روشن کردن خودرو در هوای سرد ونکات مراقبتی از خودرو

زمستان فرا می رسد.اتومبیل به سه دلیل در هوای سرد سخت کار می کند:

1- هوای سرد باعث ضخیم شدن روغن می شود و این باعث افزایش اصطکاک شده و چرخش موتور را سخت می کند.

2- سرما بر واکنش شیمیایی تولید شده توسط باتری تأثیر می گذارد و باعث کاهش خروجی انرژی می شود.

3- اگرچه نادر است. اگر رطوبت در خطوط سوخت باشد ، می تواند باعث انسداد شود و از استارت موتور جلوگیری می کند.

 

 

نحوه روشن کردن اتومبیل در هوای سرد

 

1-قبل از خروج از وسیله نقلیه همه چیز را خاموش کنید. لوازم جانبی برقی از جمله رادیو ، چراغهای جلو ، بخاری و حتی شارژر تلفن شما از باتری استفاده می کند. با خاموش کردن آنها قبل از استارت اتومبیل خود ، باتری خود را به شما می دهد که قدرت بیشتری را برای شروع موتور می بخشد. پس از استارت خودرو، به موتور اجازه دهید تا لوازم جانبی راشارژ کند. تا خطر تخلیه باتری را کاهش دهد.

2-باتری و اتصالات را بررسی کنید. هوای سرد تاثیری به سزایی در عملکرد باتری دارد. اتصالات سست و یا خورنده می تواند شانس انرژی از باتری را کاهش دهد. اگر علائم خوردگی را پیدا کردید، ناحیه را با یک پارچه نرم یا مسواک تمیز کنید. پس از تمیز کردن ، مطمئن شوید که کابل ها و بست ها محکم هستند. کابل های گشاد مانع از جریان مناسب می شوند. در آخر ، باتری خود را آزمایش کنید تا از شارژ مناسب آن اطمینان داشته باشید.

3-از روغن موتور درست استفاده کنید. آیا خودرو شما استارت میخورد اما روشن نمی شود؟ روغن موتور خود را بررسی کنید. موتور کم روغن یا ویسکوزیته اشتباه می تواند مانع از عبور روغن از طریق موتور شود. W روی روغن به امتیاز آب و هوا در زمستان اشاره دارد. هرچه تعداد کنار W کمتر باشد ، روغن در دمای سرما بهتر عمل می کند.

4-مخزن سوخت خود را پر کنید. گرچه رطوبت در خطوط سوخت ممکن است باعث انسداد شود.

اما سوخت به آسانی یخ نمی زند. در حقیقت بنزین قادر است نقدینگی خود را حتی در دمای انجماد حفظ کند. مخازن بنزین پر باعث می شود خطوط سوخت در برابر انجماد مقاوم تر باشند.

5-باتری به باتری کنید. اگر بعد از امتحان کردن موارد فوق و وسیله نقلیه روشن نمیشود. ممکن است نیاز به باتری به باتری داشته باشید. در این مرحله ، آیا شما می توانید با باتری به باتری وسیله نقلیه خود را راه اندازی کنید؟ برای کمک می توانید با ما تماس بگیرید.

 

گرم کردن ماشین

 

در گذشته ، ماشین های قدیمی تر نیاز به گرم شدن داشتند.این امر به این دلیل است که بیشتر وسایل نقلیه مجهز به موتورهای کاربراتوری بودند.اکنون که بیشتر وسایل نقلیه مدرن از موتورهای قابل احتراق استفاده می کنند ، گرم کردن ماشین شما در صبح ضروری نیست.در حقیقت خودروهایی که در حالت بیکار مانده اند نه تنها سوخت را هدر می دهند بلکه باعث انتشار آلاینده های غیرضروری در محیط می شوند.وسایل نقلیه امروز فقط لحظاتی پس از راه اندازی قابل رانندگی هستند.با رانندگی درست پس از راه اندازی ، موتور به طور طبیعی گرم می شود و به شما امکان می دهد زودتر بخاری را روشن کنید.

در اینجا چند روش برای محافظت از اتومبیل خود در هوای سرد آورده شده است:

– کمتر از 30 ثانیه بعد از روشن شدن خودرو رانندگی کنید.

– برای چند دقیقه اول سرعت متوسط ​​را حفظ کنید تا خودرو به دمای کارکرد مطلوب برسد.

– در صورت نیاز به پاک کردن یخ از شیشه جلو اتومبیل،با دست یخ ها را بزدایید.

– در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در یک گاراژ پارک کنید تا به افزایش دمای موتور و کابین و همچنین محافظت از فضای بیرونی در برابر شرایط آب و هوایی کمک کند.

– استفاده فوری از لوازم جانبی از جمله رادیو ، بخاری صندلی و سایر مواردی که ممکن است باعث فشار بر روی باتری شما شود یا باعث افزایش مصرف سوخت شود، خودداری کنید.

– توصیه ها برای رانندگی در هوای سرد ممکن است متفاوت باشد.

برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنما خودرو خود مراجعه نمایید.

 

 

مراقبت از ماشین در زمستان

 

 

 

 

 

 

 

5 نکته برای مراقبت از ماشین بعد از زمستان

 

دما فقط کمی افزایش می یابد و این بدان معنی است که زمستان می رود و بهار تقریباً نزدیک است. روزهای سرد زمستان به همان اندازه برای شما سخت بود که برای اتومبیلتان سخت بود. شما از قبل می دانید که چگونه در زمستان از ماشین مراقبت کنید ، اما آیا شما برای بهار آماده هستید؟ با رعایت نکات مربوط به مراقبت از اتومبیل پس از زمستان ، ماشین شما با  راحت تر کار میکند.و شما را بدون نگرانی به مقصد می رساند.

ادامه مطلب
ترمزهای خودرو چگونه کار می کنند و چگونه می توان تشخیص داد که چه زمانی خراب می شوند

1. لاستیک های برفی را بردارید

اگر نیاز به امداد خودرو در شرق تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

لاستیک های زمستانی برای شرایط برفی و یخی مناسب هستند .تا شما را از لغزندگی در تمام جاده ها حفظ کند .لاستیک انعطاف پذیر  برای دماهای گرم تر فروخته نمی شود و شروع به فرسودگی می کنند.به این معنی که باید لاستیک های جدید زمستانی را زودتر از آنچه انتظار دارید خریداری کنید. در  ماه اسفند دمای هوا  به حد  گرم رسیده  و زمان خوبی برای بازگشت به لاستیک های تابستانی است. هوای سرد باعث می شود لاستیک ها در حدود 1 PSI به ازای هر 10 درجه کاهش یابند. رانندگی روی لاستیک های با تورم ضعیف ،  مخصوصاً هنگام مسافرت بر روی سطوح مرطوب بسیار خطرناک است.

هنگامی که لاستیک ها به درستی باد می شوند ، وسیله نقلیه بهتر عمل می کند. راندمان سوخت را افزایش می دهد ، عمر لاستیک ها را طولانی تر می کند و فاصله ترمز را کوتاه تر می کند. هنگام تست فشار هوای لاستیک های خود ، حتماً آنها را هنگام “سرد بودن”  قبل از رانندگی خودرو ، بررسی کنید . در حالی که فشار هوای خود را بررسی می کنید ، به آج های تایر دقت کنید.مهم است که آج های تایر شما به طور مساوی پوشیده شود . آنقدر پوشیده نشوند که قادر به گرفتن جاده نباشند.

مراقبت از ماشین بعد زمستان

2-شستن ماشین

 

شستن ماشین شما مزایایی دارد که فراتر از جذابیت آن در چشم است. این کار به از بین بردن آلودگی هایی که بر روی رنگ مستقر شده و باعث خوردگی می شوند ، کمک می کند. در حالی که نمای بیرونی اتومبیل شما به محافظت از تابلوهای بدنه کمک می کند .به طور مداوم در معرض عناصری از جمله خاک ، سنگ ریزه و آب قرار می گیرد که به توسعه زنگ زدگی کمک می کند. در حالی که باید اتومبیل خود را به طور مرتب بشویید .

در جاده های زمستانی نمک راه به تجزیه یخی که در سطح جاده شکل می گیرد کمک می کند. در حالی که نمک زدن برای جاده مناسب است ، برای ماشین شما چندان مناسب نیست. نمک موجود در جاده ها می تواند باعث آسیب شدید زنگ زدگی به اجزای فلزی در اتومبیل شما شود. با شستن اتومبیل به طور مرتب ، می توانیداز اثرات آسیب زنگ زنگ زدگی روی وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید.

3. برف پاک کن شیشه جلو را تمیزکنید

 

برف پاک کن شیشه اتومبیل  در  زمستان مشغول پاک کردن باران ، برف ، خاک و سایر بقایای آنها بوده است . از آنجا که از لاستیک ساخته شده اند ، هوای سردتر ممکن است باعث خشک شدن و ترک خوردگی آنها شود. باید هر شش ماه یکبار برف پاک کن شیشه جلو خود را تعویض کنید . این زمان مناسب برای تعویض برف پاک کن ها برای آماده شدن  باران های تابستانی است.

مراقبت از ماشین بعد زمستان

4. باتری خود را بررسی کنید

 

هوای سرد می تواند قدرت باتری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تنها در 32 درجه فارنهایت ، باتری شما می تواند تا 35٪ قدرت از دست دهد . به محض اینکه درجه حرارت تا 0 درجه فارنهایت پایین بیاید ، افت انرژی تا 60٪ افزایش می یابد. باتری با از دست دادن توان  ، برای شروع موتور تلاش می کند زیرا موتور برای شروع کار نیاز به نیروی زیادی دارد. اتصالات باتری شما باید بصری مورد بازرسی و تمیز قرار گیرد و کل باتری مورد آزمایش قرار گیرد. اگر سطح انرژی باتری کم یا نزدیک به آستانه پایین است ، قبل از خاموش شدن باتری مرده ، باتری خود را تعویض کنید.

5. سیستم A / C خود را آزمایش کنید

 

طولی نمیکشدکه دمای هوا به سمت خنک شدن میرود و شما را مجبور به استفاده از تهویه مطبوع می کند. قبل از اینکه گرما بدون تهویه هوا غیرقابل تحمل باشد ، مطمئن شویدکه در شرایط کاری مطلوبی قرار دارد. شما می توانید با آزمایش خود سیستم ، تشخیص خود را اجرا کنید. تهویه هوا را روشن کنید.

آیا هوا از درون دریچه ها عبور می کند؟ هوا سرد است؟ آیا دمای هوا هنگام تنظیم در هر دو جهت مطابق دلخواه تغییر می کند؟ آیا متوجه بوهای غیر معمول می شوید؟ اگر  چیزی در مورد تهویه مطبوع شما صحیح نباشد ، باید آن را از مرکز خدمات خودروسازی  بازرسی کنید.

شرکت آقای امداد شریک زندگی شما در مراقبت از اتومبیل است. ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ماشین شما آماده بهار و هر فصل بعد از آن است. تکنسین های متخصص ما شامل یک معاینه بصری در مورد هر وسیله نقلیه است .

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو