معایب استارت دکمه ای در خودروها

بیایید نگاهی به جوانب مثبت و به خصوص مضرات استارت دکمه فشاری در خودروها بیندازیم . و شاید یک یا دو چیز در مورد اینکه چگونه چنین راحتی ساده را بدیهی می دانیم بیاموزیم.امداد خودروی آقای امداد با شبکه گسترده امدادگران خود در سراسر کشور، در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام می شود.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

باز کردن در مورد معایب استارت دکمه ای در اتومبیل ها

اگر خودرویی با دکمه استارت بخرید، به احتمال زیاد راهی برای روشن کردن آن بدون وصل کردن کلید سنتی به شیار استارت به شما پیشنهاد شده است. طبق تعریف، این سیستم ورود بدون کلید به راننده این امکان را می دهد که هنگام باز کردن، قفل کردن و راه اندازی خودرو، کلید را در جیب خود بگذارد.

کلید از طریق یکی از آنتن های بدنه و یک فرستنده پالس رادیویی در محفظه شناسایی می شود. بسته به سیستم، وقتی دکمه یا سنسوری روی دستگیره در فشار داده شود یا صندوق عقب باز شود، قفل خودرو به طور خودکار باز می شود. وسایل نقلیه مجهز به دکمه استارت فشاری و سیستم کلید هوشمند با کلید مکانیکی یدکی هستند که معمولاً به شکل تیغه کلید یدکی همراه خودرو ارائه می شود.

مزایای استارت دکمه ای در اتومبیل ها

عملکرد هندزفری

دست‌های شما مشغول خرید مواد غذایی یا حمل پشته‌های فایل‌های اداری هستند و هیچ چیز به اندازه توانایی ضربه زدن به دکمه‌ای با هر قسمت از بدنتان برای باز کردن ماشین قفل شده نیست. تا زمانی که در محدوده وسیله نقلیه هستید، درها و صندوق عقب برای دسترسی آماده خواهند بود. برخی از خودروها مانند نیسان X-Trail حتی به شما اجازه می دهند با قرار دادن پای خود زیر سپر عقب، درب عقب را باز کنید.

لایه های امنیتی بیشتر

شما احساس امنیت بیشتری می کنید که بدانید برای راه اندازی ماشین خود یک کد منحصر به فرد لازم است (یعنی احتمال سرقت خودروها کمتر است!). در وسایل نقلیه با استارت خودرو ، وسیله نقلیه کلید الکترونیکی را برای فعال کردن رانندگی و استفاده از لوازم الکتریکی تشخیص می دهد. ترانسپوندر باید با استفاده از کدی که رایانه خودرو به دنبال آن است مجوز داده شود. تنها زمانی که کد پیدا شود، ماشین روشن یا باز می شود. برخی از سیستم ها نیز از ریزتراشه های رمزگذار کامپیوتری استفاده می کنند.

معایب استارت دکمه ای در خودروها
معایب استارت دکمه ای در خودروها

قابلیت قفل خودکار

اعتراف کنید، مواقعی وجود دارد که مجبور می شوید پیاده به پارکینگ برگردید، فقط به این دلیل که نمی توانید به یاد بیاورید که آیا ماشین خود را قفل کرده اید یا نه. در برخی از وسایل نقلیه، سیستمی وجود دارد که پس از پارک کردن، می توان به سادگی راه رفت. پس از طی مسافتی مشخص، خودرو به طور خودکار قفل می شود، درست مانند زمانی که دکمه قفل در یا کلید را فشار می دهید. این سوال است که چقدر احتمال دارد ماشین یک نفر را قفل کنید.

معایب استارت دکمه ای در خودروها

هزینه

مطمئناً قیمت کلید هوشمند بدون کلید با استارت دکمه ای در قیمت لحاظ شده است. با این حال، مانند هر قطعه الکترونیکی، به مرور زمان فرسوده می شود تا زمانی که مجبور شوید کل کلید هوشمند را تعویض کنید یا کل سیستم را تعمیر کنید. فقط برای اینکه بتوانید ماشین خود را راه اندازی مجدد کنید، می تواند یک خرید گران قیمت باشد.

موتور روشن نمی شود

به طور معمول، با فشار دادن دکمه فشاری در حالی که ترمز را نگه داشته اید، بدون کلید خودرو را روشن می کنید. با این حال، گاهی اوقات ماشین روشن نمی شود حتی اگر آن را درست انجام داده باشید. وقتی این اتفاق می‌افتد، وقتی دکمه شروع را فشار می‌دهید، ممکن است پیامی روی صفحه دریافت کنید که می‌گوید «کلید شناسایی نشد». حقیقت این است که این یک مشکل رایج اما جزئی است که به راحتی می توانید آن را برطرف کنید. در زیر 3 راه برای حل مشکل شناسایی نشدن دکمه شروع فشاری آورده شده است.

باتری جاکلیدی را چک کنید

وقتی سیگنال کلید هوشمند شما خوانده نشود، موتور شما از راه اندازی امتناع می کند. این زمانی اتفاق می افتد که باتری کلید ضعیف یا آسیب دیده باشد. بنابراین اگر باتری تعویضی دارید باتری ضعیف یا خراب را تعویض کنید و دوباره ماشین را روشن کنید.

دکمه را با کلید فشار دهید

همچنین با فشار دادن دکمه استارت می توانید با کلید هوشمند خودرو را روشن کنید. فقط دکمه پشت کلید را فشار دهید در حالی که ترمز را فشار می دهید و موتور پاسخ می دهد. این روی بسیاری از تویوتا و برخی برندهای دیگر کار می کند.

از دکمه شروع فشاری و کلید هوشمند مانند یک کلید سنتی استفاده کنید

گاهی اوقات موتور روشن نمی شود حتی اگر کلید هوشمند ایراد نداشته باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سعی کنید پوشش دکمه استارت را بیرون بیاورید. در صورت لزوم، کلید هوشمند خود را در سوراخ قرار دهید. و ماشین را به همان روشی که ماشین را با فشار دکمه استارت روشن می کنید روشن کنید.

اگرچه این گزینه ممکن است با همه خودروها کار نکند، اما با بسیاری از مدل های مرسدس بنز و برخی خودروهای دیگر کار می کند. اگر این کار برای خودروی شما جواب می دهد، همچنان به توجه یک متخصص برای بررسی و رفع مشکل نیاز دارید. اگر با یک هوندا دکمه‌ای رانندگی می‌کنید، ممکن است مجبور شوید دکمه استارت را سه بار یا بیشتر فشار دهید تا خودرو روشن شود. بسیاری از دارندگان هوندا، به خصوص HRV 2016، تایید کرده اند که این کار برای آنها مفید است.

موتور خاموش نمی شود

گاهی اوقات متوجه تضاد سیستم خودروی خود در مورد اینکه آیا خودرو در حالت پارک است یا نه، خواهید دید. در حالی که یک علامت نشان می دهد که شما در پارک هستید، سایر ایالت ها متفاوت هستند. این یک باگ سیستمی است که می تواند صاحبان خودروهای بدون کلید را با استارت زدن دکمه ناامید کند. این به این دلیل است که با فشار دادن دکمه موتور خودرو متوقف نمی شود.

پس چیکار میکنی؟ دسته دنده ماشین را چک کنید. به کابل شکسته یا قطعه نامرتب توجه کنید. اگر به تنهایی نمی توانید این مشکل را برطرف کنید، با یک متخصص تماس بگیرید.

کلیدهای هوشمند را می توان هک کرد و سارقان هوشمندتر می شوند

هر هکر ماهری می تواند سیگنال را از ریموت شما بخواند، اگر در محدوده باشد. پس از خواندن کد توسط هکر، می توان آن را به کلید هوشمند دیگری که می تواند برای دسترسی به خودروی شما استفاده شود، منتقل کرد.

پس چگونه از این امر اجتناب می کنید؟

بسیاری از دارندگان خودرو با استارت دکمه ای نمی دانند که هنگام پیاده شدن از ماشین می توانید کنترل از راه دور را بدون کلید خاموش کنید. تنها با فشار دادن دو دکمه، از نزدیک شدن به وسیله نقلیه خود از بیرون جلوگیری می کنید. انجام این کار به مدیریت باتری کلید هوشمند نیز کمک می کند.

کلیدهای هوشمند با دکمه استارت را می توان هک کرد و سارقان هوشمندتر می شوند. 
کلیدهای هوشمند با دکمه استارت را می توان هک کرد و سارقان هوشمندتر می شوند. 

با دنبال کردن مراحل زیر، نحوه غیرفعال کردن موقت قفل هوشمند را بیاموزید:

  • جاکلیدی را محکم نگه دارید.
  • دکمه قفل را حدود 2-5 ثانیه نگه دارید.
  • سپس دکمه باز کردن قفل را دو بار فشار دهید.
  • متوجه خواهید شد که یک چراغ قرمز روی فوب ظاهر می شود. این نشان می دهد که شما به طور موقت سیگنال کنترل از راه دور ماشین را خاموش کرده اید.
  • هنگامی که برای ورود مجدد به وسیله نقلیه آماده شدید، به سادگی دکمه باز کردن قفل را فشار دهید و خودرو به شما اجازه ورود می دهد.

منجر به یک خطر زیست محیطی شود

اگر ماشین شما دارای فناوری دکمه فشاری است و بسیار پر سر و صدا است، ممکن است موتور را روشن بگذارید و فکر کنید آن را خاموش کرده اید.

در صورتی که تازه وارد تکنولوژی شده اید یا عجله دارید که از ماشین پیاده شوید، ممکن است این اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشید که بسیاری از عوامل ذکر شده در بالا می توانند منجر به خرابی شروع دکمه فشار شوند. بنابراین، همیشه باید قبل از خروج از کابین، وسیله نقلیه خود را خاموش کنید. هنگامی که موتور را روشن می گذارید، فقط چند دقیقه طول می کشد تا محیط اطراف شما به دلیل خروج اگزوز از صدا خفه کن خودرو، در مونوکسید کربن غرق شود.

می دانید این وضعیت چقدر می تواند خطرناک باشد. پس هنگام توقف خودرو به وضعیت موتور توجه کنید.

اگر از چند مدل فورد، هوندا، تویوتا، نیسان استفاده کنید کمتر این مشکل را خواهید داشت. این به این دلیل است که برخی از این خودروها دارای یک ویژگی هشدار صوتی هستند که می‌تواند به صدا درآورد یا صدای جیر جیر به شما هشدار دهد که هنوز کار می‌کند. با این حال، اگر خودروی کرایسلر، مرسدس بنز، ولوو یا فولکس واگن دارید، توجه داشته باشید که آنها زنگ خطر را به صدا در نمی‌آورند، بنابراین هنگام توقف باید متوجه وضعیت موتور شوید.

جمع بندی در مورد معایب استارت دکمه ای در اتومبیل ها

اگر فرصتی به شما داده شود، ممکن است بخواهید با وجود معایب استارت دکمه ای در خودروها، بدون کلید رانندگی کنید و تمام مراحل لازم برای ایمن، خشک و تمیز نگه داشتن آن را انجام دهید.

ادامه مطلب
چرا خودرو هنگام رانندگی قدرت خود را از دست می دهد؟ دلایلی که باید بدانید!
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو