نکات در مورد ایمنی لاستیک ماشین

اگر می خواهید وسیله نقلیه خود را برای سال های آینده بدون زحمت باشد، مراقبت صحیح از لاستیک ضروری است. متأسفانه بسیاری از رانندگان از لاستیک‌های خود غفلت می‌کنند و در نهایت بهای آن را می‌پردازند. این پست وبلاگ پنج نکته مهم در مراقبت از لاستیک را پوشش می دهد که هرگز نباید فراموش کنید. این نکات را دنبال کنید، و می‌توانید لاستیک‌های خود را تا کیلومترها در شرایط عالی نگه دارید و تجربه رانندگی خود را نیز بهبود ببخشید.

tire rotation vs alignment

1) فشار هوا را به طور معمول بررسی کنید

یکی از ساده‌ترین، مؤثرترین و حیاتی‌ترین نکات نگهداری لاستیک، چک کردن منظم فشار باد است. حداقل یک بار در ماه، و اغلب، اگر اغلب در مسافت های طولانی یا در زمین های ناهموار رانندگی می کنید، بسیار مهم است که سطح فشار باد لاستیک های خود را با یک گیج بررسی کنید. می توانید اینها را در بیشتر پمپ بنزین ها پیدا کنید و استفاده از آنها آسان است. گیج را داخل دریچه روی لاستیک قرار دهید، چند ثانیه صبر کنید تا ثبت شود و سپس عدد را با سطح فشار توصیه شده که بر روی درب خودرو یا در دفترچه راهنمای مالک شما چاپ شده است مقایسه کنید.

2) تراز را بررسی کنید

اگر ماشین شما نیاز به تراز دارد، آن را در اسرع وقت انجام دهید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که متوجه شوید وسیله نقلیه خود در حین رانندگی به یک سمت کشیده می شود یا هنگام حرکت مستقیم فرمان شما دیگر صاف نیست.

یک تراز خوب تضمین می کند که لاستیک های شما به درستی با یکدیگر و با جاده هماهنگ هستند، که به بهبود مسافت پیموده شده بنزین و جلوگیری از سایش زودرس لاستیک کمک می کند. اگر مطمئن نیستید که آیا ماشین شما به تراز نیاز دارد یا خیر، آن را برای معاینه ببرید. مکانیک شما می تواند به شما اطلاع دهد و می تواند هر مشکلی را که ممکن است وجود داشته باشد اصلاح کند.

3) عمق آج تایر را به طور منظم بررسی کنید

مهم است که به طور مرتب عمق آج لاستیک خود را بررسی کنید. می توانید این کار را خودتان با عمق سنج آج انجام دهید یا زمانی که روغن خود را تعویض می کنید یا لاستیک ها را می چرخانید این کار را انجام دهید. اکثر متخصصان توصیه می کنند حداقل یک بار در ماه عمق آج را بررسی کنید. اگر عمق آج هر یک از لاستیک های شما کمتر از دو میلی متر است، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

4) لاستیک های ماشین خود را به طور منظم بچرخانید

لاستیک ها باید هر شش ماه یا 6000 مایل چرخانده شوند. این امر به فرسوده شدن یکنواخت آنها کمک می کند و عمر لاستیک های شما را طولانی تر می کند. همچنین زمان خوبی برای بررسی عمق آج و اطمینان از عدم وجود مشکل دیگری با لاستیک‌هایتان است.

امداد خودروی آقای امداد، یک شرکت با اینماد و مجوز کسب کار اینترنتی است و  ما خدمات مکانیک سیار را در تهران و شهرستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌دهیم. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و خودروی شما را در هر زمان و مکانی تعمیر و مرمت کنیم.

ادامه مطلب
نکاتی در مورد سفر جاده ای و آمادگی برای سفر

5) تعادل چرخ را بررسی کنید

حتی اگر لاستیک‌های شما خوب به نظر می‌رسند، باز هم باید هر سال آنها را متعادل نگه دارید. بالانس چرخ تضمین می کند که وزن لاستیک به طور یکنواخت توزیع شود. این می تواند به بهبود راندمان سوخت خودرو و افزایش عمر لاستیک های شما کمک کند.

مهم نیست که در گرمای سوزان رانندگی می کنید یا در یک صبح سرد زمستانی، لاستیک ها مهمترین چیزی هستند که باعث می شود خودرو به درستی کار کند. وقتی صحبت از نگهداری لاستیک می شود، نکات زیادی برای سالم نگه داشتن لاستیک های شما وجود دارد. با این حال، افسانه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند در نهایت به ایمنی لاستیک‌ها آسیب بیشتری بزنند تا هر سود واقعی. بنابراین، ما با کارشناسان مشورت کردیم تا بدانیم آیا این افسانه ها واقعاً اهمیت دارند یا خیر.

افسانه ایمنی تایر شماره 1: 

تنها کاری که برای بررسی فشار هوا نیاز دارید، ضربه زدن یا نگاه کردن به لاستیک ها است.

کارشناسان می گویند این می تواند یک گزینه موثر در بیش از 10 تا 20 درصد موارد باشد.

افسانه ایمنی تایر شماره 2: 

استفاده از مایع ثابت کننده تخت یا تعمیر پلاگین مشکلی ندارد.

در واقع این هیچ استفاده خوبی ندارد. تمام تولیدکنندگان لاستیک به صراحت هر گونه سودی از چنین کاری را رد کردند. بلکه گارانتی را باطل می کند.

افسانه ایمنی تایر شماره 3: 

تایرهایی که 10 درصد کم شده اند را می توان با باد کردن مجدد A-OK کرد.

این چیزی متفاوت از قرار دادن یک کاسه سالاد در یخچال بعد از اینکه تقریباً خراب شد نیست.

افسانه ایمنی تایر شماره 4: 

تا زمانی که آج کاملاً غیرقابل ردیابی باشد، لاستیک کاملاً خوب است.

با این حال، وضعیت تایر ممکن است از داخل بدتر شود، زیرا زمانی که لاستیک بیش از حد کهنه و بد حالت می شود، این اتفاق می افتد. شما باید لاستیک های خود را بعد از 5 سال چک کنید و بعد از 10 سال باید آنها را تعویض کنید – مهم نیست چقدر آج باقی مانده است.

افسانه ایمنی تایر شماره 5: 

علائم هشدار دهنده ای که توسط TPMS یا سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک نشان داده می شود، اشکالی ندارد. ماشین شما آماده است تا صدها مایل قبل از انجام خدمات در جاده ها حرکت کند.

خوب، کور نگه داشتن چشمان خود نسبت به چنین تصور علمی اثبات شده، نام دیگر قرار دادن خود و وسیله نقلیه خود در خطر تصادف است.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

چرخش : با چرخاندن لاستیک های خود به طور منظم، می توانید از سایش و آسیب های زودرس جلوگیری کنید. فاصله توصیه شده برای چرخش بین 7500 تا 10000 کیلومتر است.

باد کردن : این احتمالاً مهمترین بخش نگهداری لاستیک است. در شرایط عادی، تایرها ممکن است یک پوند در هر اینچ مربع از دست بدهند.

ارزیابی کنید : لاستیک های خود را به طور منظم برای هر گونه علائم آسیب یا فرسودگی بررسی کنید. چک پنی ساده ترین راه برای اطلاع از وضعیت آج است.

5 2 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو