عملکرد بدنه دریچه انتقال اتوماتیک و علائم خرابی

هنگام استفاده از خودرو، ممکن است شخصی برخی از علائم را که فکر می‌کند جدی نیستند نادیده گرفته باشد. اما اینها ممکن است نشان دهند که ماشین شما می تواند بحرانی باشد و باید هر چه سریعتر اقدام کنید. و علائم بدنه سوپاپ گیربکس اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این پست بدنه سوپاپ گیربکس چیست ، بدنه شیر گیربکس اتوماتیک و علائم بد بودن بدنه سوپاپ را کشف خواهیم کرد . بنابراین، می توانید مشکلات بدنه سوپاپ گیربکس را بشناسید و آنها را برطرف کنید تا بهترین وضعیت خودروی خود را حفظ کنید.

بدنه شیر انتقال چیست؟

اول از همه، بیایید دریابیم که بدنه شیر چیست . بدنه سوپاپ مرکز کنترل گیربکس اتوماتیک است. این شامل پیچ و خم از کانال ها و معابر است که سیال هیدرولیک را به شیرهای مختلف هدایت می کند.

نمودار بدنه سوپاپ

عملکرد بدنه شیر انتقال اتوماتیک و علائم خرابی.

سپس بسته کلاچ یا سروو باند مناسب را برای هر موقعیت رانندگی فعال می کنند تا به آرامی به دنده مناسب سوئیچ کنند. مانند شیلنگ مایع هیدرولیک، هر یک از آن کانال ها به نوعی کار مشابهی را انجام می دهند.

آسیاب کردن گذرگاه ها در یک بلوک فلزی بسیار آسان تر بود به جای اینکه صدها اسب را در سراسر مکان دوانند، بنابراین همه چیز را مرتب و قابل اطمینان تر نگه می داشت.

اگر نیاز به خدمات امداد خودرو در کرج دارید فقط کافیست با آقای امداد تماس بگیرید.

هر یک از شیرهای متعدد نقش خاصی در بدنه شیر دارند و نامی برای آن ویژگی دارند. مهمترین قسمت بدنه شیر، شیر دستی است. به دسته دنده متصل می شود و مسیر صحیح عبور مایع هیدرولیک را راهنمایی می کند.

اخیراً بدنه سوپاپ گیربکس اتوماتیک مدرن دارای سنسورهایی برای نظارت بر سرعت، موقعیت پدال ترمز، موقعیت دریچه گاز و بار موتور برای انجام یک تعویض دنده نرم و محکم است. حسگرها اطلاعات حیاتی را به کامپیوتر مدیریت موتور روی برد ارسال می کنند.

شیر برقی کنترل شده را بیشتر هدایت می کند که سیال هیدرولیک را به بسته کلاچ سمت راست هدایت می کند. بنابراین، تعویض نرم و بدون درز بین دنده ها را تضمین می کند.

اکنون که با بدنه سوپاپ گیربکس خودرو آشنا شدید ، زمان آن رسیده است که علائم بدنه سوپاپ گیربکس را بشناسید.

علائم خرابی بدنه شیر گیربکس اتوماتیک

اگرچه گیربکس های اتوماتیک مدرن قوی و بادوام هستند، اما قابلیت اطمینان کلی از ساختار پیچیده اضافه شده این سیستم ها تأثیر می گذارد. بنابراین، هر چه زودتر متوجه سیگنال های غیرعادی موتور شویم، مدت زمان بیشتری می توانیم از آن استفاده کنیم.

چند علامت انتقال بدنه سوپاپ وجود دارد که شما را از فعالیت خرابی موتور آگاه می کند. اکثر آنها کاملاً قابل توجه هستند.

توصیه می شود در اسرع وقت این مشکلات را برطرف کنید. سپس، توانایی رانندگی شما محافظت می شود و تعویض دنده طبق معمول روان خواهد بود.

در اینجا علائم بدنه سوپاپ گیربکس اتوماتیک وجود دارد که نباید نادیده بگیرید

1. صدای ضربه زدن

یکی از علائم بد بودن بدنه سوپاپ صداهای عجیب و غریب کوبیدن است. هنگام ترمزگیری، تعویض دنده یا هنگام شتاب گیری متوجه صدای تق تق یا کوبیدن گیربکس خواهید شد.

این احتمال وجود دارد که هنگام قرار دادن ماشین در عقب و رانندگی به عقب ، صداهای ناخوشایندی را بشنوید . دلیل این امر می تواند هر چیزی باشد، از فشار نامناسب روغن گرفته تا آسیب فیزیکی واقعی به بدنه سوپاپ انتقال.

به هر حال، به محض شنیدن صداهای عجیب و غریب از جعبه دنده، باید ماشین خود را چک کنید.

علائم بدن دریچه
یکی از علائم بد بودن بدنه سوپاپ صداهای عجیب و غریب کوبیدن است.

2. شیر انتقال

تعویض دیرهنگام دنده یا مشکلات کلی در تعویض دنده از علائم رایج بدنه شیر انتقال است. وقتی گیربکس برای تعویض دنده آماده می شود، دور در دقیقه را کمی کاهش می دهد.

بدنه سوپاپ گیربکس بد احتمالاً برای لحظه ای باعث افزایش RPM می شود. هر زمان که با این مشکلات مواجه شدید، فوراً برای بررسی با مکانیک خود تماس بگیرید

ادامه مطلب
ایمنی کودکان در ماشین
بدنه سوپاپ گیربکس
دیر تعویض دنده یا مشکلات کلی در تعویض دنده. 

3. مشکل در پایین آوردن دنده

مشابه تعویض دنده، ممکن است در پایین آوردن دنده به عنوان یکی از علائم بد بودن بدنه سوپاپ مشکل داشته باشید.

این توضیح می دهد که سیال هیدرولیک نمی تواند به درستی وارد انتقال بدنه سوپاپ شود . هنگامی که این اتفاق می افتد، دنده ها به درستی کار نمی کنند و در نتیجه عملکرد خودرو را کاهش می دهند.

اگر نیاز به خدمات امداد خودرو در هشتگرد دارید فقط کافیست با آقای امداد تماس بگیرید.

4. تاخیر در جابجایی

آیا هنگام تعویض دنده برای دنده عقب یا رانندگی با مشکل مواجه می شوید؟ اگر تا به حال یک مکث طولانی بین حرکت به سمت عقب و امکان لغزش به داخل درایو داشته اید، درد یک تعویض با تاخیر را درک کرده اید.

بیشتر اوقات، به دلیل عملکرد نامناسب بدنه شیر انتقال است. بنابراین، جابجایی انتقال تاخیر زیادی را تجربه می کند. آماده باش! به همین دلیل ممکن است خودرو در نول گیر کند.

جایگزین ها

وقتی صحبت از تعویض بدنه سوپاپ گیربکس می شود، هزینه آن چیزی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا به کار و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد.

بدنه سوپاپ گیربکس اتوماتیک
تعویض بدنه شیر انتقال 

اگر علائم بدنه دریچه انتقال جدی است، باید در صورت نیاز به تعویض کل بدنه شیر یا تعمیر سیستم انتقال، آن را در نظر بگیرید.

نکاتی برای بدنه شیر گیربکس

زیرا هزینه تعویض یا تعمیر بدنه شیر گیربکس اتوماتیک نسبتاً زیاد است. شما باید روزانه از خودرو مراقبت کنید و وضعیت خودرو را پیگیری کنید.

توصیه اصلی برای جلوگیری از علائم بدنه شیر انتقال، نگهداری مناسب است. قرار ملاقات های مکرر تعمیر و نگهداری به شما اطلاع می دهد که آیا وضعیت عجیبی در خودروی شما وجود دارد تا سریع آن را تعمیر کنید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

همچنین باید از روغن گیربکس خوب استفاده کنید. زیرا استفاده از روغن‌های بی‌کیفیت منجر به روان‌کاری و خنک‌سازی زیر سطح کل بدن می‌شود.

بعداً، این باعث کوتاه‌تر شدن عمر اجزای کلیدی می‌شود. از نظر اقتصادی، اگر از روغن خوب استفاده کنید، ارزانتر از بازسازی گیربکس خواهد بود.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، ساده ترین راه این است که همیشه چراغ های هشدار روی داشبورد خودروی خود را بررسی کنید . امروزه خودروها به داشبوردهای هوشمند و شفاف مجهز شده اند تا هر گونه رفتار غیرعادی در داخل آن ها مشاهده شود.

اما در صورتی که آنها را ندارید، بررسی تعمیر و نگهداری مکرر همیشه بهترین گزینه برای جلوگیری از علائم بدنه سوپاپ انتقال یا آسیب بیشتر به خودرو شما است.

علائم انتقال بدن دریچه
همیشه چراغ های هشدار روی داشبورد خودروی خود را بررسی کنید. 

سوالات متداول در مورد بدنه شیر انتقال

  1. هزینه تعمیر بدنه شیر چقدر است؟

طبق گزارش ، هزینه معمول تعویض بدنه سوپاپ گیربکس بین 5 تا 50 میلیون تومان است.

علاوه بر این، اگر این قطعه مشکل کمتری داشته باشد، هزینه معمول تعمیر در اکثر خودروهای کوچک معمولی و سدان ها بین 5 تا 50 میلیون تومان خواهد بود.

  1. آیا می توان بدنه شیر را بدون برداشتن گیربکس تعمیر کرد؟

تعویض برخی از بدنه سوپاپ ها بسیار ساده است، به خصوص زمانی که گیربکس هنوز در خودرو است.

  1. آیا می توان بدنه شیر انتقال را تمیز کرد؟

برای از بین بردن تجمع مواد معدنی، دیواره های داخلی بدنه شیر را با استفاده از یک برس نایلونی به آرامی خراش دهید.

  1. بهترین راه برای تمیز کردن بدنه شیر انتقال چیست؟

بهترین روش این است که همه چیز را جدا کنید و با استفاده از برس های استون و نایلون شیرها و سوراخ ها را کاملا تمیز کنید.

خلاصه کردن

همانطور که در بالا ذکر شد، تشخیص بد بودن بدنه سوپاپ انتقال، حتی با یا بدون کمک یک کامپیوتر مدیریت موتور، نسبتا آسان است. بهترین نکته این است که هرگز علائم غیرعادی در وسیله نقلیه خود را نادیده نگیرید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو