سطح چند تا از مایعات که باید در ماشین بررسی شود

به طور کلی دانش عمومی این است که افراد برای داشتن احساس خوب باید مقدار زیادی آب و مایعات دیگر بنوشند. در مورد اتومبیل شما نیز همین امر صدق می کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که ماشین شما مایعات کافی برای انجام عملکردهای مختلف دارد ، از اجزای روان کننده گرفته تا خنک کردن اجناس در هنگام گرم شدن بیش از حد. در اینجا مهمترین مایعات برای پر کردن منظم وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که شما خودرویی سالم دارید.

روغن موتور

 

روغن موتور تمام اجزای داخل موتور اتومبیل شما را به درستی روغن کاری می کند.  بررسی سطح روغن کار  ساده ای  است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کاپوت را باز کنید و سطح آن را روی قطره روغن بررسی کنید. اگر خیلی کم باشد ، باید دوباره پر شود. این کار باید توسط یک مکانیک حرفه ای انجام شود. دستورالعمل قدیمی این بود که ماشین خود را هر سه ماه یا هر 4000کیلومتر برای تعویض روغن ببرید. با وجود روغن های مصنوعی موجود در بازار ، اکثر رانندگان می دانند که می توانند بین 6000 تا 8000 کیلومتر صبر کنند.

سطح مایعات ماشین

خنک کننده

 

مایع خنک کننده در اطمینان از گرم شدن بیش از حد خودرو شما نقش دارد. مجدداً می توانید با بررسی سطح خنک کننده زیر هود ، سطح آن را بررسی کنید. توصیه کلی این است که هر دو تا سه سال یک بار باید سرویس شود. باید مطمئن شوید که قبل از شروع تابستان در مورد گرم کردن ،  آن را چک کنید.

مایعات انتقال

 

وسیله نقلیه شما به اجزای متحرک زیادی وابسته است و مایع انتقال دهنده باعث حرکت بهینه آن قطعات می شود. اگرچه مایع انتقال دهنده هرگز کم نمی شود ، به خودی خود ممکن است کیفیت مایع به شدت خراب شود. هر دو ماه یا همین حدود یکبار بررسی کنید. احتمالاً شما باید هر48000 کیلومتر  یک بار مایعات موجود در سیستم را کاملاً تعویض کنید. مکانیک شما به شما می گوید که بر اساس مدل و مدل اتومبیل خود چند بار تعویض کنید.

ادامه مطلب
امداد خودرو، یدک کش و مکانیک سیار طرشت

سطح مایعات ماشین

مایع فرمان برقی

 

فرمان شما همیشه باید کار کند. اگر هنگام چرخش هرگز احساس شل شدن کنید ، ممکن است کمبود مایع فرمان داشته باشید. علامت دیگر در حال اتمام شما این است که صداهای چرک دار از چرخ می آید. این یکی از انواع مایعات است که بندرت نگران آن نیستید. فقط لازم است هر48000کیلومتر یک بار آن را تعویض کنید ، اما برای بعضی از اتومبیل ها شاید هرگز مجبور نباشید خود را با آن درگیر کنید.

مایع ترمز

 

در صورتی که پدال ترمز شما کمی احساس خستگی کند ، باید از یک متخصص حرفه ای سطح روغن ترمز خود را بررسی کنید. مشابه مایع انتقال دهنده ، شما واقعاً نگران کمبود آن نباشید ، اما ممکن است کیفیت مایع پایین بیاید. مکانیک شما باید هر زمان که برای تعویض روغن وارد می شوید ، میزان روغن ترمز را بررسی کند ، اما در واقع فقط باید هر دو سال یک بار آن را تعویض کنید. در مورد چگونگی بالا نگه داشتن سطح مایعات اتومبیل خود به روز باشید. با دیدن منظم یک مکانیک ، همیشه می توانید اطمینان داشته باشید که وسیله نقلیه شما به خوبی کار می کند.

بررسی سطح مایع ترمز خودرو

 

شرکت آقای امداد به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.در تمام نقاط تهران شمال و جنوب و غرب و شرق امدادرسانی دارد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو