راهنمای دقیق برای تعویض سریع تایر

همه افرادی که وسیله نقلیه دارند باید بدانند که چگونه یک لاستیک پنچر شده را تعویض کنند ، زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت. برای تعویض لاستیک زاپاس مراحل اساسی زیادی وجود دارد که باید انجام دهید و از آنجایی که نمی خواهید مدت زیادی منتظر بمانید، این مقاله تنها در 20 دقیقه به شما کمک می کند تا این روند را انجام دهید.

قبل از حرکت بیشتر و توضیح فرآیند تغییر یدکی، ابزارهای مختلفی که برای این فرآیند نیاز دارید عبارتند از:

  • لاستیک زاپاس
  • جک
  • آچار لنگه

اکنون که کار با ابزار تمام شد، اجازه دهید مراحلی را که باید برای تعویض لاستیک زاپاس در 20 دقیقه دنبال کنید تا هرگز در تجربه رانندگی مفرح یا زمانی که عجله دارید، وقفه ای ایجاد نشود، بیاندازیم.

تعویض لاستیک یک کار تعمیر و نگهداری خودرو بسیار مهم و محبوب است و در اینجا یک راهنمای گام به گام برای انجام آن آورده شده است. بیا شروع کنیم.

یک مکان مناسب پیدا کنید

اگر در جاده هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین خود را از جاده پر ترافیک دور کنید. همچنین توصیه می شود از استراحت های اضطراری برای کنترل راحت تر وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

ماشین خود را روی یک سطح صاف قرار دهید تا تعادل ماشین برقرار شود و ماشین شما به پایین سر نخورد. پس از آن، رانندگان می توانند فرآیند تعویض لاستیک را آغاز کنند.

آجیل را شل کنید

برای اینکه به مهره‌ها برسید، در صورت وجود درپوش توپی را بردارید. برای شل کردن مهره ها، استفاده از آچار پیچی توصیه می شود: آچار پیچ را روی مهره های لاستیک صاف قرار دهید و سپس شروع به چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه های ساعت کنید.

ادامه مطلب
تنظیم ارتفاع پدال ترمز در ماشین شما: چرا و چگونه

از آنجایی که مهره ها واقعاً سفت خواهند بود، راننده ممکن است برای شل کردن آنها به قدرت زیادی نیاز داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که آجیل ها را فقط باید شل کنید، نه اینکه کاملا جدا شوند.

از جک استفاده کنید

جک
یک ابزار عالی برای جایگزینی تایر

هنگام بیرون آوردن لاستیک، ابزاری برای جلوگیری از عدم تعادل خودرو ضروری است و آن “جک” است. قرار دادن جک در نزدیکی تایر جایگزین برای تماس بین جک و قوس چرخ. از آنجایی که بسیاری از قطعات خودرو از پلاستیک ساخته شده اند، موقعیت نادرست جک می تواند باعث شکسته شدن قطعه در طول فرآیند شود.

هنگام بالا بردن جک، رانندگان باید مطمئن شوند که هم خودرو و هم جک ثابت هستند.

 

آجیل و لاستیک را بردارید

لاستیک های قدیمی را تعویض کنید
تعویض لاستیک کهنه تکنیکی است که همه رانندگان باید داشته باشند. 

پس از برداشتن مهره‌ها، لاستیک پنچر را از ماشین جدا کنید و به آرامی روی جاده بگذارید بدون اینکه آن را روی جاده بغلتانید و در ترافیک شلوغ هرج و مرج ایجاد کنید.

لاستیک زاپاس را نصب کنید

نصب تایر
مهم است که قبل از نصب لاستیک زاپاس بررسی شود.

وقتی رانندگان کارشان را به پایان رساندند، نوبت به آوردن لاستیک زاپاس می رسد.

مهره ها را روی محل ها قرار دهید و آنها را محکم کنید تا مقاومت محکمی داشته باشند و سپس زاپاس را بلند کنید. مهم این است که مهره ها را کاملا سفت نکنید بلکه خوب قرار دهید تا نیفتند.

هنگامی که مهره ها محکم قرار گرفتند، رانندگان می توانند جک را پایین بیاورند و ماشین را به زمین برگردانند.

مهره ها را سفت کنید

لاستیک را سفت کنید
قبل از استفاده از ابزار با دست سفت کنید 

پس از چرخاندن مهره ها با دست، استفاده از ابزار برای سفت کردن توصیه می شود. برای اطمینان از قرار گرفتن لاستیک ها در موقعیت مناسب، همه پیچ ها باید به طور همزمان محکم شوند.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷