بالانس تایر: چرا باید لاستیک های خود را متعادل کنید؟

لاستیک های ماشین روی زمین مانند یک الاکلنگ هستند که یک سر آن از سر دیگر آن سنگین تر است. این باعث ایجاد لاستیک های ناپایدار می شود که باعث ساییدگی و پارگی روی آج و همچنین مسافت پیموده شده گاز کمتر می شود. بالانس تایر تضمین می کند که وزن هر چهار لاستیک برابر است و آنها را برای مسافت پیموده شده گاز و عمر بهتر آج تثبیت می کند.

بیایید بحث کنیم که این بالانس چیست، علائم نامتعادل لاستیک ها و چرا به آن نیاز دارید.

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

بالانس تایر

بالانس تایر چیست؟

بالانس کردن لاستیک فرآیند تغییر توزیع وزن تایر برای اطمینان از یکنواختی تایر است. ممکن است عدم تعادل وزن در مجموعه چرخ و تایر وجود داشته باشد. راندن خودرو با چرخ ها و لاستیک های نامناسب باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود.

بالانس کردن لاستیک ها از سایش نابهنگام جلوگیری می کند . این فرآیند با اصلاح هرگونه تفاوت در توزیع وزن و همچنین کاهش صدا و لرزش لاستیک یکنواختی تایر را تضمین می کند. مکانیک ها از یک دستگاه بالانس تایر برای پی بردن به میزان عدم تعادل استفاده می کنند.

هدف از بالانس کردن تایرها حفظ عملکرد و عمر بهینه تایر است. همچنین به کاهش مصرف سوخت ناشی از لغزش لاستیک در سطح جاده کمک می کند که منجر به مسافت پیموده شده بهتر گاز می شود.

علائم عدم تعادل لاستیک ها چیست؟

توزیع نامتعادل وزن باعث مشکلات زیادی می شود. دانستن علائم به شما کمک می کند خیلی سریع آنها را تشخیص دهید.

سایش ناهموار لاستیک

سایش تایر بسیار رایج است، اما به دلیل عدم تعادل در وزن، سایش به طور ناهموار در سراسر آج رخ می دهد. چنین سایش ناهموار می تواند منجر به آسیب تایر در حین استفاده (مانند ضربه یا چاله) و فشار نادرست لاستیک شود .

صدای لاستیک ها

صدای لاستیک همچنین ممکن است نشان دهد که لاستیک های شما به بالانس نیاز دارند. عدم تعادل در توزیع وزن چرخ ها می تواند دلیل دیگری برای صدای جیغ لاستیک ها باشد.

لرزش در فرمان

به دلیل این موضوع، فرمان در زمان افزایش سرعت می لرزد. تعادل همچنین به کاهش ساییدگی لاستیک و لرزش خودرو در جاده کمک می کند.

ماشین در حال کشیدن به یک طرف

خودرو هنگام ترمزگیری، شتاب گیری و پیچیدن به سمت چپ یا راست می کشد. همچنین، عدم تعادل لاستیک‌ها ممکن است باعث تکان خوردن و لیز خوردن لاستیک‌ها در جاده شود که باعث می‌شود وسیله نقلیه شما به چپ یا راست بکشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که نامتعادل بودن لاستیک ها می تواند ایجاد کند، کج شدن فرمان است. در زمان رانندگی تمایل دارد به یک طرف متمایل شود.

آیا بالانس تایر ضروری است؟

لاستیک‌هایی با تعادل و تراز وزنی مناسب با کاهش لغزش لاستیک‌ها در سطح جاده‌ها به بهبود ایمنی کمک می‌کنند و در نتیجه مسافت پیموده‌شده بنزین بهتری دارند. همچنین به کاهش ساییدگی لاستیک، صدای لاستیک و لرزش کمک می کند. همچنین می‌تواند به وسایل نقلیه کمک کند تا در هنگام شتاب‌گیری، ترمزگیری یا پیچیدن به ورودی راننده پاسخ روان‌تری بدهند.

با بررسی منظم تعادل و تراز آنها بهترین عملکرد را از لاستیک ها دریافت خواهید کرد. این یک راه عالی برای اطمینان از یکنواختی لاستیک برای رانندگی صاف وسیله نقلیه در هر سطح جاده است.

نتیجه

بالانس تایر برای عملکرد تایر، عمر لاستیک و ایمنی خودرو بسیار مهم است. این می تواند با کاهش لغزش لاستیک در سطوح جاده به بهبود مسافت پیموده شده بنزین کمک کند و همچنین اطمینان حاصل کند که لاستیک ها در توزیع وزن یکنواخت هستند تا هندلینگ بهتر خودرو شما را ارائه دهد.

ادامه مطلب
یدک‌کش، مکانیک سیار و امداد خودرو بیرجند آقای امداد 24 ساعته
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو