توسط کارشناسان خودرو، بهتر است بلبرینگ چرخ ها را در اسرع وقت تعویض کنید تا از برخورد و آسیب بیش از حد جلوگیری شود.

بنابراین، اکنون شما از تمام دلایل موجه صدای لاستیک پس از چرخش آگاه هستید. دفعه بعد، اگر با چنین صدای آزاردهنده لاستیک مواجه شدید، ممکن است لازم باشد خودروی خود را به صورت حرفه ای بازرسی و تعمیر کنید.

ادامه مطلب
بهترین گزینه های تعویض روغن هیبریدی

چگونه لاستیک ها را به درستی بچرخانیم؟

لاستیک‌های خودرو، شاسی‌بلند یا کامیون‌تان اگر به‌طور منظم آنها را بچرخانید تا از سایش ناهموار جلوگیری کنید، دوام بیشتری خواهند داشت و عملکرد بهتری خواهند داشت. علاوه بر این، چرخش مناسب می تواند عملکرد کلی و راندمان سوخت را افزایش دهد.

اگر می خواهید مطمئن شوید که بیشترین بهره را از این فرآیند می برید، درک نحوه صحیح چرخاندن لاستیک ها بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای چرخاندن موفقیت آمیز لاستیک ها وجود دارد.

توصیه های سازنده را بررسی کنید

همیشه قبل از انجام هر کاری روی لاستیک، دستورالعمل های دقیق در مورد چرخش لاستیک (فرکانس، ترتیب و غیره) را با سازنده وسیله نقلیه خود بررسی کنید. کتابچه راهنمای مالک یا وب سایت سازنده شامل این اطلاعات است.

مهره های چرخ را باز کنید

قبل از اینکه بخواهید ماشین خود را از روی زمین بکشید، مهره های چرخ را کمی شل کنید. در نتیجه، بعداً برداشتن آنها بسیار ساده تر خواهد بود و در اثر زنگ زدگی یا سایر تجمعات خوردگی گیر نمی کنند.

ماشین خود را بالا ببرید و ایمن کنید

قبل از شروع کار روی لاستیک ها، از جک برای بالا بردن ماشین خود استفاده کنید و آن را با استفاده از تکیه گاه های جک ایمن کنید. برای تثبیت بیشتر خودرو، به خصوص اگر روی خودروی دو چرخ متحرک کار می کنید، باید از گیره چرخ نیز استفاده کنید.

لاستیک ها را بردارید و چرخ ها را کاملا تمیز کنید

اکنون که ماشین بالا آمده و محکم شده است، می توانید لاستیک ها را از روی چرخ ها بردارید.

قبل از نصب لاستیک جدید، مطمئن شوید که از یک پارچه یا برس برای پاک کردن قسمت داخلی هر چرخ استفاده می کنید. در نتیجه لاستیک های جدید شما به طور یکنواخت ساییده می شوند.

قبل از نصب مجدد سخت افزار روی چرخ ها، مطمئن شوید که هرگونه زنگ زدگی مهره ها و سایر قسمت ها را پاک کنید.

لاستیک ماشین را بردارید
ممکن است همین الان شروع به برداشتن لاستیک ها از روی چرخ ها کنید.

لاستیک ها را با استفاده از کتابچه راهنمای سازنده تنظیم کنید

وقت آن است که لاستیک های جدید را پس از درآوردن لاستیک های قدیمی از هر چهار چرخ بپوشید. هنگام نصب لاستیک های جدید، همیشه به روش پیشنهادی سازنده (از جلو به عقب، چرخش متقاطع و غیره) پایبند باشید.

این تضمین می کند که آنها بیشترین کشش ممکن را در جاده به دست می آورند و به طور یکنواخت فرسوده می شوند.

مهره ها را عوض کرده و سفت کنید

زمان تعویض و سفت کردن مهره ها پس از پوشیدن لاستیک ها فرا رسیده است.

برای جلوگیری از آسیب دیدن رزوه های روی مهره ها و چرخ ها، هنگام سفت کردن مهره ها، همیشه از آچار گشتاور استفاده کنید.

خودرو را پایین بیاورید و فشار باد لاستیک را دو بار چک کنید

قبل از رانندگی، ماشین خود را از پایه های جک پایین بیاورید و مطمئن شوید که هر چهار لاستیک به درستی پر شده اند.

پس از اتمام چرخاندن لاستیک‌ها، مطمئن شوید که ترمزهای خود را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب بررسی کنید.

کلمات پایانی

صدای لاستیک پس از چرخش یک مشکل معمولی است، اگرچه معمولاً به راحتی حل می شود.

اگر اخیراً لاستیک‌های خود را چرخانده‌اید و اکنون صدای یا لرزش بیش از حد دارید، نصب معیوب، مشکلات تراز یا عدم تطابق لاستیک‌ها را بررسی کنید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو