علت روشن شدن چراغ آمپر، چک و استپ

روشن شدن هر یک از چراغ های آمپر، چک و استپ‌ دلیل مخصوص به خود را دارد و در مواقعی خاص رخ می‌دهد. با شناخت دقیق علت هر کدام میتوانیم به سرعت منشأ را شناسایی و آن را در زمانی کوتاه خاموش کنیم. در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

علت روشن شدن چراغ آمپر، چک و استپ 

چرا چراغ Stop (استپ) روشن می‌شود؟

روشن شدن چراغ استپ به دلایل متعددی همچون کاهش سطح روغن ترمز، بالا بودن ترمز دستی و یا مشکل در میکروسوئیچ آن، اتمام لنت ترمز، قرارگیری خودرو در سراشیبی، داغ شدن بیش از حد موتور و پاره شدن تسمه تایم رخ می‌دهد. توجه داشته باشید که با روشن شدن این چراغ هر جایی که بودید، باید سریع توقف کنید و تا این چراغ خاموش نشده، نمی‌توانید حرکت کنید.

آیا می‌دانید زمان تعویض تسمه تایم چه هنگامی است و چگونه می‌توان از پارگی زودهنگام آن جلوگیری کرد؟ این مقاله را از دست ندهید.شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷چرا چراغ Stop (استپ) روشن می‌شود؟

این چراغ با چراغ‌های هشداردهنده دیگری همچون روغن، سیستم خنک کننده، ترمز دستی، روغن ترمز و سیستم الکترونیکی ترمز نیز در ارتباط است و به همین دلیل باید تا جای ممکن سریع و قبل از استارت رفع شود.

 

چرا چراغ آمپر آب روشن می‌شود؟

روشن شدن چراغ آمپر آب به طور واضح نشان می‌دهد که دمای آب در رادیاتور خیلی بالا رفته و به دنبال آن دمای موتور نیز در حال بالا رفتن است. اگر راهکار درستی در این موقعیت انجام نگیرد، خطر جوش آوردن ماشین تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

از دلایل اصلی روشن شدن چراغ آمپر آب می‌توان به کم شدن سطح آب رادیاتور، هوا گرفتن رادیاتور، خرابی فن‌های خنک کننده رادیاتور، مشکل ECU، ایراد در فشنگی اشاره کرد.

برای یافتن مشکل و خاموش کردن این چراغ به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا در گوشه ای پارک کرده و منتظر بمانید تا خودرو خنک شود.
  • پس از خنک شدن موتور، درب رادیاتور را باز و میزان سطح محلول خنک کننده را بررسی کنید؛ در صورت کم بودن سطح آب، آن را با ضدیخ یا ضدجوش مناسب پر کنید.
  • به بررسی‌ فن رادیاتور بپردازید و مطمئن شوید که در جای خود و بدون آسیب دیدگی قرار گرفته باشد.
  • امکان دارد که هواگیری رادیاتور خوب انجام نشده باشد و باعث شود تا به جای آب، کمی هم بخار آب در لوله‌های خنک‌کننده جریان پیدا کند.‌ در این موارد بهتر است تا از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.
  • از مکانیک بخواهید تا دیاگ زدن خودرو را انجام دهد؛ به این ترتیب هر گونه خطا در ECU و کامپیوتر خودرو قابل تشخیص و رفع خواهد بود.
ادامه مطلب
نحوه تنظیم ترمزهای هوای خودرو برای تنظیم کننده های شل، دستی و خودکار

چرا چراغ چک روشن می‌شود؟

روشن شدن چراغ چک به علت های مختلفی رخ می‌دهد و ممکن است تا در رانندگی روشن شود. اصلی‌ترین دلایل روشن شدن این چراغ را می‌توان ایرادات مبدل کاتالیزور، آسیب سنسور جریان هوا خرابی و ایرادات باتری خودرو، باز بودن درب باک خودرو، خرابی سنسور اکسیژن، نشتی خلاء، خرابی سیستم چرخشش گاز اگزوز، ایراد در انژکتور بنزین، خرابی شمع های خودرو، خرابی کوئل، ایراد در سنسور MAF، فرسودگی وایر ها، مشکل در سوخت خودرو، نصب کردن غلط دزدگیر خودرو و خرابی ترموستات عنوان کرد.

آیا می‌دانید که توربوشارژ چیست و خودروهای دارای آن چه ویژگی هایی دارند؟

چرا چراغ چک روشن می‌شود؟

بعد از روشن شدن این چراغ لازم نیست تا خودرو را متوقف کنید؛ اما اگر پس از طی مسافتی چراغ چک خاموش نشد، باید دنبال مشکلات جدی‌تری در خودرو باشید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

چطور چراغ چک خودرو را خاموش کنیم؟

  • رانندگی کوتاه مدت و بررسی دوباره چراغ جک
  • دیاگ زدن
  • روشن و خاموش کردن خودرو
  • قطع و وصل کردن باتری خودرو
برای رفع این مشکل کافیست تا با ما تماس بگیرید. امدادگران ما در مجموعه آقای امداد این مشکل را برایتان در زمانی کوتاه رفع میکنند.
3.5 2 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
58 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

سلام من کوییک اس نو دارم متاسفانه یه مدتی هست که چراغ چک روشن میشه بعد بردم گفتن که سنسور مپ و سنسور دمای آب نیاز به تعویض داره تعویض کردن خطا رو پاک کردن بعد چند روز علاوه بر اینکه چک روشن شد چراغ استپ و چراغ آمپر آب هم روشن شد و دیگه خاموش نمی‌شه و مرتب صدای بوق میاد دانلود کردن یه چیزایی که ا نشون می‌داد اینا باز هم درست نشد اگه می‌دونید منو راهنمایی کنید تشکر

سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل۸۹.وقتی درجا کار میکنه حتی زمان طولانی، همه چی اوکی هستش اما ۲۰۰ متری باهاش رانندگی بشه چراغ استاپ شروع به چشمک زدن میکنه و چراغ بالا بودن ترمز دستی هم روشن میشه.در ضمن چراغ eps هم کلا روشن هستش.مشکل از چی میتونه باشه؟ممنون از پاسخگویتون

سلام یه پژو ۴۰۵ دارم آمپر آب تا وسط میره چراغ آمپر آب واستپ روشن میشه وبعد از چند ثانیه خاموش میشن مشکل از کجاست

با سلام و خسته نباشید ۲۰۷ مدل ۴۰۲ صفر دارم تو جاده وقتی رانندگی میکنم مشکلی نداره همینکه سرعت بالا برم مثلا از ۱۶۰ ب بالا سریع چراغ استپ روشن و فن ها شرو میکنن ب دور تند کار کردن(دمای اب هم پایینه) سرعت هم ک پایین میارم بازم این مشکل هس تا اینکه ماشین خاموش روشن کنم درست میشه قبلا یه ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ هم داشتم همین مشکل برام یه بار پیش اومد در سرعت ۱۷۰ ک با خ و روشن کردن خودرو مشکل رفع شد. ممنون میشم راهنماییم کنین مشکل از چی میتونه باشه. با تشکر

سلام ترموستاتت مشکل داره عوض کن درست میشه نباید دمای ابت از یه حدی پایین بیاد

سلام وقت بخیر من سمند ای اف سون دارم که چراغ ای بی اس و کمربند روشن و خاموش می شد بردم دستگاه زدم گفتن که عیب از دینام هست زیاد شارژمیکنه بردم دینام درست کردم از همون وقت تا الان چراغ دینام با چراغ استپ روشن میشه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

با سلام
من ۲۰۶تیپ ۲دارم بعد از نیم ساعت سواری و گرم شدن موتور هنگامی که درجا کار میکنه چراغ روغن و استپ چشمک میزنه ولی گاز میدم چشمک نمیزنه
فشنگی روغن و روغن و فیلتر عوض کردم درس نشد ممنون میشم راهنمایی بکنید

سلام و خسته نباشید
من ی پیکان وانت دارم ، وقتی با ۹۵ تا سرعت میرم چراغ آمپر آب و باتری و روغن دائم چشمک میزنه و وقتی ماشین رو خاموش میکنم و دوباره روشن میکنم درست میشه ، میخاستم بدونم علتش چیه
ممنون میشم جواب بدید

عرض ادب و احترام
چند ماه هست خودرو پژو 206 تیپ 2 هست که چراغ چک روشن میشود و فن روی دور تند میرود
با دستگاه خطا پاک می شود و باز همین اتفاق می افتد و چراغ چک روشن می شود و فن روی دور تند میرود و تا خاموش نکنی فن روی دور تند می ماند بعد خاموش روشن کردن خودرو فن خاموش ولی چراغ چک روشن تا وقتی که دیاگ و خطا رفع شود.
این مورد زمانی اتفاق می افتد که بر روی پل یا سر بالای ماشین در حال حرکت هست و بعد از اینکه به سمت پایین چند متر حرکت میکند چراغ چک و دور تند روشن می شود.
لازم به ذکر است بخاطر این مشکل سنسور دمای آب و شمع ها و روغن و آب رادیات تعویض شد ولی همچنان همین مشکل با برجاست.
اررور دستگاه دیاگ بلوتوثی : P0119 , P0217 با نرم افزار torque
خیلی ممنونم کمکم کنید

سلام وقتی چراغ استپ و دور تند فن کار میکه فقط مشکل از یچیزه اونم از مقاومت فن

با تشکر از شما که وقتتون رو دراختیار مخاطبان قرار میدید، من همه رو خوندم ولی مشگل من توش نبود پرشیای من تسمه تایم پاره کرد که تسمه ٔو عوض کردم و موتور رو روشن کردم ، ماشین بانیش استارت روشن میشد و خوب کار میکرد که به محضی که گاز میدادم انگار که خفه کنه خاموش میشد، ولی با استارت دوباره خیلی راحت روشن میشد که یکدفعه خاموش شد، شمع هارو چک کردم روش دوده گرفتهبود که عوض کردم و فیوز کالسکه ای چک کردم دیدم سوخته، عوض کردم ولی چراغ استوپ که در حالت خاموش سوییچ باز باید روشن باشه خاموشه روغن ترمز رو چک کردم همه چیز اوکی هست ولی اون چراغ استوپ خاموشه ودر نتیجه ماشین هم روشن نمیشه،چون من توی شهرستان هستم و تا ابادی و مکانیک فاصله زیادی دارم، ممنون میشم راهنمایی کنید تا بتونم مشگل رو حل کنم؟

سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که مشکل خودروی شما ناشی از موارد زیر باشد:

خرابی سنسور استپ: سنسور استپ وظیفه ارسال اطلاعات مربوط به وضعیت ترمز دستی به ایسیو را بر عهده دارد. اگر سنسور استپ دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که چراغ استوپ روشن نشود.
خرابی سیم کشی مربوط به سنسور استپ: اگر سیم کشی مربوط به سنسور استپ دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که چراغ استوپ روشن نشود.
خرابی ایسیو: اگر ایسیو دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که چراغ استوپ روشن نشود.
برای رفع این مشکل، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

چک کردن سنسور استپ: سنسور استپ را چک کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
چک کردن سیم کشی مربوط به سنسور استپ: سیم کشی مربوط به سنسور استپ را چک کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
چک کردن ایسیو: ایسیو را چک کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
اگر پس از انجام این اقدامات، مشکل خودروی شما برطرف نشد، باید خودرو را به یک مکانیک متخصص نشان دهید تا مشکل را به طور دقیق تشخیص دهد.

در مورد مشکلی که شما دارید، احتمال اینکه ناشی از خرابی سنسور استپ یا خرابی سیم کشی مربوط به سنسور استپ باشد، بیشتر است.

با توجه به توضیحاتی که دادید، شما قبلاً اقدام به تعویض فیوز کالسکه ای کرده‌اید. با این حال، مشکل خودروی شما برطرف نشده است. بنابراین، احتمال اینکه مشکل خودروی شما ناشی از خرابی سنسور استپ یا خرابی سیم کشی مربوط به سنسور استپ باشد، بیشتر است.

برای بررسی دقیق‌تر مشکل خودروی شما، توصیه می‌کنم که موارد زیر را انجام دهید:

سنسور استپ را چک کنید.
سیم کشی مربوط به سنسور استپ را چک کنید.
اگر خودتان مهارت کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از قطعات با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
به طور منظم قطعات خودرو را بررسی کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد سوالی که شما دارید، پاسخ کوتاه این است که مشکل خودروی شما ناشی از خرابی سنسور استپ یا خرابی سیم کشی مربوط به سنسور استپ است.

خرابی سنسور استپ یا خرابی سیم کشی مربوط به سنسور استپ می‌تواند باعث شود که چراغ استوپ روشن نشود. در نتیجه، خودرو روشن نمی‌شود.

بنابراین، با چک کردن سنسور استپ یا سیم کشی مربوط به سنسور استپ، احتمال دارد که مشکل خودروی شما نیز برطرف شود.

سلام من سمند مدل 92 دارم بعضی وقت ها چراغ چک و چراغ آمپر روشن میشه در حالی امپر در حالت عادی هست روی خط 2 در همین وضعیت فن های موتور دور بالا کار می کنند وقتی رادیاتور رو دست میزنم سرد سرد هستش سر باطری رو در میارم و وصل می کنم بعدش درست میشه و رادیاتور دوباره گرم میشه و چراغ چک خاموش میشه نمی دونم مشکل از چه چیزی است ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که مشکل خودروی شما ناشی از موارد زیر باشد:

خرابی سنسور دمای موتور: سنسور دمای موتور وظیفه ارسال اطلاعات دمای موتور به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دمای موتور دچار مشکل شود، ممکن است ECU دمای موتور را به اشتباه تشخیص دهد و باعث روشن شدن چراغ چک و آمپر شود.
خرابی ترموستات: ترموستات وظیفه کنترل جریان آب در سیستم خنک‌کاری را بر عهده دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود، ممکن است آب به درستی در سیستم خنک‌کاری جریان پیدا نکند و باعث سرد شدن رادیاتور شود.
وجود هوا در سیستم خنک‌کاری: وجود هوا در سیستم خنک‌کاری می‌تواند باعث کاهش کارایی سیستم خنک‌کاری و سرد شدن رادیاتور شود.
برای رفع این مشکل، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

سنسور دمای موتور را بررسی کنید. اگر سنسور دمای موتور دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
ترموستات را بررسی کنید. اگر ترموستات دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
سیستم خنک‌کاری را هواگیری کنید. این کار را می‌توانید خودتان با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای خودرو انجام دهید.
اگر پس از انجام این اقدامات، مشکل خودروی شما برطرف نشد، باید خودرو را به یک مکانیک متخصص نشان دهید تا مشکل را به طور دقیق تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

هر شش ماه یک بار، سطح آب رادیاتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی آب دارد.
هر سال یک بار، سیستم خنک‌کاری را هواگیری کنید.
از روغن موتور و مایع خنک‌کاری با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی با موتور داغ خودداری کنید.

سلام مهندس بنده خودرو۲۰۶دارم درحین حرکت چراغ دستی وstop قط ‌وصل میشه وچشمک میزنه لنتام عوض کردم روغن ترمزم چک کردم ولی مشکل حل نمیشه یه لحظه ماشین شتابش کم میشه دوباره شتاب میگیره ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی سوکت های ترمزدستی و چراغ استاپ
خرابی سیم کشی ترمزدستی و چراغ استاپ
خرابی سوئیچ ترمزدستی
اگر سوکت های ترمزدستی و چراغ استاپ خراب باشند، ممکن است باعث شود که چراغ های ترمزدستی و چراغ استاپ به درستی کار نکنند. اگر سیم کشی ترمزدستی و چراغ استاپ خراب باشند، ممکن است باعث شود که چراغ های ترمزدستی و چراغ استاپ به درستی کار نکنند. اگر سوئیچ ترمزدستی خراب باشد، ممکن است باعث شود که چراغ های ترمزدستی و چراغ استاپ به درستی کار نکنند.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، سوکت های ترمزدستی و چراغ استاپ، سیم کشی ترمزدستی و چراغ استاپ و سوئیچ ترمزدستی را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در مورد مشکل شتاب گیری خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی سنسور اکسیژن
خرابی سنسور MAF
خرابی انژکتور
خرابی پمپ بنزین
اگر سنسور اکسیژن خراب باشد، ممکن است باعث شود که میزان سوخت و هوا به درستی تنظیم نشود و باعث کاهش شتاب خودرو شود. اگر سنسور MAF خراب باشد، ممکن است باعث شود که میزان سوخت و هوا به درستی تنظیم نشود و باعث کاهش شتاب خودرو شود. اگر انژکتور خراب باشد، ممکن است باعث شود که سوخت به درستی پاشش نشود و باعث کاهش شتاب خودرو شود. اگر پمپ بنزین خراب باشد، ممکن است باعث شود که سوخت به اندازه کافی به موتور نرسد و باعث کاهش شتاب خودرو شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، سنسور اکسیژن، سنسور MAF، انژکتور و پمپ بنزین را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در مورد مشکل شتاب گیری خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی سنسور اکسیژن باشد. با توجه به اینکه شما ذکر کرده اید که ماشین شما یک لحظه شتابش کم می شود و دوباره شتاب می گیرد، احتمال خرابی سنسور اکسیژن بیشتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، سنسور اکسیژن را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

به طور منظم خودروی خود را سرویس کنید.
از سوخت با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی پر تنش و ترمز و شتاب گیری های ناگهانی خودداری کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام خسته نباشید من ی ۲۰۶ تیپ۲ دارم وقته درجه امپر اب از نصف میره بالاتر چراغ استپ شروع میکنه ب چشمک زدن مشکلش چیه؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی سنسور دمای آب
خرابی ترموستات
خرابی سوکت های سنسور دمای آب
خرابی سیم کشی سنسور دمای آب
اگر سنسور دمای آب خراب باشد، ممکن است باعث شود که دمای آب موتور به درستی تشخیص داده نشود و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.

اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است باعث شود که دمای آب موتور به درستی کنترل نشود و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.

اگر سوکت های سنسور دمای آب خراب باشند، ممکن است باعث شود که دمای آب موتور به درستی تشخیص داده نشود و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.

اگر سیم کشی سنسور دمای آب خراب باشد، ممکن است باعث شود که دمای آب موتور به درستی تشخیص داده نشود و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، سنسور دمای آب، ترموستات، سوکت های سنسور دمای آب و سیم کشی سنسور دمای آب را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در مورد مشکل خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی سنسور دمای آب باشد. با توجه به اینکه شما ذکر کرده اید که زمانی که درجه امپر آب از نصف می رود بالاتر، چراغ استپ شروع به چشمک زدن می کند، احتمال خرابی سنسور دمای آب بیشتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، سنسور دمای آب را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

به طور منظم خودروی خود را سرویس کنید.
از مایع خنک کننده با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی پر تنش و ترمز و شتاب گیری های ناگهانی خودداری کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام یه پژو ۲۰۰۰دارم چراغ استپ وآمپر ثابت روشنه امافن می‌کنه مرتب وامپربالا نمیره مشکل ازچیه

سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که مشکل خودروی شما ناشی از موارد زیر باشد:

خرابی ترموستات: ترموستات وظیفه کنترل دمای موتور را بر عهده دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که آمپر ثابت روشن بماند و فن مرتباً روشن شود.
خرابی سنسور دمای موتور: سنسور دمای موتور وظیفه ارسال اطلاعات دمای موتور به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دمای موتور دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که آمپر ثابت روشن بماند و فن مرتباً روشن شود.
خرابی ECU: ECU وظیفه کنترل عملکرد موتور را بر عهده دارد. اگر ECU دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که آمپر ثابت روشن بماند و فن مرتباً روشن شود.
برای رفع این مشکل، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ترموستات را بررسی کنید. اگر ترموستات دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
سنسور دمای موتور را بررسی کنید. اگر سنسور دمای موتور دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
ECU را بررسی کنید. اگر ECU دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
اگر پس از انجام این اقدامات، مشکل خودروی شما برطرف نشد، باید خودرو را به یک مکانیک متخصص نشان دهید تا مشکل را به طور دقیق تشخیص دهد.

در مورد مشکلی که شما دارید، احتمال اینکه ناشی از خرابی ترموستات باشد، بیشتر است. با این حال، بررسی سنسور دمای موتور و ECU نیز ضروری است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از ترموستات با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
به طور منظم ترموستات را بررسی کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد سوالی که شما دارید، پاسخ کوتاه این است که مشکل خودروی شما ناشی از خرابی ترموستات است.

ترموستات وظیفه کنترل دمای موتور را بر عهده دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که دمای موتور بیش از حد بالا رود. این امر می‌تواند باعث روشن شدن چراغ استپ و بالا رفتن آمپر شود. همچنین، ممکن است باعث شود که فن مرتباً روشن شود تا دمای موتور را پایین بیاورد.

بنابراین، با تعویض ترموستات، احتمال دارد که مشکل خودروی شما نیز برطرف شود.

سلام وقتتون بخیر،ممنونم که وقت میگذارید، و پاسخگو هستید،
من ۲۰۶ مدل ۸۵ تیپ ۳ دارم،دیروز یکهو یکبار کل برق ماشین رفت و بعد خودش خوب شد،و بعد از ظهرش،یکبار ماشین رو خاموش کردم رفتم اومدم روشن کردم و چراغ stop ماشین بصورت چشمک زن روشن شد،چند بار وسط حرکت خاموش شد دوباره استارت زدم روشن شد،بعد از تکرار چند باره این موضوع ماشین خود به خود درست شد،ممنون میشم راهنمایی بفرمائید چه کار کنم،و اول پیش باطری ساز ببرم ؟؟ یا پیش مکانیک ببرم چون احتمال داره برای تسمه تایم باشه؟؟ ممنون از لطفتون

با سلام

با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی باطری: باطری وظیفه تامین برق مورد نیاز خودرو را بر عهده دارد. اگر باطری خراب باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند قطع برق خودرو شود.
خرابی دینام: دینام وظیفه شارژ باطری را بر عهده دارد. اگر دینام خراب باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند قطع برق خودرو شود.
خرابی تسمه تایم: تسمه تایم وظیفه انتقال حرکت از میل لنگ به میل سوپاپ را بر عهده دارد. اگر تسمه تایم خراب شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند خاموش شدن خودرو شود.
با توجه به اینکه شما می گویید چراغ stop ماشین بصورت چشمک زن روشن شد، احتمال اینکه مشکل از باطری یا دینام باشد، زیاد است.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.
از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در ادامه به بررسی هر یک از موارد احتمالی به طور مفصل می پردازیم:

خرابی باطری

باطری ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه باطری خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، مطمئن شوید که دینام سالم است.
سپس، باطری را با یک ولت متر تست کنید.
اگر ولتاژ باطری کمتر از 12 ولت است، یعنی باطری خراب است.
اگر باطری خراب است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی دینام

دینام ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه دینام خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، مطمئن شوید که باطری سالم است.
سپس، دینام را با یک مولتی متر تست کنید.
اگر ولتاژ خروجی دینام کمتر از 14 ولت است، یعنی دینام خراب است.
اگر دینام خراب است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی تسمه تایم

تسمه تایم ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه تسمه تایم خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، مطمئن شوید که باطری و دینام سالم هستند.
سپس، تسمه تایم را با چشم بررسی کنید.
اگر تسمه تایم فرسوده یا پاره شده است، یعنی تسمه تایم خراب است.
اگر تسمه تایم خراب است، باید آن را تعویض کنید.

در مورد خاص شما، با توجه به اینکه شما می گویید چراغ stop ماشین بصورت چشمک زن روشن شد، احتمال اینکه مشکل از باطری یا دینام باشد، زیاد است.

برای تشخیص اینکه مشکل از باطری یا دینام است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، باطری را با یک ولت متر تست کنید.
اگر ولتاژ باطری کمتر از 12 ولت است، یعنی باطری خراب است.
اگر باطری سالم است، دینام را با یک مولتی متر تست کنید.
اگر ولتاژ خروجی دینام کمتر از 14 ولت است، یعنی دینام خراب است.
اگر باطری خراب است، باید آن را تعویض کنید.

اگر دینام خراب است، باید آن را تعویض کنید.

سلام
من ماشین ۲۰۶ تیپ دو دارم وسط حرکت در حد چند لحظه نشانگر آمپر آب میره بالا و چراغ استپ روشن میشه بعد خاموش میشه و بعد یک و یا ده دقیقه دوباره تکرار میشه همین روند، از چی می تونه باشه؟

سلام

علت روشن شدن چراغ استپ و بالا رفتن نشانگر آمپر آب در خودرو ۲۰۶ تیپ دو می‌تواند به موارد زیر مربوط باشد:

خرابی ترموستات: ترموستات وظیفه کنترل دمای آب رادیاتور را بر عهده دارد. اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است دمای آب به طور ناگهانی افزایش پیدا کند و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.
خرابی سنسور دمای آب: سنسور دمای آب وظیفه ارسال اطلاعات دمای آب به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دمای آب خراب باشد، ممکن است ECU دمای آب را اشتباه تشخیص دهد و باعث روشن شدن چراغ استپ شود.
رسوب گرفتن رادیاتور یا شیلنگ‌های آب: رسوب گرفتن رادیاتور یا شیلنگ‌های آب باعث کاهش جریان آب در سیستم خنک‌کاری می‌شود. این امر می‌تواند باعث افزایش دمای آب و روشن شدن چراغ استپ شود.
نشت آب از سیستم خنک‌کاری: نشت آب از سیستم خنک‌کاری باعث کاهش سطح آب رادیاتور می‌شود. این امر می‌تواند باعث افزایش دمای آب و روشن شدن چراغ استپ شود.
برای تشخیص دقیق علت این مشکل، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد:

به طور منظم از مایع خنک‌کاری خودرو استفاده کنید.
هر سال سیستم خنک‌کاری خودرو را بررسی کنید تا از نبود نشتی اطمینان حاصل کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سیستم خنک‌کاری، سریعاً آن را برطرف کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در ترموستات: ترموستات وظیفه کنترل جریان آب در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند باعث تبخیر آب از سیستم خنک کننده و افزایش آمپر آب شود.
مشکل در رادیاتور: رادیاتور وظیفه خنک کردن آب در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. اگر رادیاتور دچار مشکل شود، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند باعث تبخیر آب از سیستم خنک کننده و افزایش آمپر آب شود.
مشکل در پمپ آب: پمپ آب وظیفه گردش آب در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. اگر پمپ آب دچار مشکل شود، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند باعث تبخیر آب از سیستم خنک کننده و افزایش آمپر آب شود.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

ترموستات را بررسی کنید: ترموستات را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر ترموستات دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
رادیاتور را بررسی کنید: رادیاتور را از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید. اگر رادیاتور دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
پمپ آب را بررسی کنید: پمپ آب را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر پمپ آب دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از ترموستات یا رادیاتور باشد، بیشتر است. زیرا شما اشاره کردید که آمپر آب وسط اومد همزمان با روشن شدن فن آمپر هم بالا رفت. این نشان می دهد که دمای آب موتور به حدی بالا رسیده است که فن روشن شده است. اگر ترموستات یا رادیاتور دچار مشکل باشند، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور شوند.

برای بررسی دقیق تر این احتمال، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از یک دماسنج برای بررسی دمای آب موتور استفاده کنید. دمای آب موتور باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای آب موتور بالاتر از این محدوده باشد، نشان می دهد که مشکلی در سیستم خنک کننده وجود دارد.
از یک فشار سنج برای بررسی فشار سیستم خنک کننده استفاده کنید. فشار سیستم خنک کننده باید بین ۱۰ تا ۱۵ پوند بر اینچ مربع باشد. اگر فشار سیستم خنک کننده کمتر از این محدوده باشد، نشان می دهد که مشکلی در سیستم خنک کننده وجود دارد.
اگر با انجام این موارد مشکل برطرف نشد، باید سیستم خنک کننده را بررسی کنید.

با عرض سلام. بنده ۲۰۶دارم امروز آمپر آب وسط اومد همزمان با روشن شدن فن آمپر هم بالا رفت و چراغ استپ روشن شد لطفا راهنمایی کنید مشگل از چیه

سلام استادپژو405 وقتی موتور یکم گرم میشه چراغ آمپر روشن خاموش میشه ولی آمپرحرارت پایینه وفنهادرست کارمیکنن چراغ استپ هم روشنه مشکل ازچی می‌تونه باشه تشکر.

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سنسور دمای آب: سنسور دمای آب وظیفه ارسال اطلاعات دمای آب موتور به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دمای آب دچار مشکل شود، ممکن است اطلاعات نادرستی به ECU ارسال کند. این امر می تواند باعث روشن شدن چراغ آمپر آب شود، حتی اگر دمای آب موتور در حالت عادی باشد.
مشکل در ECU: ECU وظیفه کنترل سیستم های مختلف خودرو را بر عهده دارد. اگر ECU دچار مشکل شود، ممکن است دستورات نادرستی به چراغ آمپر آب ارسال کند. این امر می تواند باعث روشن شدن چراغ آمپر آب شود، حتی اگر دمای آب موتور در حالت عادی باشد.
مشکل در سیم کشی: سیم کشی سیستم خنک کننده ممکن است دچار آسیب دیدگی یا خرابی شده باشد. این امر می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد چراغ آمپر آب شود.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سنسور دمای آب را بررسی کنید: سنسور دمای آب را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر سنسور دمای آب دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
ECU را بررسی کنید: ECU را از نظر وجود مشکل بررسی کنید. اگر ECU دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
سیم کشی سیستم خنک کننده را بررسی کنید: سیم کشی سیستم خنک کننده را از نظر وجود آسیب دیدگی یا خرابی بررسی کنید. اگر سیم کشی سیستم خنک کننده دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سنسور دمای آب یا سیم کشی باشد، بیشتر است. زیرا شما اشاره کردید که چراغ آمپر روشن خاموش می شود. این نشان می دهد که اطلاعات ارسال شده از سنسور دمای آب به ECU متناقض است. این امر می تواند به دلیل خرابی سنسور دمای آب یا سیم کشی باشد.

برای بررسی دقیق تر این احتمال، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از یک دماسنج برای بررسی دمای آب موتور استفاده کنید. دمای آب موتور باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای آب موتور بالاتر از این محدوده باشد، نشان می دهد که مشکلی در سیستم خنک کننده وجود دارد.
با یک مولتی متر، ولتاژ خروجی سنسور دمای آب را اندازه گیری کنید. ولتاژ خروجی سنسور دمای آب باید بین ۰.۵ تا ۴.۵ ولت باشد. اگر ولتاژ خروجی سنسور دمای آب خارج از این محدوده باشد، نشان می دهد که سنسور دمای آب دچار مشکل است.
از یک مولتی متر برای بررسی مقاومت سیم کشی سیستم خنک کننده استفاده کنید. مقاومت سیم کشی سیستم خنک کننده باید در محدوده مشخصی باشد. اگر مقاومت سیم کشی سیستم خنک کننده خارج از این محدوده باشد، نشان می دهد که سیم کشی دچار مشکل است.
اگر با انجام این موارد مشکل برطرف نشد، باید سنسور دمای آب یا سیم کشی سیستم خنک کننده را بررسی کنید.

سلام و درود، ممنون از توجهتون.
۲۰۶ که آمپر آب (بدون جوش آوردن، بدون کم کردن آب، در حالی که دیاگ درجه دمای موتور و آب و فرایند خنک شدنش رو درست نشون میده، با ترموستات سالم،) بالا میره و چراغ استپ روشن میشه، و با خارج کردن باطری اتومبیل از سیستم و وصل دوباره باطری، به حالت عادی برمیگرده… چی میتونه باشه؟
ممنون از پاسخگویی

سلام و درود

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سنسور دمای آب: سنسور دمای آب وظیفه ارسال اطلاعات دمای آب به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دمای آب دچار مشکل شود، ممکن است اطلاعات غلط به ECU ارسال کند و باعث شود که ECU دمای آب را بالاتر از حد واقعی تشخیص دهد.
مشکل در ECU: ECU وظیفه کنترل سیستم خنک کننده خودرو را بر عهده دارد. اگر ECU دچار مشکل شود، ممکن است دمای آب را بالاتر از حد واقعی تشخیص دهد و باعث شود که فن ها زودتر روشن شوند و آمپر آب بالا برود.
مشکل در سیم کشی یا اتصال سنسور دمای آب: اگر سیم کشی یا اتصال سنسور دمای آب دچار مشکل شود، ممکن است اطلاعات غلط به ECU ارسال شود و باعث شود که ECU دمای آب را بالاتر از حد واقعی تشخیص دهد.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سنسور دمای آب را بررسی کنید. سنسور دمای آب را از نظر خرابی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
ECU را بررسی کنید. ECU را از نظر خرابی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
سیم کشی یا اتصال سنسور دمای آب را بررسی کنید. سیم کشی یا اتصال سنسور دمای آب را از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سنسور دمای آب باشد، بیشتر است. زیرا شما اشاره کردید که دیاگ درجه دمای موتور و آب و فرایند خنک شدنش رو درست نشون میده. اگر سنسور دمای آب دچار مشکل شود، ممکن است اطلاعات غلط به ECU ارسال کند و باعث شود که ECU دمای آب را بالاتر از حد واقعی تشخیص دهد و فن ها زودتر روشن شوند و آمپر آب بالا برود.

برای بررسی دقیق تر این احتمال، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سنسور دمای آب را با یک سنسور جدید جایگزین کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.
اگر با جایگزین کردن سنسور دمای آب مشکل برطرف شد، می توان گفت که مشکل از سنسور دمای آب بوده است.

سلام بنده ماشین ال۹۰ دارم چند وقتی است بدون اینکه آب جوش بیاد چراغ آب پشت آمپر روشن شده و خودرو خاموش می‌شود و تاکنون سنسور آب و رله های مربوطه و غیره تعویض شده اما هنوز نتیجه نگرفتم لطفاً راهنمایی بفرمایید.ممنون

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی واتر پمپ: اگر واتر پمپ خراب باشد، ممکن است آب رادیاتور به درستی گردش نکند و دمای موتور افزایش یابد.
خرابی ترموستات: اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است آب رادیاتور به درستی خنک نشود و دمای موتور افزایش یابد.
خرابی رادیاتور: اگر رادیاتور خراب باشد، ممکن است آب رادیاتور به درستی خنک نشود و دمای موتور افزایش یابد.
خرابی محفظه انبساط: اگر محفظه انبساط خراب باشد، ممکن است آب رادیاتور به درستی خنک نشود و دمای موتور افزایش یابد.
برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

روغن موتور و مایع خنک کننده را به طور منظم تعویض کنید.
از روغن موتور و مایع خنک کننده با کیفیت مناسب استفاده کنید.
سیستم خنک کننده خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در مورد مشکل خاص شما، با توجه به اینکه تاکنون سنسور آب و رله های مربوطه تعویض شده اند، به نظر می رسد که مشکل از خرابی واتر پمپ، ترموستات، رادیاتور، یا محفظه انبساط باشد. مکانیک باید با بررسی دقیق تر ماشین، مشکل را تشخیص دهد.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

آب رادیاتور را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
دمای آب رادیاتور را بررسی کند تا مطمئن شود که در حد نرمال است.
واتر پمپ را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
ترموستات را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
رادیاتور را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
محفظه انبساط را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.

سلام وقت‌بخیر‌
بنده خودرو رانا پلاس دارم مدل ۴۰۱ اخیرا زمانی کولر میگیرم فقط چراغ استپ روشن‌میشه ی کم بعد چراغ استپ خاموش میشه یعنی رشن‌خاموش میشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

مقاومت فن رادیاتور: اگر مقاومت فن رادیاتور خراب باشد، ممکن است فن رادیاتور با سرعت کافی کار نکند. این امر باعث افزایش دمای موتور و روشن شدن چراغ استپ می شود.
سنسور دمای موتور: اگر سنسور دمای موتور خراب باشد، ممکن است اطلاعات نادرست به ECU ارسال کند. این امر باعث روشن شدن چراغ استپ می شود.
ECU: اگر ECU خراب باشد، ممکن است به اشتباه تشخیص دهد که دمای موتور بالا است. این امر باعث روشن شدن چراغ استپ می شود.
برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد مشکل خاص شما، با توجه به اینکه چراغ استپ بعد از خاموش شدن کولر خاموش می شود، به نظر می رسد که مشکل از خرابی مقاومت فن رادیاتور یا سنسور دمای موتور باشد. تعمیرکار باید با بررسی دقیق تر ماشین، مشکل را تشخیص دهد.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

مقاومت فن رادیاتور را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
سنسور دمای موتور را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
ECU را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
اگر مشکل از خرابی مقاومت فن رادیاتور باشد، باید مقاومت فن رادیاتور تعویض شود. اگر مشکل از خرابی سنسور دمای موتور باشد، باید سنسور دمای موتور تعویض شود. اگر مشکل از خرابی ECU باشد، باید ECU تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

از کولر با احتیاط استفاده کنید.
سیستم خنک کننده موتور را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام پژو 206 اس دی دارم بیشتر وقتا چراغ استپ چشمک میزنه وقتی خاموش روشن میکنم درست میشه

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی فیوز چراغ استپ: فیوز چراغ استپ وظیفه تامین برق چراغ استپ را بر عهده دارد. اگر فیوز چراغ استپ خراب باشد، ممکن است چراغ استپ چشمک بزند.
خرابی سیم کشی چراغ استپ: سیم کشی چراغ استپ وظیفه انتقال برق از فیوز به چراغ استپ را بر عهده دارد. اگر سیم کشی چراغ استپ دچار مشکل شده باشد، ممکن است چراغ استپ چشمک بزند.
خرابی چراغ استپ: چراغ استپ وظیفه روشن شدن در هنگام ترمز را بر عهده دارد. اگر چراغ استپ خراب باشد، ممکن است چشمک بزند.
با توجه به اینکه شما می گویید مشکل با خاموش روشن کردن ماشین برطرف می شود، احتمال اینکه مشکل از خرابی فیوز یا سیم کشی باشد، زیاد است.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

فیوز چراغ استپ را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
سیم کشی چراغ استپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
چراغ استپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی فیوز باشد، باید فیوز تعویض شود. اگر مشکل از خرابی سیم کشی باشد، باید سیم کشی تعمیر یا تعویض شود. اگر مشکل از خرابی چراغ استپ باشد، باید چراغ استپ تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.
از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی رله چراغ استپ: رله چراغ استپ وظیفه تامین برق چراغ استپ را بر عهده دارد. اگر رله چراغ استپ خراب باشد، ممکن است چراغ استپ چشمک بزند.
خرابی سیم کشی چراغ استپ: سیم کشی چراغ استپ وظیفه انتقال برق از رله چراغ استپ به چراغ استپ را بر عهده دارد. اگر سیم کشی چراغ استپ دچار مشکل شود، ممکن است چراغ استپ چشمک بزند.
خرابی چراغ استپ: چراغ استپ ممکن است به موارد مختلف دچار مشکل شود و باعث چشمک زدن چراغ استپ شود.
با توجه به اینکه شما می گویید مشکل با خاموش روشن کردن ماشین می شود، احتمال اینکه مشکل از خرابی رله چراغ استپ یا سیم کشی باشد، زیاد است.

برای اینکه بتوانید تشخیص دقیق تر انجام دهید، بهتر است ماشین را با یک مکانیک مجرب انجام دهید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را کند کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی شود این است:

رله چراغ استپ را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
سیم کشی چراغ استپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
چراغ استپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی رله چراغ استپ باشد، باید رله چراغ تعویض شود. اگر مشکل از خرابی سیم کشی باشد، باید سیم کشی تعمیر یا تعویض شود. اگر مشکل از خرابی چراغ استپ باشد، باید چراغ استپ تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل ارائه شده است:

به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.
از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام وقت بخیر
بنده یه ۲۰۷ دارم اخیرا خیلی بد استارت میخوره الانم چراغ هشدارش روشن شده رو مانیتورم نوشته هشدار توقف مشکل چی میتونه باشه

با سلام و احترام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

پایین بودن سطح بنزین: اگر سطح بنزین پایین باشد، ممکن است موتور به درستی کار نکند و باعث شود که استارت بزند.
در سیستم سوخت رسانی: اگر مشکلی در سیستم سوخت رسانی وجود داشته باشد، ممکن است باعث شود که موتور به درستی کار نکند و باعث شود که استارت زدن آسیب ببیند.
مشکل در سیستم جرقه زنی: اگر مشکلی در سیستم جرقه زنی وجود داشته باشد، ممکن است به درستی باعث شود که موتوری کار نکند و باعث شود که استارت بخورد.
در سیستم برق خودرو: اگر مشکلی در سیستم برق خودرو وجود داشته باشد، ممکن است باعث شود که موتور به درستی کار نکند و باعث شود که استارت زدن آسیب ببیند.
با توجه به اینکه شما می گویید چراغ هشدار خودروی شما روشن شده و نوشته “هشدار توقف” وجود دارد، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

نقص در سیستم: اگر مشکلی در سیستم موتور وجود داشته باشد، ممکن است باعث شود که چراغ هشدار خودرو روشن شود.
نقص در سیستم ایمنی خودرو: اگر مشکلی در سیستم ایمنی خودرو وجود داشته باشد، ممکن است باعث هشدار خودرو روشن شود.
برای اینکه بتوانید تشخیص دقیق تر انجام دهید، بهتر است ماشین را با یک مکانیک مجرب انجام دهید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را کند کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی شود این است:

سطح بنزین را بررسی کند تا مطمئن شود که کافی است.
سیستم سوخت رسانی را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
سیستم جرقه زنی را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
سیستم برق خودرو را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
سیستم موتور را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
سیستم ایمنی خودرو را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل ارائه شده است:

به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.
از بنزین با کیفیت استفاده کنید.
از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

با سلام و خسته نباشید ال نود بنده وقتی در حال حرکت هستش چراغ های پشت آمپر روش می شود و ماشین به ریپی می زنه و بعد خاموش میشه این ایراد در طول حرکت چند بار تکرار میشه ایراد از چیه با تشکر

سلام وقت بخیر
من ماشینم 207 هستش چراغ آمپرش و چراغ استپش روشن شده بردم تعمیرگاه گفتن از رادیاتورش هست که رادیاتور رو از یدک یار خریدم عوض کردیم ولی بازم مشکل حل نشده گاهی هم صدا میده موتور می خوام ببینم میشه مشکل از چیه و اینکه ممکن هم رادیاتور و هم قطعه دیگری خراب بوده باشه ؟

درود بر شما… پژو پارس مدل ۸۶ دوگانه سوز دارم… سرازیری خیلی بدی تو درکه بالا رفتم چراغ آب و STOP روشن شد اما آمپر آب از وسط پائین نیامد…. تو سرازیری احساس کردم ترمزها خوب نمیگیره ، بخاطر همین با دنده یک پائین اومدم… الان دو روزه آمپر آب که وسط میاد…. این دو چراغ روشن میشه وقتی حرکت میکنم و ماشین باد میخوره هر دو چراغ خاموش میشه ، هواگیری ساده انجام دادم آچار L نداشتم… روغن ترمز چک کردم… تا نصفه بود..یک لیتر سر روغن اسپیدی هم اضافه کردم….مشکل حل نشد ممنون میشم راهنمائی فرمائید

سلام ماشین پرشیا یکدفعه کولر هوای نسبتا گرم و همزمان چراغ استپ وچراغ آب روشن شد ولی موتور خوب کار میکرد البته قبل از این در سرازیری ماشین روشن وکولر هم روشن بود علت چه میتواند باشد ممنون از راهنمایی شما دوست گرامی

سلام
آب رادیاتور خالی شده ، وقتی پشت فشنگی آب نباشه آمپر بالا نمیاد

ممنون از شما ک وقت می‌گذارید ماشین ک خنک شد آب رادیات را دیدم فول بود ماشین را ک روشن کردم دیگه چراغها روشن نشد

سلام وقت بخیر ،عرض ادب
من۲۰۶ تیپ دو مدل۸۲دارم
دقیقا بعداز یک یا یک ساعت ونیم رانندگی آمپر آب به ناگهان به سقف میچسبه و چراغ استپ روشن میشه و چشمک میزند
درحالی که فن ها مدام در حال کارکردن هستن و رادیات نشتی نداره
مشکل ازچی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و عرض ادب

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل خودروی شما یکی از موارد زیر باشد:

خرابی ترموستات: ترموستات وظیفه کنترل دمای آب در سیستم خنک‌کاری را بر عهده دارد. اگر ترموستات دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که دمای آب بیش از حد بالا برود.
خرابی واتر پمپ: واتر پمپ وظیفه گردش آب در سیستم خنک‌کاری را بر عهده دارد. اگر واتر پمپ دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که دمای آب بیش از حد بالا برود.
خرابی واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب‌بندی بین سرسیلندر و بلوکه سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که آب به داخل موتور نفوذ کند و دمای موتور افزایش یابد.
برای تشخیص علت دقیق مشکل، باید خودروی خود را به یک مکانیک متخصص نشان دهید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، علت مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از مایع خنک‌کننده با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
سیستم خنک‌کاری را به طور منظم سرویس کنید.
از رانندگی با خودروی گرم خودداری کنید.
امیدوارم مشکل خودروی شما هر چه زودتر برطرف شود.

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به کمبود آب رادیاتور یا خرابی ترموستات است.

کمبود آب رادیاتور

اگر آب رادیاتور خودروی شما کم باشد، ممکن است دمای موتور افزایش یابد و چراغ آب روشن شود. همچنین، ممکن است کولر هوای گرم تولید کند.

برای تشخیص کمبود آب رادیاتور، می‌توانید سطح آب رادیاتور را بررسی کنید. اگر سطح آب رادیاتور کم است، باید آن را به حد استاندارد برسانید.

خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه کنترل دمای موتور را بر عهده دارد. اگر ترموستات خودروی شما دچار خرابی شود، ممکن است دمای موتور افزایش یابد و چراغ آب روشن شود. همچنین، ممکن است کولر هوای گرم تولید کند.

برای تشخیص خرابی ترموستات، می‌توانید عملکرد آن را بررسی کنید. اگر ترموستات به درستی کار نکند، ممکن است دمای موتور به حد مجاز برسد و چراغ آب روشن شود.

دلایل احتمالی دیگر

در برخی موارد، مشکلات دیگری نیز می‌توانند باعث روشن شدن چراغ آب و تولید هوای گرم توسط کولر شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی فن رادیاتور
خرابی پمپ آب
خرابی سنسور دمای آب
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه قبل از روشن شدن چراغ آب، خودرو در سرازیری روشن و کولر هم روشن بود، احتمال خرابی ترموستات بیشتر است. اما برای اطمینان از این موضوع، بهتر است خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید.

به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو