دنسو در برابر NGK، کدام شمع انتخاب بهتری است؟

شمع ها نقش مهمی در مکانیزم خودروها دارند. یک خودرو برای راه اندازی موتور به دوشاخه های باکیفیت و کاملاً کارآمد نیاز دارد. چند مدل شمع در بازار موجود است. دو مدل محبوب Denso و NGK هستند که با انواع خودروها بسیار خوب کار می کنند. اما، کدام یک در مقایسه Denso در مقابل NGK برتری خواهد داشت؟

درباره شمع های دنسو

شمع های جرقه زنی دنسو که در سال 1957 ساخته و به بازار عرضه شد، در تمام وسایل نقلیه، به ویژه برای اتومبیل های مسابقه ای استفاده می شود.

ساخت شمع دنسو شامل موارد زیر است:

  • عایق سرامیکی
  • الکترود مثبت
  • یک قطب بالایی
  • یک مهر و موم شیشه ای
  • یک مقاومت
  • الکترود منفی
  • حلقه آب بندی

شاخص انتقال حرارت شمع های دنسو از 9 تا 37 می باشد که هر چه عدد کوچکتر باشد شمع گرمتر است و بالعکس.

امداد خودرو آقای امداد دارای اینماد و مجوز از اتحادیه کشوری است و خدمات مکانیک سیار را به صورت شبانه روزی در تهران و شهرستان ها ارائه می دهد

برخی از ویژگی های شمع های دنسو:

  • عایق الکتریکی خوب و هدایت حرارتی خوب.
  • قسمت سیمانی از مخلوط مس و شیشه ساخته شده است که از سوختن مقدار گاز جلوگیری می کند و جریان الکتریسیته را به خوبی هدایت می کند.
  • مقاومت عایق کربن به کاهش تداخل سیگنال رادیویی شمع کمک می کند. به خصوص، قسمت الکترود مثبت از هسته مسی ساخته شده است تا توانایی انتقال الکتریسیته و گرما را افزایش دهد.
  • الکترود منفی نشان دهنده انحصار شمع دنسو است که دارای شیار U برای افزایش راندمان احتراق شمع است.
شمع دنسو
شمع‌های جرقه‌زن Denso که در سال 1957 توسعه و به بازار عرضه شد، در تمام وسایل نقلیه، به‌ویژه برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای استفاده می‌شوند

درباره شمع های NGK

NGK یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید شمع خودرو و موتور سیکلت در جهان است. شرکت NGK شمع در سال 1936 در ژاپن تاسیس شد و اکنون به یکی از شرکت های چند ملیتی با شعبه در بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است. شمع های NGK از تکنولوژی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا برای تولید شمع برای انواع موتورها استفاده می کنند. محصولات شمع NGK به گونه ای طراحی شده اند که نیازهای سختگیرانه سازندگان خودرو در سراسر جهان را برآورده کنند و بهترین عملکرد و قابلیت اطمینان را برای انواع موتورها تضمین کنند:

  • نوک ایریدیوم دوام بالا و جرقه پایدار را تضمین می کند
  • آلیاژ ایریدیوم دارای نقطه ذوب بسیار بالایی است که برای موتورهای با تکنولوژی بالا و عملکرد بالا مناسب است.
  • آبکاری فلز سه ظرفیتی خواص ضد خوردگی و ضد خوردگی عالی را ارائه می دهد
  • شتاب فوق العاده، مصرف سوخت بالا و دوام
  • طراحی، فناوری و عملکرد بهینه

شمع های NGK Iridium یک انتخاب محبوب برای دارندگان خودرو هستند که به دنبال افزایش عملکرد موتور خودرو خود هستند. علاوه بر مزایا، شمع های NGK همچنان دارای محدودیت هایی مانند:

  • شمع های NGK Iridium هنگام استفاده در محیط های با رطوبت بالا یا سوخت بی کیفیت می توانند به راحتی خورده شوند. این می تواند باعث احتراق ناکافی و در نتیجه کاهش عملکرد و کاهش طول عمر شمع شود.
  • گران‌تر: شمع‌های NGK Iridium در مقایسه با شمع‌های معمولی گران‌تر هستند. با این حال، اگر می خواهید عملکرد وسیله نقلیه خود را افزایش دهید، این یک گزینه ارزشمند است.
  • نامناسب برای بسیاری از وسایل نقلیه: شمع جرقه NGK Iridium برای برخی از خودروها و موتورها مناسب نیست. قبل از تصمیم گیری در مورد این نوع شمع، بررسی کنید که آیا شمع با وسیله نقلیه شما سازگار است یا خیر.
ادامه مطلب
7 رایج ترین مشکل الکتریکی در خودرو

به طور کلی، شمع های NGK یک برند پیشرو در تولید هستند. محصولات این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا تولید می شوند که عملکرد کارآمد و قابل اعتماد وسایل نقلیه را تضمین می کند.

Denso vs NGK: چه نوع شمع هایی هستند؟

در بازار انواع شمع وجود دارد اما دو برند معروف و محبوب شمع ها دنسو و NGK هستند. شمع های دنسو و NGK را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه تفاوتی بین شمع های این برندهای معروف وجود دارد.

هر دو نوع شمع ایریدیوم هستند. رسانایی این فلز بسیار کمتر از مس است اما ماندگاری بیشتری دارد و در دمای پایین کار می کند. همچنین 4-5 برابر گرانتر از پلاتین است.

شمع های ایریدیوم از نظر کارایی بهترین نیستند اما هیچ چیز نمی تواند طول عمر آنها را جبران کند. زمانی که دوشاخه مسی حدود 20000 کیلومتر دوام می آورد، متوسط ​​طول عمر یک شاخه ایریدیوم 40000 تا 60000 کیلومتر است.

از طرفی از نظر قوام و ماندگاری نیز گزینه بهتری نسبت به شاخه های پلاتینیومی هستند. برخلاف مدل‌های پلاتینیوم، آنها پایدار هستند، در طول زمان شکاف ایجاد نمی‌کنند و فشار اضافی بر روی سیستم جرقه‌زن ایجاد نمی‌کنند. آنها همچنین به نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا بررسی وضعیت آنها هر 3 تا 6 ماه کافی است.

در یک کلام، شمع های ایریدیوم نسبت به انواع دیگر دوام بیشتری دارند و عملکرد بهتری نسبت به یونیت های پلاتینیوم دارند.

 

Denso vs NGK Plug: کدام یک بهتر است؟

به سختی می توان در بحث NGK و Denso پیروز شد زیرا هر دو شمع های ایریدیوم هستند و عملکرد تقریبا مشابهی را ارائه می دهند.

شمع های Denso تقریبا بر روی هر مدل خودرویی که در ژاپن تولید می شود نصب می شود. ایریدیوم به کار رفته در آنها از سختی بالاتری برخوردار است. قطر الکترود در این شاخه ها بیش از یک NGK کوچک می شود. به همین دلیل، دوشاخه‌های Denso بیشتر از واحدهای NGK دوام نمی‌آورند، اما در تولید جرقه‌های قوی بهتر خواهند بود.

شمع های denso در مقابل ngk
دوشاخه های NGK ارزان تر هستند و دوام بیشتری دارند.

از سوی دیگر، دوشاخه های NGK جایگزین استانداردی برای جایگزین های پلاتینیوم خود خواهند بود. آنها به نگهداری کمتری نیاز دارند و عملکرد پایدارتر و ثابت تری نسبت به Denso دارند.

به طور خلاصه، صرف نظر از برند، طبق توصیه ما، شما باید نوع مناسب خودروی خود را به توصیه سازنده انتخاب کنید تا سوخت به طور کامل بسوزد و در نتیجه باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت، افزایش قدرت موتور و شتاب بیشتر و همچنین بهبود طول عمر ماشین شما

نتیجه

با گذشت زمان، شمع ها به اجزای بسیار سنگین تر تبدیل شده اند. هر دو دوشاخه Denso و NGK با انواع وسایل نقلیه – از خودروهای سبک گرفته تا وانت های سنگین کار می کنند. در این انتخاب بین Denso vs NGK، اگر به اسب بخار وسیله نقلیه خود اهمیت می دهید، اولین مورد را انتخاب می کنید. اگرچه این تنها کسری از درصد افزایش قدرت است. اما اگر می خواهید عملکرد پایدار و طولانی مدت با هزینه کمتر داشته باشید، NGK باید انتخاب شما باشد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو