چگونه ماشین بی ترمز را کنترل کنیم و علائم نشت انتقال نیرو

یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی که می تواند هنگام رانندگی رخ دهد ، تجربه خرابی ناگهانی ترمز است. فقط در هنگام نزدیک شدن به یک علامت ایستاده مقابل می توانید روی پدال ترمز قدم بگذارید تا شاهد اختلاف صفر در سرعت باشید. در بسیاری از موارد ، این شرایط می تواند بسیار بدتر از آنچه که لازم است به سرانجام برسد ، زیرا راننده نمی دانست چطور از عهده خرابی ترمز برآید.

از بروز ترمز ناگهانی جلوگیری کنید

 

شما هرگز نمی توانید صد در صد مطمئن باشید که ترمزهای شما همیشه کار می کنند ، اما می توانید با سوارکاری منظم خودرو برای تعمیر و نگهداری ، احتمال خرابی آن را به شدت کاهش دهید. از تکنسین های مجاز بخواهید لنت  ، کولیس و روتور را بررسی کنند. وقتی این وسایل شروع به ساییدگی و پارگی کردند ، آنها را جایگزین کنید. علاوه بر این ، شما می خواهید مراقب علائم خرابی زودرس ترمز باشید.

اگر هر بار که ترمز می گیرید صداهای سنگ زنی یا جیغ زدن بلند می شنوید ، باید سریعاً مشکل را برطرف کنید. سایر مشکلات معمول عبارتند از:

_چراغ ترمز روشن می شود.

_هنگام فشار دادن پدال ترمز ویبره می زند.

_نشت مایعات ماشین

_هنگام ترمز به یک طرف می کشد.

وقتی ترمز برای اولین بار خراب می شود ، آرام باشید

 

اگر هنگام رانندگی دچار نقص ترمز شدید ، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید آرامش است. این ممکن است راحت تر از گفته شود اما آرامش شما به شما کمک می کند تا با خیال راحت شرایط را پشت سر بگذارید. اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به رانندگان دیگر اطلاع دهید که مشکلی پیش آمده است. همچنین  پایتان را از روی پدال گاز بردارید.

ترمز ماشین

تغییر مسیر

 

بیشتر وسایل نقلیه دارای گیربکس اتوماتیک هستند ، بنابراین شما می خواهید به آرامی از D به 1. بروید. با این حال ، شما نمی خواهید مستقیم از D به 1. بروید ، ابتدا به 3 ، سپس به 2. بروید ،  تغییر سرعت در مراحل خاص به ویژه اگر در حال حاضر با سرعت بالا سفر می کنید بسیار مفید است. سرعت بیش از حد ممکن است منجر به لغزش وسیله نقلیه شما شود.

فشار ترمز را بسازید

 

اگر خودرویی دارید که در 15 سال گذشته ساخته شده است ، به احتمال زیاد سیستم ترمز ضد قفل در آن نصب شده است. با فشار محکم روی پدال می توانید این سیستم را فعال کنید. دیدن تأثیر ممکن است چند ثانیه طول بکشد ، بنابراین کمی به آن زمان دهید. ممکن است احساس کنید پدال به شدت ضربان می یابد ، که این طبیعی است.

از ترمز دستی استفاده کنید

 

ترمز دستی به اندازه سرعت ترمز معمولی به سرعت کند شدن وسیله نقلیه شما نیست ، بنابراین در این مرحله صبور باشید. شما می خواهید به آرامی ترمز دستی را فشار دهید. اگر مراقب نباشید ، چرخ های شما می توانند قفل شوند. اگر وسیله نقلیه شما با سرعت بیش از 65 کیلومتر در ساعت حرکت می کند ، پس نمی خواهید ترمز دستی بزنید. با ترمز دستی می توانید بدون توجه به سرعتی که در آن حرکت می کنید ، آن را خیلی آهسته اعمال کنید.

ترمز ماشین

به دنبال اصطکاک باشید

 

همانطور که مراحل بالا را دنبال می کنید ، می خواهید همیشه چشم خود را به جاده معطوف کنید. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید اتومبیل خود را به آنجا سوق دهید که می تواند سرعت آن را کند کند.به عنوان مثال ، اگر حاشیه جاده از سنگ ریزه تشکیل شده است ، می توانید به سمت کنار حرکت کرده و مانع از سرعت خودرو شوید. گزینه دیگر استفاده از گاردریل است.

اگر نیاز به امداد خودرو در تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

تقسیم کننده های سیمان ایده آل هستند زیرا پایه گسترده ای دارند ، بنابراین فقط لاستیک های شما تحت تأثیر قرار می گیرند. قطعاً بعد از این لازم است که لاستیک های خود را تعویض کنید ، اما این گزینه بیشتر از برخورد است.

علائم هشدار دهنده نشت انتقال نیرو

 

بدون گیربکس کار ، ماشین شما حرکت نمی کند. این امر به ویژه در صورت نشت انتقال نیرو بیشتر است. خرابی انتقال غیرمنتظره در وسط جاده می تواند یک خطر عمده ایمنی ایجاد کند ، و شما را سرگردان نگه دارد. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد گیربکس و نحوه تشخیص نشتی بیندازیم.

ادامه مطلب
مشکلات گیربکس ماشین چیست؟

عملکرد سیستم ترمز کفشکی خودرو

اگر نیاز به امداد خودرو در جنوب تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

انتقال نیرو چه کاری انجام می دهد؟

 

چه گیربکس دستی داشته باشید و چه اتوماتیک ، گیربکس اتومبیل شما نیرو را از موتور به چرخ های شما منتقل می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها قدرت کافی برای حرکت با سرعتی که شما می خواهید را دارند. هنگام تعویض دنده ، این میزان قدرت منتقل شده به چرخ ها را تغییر می دهد و در نتیجه سرعتی که ماشین شما قادر به رسیدن است تغییر می کند.

اگر دنده را تعویض نکنید یا اگر در یک اتومبیل دنده دستی با کلاچ دست و پنجه نرم می کنید ، ممکن است هنگام تلاش برای افزایش سرعت ، احساس کنید که ماشین شما را قفل می کند و می کشد. حتی ممکن است هنگام تعویض دنده این احساس را داشته باشید. این می تواند نشان دهنده وجود مشکلی در انتقال شما باشد.

چگونه می توانید نشت انتقال نیرو را مشاهده کنید؟

 

یکی از واضح ترین نشانه های نشت گیربکس این است که گودال  مایع گیربکس در زیر اتومبیل شما وجود دارد. با توجه به رنگ و قوام آن می توانید مایعات انتقال را از سایر نشت های احتمالی تشخیص دهید. تمایل به قرمز و لغزنده با بوی روغنی دارد. مایعات انتقال که رنگ آن قهوه ای تر است و یا بوی آن سوخته است ، نشانه واضحی است که انتقال شما به سرویس نیاز دارد. همچنین باید کنترل کنید که انتقال شما چقدر روان است. شروع کند ممکن است به معنی مایع کم انتقال ناشی از نشت احتمالی باشد.

 

تعمیر گیربکس شامل چه مواردی است؟

 

مراحل تعمیر گیربکس به میزان آسیب دیدگی سیستم انتقال قدرت و مدت زمان ادامه رانندگی با شروع مشکلات انتقال قدرت بستگی دارد. سیستم انتقال قدرت شما می تواند با قطعات جدید تعمیر شود تا فقط اجزای آسیب دیده مانند یک بسته برقی برقی یا مبدل گشتاور جایگزین شود. برای نشت انتقال ، تا زمانی که آسیبی به اجزای دیگر وارد نشده باشد ، گاهی اوقات یک روش ساده تحقیق مجدد برای رفع مشکل لازم است.

سیستم انتقال قدرت همچنین می تواند دوباره ساخته شود. بازسازی به این معنی است که مکانیک شما کل سیستم انتقال قدرت را برای جدا کردن و بازرسی هر قسمت از بین می برد. قطعاتی که فرسوده هستند جایگزین می شوند در حالی که قطعات دیگر به طور خاص تمیز می شوند. جعبه دنده بازسازی شده مانند جدید در ماشین تعویض می شود. گزینه نهایی برای یک گیربکس بسیار آسیب دیده تعویض کامل تمام قطعات از زمین است.

ما به شما کمک می کنیم تا سیستم انتقال قدرت اتومبیل خود را سالم نگه دارید. ما یک آزمایش جاده ای انجام می دهیم. سطح مایعات خود را بررسی کنید. انجام آزمایش عملکرد موتور ؛ گیربکس ، پایه های موتور ، اتصالات CV ، محورها ، چکمه ها و چندین فاکتور دیگر را که می تواند در ماشین شما تأثیر بگذارد بررسی کنید. ما همچنین تمام اتصالات را بررسی می کنیم و بازرسی های دقیق در مورد سیستم های خنک کننده ، شافت درایو ، جعبه انتقال و عملیات دیفرانسیل انجام می دهیم. ما در تلاش برای تخمین دقیق وضعیت وسیله نقلیه خود سنگی بر جای نمی گذاریم.

این نکات را به خاطر بسپارید

 

به یاد داشته باشید که در هنگام خرابی ترمزها قادر نخواهید بود ماشین خود را معکوس کنید. شما همچنین نمی خواهید که وسیله نقلیه خود را در پارک قرار دهید. تمرین این مراحل در یک پارکینگ خالی امکان پذیر است ، اما اکثر مردم نگران وقوع خرابی ترمز نیستند. این بسیار نادر است ، بنابراین تا زمانی که می دانید چگونه به درستی واکنش نشان دهید ، باید خوب باشید.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به ترمز و لنت و گیربکس ماشین را انجام میدهد.هم چنین خدمات تمامی خودرو ها مثل سایپا، ایرانخودرو، هیوندا و… را انجام می دهد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو