تراز چرخ چیست؟

سیستم تعلیق در یک وسیله نقلیه از چندین مولفه مختلف تشکیل شده است که برای حمایت از خودرو و چرخاندن چرخها با هم کار می کنند. ترازبندی هندسه سیستم تعلیق است ، اطمینان حاصل شود که تمام چرخ ها در یک خط قرار دارند تا با سرعت و جهت یکسان بچرخند. تکته کلیدی است زیرا هر تغییر هندسی می تواند بر سیستم تعلیق خودرو تأثیر بگذارد. خودروهایی که سیستم تعلیق ضعیف دارند و یا از رده خارج شده اند ، ممکن است کیفیت سواری ضعیف ، ترمزگیری دشوار ، کاهش بازده سوخت و سایش سریع لاستیک را تجربه کنند. کمبر ، کستر و تو زاویه هایی هستند که در فرآیند تراز بندی محاسبه می شوند.


کمبر(Camber)

زاویه ایستادن چرخ و تایر نسبت به جاده. کامبر غالباً با شیب خفیف در مقابل کاملا عمود برای قرار گرفتن در مقابل نیروها از پیچ قرار دارد.


کستر
(Caster)
زاویه بالا به پایین محور فرمان و اجزای سیستم تعلیق هنگام برخورد با چرخ. تنظیم کاستور همان چیزی است که با ایجاد ثبات جهت و برگشت پذیری پس از اتمام چرخش ، رانندگی ماشین شما را در یک خط مستقیم تضمین می کند.


تو (Toe)

اختلاف فاصله لاستیک های جلو و عقب بین لاستیک های جلو و عقب.

روند تراز چرخ

هنگامی که یک تکنسین خدمات ترازوی چرخ را انجام می دهد ، آنها با استفاده از دستگاه ترازبندی ، کمر ، کستور و تو تراز فعلی خودرو را اندازه می گیرند. دستگاه موقعیت هر چرخ را اندازه گیری می کند و آن را با مشخصات سیستم تعلیق سازنده خودرو مقایسه می کند و جزئیاتی را در مورد چگونگی تنظیم خودرو برای دستیابی به چینش صحیح ارائه می دهد. برای کامبر: اگر قسمت بالای چرخ از وسط ماشین به صورت خمیده باشد ، کمبر مثبت است. اگر کج باشد ، کمبر منفی است. کمبری که از قابلیت تنظیم خارج است باعث سایش یک طرف لاستیک می شود.

برای کستور: اگر بالای محور فرمان به عقب ماشین متمایل است ، کستور مثبت است. اگر به سمت جلو متمایل باشد ، منفی است. کستور می تواند باعث ردیابی مستقیم شود. اگر کستور از یک سمت به آن طرف باشد ، وسیله نقلیه به کنار کستور کمتر مثبت کشیده می شود. اگر کستور خیلی منفی باشد ، فرمان “بازی” خواهد داشت و وسیله نقلیه سرگردان خواهد شد ، و رانندگی در خط مستقیم را دشوار می کند. اگر کستور خیلی مثبت باشد ، فرمان پذیری را دشوارتر می کند.

برای تو : منظور از تو این است که لاستیک های جلو از لاستیک های عقب به یکدیگر نزدیکترند.تو برعکس است. تو نادرست باعث افزایش سایش در هر دو لاستیک می شود. اگر لبه های تیز آج به سمت مرکز خودرو باشد ، اغلب به عنوان الگوی دندان اره شناخته می شود ، تو بیش از حد وجود دارد. اگر آج ها به سمت خارج اتومبیل باشد ، تو بیش از حد وجود دارد. بسته به سیستم تعلیق خودرو ، اکثر اتومبیل ها بر روی چرخ های جلو قابل تنظیم هستند (درایو چرخ جلو) و در برخی از وسایل نقلیه ، چرخ های عقب قابل تنظیم هستند (چرخ عقب و چهار چرخ متحرک).

ادامه مطلب
چطور یک تیم و امداد خودرو سیتروئن با خدمات مخصوص پیدا کنم؟

تنظیم چرخ ها

بازرسی حرفه ای از تایرها

لاستیک ها باید از چند طریق مختلف ارزیابی شوند. اولین و مهمترین آنها فشار صحیح تایر است. برای داشتن بیشترین عمر ، هندلینگ و عملکرد در هر وسیله نقلیه ، فشار باد لاستیک باید حفظ شود. ثانیا ، یک حرفه ای عمق آج لاستیک را بررسی می کند و همچنین به دنبال نشانه هایی از حجامت ، جدا شدن یا ساییدگی بیش از حد لبه است. بسیاری از مشکلات لاستیک را می توان بصورت بصری و بدون استفاده از تجهیزات خاصی مانند بالانس تایر تشخیص داد.

تنظیم زوایای چرخ خودرو با استفاده از دستگاه

سوالات متداول در مورد تنظیمات چرخ

سوال : هر چند وقت یک بار باید تراز چرخ داشته باشید؟

تراز چرخ ها باید هر زمان که لاستیک های جدید نصب می شود و حداقل سالی یک بار انجام شود. برخی از شرایط رانندگی مانند مسافرت مکرر در زمین های ناهموار ، برجستگی های شدید در برابر لبه ها ، یا تغییرات وسیله نقلیه که بر روی سیستم تعلیق تأثیر می گذارد ، ممکن است ترازهای مکرر را ایجاب کند.

سوال: تراز شدن چرخ چه کاری انجام می دهد؟

تراز چرخ بودن چهار چرخ و لاستیک را با توجه به مشخصات توصیه شده سازنده اندازه گیری و تنظیم می کند تا حداکثر عملکرد ، بازده سوخت و ترمز را ارائه دهد.

سوال : هزینه تراز چرخ چقدر است؟  هزینه های تراز چرخ ممکن است در هر وسیله نقلیه متفاوت باشد. برای تعیین هزینه یک تراز بندی برای ماشین  با شرکت آقای امداد تماس بگیرید.

سوال : چیدمان چرخ چه مدت طول می کشد؟

انجام اکثر خدمات هم ترازی تقریباً یک ساعت طول می کشد.

آقای امداد با ۱۳ سال سابقه امدادی است که دارای یک سامانه آنلاین برای برسی و نظارت برای امدادگرها ایجاد کرده که بتوانند قیمت ثبت شده و بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد. خدماتی امداد خودرو جنوب تهران که آقای امداد ارائه می دهد شامل یدک کش ،باتری به باتری ،مکانیک سیار ،کفی تامین قطعه است.

 

امداد خودرو غرب تهران

شما برای دریافت خدمات از ما کافی هست به دفتر مرکزی ما زنگ بزنید یا با استفاده از اپلیکیشن ما درخواست خود را به سادگی ارسال کنید. نزدیکترین امدادگر ما برای شما ارسال می شود. شماره تماس دفتر مرکزی ۰۲۱۴۴۸۷۹۳۲۰ به صورت ۲۴ ساعته است.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو