چرا ماشین حرکت نمی‌کنه؟ علت‌های حرکت نکردن ماشین+راه‌حل

علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث شود ماشین حرکت نکند. برخی از این علت‌ها عبارتند از:

  • مشکل در موتور: اگر موتور خودرو دچار مشکل شود، ممکن است نتواند نیروی کافی برای حرکت چرخ‌ها را تولید کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی موتور، مانند پیستون، میل لنگ، یا سوپاپ‌ها، باشد.
  • مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودرو دچار مشکل شود، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی سیستم سوخت رسانی، مانند پمپ بنزین، انژکتورها، یا فیلتر بنزین، باشد.
  • مشکل در سیستم جرقه: اگر سیستم جرقه خودرو دچار مشکل شود، ممکن است جرقه کافی برای احتراق سوخت در موتور ایجاد نشود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی سیستم جرقه، مانند شمع‌ها، کویل، یا سیم‌های جرقه، باشد.
  • مشکل در سیستم کلاچ: اگر سیستم کلاچ خودرو دچار مشکل شود، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی سیستم کلاچ، مانند صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
  • مشکل در سیستم تعویض دنده: اگر سیستم تعویض دنده خودرو دچار مشکل شود، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نروند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی سیستم تعویض دنده، مانند میله‌های تعویض دنده، یا جعبه دنده، باشد.
  • مشکل در سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو دچار مشکل شود، ممکن است نیروی موتور به چرخ‌ها منتقل نشود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی سیستم انتقال قدرت، مانند دیفرانسیل، یا میل گاردان، باشد.

برای تشخیص دقیق علت حرکت نکردن ماشین، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز مشکل حرکت نکردن ماشین آورده شده است:

  • به طور منظم، خودروی خود را سرویس کنید.
  • از سوخت با کیفیت استفاده کنید.
  • به طور منظم، سیستم سوخت رسانی و جرقه خودروی خود را بررسی کنید.
  • از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
  • از حرکت کردن با دنده خلاص خودداری کنید.

ممکنه یه روز صبح که تصمیم گرفتید ماشین رو روشن کنید و آماده شدید که سرکارتون حاضر شید، متوجه بشید که ماشین حرکت نمی‌کنه! حالا چه خودروتون اتومات باشه و چه دنده‌ای، علت ‌های مختلفی باعث این اتفاق میشن.

 

علت‌های حرکت نکردن ماشین

چه در خودروهای اتومات و چه دنده‌ای، برای حرکت چرخ ها باید نیروی تولید شده توسط موتور، از طریق گیربکس یا جعبه دنده به چرخ ها برسه. وقتی که ماشین حرکت نمی‌کنه، موتور نیروی لازمه رو تولید می‌کنه، اما وقتی که گاز رو فشار می‌دید، ماشین نمی‌تونه حرکت کنه. تو این موقعیت باید موارد مختلفی رو بررسی کنید چون که این اتفاق می‌تونه در اثر موارد به علت‌های متعددی رخ بده.

علت‌های حرکت نکردن ماشین

 

در گام اول مطمئن بشید!

حرکت نکردن ماشین می‌تونه به علت‌های مختلفی رخ بده اما اول مطمئن بشید که ماشین رو روشن کردید. مثلا بعضی از خودروها اونقدر بیصدا هستند که ممکنه شما متوجه نشید روشن شده‌ و فکر کنید که هنوز روشن نشده. همچنین چک کنید که ترمز دستی خاموش باشه. بعد سعی کنید تا ماشین‌تون رو با یه دنده دیگه‌ای حرکت بدید. اگه با هیچ دنده‌ای حرکت نکرد، شاید علت‌های دیگه‌ای باعث این اتفاق شده باشند.

 

▪نشتی روغن گیربکس

در اولین اقدام، روغن گیربکس خودرو رو بررسی کنید. با وجود اینکه ظرفیت حجم روغن گیربکس خودروها متفاوته، اگه نصف یا تمام این روغن نشت کنه، سیستم دیگه نمیتونه فشار هیدرولیکی لازم گیربکس رو ایجاد کنه. با بررسی نشانه‌های زیر متوجه میشید که گیربکس نشتی داره:

  • زیر ماشین و در جایی که پارک شده، گودال روغن وجود داشته باشه.
  • بویی مثل سوختگی احساس کنید.
  • چراغ هشدار داشبورد روشن بشه.
  • وقتی ماشین در حالت خلاص قرار داره، صدای ضربه ای به گوش برسه.
  • اگه آزمایش روغن با چسب انجام بدید، باید نشون بده که سطح روغن پایینه.
  • دماسنج نشان بده که بیش از حد داغ شده.
  • صدایی مثل ساییدگی و چرخ دنده از گیربکس به گوش برسه.
  • چراغ انتقال روشن بشه که البته در خودروهای مدرن قابل مشاهده‌ست.
  • هنگام رانندگی ارتعاش عجیبی رو احساس کنید.
  • در زمان شتاب گرفتن، ماشین سنگینی کنه.

 

▪مسدود شدن فیلتر یا صافی

اگه ماشین شما بعد از توقف تو هیچ دنده‌ای حرکت نمی‌کنه، به احتمال زیاد فیلتر سوخت یا صافی مسدود شده. با این مشکل با یه صدای ناله مانندی هم همراهه. گاهی ممکنه موتور به شما اجازه بده تا مسافت بسیار کوتاهی رو حرکت کنید‌ و بعد از گذروندن یه مسیر کوتاه، دوباره بایسته. این عامل نشون میده که گیربکس فرسوده شده و باید عوض بشه.

 

▪فرسودگی صفحه کلاچ

شاید صفحه کلاچ بیشتر تو ماشین‌های دنده‌ای شناخته بشه، ولی جالبه بدونید که گیربکس اتوماتیک هم از سیستم کلاچ برخورداره. اگه حرکت نکردن ماشین با امتحان دنده‌های مختلف ادامه داشته باشه و گیربکس واکنش نشون نده، این احتمال وجود داره که کلاچ سوزونده باشید. کلاچ با گذشت زمان و فعالیت، فرسوده میشه. اگه سطح روغن گیربکس مناسب بود، اما در حال درجا کار می‌کرد، شاید لازم باشه که برای رفع این مشکل، کیت کلاچ خودروتون رو عوض کنید.

ادامه مطلب
اقدامات صحیح پس از تصادف یا نقص فنی خودرو

 

▪خرابی مبدل گشتاور خراب

جایگزین کلاچ مکانیکی تو ماشین‌های اتومات رو میشه مبدل گشتاور عنوان کرد. مبدل گشتاور قدرت مکانیکی لازم چرخشی رو برای بار متحرک از موتور ایجاد می‌کنه. اغلب اوقات، علت خرابی‌های مبدل گشتاور در اثر اصطکاک زیاد رخ میده و به این معناست که بلبرینگ های سوزنی مبدل گشتاور آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند. یادتون باشه که مبدل گشتاور خراب هم می‌تونه به گیربکس خودرو آسیب برسونه. اگه شک دارین که مبدل گشتاور به مشکل خورده، با علائم زیر میتونین مطمئن بشید:

  • گیربکس از دنده خارج میشه.
  • خودرو با هیچ دنده ای روشن نمیشه‌.
  • گیربکس بیش از حد گرم میشه.
  • صداهایی تکان دهنده مثل زمزمه و لرزش شنیده میشه.

 

▪استفاده از روغن موتور نامناسب

یکی از علت‌های حرکت نکردن ماشین اینه که شما از روغن موتور نامناسب استفاده کنید یا از آخرین باری که روغن موتورتون رو تعویض می‌کردید، زمان زیادی گذشته باشه. روغن موتور هر خودرو ویژگی‌هایی داره که می‌تونه روان‌کاری اون خودرو رو متناسب با نیازش برطرف کنه. همچنین بهتره تا هر چند وقت یبار روغن موتور تعویض بشه اما استاندارد تعویض روغن موتور با توجه به مسافت، نوع روغن و خودرو متغیره. به همین دلیل اگه سلامت و طول عمر ماشین و قطعات اون براتون مهمه، سعی کنید تا همیشه از روغن موتورهای باکیفیت و معتبر استفاده کنید و دور روغن موتورهای تقلبی و بی‌کیفیت رو خط بکشید.

الان که داریم کم‌کم به فصد زمستان نزدیک میشیم، بهتره تا مقاله علت روشن نشدن ماشین در زمستان و هوای سرد رو هم مطالعه کنید و هر سوالی که داشتید، از ما بپرسید.

 

▪آسیب دیدگی فیلتر هوا

فیلتر هوا هم از اون بخش‌های موثر و مهم در خودرو به شمار میره که می‌تونه در مشکل حرکت نکردن ماشین دنده‌ای و اتومات موثر باشه. با توجه به اینکه جریان هوای ورودی به موتور، اهمیت زیادی داره، لازمه تا تعویض کردن مرتب فیلتر هوا رو تو برنامه مراقبت از خودروتون قرار بدین تا بتونین از این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کنید.

آسیب‌دیدگی فیلتر هوا

 

▪عدم تعویض فیلتر روغن موتور

فیلتر روغن موتور وسیله‌ایه که با تصفیه روغن موتور از ورود آلودگی های اون به بخش‌های دیگه خودرو جلوگیری می‌کنه. وقتی که روغن موتور رو تعویض می‌کنید، بهتره که در کنارش این فیلتر رو هم تعویض ‌کنید تا بتونید از مشکل گاز خوردن و حرکت نکردن ماشین به طور کامل جلوگیری کنید. شاید فیلتر روغن در ظاهر نیازی به تعویض نداشته باشه اما ممکنه که که جلوی ورود روغن موتور رو بگیره.

 

▪کثیفی انژکتور یا دلکو

اگه خودرو شما حرکت نمیکنه و شما روش‌های بالا روهم انجام دادید و هیچ بهبودی در عملکرد و شتاب ماشینتون رخ نداده، بهتره تا یه سری هم به انژکتور یا دلکو بزنید. رسوب گرفتن و کثیفی انژکتور و دلکو یکی از علت های حرکت نکردن ماشین‌ها به شمار میره که کمتر کسی به آن اهمیت می‌ده. اما تمیز کردن انژکتور یا دلکو از عهده راننده خارجه و باید با دستگاه مخصوص انجام بگیره.

کثیفی انژکتور یا دلکو

 

▪اختلال در سنسور گاز خودرو

اگه ماشین‌تون گازسوزه، ممکنه که علت حرکت نکردن اون به مشکل در سنسور گاز برگرده. وقتی تو خودروهای گازسوز سنسور گاز دچار مشکل میشه، یکی از ایراداتی که در ماشین به وجود میاره، راه نرفتن ماشین و کم شدن شتاب و گاز خودروعه. به همین دلیل اگه خودرو شما دوگانه سوزه بهتر تا برای رفع این مشکل، خودرو خودتونون به تعمیرکار معتبر بسپارید.

برای دریافت مجوز نیسان یدک‌کش تهران، کافیه تا با کارشناسان آقای امداد تماس بگیرید.

 

▪خرابی دیسک و صفحه

یکی از علت‌های حرکت نکردن ماشین، از رده خارج شدن دیسک و صفحه ماشینه. در این حالت گفته میشه که ماشین به اصطلاح بوکس باد کرده. در واقع منظور از بوکس باد کردن ماشین اینکه دیگه خودرو انرژی و رمقی برای حرکت نداره. یکی دیگه از نشانه هاش هم اینه که ماشین تو جای خود میلرزه. خرابی دیسک و صفحه میتونه باعث خرابی دنده ها بشه و به موتور ماشین هم فشار زیادی وارد کنه.

یکی از نکات خیلی مهم در زمان استفاده از خودرو اینکه بدونیم همه قطعات مصرفی خودرو که شامل دیسک و صفحه هم میشن، دارای یک بازه عمر مفید هستند و بعد از گذروندن این دوره به اصطلاح تموم میشن و باید تعویض بشوند.

 

نکته مهم:

یه نکته که جا داره در موردش صحبت کنیم، اینکه در هر صورت حرکت نکردن ماشین باید خودرو توسط یک مکانیک ماهر و با تجربه بررسی بشه و بعد از علت‌یابی مشکل به طور کامل رفع بشه. شما میتونید در این زمان با تیم امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید و مطمئن باشید که امدادرسانان ما در زمانی کوتاه مشکل شما رو پیدا و اقدامات لازم رو برای رفع اون انجام می‌دهند.

تلفن تماس: 02148287

 

3.6 5 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
112 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

سلام خودروی لیفان 620دارم که تو شهر خوب کار می کنه تو جاده که میشه در جا کار ماشین کم میاره و یه دفعه دوباره خوب میشه یه تیکه راه میره دوباره باز سرعتش کم کم کم میشه و دیگه رو به خاموشی میره پر پر می کنه ولی تو جاده احساس می کنم نور چراغهام کم یا زیاده میشه دینام برقش فکر کتم کم و زیاد میشه تو جاده و لی چند بار سوییچ رو باز و بسته میکنم دوباره یه تیکه راه میره دوباره یواش یواش خاموش میشه

سلام سمند ef7 دارم یه دفعه ماشین بعد از دنده عوض کردن گاز می‌خورد بعد دود و بوی سوختگی از سمت گیربکس بالا اومد الان دنده ها جا میره ولی ماشین حرکت نمی کنه؟ میشه راهنماییم کنید

سلام.

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال می‌رود مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

خرابی کلاچ: کلاچ، قطعه‌ای است که بین موتور و گیربکس قرار دارد و وظیفه انتقال گشتاور موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار خرابی شود، خودرو حرکت نمی‌کند. برای بررسی این مورد، باید کلاچ توسط یک مکانیک ماهر بررسی شود.
خرابی بلبرینگ‌های گیربکس: بلبرینگ‌های گیربکس، قطعاتی هستند که وظیفه کاهش اصطکاک بین قطعات گیربکس را بر عهده دارند. اگر این قطعات دچار خرابی شوند، خودرو حرکت نمی‌کند. برای بررسی این مورد، باید گیربکس توسط یک مکانیک ماهر بررسی شود.
خرابی دنده‌های گیربکس: دنده‌های گیربکس، قطعاتی هستند که وظیفه انتقال گشتاور بین موتور و چرخ‌ها را بر عهده دارند. اگر این قطعات دچار خرابی شوند، خودرو حرکت نمی‌کند. برای بررسی این مورد، باید گیربکس توسط یک مکانیک ماهر بررسی شود.
با توجه به اینکه شما گفتید بعد از دنده عوض کردن گاز می‌خورد، احتمال می‌رود مشکل از کلاچ باشد. اما برای اطمینان از این موضوع، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید و از یک مکانیک ماهر بخواهید که مشکل را به طور دقیق تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز مشکلات گیربکس ذکر می‌شود:

به‌طور منظم روغن گیربکس را تعویض کنید.
از رانندگی با سرعت بالا در دست اندازها و چاله‌ها خودداری کنید.
در صورت مشاهده هرگونه صدای غیرعادی از گیربکس، بلافاصله آن را به تعمیرگاه ببرید.
امیدوارم مشکل خودروی شما هرچه زودتر برطرف شود.

سلام ماشین پیکان وانت دارم روی دنده یک دنده جا میره حرکت نمیکنه ولی بقیه دنده ها و دنده عقب حرکت میکنه علت چیه؟

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

خرابی ماهک دنده یک: ماهک دنده یک قطعه‌ای است که وظیفه درگیر کردن دنده یک با گیربکس را بر عهده دارد. اگر ماهک دنده یک دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده یک را به طور کامل درگیر کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی خود ماهک دنده، یا خرابی میله‌های تعویض دنده، باشد.
خرابی میله‌های تعویض دنده: میله‌های تعویض دنده قطعاتی هستند که وظیفه انتقال نیروی دست را به ماهک دنده را بر عهده دارند. اگر میله‌های تعویض دنده دچار مشکل شده باشند، ممکن است نتوانند نیروی کافی را به ماهک دنده منتقل کنند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی خود میله‌های تعویض دنده، یا خرابی سیستم کلاچ، باشد.
خرابی گیربکس: اگر گیربکس دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده یک را به طور کامل درگیر کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که کلاج را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از ماهک دنده یک باشد. ماهک دنده یک‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده‌های بالا استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی ماهک دنده یک، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم تعویض دنده، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این سیستم را نیز بررسی کنید.

در مورد گیربکس، اگر مشکل در بقیه دنده‌ها وجود ندارد، احتمال اینکه مشکل از این سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل در بقیه دنده‌ها نیز وجود دارد، بهتر است این سیستم را نیز بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
از تعویض دنده در سرعت‌های بالا خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم کلاچ و تعویض دنده خودروی خود را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، به نظر می‌رسد که ماهک دنده یک خودروی شما دچار مشکل شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، مشکل را برطرف کنید.

سلام خسته نباشید ماشینم ۲۰۶ هست
همه روغن هیدرولیکش خونه خالی شده بود متوجه نشدم تو خیابون داشتم میرفتم یهو ماشین ایستاد تو دنده حرکت نمی‌کرد به هیچ وجه مشکل از چیه

سلام،

با توجه به توضیحات شما، علت توقف ماشین شما، مربوط به کمبود روغن هیدرولیک فرمان است. روغن هیدرولیک فرمان، وظیفه انتقال نیروی دست را به سیستم فرمان را بر عهده دارد. اگر روغن هیدرولیک فرمان کم باشد، سیستم فرمان نمی‌تواند به درستی کار کند و ماشین می‌ایستد.

برای رفع این مشکل، باید روغن هیدرولیک فرمان را به سطح مناسب برسانید. برای این کار، باید از روغن هیدرولیک فرمان مناسب برای خودروی خود استفاده کنید. همچنین، باید سطح روغن هیدرولیک فرمان را به صورت دوره‌ای بررسی کنید و در صورت نیاز، آن را به سطح مناسب برسانید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

روغن هیدرولیک فرمان خودروی خود را به صورت دوره‌ای تعویض کنید.
سطح روغن هیدرولیک فرمان خودروی خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنید.
از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
در مورد مشکل شما، شما می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، روغن هیدرولیک فرمان را به سطح مناسب برسانید.

سلام .بعد از عرض خسته نباشی میخوام سریع مشکلمو مطرح کنم و وقت کسی روهم نگیرم
من در حین رانندگی با یک دستگاه موتور سیکلت بشدت تصادف کردم
سه ماه ماشین توی پارکینگ بود
بعد سه ماه ماشینو اوردیم بیرون روشنشکردیم اما با جاانداختن دنده ماشین هیچ حرکتی نمیکرد
هیچ دنده ای
فقط گاز میخورد
علت چی میتونه باشه
شدت برخورد
یا حمل جرهتثقیل وقتی ماشین تو دنده بوده تا پارکینگ که به دیسکو صقحه صدمه زده
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی دیسک و صفحه کلاچ: دیسک و صفحه کلاچ وظیفه انتقال قدرت موتور به گیربکس را بر عهده دارند. اگر دیسک و صفحه کلاچ خراب باشند، ممکن است ماشین حرکت نکند.
خرابی گیربکس: گیربکس وظیفه تغییر سرعت و گشتاور موتور را بر عهده دارد. اگر گیربکس خراب باشد، ممکن است ماشین حرکت نکند.
خرابی سیم کشی: اگر سیم کشی ماشین دچار مشکل شده باشد، ممکن است قدرت موتور به گیربکس نرسد.
با توجه به اینکه شما در تصادف شدیدی بوده اید، احتمال اینکه مشکل از خرابی دیسک و صفحه کلاچ یا گیربکس باشد، زیاد است. همچنین، احتمال اینکه حمل بار سنگین باعث آسیب به دیسک و صفحه کلاچ شده باشد، نیز وجود دارد.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

دیسک و صفحه کلاچ را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
گیربکس را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
سیم کشی را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی دیسک و صفحه کلاچ باشد، باید دیسک و صفحه کلاچ تعویض شوند. اگر مشکل از خرابی گیربکس باشد، باید گیربکس تعمیر یا تعویض شود. اگر مشکل از خرابی سیم کشی باشد، باید سیم کشی تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

از رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی کافی با سایر خودروها اجتناب کنید.
در صورت تصادف، از جابه‌جایی خودرو بدون بررسی خسارات خودداری کنید.
پس از تصادف، خودرو را به یک مکانیک مجرب ببرید تا خسارات احتمالی را بررسی کند.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام ماشینم ساینا حدود دوماهی صفحه کلاچ روغن و فیلتر هوا و روغن عوض کردم داخل بزرگراه کولر هم روشن بود بوی لاستیک تو ماشین اومد داخل دنده هم با دور ۴ الی ۵ موتور سخت حرکت میکرد علتش چیست؟

سلام ماشین من ۲۰۶وقتی روشن میکنم درجا روشن خوب کار می‌کنه موقعی که میزارم دنده اولش گاز میدم گاز نمیخوره پر پر می‌کنه بعد حرکت می‌کنه یا بعضی وقتا اولش زور ندارع حرکت کنه بعد یه خورده گاز می م راه می‌رفت متشکرم

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی پمپ بنزین
خرابی سوئیچ اینرسی
خرابی ECU
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی پمپ بنزین

پمپ بنزین وظیفه تامین سوخت مورد نیاز موتور را بر عهده دارد. اگر پمپ بنزین دچار خرابی شود، ممکن است خودرو به سختی روشن شود یا حتی روشن نشود.

برای تشخیص خرابی پمپ بنزین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای پمپ بنزین گوش دهید. اگر صدای پمپ بنزین شنیده نمی‌شود، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
روغن پمپ بنزین را بررسی کنید. اگر روغن پمپ بنزین کم باشد، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید باطری، شمع‌ها و فیوز پمپ بنزین را تعویض کرده‌اید، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعویض پمپ بنزین معیوب اقدام کند.

خرابی سوئیچ اینرسی

سوئیچ اینرسی وظیفه قطع جریان برق به موتور در هنگام تصادف را بر عهده دارد. اگر سوئیچ اینرسی دچار خرابی شود، ممکن است خودرو به سختی روشن شود یا حتی روشن نشود.

برای تشخیص خرابی سوئیچ اینرسی، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که سوئیچ اینرسی را تست کند.
خرابی ECU

ECU وظیفه کنترل بسیاری از سیستم‌های خودرو، از جمله سیستم سوخت‌رسانی را بر عهده دارد. اگر ECU دچار خرابی شود، ممکن است خودرو به سختی روشن شود یا حتی روشن نشود.

برای تشخیص خرابی ECU، نیاز به بررسی دقیق ECU توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی ECU، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کند.

امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام
ماشینم پژو ۲۰۶ هست چند روزی هست که یه مشکلی براش پیش اومده. زمانیکه سرعت ماشین و میارم پایین مثلا در دست انداز، حرکت نمیکنه و هر چقدر پدال گاز و فشار میدم گاز نمیخوره. یک بار دیگه ماشبن و مجبورم خاموش روشن کنم تا حرکت کنه. باتری ساز هم نشون دادم دیاگ زدن و هیچ خطایی نداره. هر جا میبرم میگن مشکلی نداره. ولی همین ایستادن ماشین ممکنه موجب تصادف شه ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی سنسور دور موتور
خرابی سنسور دریچه گاز
خرابی پمپ بنزین
خرابی رله پمپ بنزین
خرابی دریچه گاز
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی سنسور دور موتور

سنسور دور موتور وظیفه ارسال اطلاعات دور موتور به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دور موتور دچار خرابی شود، ممکن است ECU اطلاعات نادرستی دریافت کند و در نتیجه، موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی سنسور دور موتور، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که سنسور دور موتور را تست کند.
خرابی سنسور دریچه گاز

سنسور دریچه گاز وظیفه ارسال اطلاعات وضعیت دریچه گاز به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دریچه گاز دچار خرابی شود، ممکن است ECU اطلاعات نادرستی دریافت کند و در نتیجه، موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی سنسور دریچه گاز، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که سنسور دریچه گاز را تست کند.
خرابی پمپ بنزین

پمپ بنزین وظیفه تامین سوخت مورد نیاز موتور را بر عهده دارد. اگر پمپ بنزین دچار خرابی شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی پمپ بنزین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای پمپ بنزین گوش دهید. اگر صدای پمپ بنزین شنیده نمی‌شود، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
روغن پمپ بنزین را بررسی کنید. اگر روغن پمپ بنزین کم باشد، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
خرابی رله پمپ بنزین

رله پمپ بنزین وظیفه تامین برق مورد نیاز پمپ بنزین را بر عهده دارد. اگر رله پمپ بنزین دچار خرابی شود، ممکن است پمپ بنزین به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی رله پمپ بنزین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که رله پمپ بنزین را تست کند.
خرابی دریچه گاز

دریچه گاز وظیفه کنترل جریان هوا ورودی به موتور را بر عهده دارد. اگر دریچه گاز دچار خرابی شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی دریچه گاز، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به عملکرد دریچه گاز گوش دهید. اگر صدای غیرعادی از دریچه گاز شنیده می‌شود، احتمال خرابی دریچه گاز بیشتر است.
دریچه گاز را بررسی کنید. اگر دریچه گاز کثیف یا مسدود شده باشد، احتمال خرابی دریچه گاز بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل خاموش شدن موتور هنگام کاهش سرعت، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید دیاگ مشکلی نشان نداده است، احتمال خرابی سنسور دور موتور، سنسور دریچه گاز یا دریچه گاز بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در مورد سنسور دور موتور و سنسور دریچه گاز، می‌توانید از یک مکانیک ماهر بخواهید که این قطعات را تست کند.

در مورد دریچه گاز، می‌توانید آن را تمیز یا تعویض کنید.

امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام ماشین من ۴۰۵ هست داشتم دستی میکشیدم و ماشین رو کاتاف بود نیم کلاج کردم و کلاجو ک ول کردم ی صدای تق بلند از موتور اومد ولی فقط میدونم یاتاقان نیست بعد روغن از ماشین رفت ولی روغن موتور نبود و دیگ ماشین تو دنده ها هرکت نمی کرد وقطی درجا گاز هم میدادم صدای اضافیی از ماشین نمیومد

دقیقا ماشین منم همینطوری شده ولکس هست میخاستم ماشین رو بلند کنم یه صدای تق اومد رفتم زیر ماشین یه میله هست که وصله به تایر سمت راننده جلو اون شکسته
البته ممکنه از سه شاخ پلوس باشه

سلام ماشین من ۴۰۵ هستش داشتیم دستی میکشیدیم ماشینم رو کاتاف بود
یه دفعه صدای بلند از موتور اومد بعد یه روغن ریخت از ماشین
ولی ماشین یاتاقان نزده فقط میزارم تو دنده
ماشین گاز میخوره ولی راه نمیره

اگه ماشینت تک کار کنه از سرسیلندرته که میل سوپاپ خراب کرده باشی

سلام ماشین اچ 30 کراس
در شروع حرکت حالت D با وجود گاز دا ن ماشین حرکت نمیکنه ولی در حالت دستی حرکت میکنه بعد از حرکت اگر به حالت D برگردیم مشکلی نداره
دنده عقب هم مشکلی نیست
فقط در شروع حرکت حالت D حرکت نمیکنه

سلام من ماشینم ۴۰۵هس با دنده یک از دوربرگردان رد شدم خواستم ب دنده ۲برم ک دنده نرفت واستادم دوباره از دنده یک بدو دیدم گاز میخوره کلاج هم درسته کار میکنه
ترمز دستی هم ک چک کردم
ولی ماشین حرکت نمیکنه علتش چیه تو راه موندم

سلام
چون سر پیچ بودید احتمالا پولس ایراد داره ، میتونه دیسک و صفحه هم باشه باید برسی بشه

همین اتفاق برای من افتاد دو روز پیش مکانیک گیربکس باز کرد دیدیم صفحه قیچی کرده دیسک و صفحه عوض کرد درست شد

سلام ماشین مم وانت زامیاد هستش راحت دنده میره ولی میخوای حرکت کنی صدای ناهنجاری بگوش میرسه ولی حرکت نمیکنه علت چيست

سلام لیفان x50 اتومات دارم ماشین روشن کردم در حالتdوrمیزارم حرکت نمیکنه هیچ چراغی هم داخل صفحه روشن نشده مشکل چیه

سلام من ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هستش مدل ۸۳
قبل سال گیربکسم دنده ۱به ۲ و ۲ به ۱ مشکل جا رفتن داشت که به مکانیک دادم درست کرد
الان که برج یک هستیم من صبح داشم به محل کارم میرفتم که یهو دنده از جای خودش در امد یه صدا داد و کلا ماشین تو هیچ دنده ای حرکت نمیکنه به زور با چند بار دنده عوض کردن رو دنده یک میره خیلی خیلی آروم که کلاج رو ول میکنی ماشین تا میخواد به حرکت بیوفته یه تق صدا میده و دنده تو جای خودش خلاص میشه یعنی تو حالتی که تو دنده یک هستش ماشین حرکت نمیکنه
به مکانیک زنگ زدم میگه صفحه کلاجت تموم شده
میخواستم ببینم واقعا ممکنه از صفحه باشه و مکانیک کارش رو درست انجام داده یا فقط به خاطر اینکه اشتباه خودش ررو بپوشونه میگه صفحه تموم کرده
وقتی دنده هم میزنی و ماشین حرکت نمیکنه از گیربکس صدا های تلق تلوق میاد

سلام . این ایراد از دنده برنجی و کشویی احتمالا دیگه ماشین روشن نکن که گیربکس کلا نابود میشه

سلام
ماشینم پرایده
سربالایی به سختی راه میرسه
دیسک و صفحه هم عوض کردم
درست نشد

با سلام ماشین باید فیلتر گیری کنی چون نفس کم میاره

سلام ماشین کوییک بااینکه ترمز دستی میکشم پایین ودنده میزنم روشن میکنم حرکت نمیکنه ماشین فقط۳هزارکارکرده علتش چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام
احتمالا دیسک و صفحه مشکل داره باید برسی بشه

سلام ماشین من پراید که دنده سه جا مخورع گاز میخورع حرکت نمیکه دنده های دیگم جا مخورع حرکت میکنه و ی دفعه ماشین خلاص انگاری تو دنده بود راح میرفت انگاری تو دهنده پنچ بود خاموش کردم بذع درست شد ولی ۳ جا مخورع حرکت نمیکنه

باسلام کشویی و دنده برنجی دنده سه خراب شده

سلام ماشینم سورن پلاسه موقع حرکت با سرعت کم یه صدای ضربه ی شدید از زیر ماشین شنیدم موتور کار می کرد ولی ماشین حرکت نکرد . علت چیه؟

سلام وقت بخیر خودرواریزو5دارم تو حرکت دیگه راه نرفت حتی دنده عقب هم دادم دبگه راه نرفت گازه نیخوره ولی حرکت نمیکنه علت ازچی میتونه باشه چراغ چرخ دنده تو مانیتورم روشن شد

سلام
مشکل گیربکس داره باید برسی بشه

سلام پژوپارس اتومات هست امروزه روشن کردم اول چراغ چک روشن شد بعدماشین حالت اینکه 3کارکنه بود بعدموقع حرکت کشش نداشت وموقع خواستم برم پارکینگ حالت دنده بوداصلا ماشین کشش حرکت نداره وقتی خلاص هست گازمیخوره

با سلام.خودرو ام وی ام ۳۱۵ دارم موتور ماشین خوب کار می‌کنه ولی ماشین راه نمیره .بدون گرفتن کلاچ هم دنده جا می‌ره ولی ماشین راه نمیره علت چیه

سلام
مربوط به دیسک و صفحه کلاج هست

سلام وقت به خیر ماشین اتومات تیگو ۵ در حال حرکت یه دفعه ماشین از حرکت میوفته چند ثانیه بعد باز حرکت میکنه مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنین؟

سلام
باید دیاگ بخوره تا دقیق بشه گفت مشکل از کجاست ولی پمپ بنزین میتونه باشه

سلام وقت بخیر
ماشین پژو پارس سال ۱۴۰۰
موقع حرکت کردن در دنده یک می‌زنم که حرکت کنم انگار ماشین در دنده سه هست همیشه اینطوری نمیشه گاهی موقع مشکل این چیه علت خرابی اش،چیه؟ دنده ماشین هم سفت نیست

سلام
احتمالا مشکل از دیسک و صفحه هست بازم باید برسی بشه

سلام، خودرو پراید که تعمیر موتور کامل انجام شده و تمامیه تسمه ها وصفحه کلاچ و هر قطعه ای که به تعویض نیاز داشته بطور کامل تعویض شد ولی وقتی خودرو را از تعمیرگاه تحویل گرفتم هنوز ۲۰کیلومتر هم طی نکرده بود که با صدای تلق تلق از جلو کاملا خلاص شد و با هیچ دنده ای هم حرکت نمیکنه؟

سلام
احتمالا پولس ایراد داره باید برسی بشه

سلام،

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

عدم تنظیم صحیح کلاچ: اگر کلاچ به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است خودرو با هیچ دنده ای حرکت نکند.
خرابی صفحه کلاچ: اگر صفحه کلاچ خراب شده باشد، ممکن است خودرو با هیچ دنده ای حرکت نکند.
خرابی دیسک کلاچ: اگر دیسک کلاچ خراب شده باشد، ممکن است خودرو با هیچ دنده ای حرکت نکند.
خرابی یاتاقان های صفحه کلاچ: اگر یاتاقان های صفحه کلاچ خراب شده باشند، ممکن است خودرو با هیچ دنده ای حرکت نکند.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته برای کمک به تشخیص مشکل آورده شده است:

اگر صدای تلق تلق از جلو شنیده می شود، ممکن است مشکل از یاتاقان های صفحه کلاچ باشد.
اگر با هیچ دنده ای حرکت نمی کند، ممکن است مشکل از کلاچ یا قطعات مرتبط با آن باشد.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از یک تعمیرگاه معتبر و مکانیک ماهر کمک بگیرید.
از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید.
بعد از تعمیر موتور، خودرو را به مدت حداقل 1000 کیلومتر با احتیاط رانندگی کنید.
در نهایت، توصیه می شود که برای اطمینان از رفع مشکل، خودرو را به تعمیرگاه ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

سلام ماشین من اصلا جا نمیخوره هر کاری میکنم حتی لگلاژ کردم هنوز دنده جا نمیخوره چطور خودمو به میکانیکی برسونم بدون اینکه ماشین بکسل بشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

سلام وقت بخیر یه تیبا‌ مدل ۹۲ دارم متاسفانه چند دیشب به علت لغزندگی معبر موفق به توقف‌ ماشین نشدم و ماشین روفت روی یک بلوار بتنی و زیرش کاملا اصابت کرد و بعد از اینکه ماشین برگشت عقب چرخ سکت شاگرد کاملا کج شد و بیرون زد و مهمتز ماشین روشن میشه و دنده ها بدون کلاچ گرفتن جا میخورند و ماشین حرکت نمیکنه . مشکل چیه دقیقا ؟ ممنون

سلام،

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی اکسل یا شاسی: اکسل و شاسی از اجزای مهم خودرو هستند که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارند. اگر این اجزا در اثر تصادف آسیب ببینند، ممکن است باعث عدم حرکت خودرو شوند.
خرابی گیربکس: گیربکس وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. اگر گیربکس در اثر تصادف آسیب ببیند، ممکن است باعث عدم حرکت خودرو شوند.
خرابی کلاچ: کلاچ وظیفه انتقال قدرت از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اگر کلاچ در اثر تصادف آسیب ببیند، ممکن است باعث عدم حرکت خودرو شوند.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته برای کمک به تشخیص مشکل آورده شده است:

اگر چرخ سکت شاگرد کاملا کج شده و بیرون زده است، احتمالا اکسل یا شاسی آسیب دیده است.
اگر دنده ها بدون کلاچ گرفتن جا می خورند، احتمالا کلاچ آسیب دیده است.
اگر ماشین روشن می شود اما حرکت نمی کند، احتمالا گیربکس آسیب دیده است.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

در نهایت، توصیه می شود که برای اطمینان از رفع مشکل، خودرو را به تعمیرگاه ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.
در شرایط نامناسب رانندگی نکنید.
خودروی خود را به طور منظم سرویس و نگهداری کنید.

سلام ماشین من پژو پارس روشن میشه تو دنده میزنم حرکت نمیکنه .مشکلش چیه؟

سلام،

مشکل حرکت نکردن ماشین شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا چند مورد از رایج‌ترین دلایل را بررسی می‌کنیم:

مشکل در گیربکس: اگر گیربکس خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده را به درستی جا بیندازد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، مانند دنده‌ها، بلبرینگ‌ها، یا میله‌های تعویض دنده، باشد.
مشکل در کلاچ: اگر کلاچ خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند گشتاور موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در موتور: اگر موتور خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است قدرت کافی برای حرکت خودرو را نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی موتور، مانند پیستون‌ها، سیلندرها، یا سوپاپ‌ها، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

ماشین من روشن میشه نه داغ کرده نه چیزی دنده هم میخوره ولی حرکت نمیکنه ماشین رو خاموش کردم و در دنده گذاشتم و هل دادم با اینکه در حالت دنده بود بازم حرکت کرد میشه. راهنمایی کنید

سلام
مشکل خودروی شما صفحه کلاج هست

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

مشکل در سیستم کلاچ: اگر سیستم کلاچ خودرو دچار مشکل شود، خودرو نمی تواند حرکت کند.
مشکل در سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو دچار مشکل شود، خودرو نمی تواند حرکت کند.
مشکل در لاستیک ها: اگر لاستیک های خودرو دچار مشکل شوند، خودرو نمی تواند حرکت کند.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا به برخی از نکات برای کمک به تشخیص مشکل اشاره می کنیم:

اگر هنگام استارت زدن، صدایی مانند تق تق می شنوید، ممکن است مشکل از سیستم کلاچ باشد.
اگر هنگام تعویض دنده، صدایی مانند جیرجیر می شنوید، ممکن است مشکل از سیستم انتقال قدرت باشد.
اگر لاستیک های خودرو دچار مشکل باشند، ممکن است هنگام حرکت، خودرو دچار سر خوردگی یا انحراف شود.
اگر امکان دارد، می توانید این موارد را بررسی کنید:

میزان روغن موتور را بررسی کنید. اگر روغن موتور کم باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در سیستم کلاچ شود.
میزان روغن گیربکس را بررسی کنید. اگر روغن گیربکس کم باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در سیستم انتقال قدرت شود.
لاستیک های خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پنچر نشده اند و فشار آنها مناسب است.
اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل همچنان وجود داشت، باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید.

سلام،

مشکل حرکت نکردن خودروی شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا چند احتمال را بررسی می‌کنیم:

مشکل در سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم انتقال قدرت عبارتند از:

خرابی کلاچ
خرابی گیربکس
خرابی دیفرانسیل
مشکل در سیستم ترمز: اگر سیستم ترمز خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم ترمز عبارتند از:

خرابی لنت ترمز
خرابی دیسک ترمز
خرابی سیلندر ترمز
مشکل در سیستم تعلیق: اگر سیستم تعلیق خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم تعلیق عبارتند از:

خرابی فنر
خرابی کمک فنر
خرابی سیبک
در صورتی که خودروی شما روشن می‌شود و دنده هم می‌خورد، احتمال خرابی سیستم انتقال قدرت کمتر است.

برای اینکه از خرابی هر یک از این قطعات مطمئن شوید، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، خرابی قطعات را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از حرکت نکردن خودرو ارائه شده است:

از روغن گیربکس با کیفیت استفاده کنید.
گیربکس را به طور منظم سرویس کنید.
از لنت ترمز با کیفیت استفاده کنید.
سیستم ترمز را به طور منظم سرویس کنید.
از فنر و کمک فنر با کیفیت استفاده کنید.
سیستم تعلیق را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

با توجه به اینکه شما ذکر کردید که خودروی شما را خاموش کردید و در دنده گذاشتید و هل دادید و باز هم حرکت کرد، احتمال خرابی کلاچ بیشتر است. کلاچ، قطعه‌ای است که بین موتور و گیربکس قرار دارد و وظیفه آن انتقال قدرت از موتور به گیربکس است. اگر کلاچ خراب شود، خودرو حرکت نمی‌کند.

برای بررسی خرابی کلاچ، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می‌تواند با بررسی کلاچ، خرابی آن را تشخیص دهد.

با سلام خدمت استاد گرامی
خودرو پرایدی هست که یکباره دچار این مشکل شده که با کلاج دنده جا میره ولی ماشين حرکت نمی کنه.از کجا بفهمم مکل از صفحه کلاجه یا گیربکس یا….
مرسی استاد گرامی

سلام
باید تست کنید در حالت روشن بدون کلاج دنده جا میخوره یا نه ، اگر دنده جا بره مشکل صفحه کلاج هست .
البته پراید معمولا به علت ضعیف بودن شاسی جلو ، دچار مشکل میشه و باعث میشه پولس از داخل گیربکس در بیاد و خودرو حرکت نکنه . احتمالا خودرو شما هم همین مشکل رو داشته باشه

با سلام خدمت شما

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از صفحه کلاچ باشد، بیشتر است. صفحه کلاچ وظیفه انتقال نیروی موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اگر صفحه کلاچ دچار مشکل شود، خودرو نمی تواند حرکت کند.

برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا به برخی از نکات برای کمک به تشخیص مشکل اشاره می کنیم:

اگر هنگام استارت زدن، صدایی مانند تق تق می شنوید، ممکن است مشکل از صفحه کلاچ باشد.
اگر هنگام تعویض دنده، صدایی مانند جیرجیر می شنوید، ممکن است مشکل از صفحه کلاچ باشد.
اگر هنگام حرکت، خودرو دچار سر خوردگی یا انحراف شود، ممکن است مشکل از صفحه کلاچ باشد.
اگر امکان دارد، می توانید این موارد را بررسی کنید:

میزان روغن گیربکس را بررسی کنید. اگر روغن گیربکس کم باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در گیربکس شود.
لاستیک های خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پنچر نشده اند و فشار آنها مناسب است.
اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل همچنان وجود داشت، باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید.

در اینجا به برخی از دلایل احتمالی مشکل حرکت نکردن خودرو با کلاچ اشاره می کنیم:

صفحه کلاچ فرسوده شده یا پاره شده است.
بلبرینگ های صفحه کلاچ فرسوده شده اند.
سیم کلاچ پاره شده یا فرسوده شده است.
پیستون کلاچ خراب شده است.
مجموعه پدال کلاچ خراب شده است.
در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید آنها را تعویض کرد. تعویض صفحه کلاچ معمولاً یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود.

سلام،

با توجه به مشکلی که شما ذکر کردید، احتمال خرابی صفحه کلاچ بیشتر است. صفحه کلاچ، قطعه‌ای است که بین موتور و گیربکس قرار دارد و وظیفه آن انتقال قدرت از موتور به گیربکس است. اگر صفحه کلاچ خراب شود، خودرو حرکت نمی‌کند.

برای بررسی خرابی صفحه کلاچ، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

خودرو را روشن کنید و در دنده یک قرار دهید.
کلاچ را تا آخر بگیرید و گاز دهید.
اگر خودرو حرکت نکرد، احتمال خرابی صفحه کلاچ زیاد است.
در صورتی که صفحه کلاچ خراب باشد، می‌توانید آن را تعویض کنید.

با این حال، احتمال خرابی سایر قطعات نیز وجود دارد. برای اطمینان از خرابی صفحه کلاچ، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، خرابی قطعات را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی صفحه کلاچ ارائه شده است:

از کلاچ به درستی استفاده کنید.
کلاچ را به طور کامل بگیرید قبل از گاز دادن.
از کلاچ برای توقف خودرو استفاده نکنید.
روغن گیربکس را به طور منظم تعویض کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام ماشین من آریو اتومات هست وقتی روشنش میکنم حرکت نمیکنه و وقتی فرمان ماشین رو مدام میچرخونم ماشین حرکت میکنه و راه میره ، در ضمن چراغ گیربکس ماشین اصلا روشن نشده

سلام
مشکل گیربکس داره باید برسی بشه

با سلام خدمت شما

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

مشکل در سنسور زاویه فرمان: سنسور زاویه فرمان وظیفه ارسال اطلاعات مربوط به زاویه فرمان به ECU گیربکس را بر عهده دارد. اگر سنسور زاویه فرمان دچار مشکل شود، ECU گیربکس نمی تواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد.
مشکل در ECU گیربکس: ECU گیربکس وظیفه کنترل عملکرد گیربکس را بر عهده دارد. اگر ECU گیربکس دچار مشکل شود، گیربکس نمی تواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد.
مشکل در عملکرد گیربکس: اگر گیربکس دچار مشکل شود، ممکن است نتواند دنده را به درستی تعویض کند.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا به برخی از نکات برای کمک به تشخیص مشکل اشاره می کنیم:

اگر هنگام استارت زدن، صدایی مانند تق تق می شنوید، ممکن است مشکل از سنسور زاویه فرمان باشد.
اگر هنگام تعویض دنده، صدایی مانند جیرجیر می شنوید، ممکن است مشکل از ECU گیربکس باشد.
اگر هنگام حرکت، خودرو دچار سر خوردگی یا انحراف شود، ممکن است مشکل از عملکرد گیربکس باشد.
اگر امکان دارد، می توانید این موارد را بررسی کنید:

میزان روغن گیربکس را بررسی کنید. اگر روغن گیربکس کم باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در گیربکس شود.
لاستیک های خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پنچر نشده اند و فشار آنها مناسب است.
اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل همچنان وجود داشت، باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید.

در اینجا به برخی از دلایل احتمالی مشکل حرکت نکردن خودروی آریو اتومات اشاره می کنیم:

سنسور زاویه فرمان دچار مشکل شده است.
ECU گیربکس دچار مشکل شده است.
گیربکس دچار مشکل شده است.
در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید آنها را تعمیر یا تعویض کرد. تعمیر یا تعویض گیربکس معمولاً یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود.

سلام ماشینم پژو پارسه تو ترافیک دیگه رو ب جلو حرکت نکرد ولی گاز زیاد ک میدم نیم کلاچ نیم کلاچ اروم حرکت میکنه
فکر میکردم صفحه تموم کردم و صفحه عوض کردم ولی مشکلم برطرف نشد
باتری ساز آوردم بالا سر ماشین ولی هیچ مشکلی نداره

سلام
مربوط به دیسک و صفحه کلاج میشه باید چک بشه

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی دیسک و صفحه
خرابی کلاچ
خرابی گیربکس
اگر صفحه کلاچ خودروی شما خراب باشد، ممکن است باعث شود که خودرو در دنده اول حرکت نکند. اگر کلاچ خودروی شما خراب باشد، ممکن است باعث شود که خودرو در دنده های بالاتر نیز حرکت نکند. اگر گیربکس خودروی شما خراب باشد، ممکن است باعث شود که خودرو در هر دنده ای حرکت نکند.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، دیسک و صفحه، کلاچ و گیربکس را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

از کلاچ به درستی استفاده کنید.
به طور منظم روغن گیربکس را تعویض کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد مشکل شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی دیسک و صفحه باشد. با توجه به اینکه شما صفحه کلاچ را تعویض کرده اید، احتمال خرابی کلاچ نیز وجود دارد. اما با توجه به اینکه خودرو در حالت نیم کلاچ حرکت می کند، احتمال خرابی گیربکس کمتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، دیسک و صفحه، کلاچ و گیربکس را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

سلام،

با توجه به مشکلی که شما ذکر کردید، احتمال خرابی موارد زیر وجود دارد:

مشکل در سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم انتقال قدرت عبارتند از:

خرابی کلاچ
خرابی گیربکس
خرابی دیفرانسیل
مشکل در سیستم ترمز: اگر سیستم ترمز خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم ترمز عبارتند از:

خرابی لنت ترمز
خرابی دیسک ترمز
خرابی سیلندر ترمز
مشکل در سیستم تعلیق: اگر سیستم تعلیق خودرو به درستی کار نکند، خودرو حرکت نمی‌کند. برخی از دلایل خرابی سیستم تعلیق عبارتند از:

خرابی فنر
خرابی کمک فنر
خرابی سیبک
در صورتی که صفحه کلاچ خودروی شما به تازگی تعویض شده است، احتمال خرابی سایر قطعات بیشتر است.

برای بررسی خرابی هر یک از این قطعات، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، خرابی قطعات را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از حرکت نکردن خودرو ارائه شده است:

از روغن گیربکس با کیفیت استفاده کنید.
گیربکس را به طور منظم سرویس کنید.
از لنت ترمز با کیفیت استفاده کنید.
سیستم ترمز را به طور منظم سرویس کنید.
از فنر و کمک فنر با کیفیت استفاده کنید.
سیستم تعلیق را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

با توجه به اینکه شما ذکر کردید که خودروی شما بعد از تعویض صفحه کلاچ، مشکل برطرف نشده است، احتمال خرابی سایر قطعات بیشتر است. برای بررسی این احتمال، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

از سالم بودن صفحه کلاچ مطمئن شوید.
از سالم بودن گیربکس مطمئن شوید.
از سالم بودن دیفرانسیل مطمئن شوید.
از سالم بودن لنت ترمز مطمئن شوید.
از سالم بودن دیسک ترمز مطمئن شوید.
از سالم بودن سیلندر ترمز مطمئن شوید.
از سالم بودن فنر و کمک فنر مطمئن شوید.
از سالم بودن سیبک مطمئن شوید.
در صورتی که با بررسی این قطعات، مشکل برطرف نشد، باید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.

امیدوارم مشکل خودروی شما به زودی برطرف شود.

سلام
ماشین من ایکس 33نیواتوماته ماشین دنده خلاص نداره حتی توپارک دنده عقب میره ولی حرکت نمیکنه احساس میکنم جلوچون درگیره عقب جون نداره حرکت کنه اماحرکت که میکنی همچیزنرماله دنده هاراحت عوض مبشه صدانداره تقه هم نداره ممنوم اگه جواب بدید

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی کلاچ
خرابی گیربکس
اگر کلاچ خودروی شما خراب باشد، ممکن است باعث شود که دنده ها به درستی تعویض نشوند و همچنین باعث شود که خودرو در دنده خلاص حرکت نکند. اگر گیربکس خودروی شما خراب باشد، ممکن است باعث شود که دنده ها به درستی تعویض نشوند و همچنین باعث شود که خودرو در دنده خلاص حرکت نکند.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، کلاچ و گیربکس را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

از کلاچ به درستی استفاده کنید.
به طور منظم روغن گیربکس را تعویض کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد مشکل شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی کلاچ باشد. با توجه به اینکه شما ذکر کرده اید که دنده ها راحت عوض می شوند و صدا و تقه ندارند، احتمال خرابی گیربکس کمتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، کلاچ را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

در اینجا به برخی از نکات برای تعمیر مشکل شما اشاره می کنیم:

مکانیک می تواند با استفاده از یک آچار کلاچ، کلاچ را آزاد کند تا خودرو در دنده خلاص قرار بگیرد.
مکانیک می تواند با استفاده از یک دستگاه تست کلاچ، عملکرد کلاچ را بررسی کند.
در صورت خرابی کلاچ، مکانیک می تواند آن را تعویض کند.

ماشین من تو سربالایی موند وحرکت نکرد دنده ها جامیخوره گازهم میخوره ولی حرکت نمیکنه

سلام
مشکل خودرو شما صفحه کلاج هست

سلام ماشین من توسربالایی موند گاز میخوره ولی حرکت نمیکنه با یدک کش آوردمش خونه تو پارکینگ خونه هم روشن کرومگازمیخوره ولی باز حرکت نمیکنه دنده ها هم به راحتی جامیخوره ممنون میشم راهنمایی ام کنید

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به گیربکس باشد. گیربکس خودروی شما ممکن است دچار مشکل شده باشد و نتواند دنده را به درستی جا بیندازد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، مانند دنده‌ها، بلبرینگ‌ها، یا میله‌های تعویض دنده، باشد.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در اینجا چند احتمال دیگر برای مشکل خودروی شما وجود دارد:

نقص در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین، فیلتر بنزین، یا انژکتورها، باشد.
نقص در سیستم برق رسانی: اگر سیستم برق رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است موتور خودرو قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی باتری، دینام، یا سیم کشی خودرو، باشد.
برای بررسی این احتمالات، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.

سلام، دیسک و صفحه ماشینو والعو زانتیایی انداختم. رفتم برا تست ، ۵۰۰،۶۰۰ متر که رفتم دنده ها جا میرفت ولی ماشین حرکت نمیکرد انگار که خلاصه، ماشینم ۴۰۵ هستش. دنده فلاویرم شرکتی نو انداختم

ماشینم ای اف سون تازه صفحه کلاج و دیسک رو عوض کردم تو دنده دو راه نمیره انگار خلاصه مارک اصل والو باید چکار کنم

سلام
اگر فقط دنده دو راه نمیره مشکل دیسک و صفحه نیست و مربوط به خود گیربکس هست ، ممکنه ریول دنده یا ماهک هم باشه

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به دیسک و صفحه کلاچ باشد. دیسک و صفحه کلاچ خودروی شما ممکن است به درستی نصب نشده باشند و نتوانند گشتاور موتور را به چرخ‌ها منتقل کنند. این مشکل می‌تواند به دلیل نصب نادرست دیسک و صفحه کلاچ، یا خرابی خود دیسک و صفحه کلاچ، باشد.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دیسک و صفحه کلاچ به درستی نصب شده باشند.
مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در اینجا چند احتمال دیگر برای مشکل خودروی شما وجود دارد:

نقص در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین، فیلتر بنزین، یا انژکتورها، باشد.
نقص در سیستم برق رسانی: اگر سیستم برق رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است موتور خودرو قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی باتری، دینام، یا سیم کشی خودرو، باشد.
برای بررسی این احتمالات، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.

در مورد دنده فلاویر، اگر دنده فلاویر شما شرکتی نو است، احتمال اینکه مشکل از آن باشد، کم است. اما اگر دنده فلاویر شما دست دوم است، یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، ممکن است مشکل از آن باشد. برای بررسی این احتمال، بهتر است دنده فلاویر را از خودرو جدا کنید و آن را بررسی کنید. اگر دنده فلاویر سالم باشد، مشکل از جای دیگری است.

سلام ماشینم پیکان وانته ماشین روشن میشه دنده جا میره ولی اصلا حرکت نمیکنه دلیلش چیه ممنون میشم.

سلام مشکل صفحه کلاج هست

یا صفحه کلاچه یا چرخای عقبت میل بریده احتمالش هم هست یکی از مهره های چرخ های عقبت شل باشه

سلام،

مشکل حرکت نکردن ماشین شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا چند مورد از رایج‌ترین دلایل را بررسی می‌کنیم:

مشکل در گیربکس: اگر گیربکس خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده را به درستی جا بیندازد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، مانند دنده‌ها، بلبرینگ‌ها، یا میله‌های تعویض دنده، باشد.
مشکل در کلاچ: اگر کلاچ خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند گشتاور موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در موتور: اگر موتور خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است قدرت کافی برای حرکت خودرو را نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی موتور، مانند پیستون‌ها، سیلندرها، یا سوپاپ‌ها، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد ماشین پیکان وانت، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است. گیربکس‌های پیکان وانت معمولاً دچار مشکل می‌شوند و ممکن است نتوانند دنده را به درستی جا بیندازند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی گیربکس، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

سلام
خدا قوت
ماشین لیفان ۶۲۰دارم ۱۸۰۰
در حین حرکت سر چهارراه ایستادم بعد زدم دنه یک ولی ماشین حرکت نکرد دنده دو و عقب رو هم امتحان کردم گاز میخورد ولی حرکت نمیکرد بعد که هول دادم کنار دیدم واسکازین از زیر ماشین میریزه زیاد
تا قبل از اون هیچ صدایی و یا ضربه ای هم ماشین نخورده بود

سلام احتمالا دیسک و صفحه خورد شده و پوسته گیربکس رو شکونده

نشتیاتو خصوصا روغن گیربکس را چک کن

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به گیربکس باشد. گیربکس خودروی شما ممکن است دچار مشکل شده باشد و نتواند دنده را به درستی جا بیندازد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، مانند دنده‌ها، بلبرینگ‌ها، یا میله‌های تعویض دنده، باشد.

همچنین، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به پلوس‌ها باشد. پلوس‌ها قطعاتی هستند که نیروی موتور را از گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. اگر پلوس‌ها دچار مشکل شده باشند، ممکن است نتوانند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کنند.

از آنجایی که شما گفته‌اید که واسکازین از زیر خودرو می‌ریزد، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است. واسکازین ماده‌ای است که از قطعات داخلی گیربکس محافظت می‌کند. اگر واسکازین از گیربکس نشت کند، ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات داخلی گیربکس شود.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی لیفان ۶۲۰، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است. گیربکس‌های لیفان ۶۲۰ معمولاً دچار مشکل می‌شوند و ممکن است نتوانند دنده را به درستی جا بیندازند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی گیربکس، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد پلوس‌ها، اگر پلوس‌ها دچار مشکل شده باشند، معمولاً صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود. اگر تا قبل از این هیچ صدایی از پلوس‌ها شنیده نمی‌شد، احتمال اینکه مشکل از پلوس‌ها باشد، کمتر است.

سلام
تو شیب جاده خودرو را خاموش کردم و از دنده در اوردم به اصطلاح خلاص کردم بعد ترمز دستی رو هم نکشیدم و پیاده شدم بعد از دو دقیق خودرو خودبه خود حرکت کرد و رفت ته دره ! مشکلش چی بوده ؟؟ اگه شما میتونید کمکم کنید؟؟ باتشکر و سپاس.

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به کلاچ باشد. کلاچ قطعه‌ای است که نیروی موتور را از گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند.

همچنین، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به ترمز دستی باشد. ترمز دستی قطعه‌ای است که از حرکت خودرو در شیب جلوگیری می‌کند. اگر ترمز دستی دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند خودرو را در شیب نگه دارد.

از آنجایی که شما گفته‌اید که خودروی شما خاموش بوده و از دنده خارج بوده است، احتمال اینکه مشکل از کلاچ باشد، بیشتر است.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که کلاچ به درستی کار می‌کند.
مطمئن شوید که ترمز دستی به درستی کار می‌کند.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از کلاچ باشد، بیشتر است. کلاچ‌های خودروهایی که در شیب‌های زیاد استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد ترمز دستی، اگر ترمز دستی دچار مشکل شده باشد، معمولاً صدایی از آن شنیده می‌شود. اگر تا قبل از این هیچ صدایی از ترمز دستی شنیده نمی‌شد، احتمال اینکه مشکل از ترمز دستی باشد، کمتر است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

در شیب‌های زیاد، خودرو را در دنده قرار دهید و ترمز دستی را بکشید.
اگر مجبور به خاموش کردن خودرو در شیب هستید، دنده را در دنده یک قرار دهید و ترمز دستی را بکشید.
قبل از ترک خودرو، مطمئن شوید که کلاچ و ترمز دستی به درستی کار می‌کنند.

سلام من داشتم حرکت میکردم ماشین دو دنده 2 بود بعد یک دفعه دو دنده 2مود گاز دادم گاز دادم نرفت که نرفت دو همه دنده ها حرکت می‌کند ولی دو میندازی حرکت نمیکنه مشکل از چیه

حتما برای اطمیان بیشتر به مکانیک خودرو وارد نشان دهید

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به گیربکس باشد. گیربکس قطعه‌ای است که نیروی موتور را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر گیربکس دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند.

همچنین، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به کلاچ باشد. کلاچ قطعه‌ای است که نیروی موتور را از گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند.

از آنجایی که شما گفته‌اید که خودروی شما در دنده ۲ بود و گاز دادید، اما خودرو حرکت نکرد، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است. گیربکس‌های خودروهایی که در دنده ۲ زیاد استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی گیربکس، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد کلاچ، اگر کلاچ دچار مشکل شده باشد، معمولاً صدایی از آن شنیده می‌شود. اگر تا قبل از این هیچ صدایی از کلاچ شنیده نمی‌شد، احتمال اینکه مشکل از کلاچ باشد، کمتر است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از دنده ۲ زیاد استفاده نکنید.
اگر مجبور به استفاده از دنده ۲ هستید، به آرامی گاز دهید.
اگر خودرو در دنده ۲ حرکت نمی‌کند، دنده را عوض کنید.

سلام امروز متوجه شدم وقتی ماشینو به دنده میزنم حرکت کنم به سختی راه میره یکم گازو بیشتر میکنم یهو شتاب میگیره علتش چیه؟؟؟ اسم ماشین ۴۰۵ پژو

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در کلاچ: اگر کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین، فیلتر بنزین، یا انژکتورها، باشد.
مشکل در سیستم برق رسانی: اگر سیستم برق رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است موتور خودرو قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی باتری، دینام، یا سیم کشی خودرو، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از کلاچ باشد، بیشتر است. کلاچ‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده یک استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم سوخت رسانی و برق رسانی، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این دو سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این دو سیستم را نیز بررسی کنید.

باسلام ماشین پراید وقتی روشن شد دنده ها بدون کلاج جا میره وحرکت نمیکنه؟؟
لطفا جواب بدهید

سلام احتمال داره مشکل از چند جا مختلف باشه
مناسب نبودن کیفیت و غلظت واسکازین
استهلاک در سیستم کلاچ
و…

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم کلاچ: اگر سیستم کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده را به طور کامل درگیر کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین، فیلتر بنزین، یا انژکتورها، باشد.
مشکل در سیستم برق رسانی: اگر سیستم برق رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است موتور خودرو قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی باتری، دینام، یا سیم کشی خودرو، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاچ را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سیستم کلاچ باشد، بیشتر است. سیستم کلاچ خودروهای پراید معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی سیستم کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم سوخت رسانی و برق رسانی، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این دو سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این دو سیستم را نیز بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم کلاچ خودروی خود را بررسی کنید.
از کیفیت سوخت و برق خودروی خود مطمئن شوید.

سلام .یه ایکس 33دارم باش چند وقتیه تهاجمی رانندگی میکردم .سرعتم بالا بود رسیدم به دست انداز برای اینکه ماشین و کند کنم تو سرعت بالا معکوس دادم و از پنج اومدم دو و درین حین پام رو ترمز بود البته کلاج رو تا نصف گرفته بودم که ی دفعه کلاج رفت تا ته و…..
بعد از اون کلاج رو میگیرم میزنم رو دنده میارم بالا ولی انگار نه انگار علت چیست؟!

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در صفحه کلاچ: اگر صفحه کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند گشتاور موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم تعویض دنده: اگر سیستم تعویض دنده دچار مشکل شده باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نروند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی میله‌های تعویض دنده، یا جعبه دنده، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که کلاج را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از صفحه کلاچ باشد، بیشتر است. صفحه کلاچ‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده‌های بالا استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی صفحه کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم تعویض دنده، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این سیستم را نیز بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
از تعویض دنده در سرعت‌های بالا خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم کلاچ و تعویض دنده خودروی خود را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، به نظر می‌رسد که صفحه کلاچ خودروی شما دچار مشکل شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، مشکل را برطرف کنید.

سلام علت حرکت ماشین خاموش توی دنده در شیب چیه؟

سلام
علت حرکت ماشین خاموش توی دنده در شیب، به دو عامل اصلی بستگی دارد:

مشکل در سیستم کلاچ: اگر سیستم کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم ترمز دستی: اگر سیستم ترمز دستی دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند خودرو را در شیب نگه دارد. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی ترمز دستی، یا خرابی سیستم ترمز، باشد.
در مورد مشکل شما، احتمال دارد که مشکل از سیستم کلاچ باشد. صفحه کلاچ‌های خودروهایی که به طور مداوم در شیب‌های زیاد استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده در شیب‌های زیاد خودداری کنید.
اگر مجبور به تعویض دنده در شیب هستید، دنده را با دقت و به آرامی عوض کنید.
قبل از ترک خودرو، مطمئن شوید که ترمز دستی به درستی کشیده شده است.
در مورد مشکل شما، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید تا مشکل برطرف شود.

مزدا ۳نیودر حال حرکت از حالت درایو خارج و چراغ D خاموش شد و بعد گاهی روشن و خاموش میشد و چراغ AT و جاده لغزنده و چک موتور روشن شد بااینکه ماشین روشن بود گاز نمیخورد و چراغهای مربوط به دنده روشن نمیشد بعد از حدود ربع ساعت مشکل برطرف شد و حرکت کرد ولی بعد از چند دقیقه مجددا چراغ AT روشن شد لطفاً میتوانید با این مشخصات علت مشکل رو بفرمایید

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در گیربکس: اگر گیربکس دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند دنده‌ها را به درستی تعویض کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی سنسورهای گیربکس، یا خرابی قطعات داخلی گیربکس، باشد.
مشکل در سیستم برق رسانی: اگر سیستم برق رسانی خودروی شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است سیگنال‌های لازم برای عملکرد گیربکس ارسال نشود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی باتری، دینام، یا سیم کشی خودرو، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که کلاج را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از گیربکس باشد، بیشتر است. گیربکس‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده‌های بالا استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی گیربکس، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم برق رسانی، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این سیستم را نیز بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده در سرعت‌های بالا خودداری کنید.
از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم گیربکس و برق رسانی خودروی خود را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، به نظر می‌رسد که گیربکس خودروی شما دچار مشکل شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، مشکل را برطرف کنید.

ماشین رو تو دنده ۲ بود که دنده رو خلاص کردم ، ولی دنده ماشین خلاص شد و خیلی شل شده سر دنده و معلوم است که سر دنده با گیربکس درگیر نیست . علت آن چیه

ماشینت چیه …حتما ماهکای دنده که از جا درومدن یا احتیاج به تعویض دارن

ماهک دنده در رفته یا خراب،شده

علت شل شدن سر دنده و عدم درگیر شدن آن با گیربکس، می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

خرابی ماهک دنده: ماهک دنده قطعه‌ای است که وظیفه درگیر کردن سر دنده با گیربکس را بر عهده دارد. اگر ماهک دنده دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند سر دنده را به طور کامل درگیر کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی خود ماهک دنده، یا خرابی میله‌های تعویض دنده، باشد.
خرابی میله‌های تعویض دنده: میله‌های تعویض دنده قطعاتی هستند که وظیفه انتقال نیروی دست را به ماهک دنده را بر عهده دارند. اگر میله‌های تعویض دنده دچار مشکل شده باشند، ممکن است نتوانند نیروی کافی را به ماهک دنده منتقل کنند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی خود میله‌های تعویض دنده، یا خرابی سیستم کلاچ، باشد.
خرابی گیربکس: اگر گیربکس دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند سر دنده را به طور کامل درگیر کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
از تعویض دنده در سرعت‌های بالا خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم کلاچ و تعویض دنده خودروی خود را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، احتمال دارد که مشکل از ماهک دنده باشد. ماهک دنده‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده‌های بالا استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی ماهک دنده، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

باسلام ماشینم ۲۰۶تیپ۲ توحرکت یه دفعه سرعتش کم شد ووایساد .کلاج روکه گرفتم دنده عوض کردم یه صدایی مثه آب میوه گیری میده علت چیست مرسی

نشتی روغن گیربکس ممکنه یک علتش،باشه

سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در صفحه کلاچ: اگر صفحه کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم تعویض دنده: اگر سیستم تعویض دنده دچار مشکل شده باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نروند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی میله‌های تعویض دنده، یا جعبه دنده، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که کلاج را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از صفحه کلاچ باشد. صفحه کلاچ‌های خودروهایی که به طور مداوم در دنده‌های بالا استفاده می‌شوند، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی صفحه کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد سیستم تعویض دنده، اگر تا قبل از این مشکلی در خودروی شما وجود نداشته است، احتمال اینکه مشکل از این سیستم باشد، کمتر است. اما اگر مشکل اخیراً شروع شده است، بهتر است این سیستم را نیز بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از تعویض دنده بدون درگیر کردن کلاچ خودداری کنید.
از تعویض دنده در سرعت‌های بالا خودداری کنید.
هر چند وقت یک بار، سیستم کلاچ و تعویض دنده خودروی خود را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، به نظر می‌رسد که صفحه کلاچ خودروی شما دچار مشکل شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر، مشکل را برطرف کنید.

صدای آب میوه گیری که شما می‌شنوید، ممکن است به دلیل خرابی صفحه کلاچ باشد. صفحه کلاچ‌های فرسوده معمولاً صدایی شبیه به آب میوه گیری تولید می‌کنند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی صفحه کلاچ، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

سلام ماشینم روا ساله دنده جا میره ولی حرکت نمیکنه و ازعقب ماشین صدامیده هنگامی ک میخواد درگیر بشه علت چیست

به علت سرعت زیاد و تعویض دنده نامناسب دیفرانسیل شکسته

با سلام،

با توجه به توضیحات شما، احتمال دارد که مشکل خودروی شما مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در صفحه کلاچ: اگر صفحه کلاچ دچار مشکل شده باشد، ممکن است نتواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، یا سیم کلاچ، باشد.
مشکل در سیستم تعویض دنده: اگر سیستم تعویض دنده دچار مشکل شده باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نروند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی میله‌های تعویض دنده، یا جعبه دنده، باشد.
مشکل در سیستم انتقال قدرت: اگر سیستم انتقال قدرت دچار مشکل شده باشد، ممکن است نیروی موتور به چرخ‌ها منتقل نشود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی دیفرانسیل، یا میل گاردان، باشد.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای بررسی اولیه مشکل آورده شده است:

مطمئن شوید که کلاج را به طور کامل درگیر کرده‌اید.
مطمئن شوید که دنده را به درستی جا انداخته‌اید.
مطمئن شوید که موتور خودرو قدرت کافی دارد.
اگر با بررسی اولیه، مشکل را پیدا نکردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در مورد خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از صفحه کلاچ یا سیستم انتقال قدرت باشد.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی صفحه کلاچ و سیستم انتقال قدرت، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

صدایی که شما می‌شنوید، ممکن است به دلیل خرابی صفحه کلاچ یا سیستم انتقال قدرت باشد. صفحه کلاچ‌های فرسوده معمولاً صدایی شبیه به صدای گیر کردن میله‌ها تولید می‌کنند.

برای بررسی این احتمال، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. تعمیرکار با بررسی صفحه کلاچ و سیستم انتقال قدرت، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد مشکل شما، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید تا مشکل را برطرف کنید.

به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو