آشنایی با قطعات ماشین وهشدارهای امدادخودرو درباره ی ماشین

آشنایی با قطعات ماشین و امداد سیار

امداد سیار اومده یه کار جالب انجام داده اونم اینه که قطعات ماشین رو توضیح داده. البته که خب یه سری از قطعات کاملا مشخص هستن ولی ما توضیح میدیم که شما اگر چیزی رو نمیدونستید ، توی سایت آقای امداد دیگه نیاز هاتون کاملا برطرف بشه.

 

 

سیستم روانکاری از زبان امداد سیار

نظر امداد سیار اینه روغن کاری یا بهتره بگم سیستم روغن کاری باعث میشه که قطعات ماشین فرسوده نشن. یا حداقل دیرتر فرسوده بشن. و همچنین از اصطکاک بین قطعات جلوگیری بشه. این سامانه با به وجود آوردن یه فیلم نازک از روغن، بین قطعاتی که پیش هم حرکت می کنن،باعث میشه که اونها با هم تماس نداشته باشن.

برای اینکه بتونیم فیلم روغن درست کنیم، اول باید بریم ببینیم که لق بودن قطعات نسبت به همدیگه کم باشه، اگر بخوام عدد بگم که بهتر متوجه بشید، میتونم بگم حدودا بین 002/0 تا 003/0 اینچ، دوم اینکه روغن با فشار مناسبی بین دوتا قطعه ریخته بشه. اجرای سیستم روغن کاری یه مرحله ست اول پمپ روغن یا اویل پمپ دوم فیلتر روغن برای تصفیه روغن موتور و سوم اینکه کارتر روغن که محل نگهداری روغن است.

 

 

 

 

 

سیستم خنک کننده ماشین

از زبون امداد سیار بخوام بگم که این سیستم چجوری کار می کنه، اینطوریه که توی موتور های احتراق داخلی با توجه به گردش آب اطراف بلوک سیلندر و انتقالش به رادیاتور کار می کنه. آب گرم دور سیلندر با یه وسیله به اسم جنت به رادیاتور برده میشه. رادیاتور هم می دونید که یه مبدل گرماست. با رفتن هوا از بین پره های رادیاتور ، گرما از آب به هوا منتقل میشه. آب خنک با واتر پمپ دوباره به بلوک سیلندر برده میشه.

 

 

اجرای اصلی سیستم خنک کننده

فن باعث میشه که هوا توی رادیاتور بچرخه و خنکش کنه. موتور فن کارش اینه که فن رو بچرخونه. آب هم که وقتی گردش پیدا می کنه داخل رادیاتور باعث خنک شدنش میشه. پمپ آب هم که یه فشاری به وجود میاره تا آب حرکت کنه ترموستات مسیر آب رو باز و بسته می کنه البته که با یه سری تنظیمات حرارتی و درنهایت که یه سری اتصالات هست که برای سیستم خنک کننده ست.

اگر نیاز به امداد خودرو در شرق تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

امداد خودرو و هشدارهای ماشینی

خیلی از موقع ها شده که از ماشینمون صداهایی میاد. امداد خودرو اومده این صداها رو دسته بندی کرده که اصلا هر صدایی چه معنی ای میده و ایراد از کدوم قطعه ست.

 

هشدار امدادخودرو

 

 

 

صدا در لوله اگزوز

امداد خودرو میگه گاهی اوقات که توی خیابون راه میریم، متوجه صدای انفجارمانندی میشیم. اگر این صدا وقتی که گاز و کم می کنیم هم بیاد نشون دهنده اینه که اگزوز سوراخه. البته اون انفجار یه دلیل دیگه هم می تونه داشته باشه. اونم تنظیم ناقص دور آروم موتوره .یعنی هوای کمی به کاربراتور برسه.اگر که این صدا موقع گاز دادن و وقتی که دور موتور و زیاد می کنیم پیش بیاد احتمال داره که به خاطر نامیزونی آوانس دلکو باشه یا حتی جرم گرفتن یا از کار افتادن یکی از شمع ها. این اتفاق زمانی پیش میاد که توی شهر خیلی تردد داشته باشیم.

 

 

صدا کردن استارتر

خب این صدا چه جور صداییه؟؟؟؟ اگر کنجکاوید با امداد خودرو همراه باشید 🙂 وقتی که سوئیچ و می چرخونیم صدای خرت خرت میاد. انگار که یه چوبی رو دارن می تراشن. ممکنه که این صدا به خاطر این باشه که استارتر رو درست نصب نکرده باشن. ممکن هم هست به خاطر این باشه که دنده استارت ساییده شده باشه.

ادامه مطلب
شمع چیست؟

 

 

صدا کردن کلاج

اگر وقتی که پامونو از روی کلاج برمیداریم صدای تیز و شدیدی به گوشمون برسه، ایراد از بلبرینگ یا از بازوی صفحه کلاجه. یا اینکه خوب روغنکاری نشده و باعث ساییدگی شده.

 

 

زوزه کشیدن جعبه دنده یا دیفراسیل

توی جعبه دنده و دور آروم موتور این صدا شنیده میشه. اما وقتی که کلاج رو بگیریم این صدا کلا قطع میشه. اینکه چرا این صدا باید بیاد میتونه به خاطر کم بودن روغن یا حتی خراب شدن بلبرینگ ها باشد. البته که توی ماشین های قدیمی دیفرانسیل زوزه می کشه. اگر دیده باشین معمولا توی سرعت های زیاد و دنده آخر وقتی که پا رو از روی پدال برمیداریم این صدا رو می شنویم. که مثل جعبه دنده به خاطر کم بودن روغن یا ساییده شدن قطعاته.

 

هشدارهای امداد خودرو در مورد موتور اتومبیل

امداد خودرو اومده درمورد موتور ماشین یه سری هشدار ها داده. که وقتی میخوایید برای تعمیرش خودتون دست به کار بشید یه سری چیز ها رو لازمه در نظر بگیرید و بدونید.

 

هشدار امدادخودرو

 

معنی صدای گژنپین و علل آن

اگر بخوام بگم، صدای گژنپین شبیه صدای سوپاپ و تایپیپه، البته یه خورده خشک تر، صداشو وقتی ماشین دور آروم داره خیلی بهتر می شنویم. دلایلی که این صدا شنیده میشه فرسودگی یا لقی گژنپین، کمبود روغن. توی بعضی از موتور ها وقتی سرعتشون به 48 کیلومتر در ساعت می رسه این صدا خیلی واضح تر شنیده میشه. ما توی بعضی از موتور ها می تونیم موتور رو روشن بزاریم البته نظر امداد خودرو اینه که توی دور آروم و آوانس کردن جرقه، در این صورت خیلی بهتر مشخص میشه و می تونیم مشکل رو برطرف کنیم. اینم به یاد داشته باشید که وقتی شمع سیلندری که گژنپین اون همش صدا بده رو قطع کنیم ، این صدا کمتر میشه.

 

 

صدای رینگ پیستون

امداد خودرو میگه صدای رینگ پیستون هم تقریبا شبیه صدای سوپاپ و تایپیپه ولی وقتی که ماشین شتاب داره صداش خیلی بلندتر میشه. اینکه کشیدگی رینگ کم باشه، شکسته یا ساییده باشه، یا همچنین دیواره سیلندر ساییده شده باشه این صدا رو می شنویم. یه آزمونی داریم، اینکه شمع ها رو باز کنیم و داخل هر سیلندر به اندازه یه قاشق غذاخوری روغن موتور بریزیم. بعدش چندباری رینگ ها رو برگردونید تا روغن همه جا بره حتی به رینگ ها هم برسه. بعدش شمع ها رو ببندیم و موتور رو روشن کنیم. اگر این کارو کردیم و صدا کم شد یعنی رینگ ها خرابه . آزمون های نشت و تراکم سیلندر هم میتونه کمک کنه که زودتر عیب یابی کنیم.

زدن پیستون از دیدگاه امداد خودرو

این صدا یه جورایی میشه گفت که خفه است. این صدا به خاطر نوسان پیستون توی سیلندر بوجود میاد. اگر که فقط وقتی موتور سرده پیستون بزنه، خیلی مهم نیست ولی باید اینو بدونید که زدن پیستون نشونه اینه که موتور به تعمیر احتیاج داره. حالا دلایل زدن پیستون چیه؟ اینکه روغن کافی نباشه، دیواره سیلندرها ساییده باشن، پیستون ها ساییده باشن یا دامنه پیستون شکسته شده باشه. خمیدگی شاتون ها هم میتونه یکی از دلایلش باشه.

شرکت آقای امداد به صورت شبانه روزی در هر کجا که باشید در خدمت شماست.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو