قطعات ماشین که بیشترین توجه را دارند و اولویت بندی تعمیرات

در زیر عملیات به ظاهر اساسی ، قسمتهای متحرک زیادی وجود دارد که همه باید به درستی نگهداری شوند تا بتوانید به مقصد خود برسید. برخی از اجزای سازنده به احتمال زیاد زودتر از قطعات دیگر خراب می شوند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ماشین شما تعمیر و نگهداری روزمره زیادی را انجام می دهد تا در فرم عالی باشد.

لاستیک ماشین

اگر لاستیک شما فرسوده باشد به جایی نمی روید. طول عمر لاستیک شما در نهایت به مارک تجاری بستگی دارد. بعضی از آنها می توانند 32000کیلومتر  را طی کنند ، در حالی که بعضی دیگر می توانند 80000 کیلومتر را نیز طی کنند. همچنین برای اطمینان از بهینه بودن عملکرد وسیله نقلیه خود باید مرتباً چرخش تایر داشته باشید. توصیه می شود هر کدام از اولین ها این چرخش ها را هر 11000کیلومتر  یک بار یا 6 ماه یک بار انجام دهید.

مهم ترین قطعات خودرو

تسمه تایم

 

تسمه تایم فقط در حدود 33 درصد از کل خودروهای  یافت می شود. اگر موتور شما خراب شود ، موتور شما قادر به روشن شدن نخواهد بود. اگر شک دارید که تسمه تایم شما فرسوده شده است ، می توانید بصورت بصری آن را بررسی کنید تا ببینید آیا تسمه چین خورده است یا اینکه دندان ها نامناسب هستند. تسمه های تایم باید در هر مکانی بین هر 96000 تا 160000کیلومتر تعویض شوند. بردن وسایل نقلیه خود به مکانیک این امکان را برای افراد حرفه ای فراهم می کند تا در مواردی که شما نیاز به تعویض دارید ، مکان را تشخیص دهد.

شمع

 

شمع ها جرقه لازم را برای حرکت در موتور اتومبیل شما ایجاد می کنند. بدون آن احتراق اولیه ، قادر نخواهید بود وسیله نقلیه خود را روشن کرده و آن را در جاده سوار کنید. علائمی که شمع شما در آخرین پایه خود قرار دارد شامل کمبود سوخت پایین تر ، شتاب ضعیف و مشکل در راه اندازی ماشین شما است. هر یک از این علائم دلیل کافی برای مراجعه به مکانیک است تا ببینید آیا به تعویض شمع احتیاج دارید. بازرسی از دوشاخه هر 48هزار مایل توصیه می شود ، اما معمولاً تا 128هزار مایل نیازی به تعویض آنها ندارید.

مهم ترین قطعات خودرو

فیلتر هوا

 

موتور شما دارای فیلتر هوا است تا هوا را از مکانیسم دور کند. با گذشت زمان ، این قطعه می تواند با آلودگی آلوده شود ، این بدان معنی است که موتور شما نمی تواند به همان اندازه موثر کار کند. باید مطمئن شوید که این فیلتر را مرتباً تعویض می کنید. در بیشتر مواقع ، توصیه می شود هر 12000 تا 16000کیلومتر یک بار فیلتر را تعویض کنید. با این حال ، اگر به طور مداوم از جاده های روستایی رانندگی می کنید ، ممکن است لازم باشد بیشتر اوقات آن را تعویض کنید.

مایعات

 

روغن باعث حرکت ماشین شما می شود. سطح روغن کافی باعث می شود که همه اجزا به درستی روغن کاری شوند. با گذشت زمان ، روغنی که در سرتاسر وسیله نقلیه شما جریان می یابد مقداری از جلای خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. یک قانون کلی این است که همه اتومبیل ها هر 3 – 6 ماه یک بار به تعویض روغن نیاز دارند. مایعات اضافی که نیاز به تعویض مکرر دارند عبارتند از:

-مایعات فرمان برقی

ادامه مطلب
شماره مکانیک سیار شمال تهران آقای امداد

-روغن ترمز

-خنک کننده

-مایع انتقال دهنده

در بیشتر موارد ، فقط باید مراقب عملکرد خودروی خود باشید و هر زمان که به نظر می رسد اتفاقی در حال انجام است ، اقدام کنید. تعمیر و نگهداری منظم باعث می شود که ماشین شما کاملاً خوب حفظ شود ، از جمله قطعات مستعد پوشیدن.

 

 

چگونه وقتی ماشین به تعمیرات نیاز دارد اولویت بندی کنیم؟

 

آیا تا به حال وسیله نقلیه خود را برای تعمیر ساده بررسی کرده اید تا فقط بفهمید مسائل بیشتری از آنچه که تصور کرده اید وجود دارد؟متأسفانه این اتفاق غیرمعمول نیست. شما وارد می شوید تا تکنسین به یک ضربه موتور نگاه کند تا متوجه شود لیست طولانی از تعمیرات مورد نیاز وجود دارد. مشکل این است که تعمیرات ماشین می تواند گران شود. وقتی وسیله نقلیه شما بیش از توان مالی شما نیاز به تعمیرات دارد ، چه کاری می توانید انجام دهید؟ ممکن است تکنسین ها بتوانند به شما کمک کنند تا اولویت بندی تعمیرات را بر اساس آنچه که می تواند صبر کند و یا نمی تواند صبر کند ، تعیین کنید.

مهم ترین قطعات خودرو

بدانید چه تعمیراتی باید بلافاصله انجام شود

برخی از مشکلات اتومبیل جدی تر از برخی دیگر است. به عنوان مثال ، هر چیزی که ایمنی و قابلیت اطمینان خودرو را به خطر بیندازد باید در اسرع وقت رسیدگی شود.ممکن است بخواهید فوراً تعمیرات زیر را انجام دهید.

_لاستیک های بسیار فرسوده را جایگزین کنید.

_سیستم های ترمز فرسوده را تعمیر کنید.

_مایعات مهم مانند فرمان برقی ، سیستم انتقال قدرت ، رادیاتور و ترمز را تغییر دهید.

_اجزای مورد نیاز برای کارکردن ماشین خود را جایگزین کنید ،

مانند کمربند مارپیچی ، دینام یا استارت.

_رفع مشکلات مربوط به یاتاقان های میله ای .

زیرا این نوع مشکلات می تواند منجر به خرابی قریب الوقوع موتور شود. با تکنسین خود صحبت کنید تا درباره مسائل مربوط به اتومبیل خود بیشتر بدانید. اگر چیزی قصد دارد ایمنی شما را به خطر بیاندازد ، بهتر است فوراً تعمیر را انجام دهید یا از رانندگی با ماشین خودداری کنید.

آشنایی با قطعات خودرو و طرز كار قطعات خودرو

ببینید چه تعمیراتی می تواند به تعویق بیفتد

 

سایر مشکلات لازم نیست به سرعت حل شوند. ممکن است بتوانید مدتی پیش بروید بدون اینکه اصلاحات زیر را انجام دهید.

_توقف ضربات موتور در اثر سیلی پیستون ، پین مچ یا بلبرینگ اصلی

_جایگزینی لاستیک هایی که هنوز آج مناسب دارند.

_رفع یک واحد تهویه مطبوع خراب

_اصلاح مشکلات کیفیت انتشار که بر توانایی شما در رانندگی تأثیر نمی گذارد.

به طور معمول ، اگر مشکلی بر ایمنی اتومبیل شما تأثیر نگذارد ، ممکن است بتوانید تعمیر را به تعویق بیندازید. تکنسین شما می تواند به شما بگوید که در این مدت چه مدت صبر کنید و چگونه مشکل را حل کنید.

درباره برنامه های موجود مالی اطلاعات کسب کنید

 

اگر همه مشکلات عمده است ، ممکن است لازم باشد بیش از آنچه اکنون توانایی پرداخت آن را دارید پرداخت کنید. قبل از انجام تعمیر ماشین حتما برآورد قیمت داشته باشید. شرکت آقای امداد با کمترین هزینه تمامی خدمات مربوط به ماشین را انجام می دهد. هم چنین می توانید از خدمات حمل مثل یدک کش و خودروسوار برای حمل تا تعمیرگاه استفاده کنید.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو