آشنایی با سیستم شاسی خودرو

شاسی مهم ترین بخش خودرو است. بدنه کامل خودرو بر روی قاب فلزی محکمی که ما آن را شاسی می نامیم قرار دارد. این یک اصطلاح فرانسوی است که به قاب یا ساختار یک خودرو اشاره می کند. سازندگان شاسی را به عنوان ستون فقرات وسیله نقلیه برچسب گذاری می کنند. شاسی خودرو شامل موتور، سیستم انتقال قدرت، ترمزها، محورها، لاستیک ها و فریم است. سازندگان در حین ساخت خودرو تمامی این اجزا را بر روی قاب شاسی نصب می کنند.

اجازه دهید به طور خلاصه در مورد سیستم شاسی خودرو صحبت کنیم.

اتصال بین شاسی خودرو و سایر اجزاسیستم شاسی خودرو باید قوی باشد

راهنمای کامل سیستم شاسی خودرو

سیستم شاسی استحکام مناسبی را به خودرو ارائه می دهد. اتصال قاب شاسی به بدنه خودرو بر قدرت آن می افزاید. ایجاد استحکام با حداقل وزن کمتر از یک وظیفه نیست. سفتی مهمترین عامل در هنگام نصب بدنه روی شاسی است. جاده های ناهموار و ناهموار تاثیر زیادی بر فریم شاسی فریم دارند. تقویت آن با وزن کمتر ضروری است.

اگر نیاز به امداد خودرو دارید فقط کافیست با آقای امداد تماس بگیرید

اجازه دهید اجزای اصلی شاسی خودرو را در اینجا مورد بحث قرار دهیم:

1. قاب یا ساختار

یک سازه قوی برای حمل بارهای سنگین در وسایل نقلیه مورد نیاز است. فریم جزء اصلی در شاسی است. متخصصان میله های قاب را به عنوان اعضا توصیف می کنند. بین اعضای جانبی و اعضای افقی ارتباط وجود دارد. چقرمگی مناسبی را به سازه ارائه می دهد. این اعضای متقاطع بخش های حیاتی در قاب شاسی خودرو هستند .

2. سیستم تعلیق

هنگامی که سیستم تعلیق با کیفیت بالا را رانندگی می کنید، هندلینگ بسیار آسان تر می شود. رانندگی در شرایط بد جاده تاثیر زیادی بر سیستم تعلیق می گذارد. باعث ایجاد استرس در کل شاسی خودرو می شود . شتاب ناگهانی نیز باعث ایجاد فشار بر روی سیستم تعلیق می شود. شاسی این نیروها را تحمل می کند و درایوها را سریع می کند. کسب دانش صنعت در مورد سیستم تعلیق ممکن است انتخاب نهایی هنگام رانندگی در شرایط سخت باشد.

ادامه مطلب
بهترین روغن موتور برای پراید، ساینا، تیبا، شاهین، کوییک

3. سیستم ترمز

این یکی دیگر از بخش های مهم در یک خودرو است. رانندگی بدون ترمز پیچیده به نظر می رسد. قاب شاسی سیستم ترمز خودرو را نیز نگه می دارد. وسایل نقلیه خودرویی این روزها با سیستم پارس هیدرولیک عرضه می شوند. شاسی باید در برابر ترمز ناگهانی خودروها مقاومت کند. اگر سیستم ترمز به درستی کار نکند، خودرویی که بار را حمل می کند، ممکن است مسیر را از دست بدهد. هنگامی که یک وسیله نقلیه بار سنگین ترمزهای ناگهانی می گیرد، نیروی بزرگی وارد عمل می شود. طراحی شاسی خودرو با توجه به ظرفیت تحمل نیرو ضروری است.

4. موتور

سازندگان موتور را روی شاسی خودرو نصب می کنند. به عنوان منبع انرژی در خودروها عمل می کند. سیستم انتقال ، ترمزها، شتاب و تمام مدارهای دیگر به شاسی و موتور متصل هستند.

5. کلاچ

کلاچ نیز به فریم شاسی متصل است. وصل و قطع برق نیز با کمک کلاچ اتفاق می افتد. همچنین به عنوان رابط بین موتور و سیستم انتقال عمل می کند. کلاچ با گیربکس، بدنه و موتور نیز ارتباط دارد.

راه قطعی سیستم شاسی خودرو
کلاچ ها به اتصال چیزها کمک می کنند

نتیجه گیری

همه چیز مربوط به سیستم شاسی خودرو و اجزای آن است. قبل از خرید هر خودرویی حتماً اطلاعات کاملی از شاسی داشته باشید. شاسی قدیمی‌تر ممکن است با مشکلات بزرگی همراه باشد.     

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو