آنچه در مورد ایمنی صندلی اتومبیل لازم است بدانید

چه والد باشید ، چه مادربزرگ ، مادر پرستار کودک یا مادر باردار برای اولین بار ، مهم است که در مورد ایمنی صندلی ماشین اطلاعات داشته باشید تا از بچه های خود محافظت کنید. متأسفانه سالانه هزاران کودک در تصادفات از جراحات یا مرگ و میر رنج می برند. با این حال ، استفاده صحیح از صندلی های اتومبیل به شما کمک می کند در صورت تصادف ، آسیب دیدن فرزندانتان کاهش یابد.

اگر فرزند دارید ، احتمالاً تجربه استفاده از صندلی ماشین در وسیله نقلیه خود را دارید. با این حال ، حتی کسانی که سالها پدر و مادر بوده اند ممکن است نحوه استفاده صحیح از آن را ندانند یا فراموش کرده باشند. بسته به سن و اندازه فرزند شما ، او دستورالعمل های مختلفی دارد که باید برای ایمن نگه داشتن آنها استفاده شود. موارد زیر به شما کمک می کند تا به نوع صندلی مورد نیاز خود و نحوه استفاده صحیح از آن کمک کنید.

نوزادان و کودکان نوپا

 

توصیه می شود نوزادان حداقل تا 2 سالگی یا تا رسیدن به محدودیت های قد و وزن تعیین شده توسط سازنده صندلی اتومبیل خود در صندلی رو به عقب بمانند. مواجه شدن با آنها قبل از این زمان می تواند خطر آسیب دیدگی آنها را هنگام تصادف افزایش دهد. بعضی از آنها فقط رو به عقب هستند ، به این معنی که می توانند برای نوزادان  استفاده شوند. این دسته ها دارای دسته حمل و پایه ای هستند که صندلی با کلیک بر روی آن ، ورود و خروج نوزاد را به راحتی از ماشین آسان می کند. آنها قابل تبدیل و 3 در 1 نیز وجود دارد که می تواند برای رو به عقب استفاده شود و پس از بزرگسالی کودک به صندلی جلو یا تقویت تبدیل می شود.

کودکان نوپا بزرگتر

 

کودکانی که بیش از 2 سال سن دارند و برای صندلی عقب اتومبیل بسیار بزرگتر شده اند اکنون می توانند در صندلی تبدیل ، 3 در 1 یا فقط رو به جلو قرار بگیرند. آنها باید تا زمان رسیدن به حداکثر وزن و قد تعیین شده توسط سازنده ، از این دستگاه استفاده کنند. همچنین توصیه می شود کودکان نوپا حداقل تا 4 سالگی در صندلی ای که دارای مهار است بمانند. اگر کودک شما قبل از این سن صندلی رو به جلو را پشت سر می گذارد ، ممکن است بخواهید صندلی جدیدی پیدا کنید که از نظر قد و وزن بالاتر باشد.

ادامه مطلب
لرزش پدال ترمز: 4 علت رایج و راه حل برای رفع آن

کودکان مدرسه ای

 

هنگامی که کودکان از صندلی رو به جلو رشد می کنند ، اکنون می توانند از صندلی تقویت کننده موقعیت کمربند استفاده کنند. آنها باید تا زمانی که کمربند ایمنی وسیله نقلیه به درستی متناسب با بدن آنها باشد به استفاده از آن ادامه دهند. – به طور معمول وقتی 8 تا 12 سال سن دارند و 4 فوت و 9 اینچ یا بلندتر می شوند.

کودکان بزرگتر

 

اگر کمربندهای خودرو به درستی جا بیفتد ، کودکان دیگر نیازی به استفاده از هر نوع صندلی ماشین ندارند. برای تعیین اینکه آیا کمربند بزرگسالان به درستی متناسب است ، به دنبال موارد زیر باشید:

_کمربند دامان از طریق ران های بالا – نه تنه – کاملاً محکم است.

_کمربند شانه از عرض شانه و سینه عبور می کند ، نه از گردن.

_کودک می تواند به راحتی در حالی که پشت خود را به آن تکیه داده اند و زانوها را از لبه خم کرده و بدون خم شدن بنشیند.

کودکان برای داشتن بیشترین ایمنی باید از کمربندهای دامان و شانه استفاده کنند و باید در  عقب ماشین بمانند. هنگامی که آنها 13 ساله شوند ، ممکن است در جلو سوار شوند.

صندلی کودک ماشین

تحقیق خود را انجام دهید

 

اگرچه این دستورالعمل های کلی است ، شما باید در مورد صندلی مخصوص اتومبیل خود تحقیق کرده و همچنین با پزشک متخصص اطفال خود در مورد نکات ایمنی بیشتر صحبت کنید. قبل از نصب هر صندلی اتومبیل حتماً دفترچه راهنما را بخوانید و همچنین محدودیت های قد و وزن را مشخص کنید. اگرچه به نظر می رسد فرآیندی طولانی یا استرس زا باشد ، اما پیروی از این مراحل و روش های مناسب اطمینان حاصل می کند که کودک کوچک شما سالم و سالم است.

آموزش استفاده از صندلی ایمنی كودك

 

 

شرکت آقای امداد به صورت 24 ساعته همراه شماست. در هر کجای تهران و اطراف تهران  مثل پردیس و دماوند و…که باشید می توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و در صورت نیاز برای شما امدادگر اعزام شود.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو