علائم سوختگی دریچه اگزوز چیست؟

سوختن سوپاپ‌های اگزوز یکی از رایج‌ترین مصیبت‌هایی است که صاحبان خودرو ممکن است هر چند وقت یک‌بار با آن مواجه شوند. دریچه ها باید تحت فشار عظیمی قرار گیرند و نیاز به باز و بسته شدن مداوم تا بیست و پانصد بار در دقیقه دارند.

تیم امدادخودروی آقای امداد از متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است که به انواع خودروها و مشکلات جاده ای تسلط دارند.

اما می توان سوپاپ اگزوز را از سوختن نجات داد. خوب، قبل از از بین بردن کامل، علائم خاصی را نشان می دهد.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که این علائم برای محکم کردن دریچه‌ها قبل از سوختن کامل چیست.

علائم سوختگی دریچه اگزوز – توضیح داده شده است

تقریباً هر کسی که ماشین داشته باشد، هر چند وقت یک بار باید با این مشکل روبرو شود. بنابراین، چه چیزی باعث سوختگی دریچه ها می شود ؟ در اینجا علائمی وجود دارد که باید بدانید که می تواند شما را از سوختن دریچه های اگزوز نجات دهد

علائم سوختگی دریچه اگزوز: به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. عملکرد ضعیف موتور

سوختگی سوپاپ اگزوز نیز می تواند عملکرد و قدرت موتور را کاهش دهد. دریچه‌های سوخته ممکن است سوراخ‌های بزرگی داشته باشند که تمام شیشه‌ها را به بیرون نشت می‌کند.

این در نهایت باعث کاهش تراکم و در نتیجه عملکرد ضعیف موتور می شود . دلیل اصلی که ممکن است فرد با این مشکل مواجه شود، آب بندی صحیح شیرها نیست.

همچنین، اگر سایر مشکلات تراکم را برطرف نکنید ، احتمال سوختن دریچه اگزوز آشکار است.

این در نهایت منجر به قدرت و عملکرد ضعیف موتور علاوه بر سوختن سوپاپ اگزوز می شود.

 

چه چیزی باعث سوختگی دریچه می شود
درباره سوختگی سوپاپ اگزوز کمی حقیقت بدانید. 

2. پیچیدگی در راه اندازی ماشین

ماشین ها دقیقا مثل انسان ها هستند. به یاد داشته باشید وقتی بیمار هستیم چقدر احساس پستی می کنیم. به این دلیل است که چیزی در درون ما خوب کار نمی کند. در مورد ماشین ها هم همینطور.

هنگامی که کل سوپاپ اگزوز سوخته است، چگونه یک ماشین می تواند حتی به طور عادی روشن شود؟ در نهایت این اتفاق خواهد افتاد، اما پس از آن مطمئناً علائمی را نشان می دهد تا به شما در مورد مسائلی که در داخل وجود دارد مطلع شوید.

سوپاپ سوخته آنطور که باید اجازه گاز دادن به خودرو را نمی دهد. و به همین دلیل است که وقتی روشن می شود بلافاصله شروع نمی شود.

بنابراین، اگر در استارت زدن خودرو با مشکل مواجه هستید، شاید بهتر باشد سوپاپ اگزوز سوخته را بررسی کنید.

3. شلیک نادرست

پس از پیگیری، شلیک نادرست یکی از رایج ترین علائم سوختگی دریچه خروجی است که باید به آن دقت کنید. هنگامی که سیلندر در موتور نتواند مقدار مناسبی از آتش را تخلیه کند، به آن Misfiring می گویند.

برای کارکرد صحیح یک سیلندر، این موارد باید به درستی کار کنند، که عبارتند از فشرده سازی خوب، جرقه مناسب در زمان مناسب و مخلوط مناسب هوا و سوخت.

اما هنگامی که سوپاپ اگزوز سوخته است، می توانید انتظار فشرده سازی مناسب را داشته باشید که برای جلوگیری از آتش سوزی لازم است.

بنابراین، اگر سیلندرهای موتور در حال سوختن نامناسب هستند ، نشانه روشنی از سوختن سوپاپ های اگزوز است.

کارشناسان همیشه توصیه می کنند با علائم آشنا شوید تا اطمینان حاصل شود که مشکلات موجود در خودرو را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر و غیرقابل کنترل تشخیص دهید.

علائم سوختگی دریچه
نکاتی که درباره سوختگی سوپاپ های اگزوز نمی دانستید. 

4. دود آبی یا سفید از اگزوز

دود آبی یا سفید خروجی از اگزوز یکی از بارزترین نشانه های ناکافی بودن آب بندی سوپاپ ها است. هنگامی که خودروی خود را در صبح روشن می کنید، به بوهایی که از لوله اگزوز می آید توجه کنید.

ادامه مطلب
چراغ فشار کم لاستیک اما تایرها خوب است: نحوه رفع آن

هنگامی که موتور در ابتدا شروع به کار می کند، اگر آب بندی سوپاپ ها به درستی کار نکنند، محفظه احتراق روغن باقی مانده را جذب می کند.

اگر این اتفاق بیفتد، بلافاصله پس از روشن شدن موتور، دود قابل توجهی از دود آبی-سفید از اگزوز شما خارج می شود.

5. کاهش بهره وری سوخت

ورود نامناسب روغن به موتور یکی از اهداف آب بندی سوپاپ است. اگر کاسه نمدهای میل سوپاپ سوخته یا آسیب ببینند، خودروی شما بیشتر از مقدار لازم روغن مصرف خواهد کرد، زیرا آنها نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

اگر ماشین شما بیش از حد روغن مصرف می‌کند ، یک میله می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید. اگر سطح شما سریعتر از حد معمول کاهش یابد، آب بندی دریچه شما ممکن است از کار بیفتد.

یکی از خطرناک‌ترین نشانه‌های معیوب بودن آب‌بند سوپاپ موتور، مصرف بیش از حد روغن است زیرا ممکن است منجر به آسیب بیشتر شود.

شاکی در کوچر علیه شرکت دایملر کرایسلر مجبور شد موتور خودروی خود را در نتیجه آسیب ناشی از مصرف بیش از حد روغن تعویض کند.

علائم نشتی دریچه اگزوز
اگر ماشین شما بیش از حد روغن مصرف می‌کند، می‌توانید به شما کمک کند تا متوجه شوید. 

6. سر و صدای دریچه ها

وقتی شتاب می‌گیرید، می‌توانید صدایی را بشنوید که به نظر می‌رسد هوا از دریچه خارج می‌شود. در نتیجه افزایش فشار در محفظه احتراق که توسط سوپاپ سوخته وارد می شود، هوا از سوپاپ سوخته خارج می شود.

اینها چند مورد از معمول ترین نشانه هایی هستند که نشان می دهد یک دریچه سوخته است. توصیه می شود به محض مشاهده هر یک از این علائم، خودرو خود را نزد یک تکنسین واجد شرایط ببرید تا آنها بتوانند مشکل را شناسایی کرده و قبل از اینکه آسیب بیشتری به موتور شما وارد شود، آن را برطرف کنند.

بسیار مهم است که هیچ یک از این علائم را نادیده نگیرید زیرا ممکن است به مشکلات عمده موتور اشاره کنند که اگر برای مدت طولانی نادیده گرفته شوند، ممکن است منجر به تعمیرات گران قیمت یا حتی خرابی کامل موتور شوند .

علل سوختگی دریچه اگزوز و راه حل های سریع

اینها برخی از ساده ترین علائم سوختگی دریچه هستند. آنها ممکن است نتایج 3 قسمت شکسته زیر باشند:

شکاف شمع ناموفق

بسیار مهم است که در طول بازرسی های معمول تعمیر و نگهداری، تأیید کنید که شکاف شمع به طور مناسب برای نوع موتور شما تنظیم شده است.

اگر بیش از حد پهن باشد، اکسیژن بیشتری وارد سیلندر می‌شود و احتمال پیش‌اشتعال را افزایش می‌دهد، که باعث می‌شود پیستون سریع‌تر از آنچه باید بالا بیاید و باعث گرم شدن بیش از حد محفظه احتراق شود.

علائم بد دریچه اگزوز
تأیید اینکه شکاف شمع به درستی تنظیم شده است بسیار مهم است. 

مخلوط سوخت و هوا

این زمانی اتفاق می‌افتد که بنزین یا اکسیژن کم یا زیاد وارد موتور می‌شود و در نتیجه محیطی با دمای بالا ایجاد می‌شود که ممکن است قطعات در آن از بین بروند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، بسیار مهم است که سیستم مدیریت موتور خودرو خود را برای هر گونه نقص و همچنین فیلتر هوا و سایر اجزای آن بررسی کنید.

دریچه های اگزوز شکسته

اینها با گذشت زمان در اثر استفاده مکرر تخریب می شوند و ممکن است باز شوند و گرمای بیش از حد لازم را وارد سیلندر کنند. اگر این اتفاق بیفتد، تعویض سوپاپ های اگزوز قبل از شروع به تعمیر سایر اجزای موتور بسیار مهم است.

زمان بندی بادامک نادرست

این زمانی اتفاق می افتد که میل بادامک و میل لنگ به درستی در یک راستا قرار نمی گیرند و در نتیجه اصطکاک بیشتر بین قطعات و افزایش دما ایجاد می شود که می تواند به سوپاپ ها آسیب برساند.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو