یاد بگیرید که چگونه بوی کپک را در ماشین خلاص کنید

هنگام رفت و آمد به دفتر برای درایوهای تفریحی آخر هفته، هیچ کس متوجه این واقعیت نمی شود که اکثر اوقات بدون بو سفر می کنند. ماشین. با این حال، هنگامی که بوهای زننده در وسیله نقلیه به مشام می رسد، نه تنها در سفر بلکه زمانی که شخصی سعی می کند وارد آن شود، مشکل ایجاد می کند. این امر به این نکته می انجامد که رعایت نکات تعمیر و نگهداری خاص خودرو برای جلوگیری از بوی بد یا کپک زدگی ضروری است. برای اینکه بدانید چگونه از بوی کپک در ماشین خلاص شوید، بیایید روند سیستماتیک مکان یابی خودرو را دنبال کنیم.

 

4 گام برای اینکه بدانید چگونه از بوی کپک در ماشین خلاص شوید

هرچقدر هم که فردی دئودورانت را اسپری کند یا خوشبو کننده موثر خودرو را در ماشین نگه دارد، نمی تواند از شر بوی زننده خلاص شود مگر اینکه منشا آن از ریشه در ماشین حذف شود.

معمولاً این بوی کپک زدگی یا کپک زدگی به دلیل رطوبت یا ایستادن طولانی مدت آب در خودرو ایجاد می شود. اگر به موقع در نظر گرفته نشود، در مراحل بعدی به باکتری تبدیل می شود. با این حال، اگر می خواهید این بو را برای همیشه از وسیله نقلیه خود پاک کنید، مراحل ارائه شده در اینجا را به طور سیستماتیک دنبال کنید:

1. منبع بو را بازرسی و بررسی کنید

برای پیدا کردن آثار رطوبت در خودرو، از دست‌ها برای احساس رطوبت یا کپک در اطراف مکان‌هایی مانند زیر کفی، صندلی‌ها و روکش‌های صندلی‌های جلو و عقب استفاده کنید. هنگامی که این مرحله تمام شد و هیچ اثری از رطوبت وجود نداشت، خودرو را با شیشه های باز در زیر نور آفتاب نگه دارید تا خودرو از داخل خشک شود. همچنین، هر قالب شل را در صورت وجود از روی اثاثه یا لوازم داخلی تمیز کنید.

علاوه بر این، در حالی که AC خودرو روشن است، به آب متراکم می شود و گرد و غبار، گرده، هاگ و سایر میکروب ها را جذب می کند که به قارچ تبدیل می شوند و بوی کپک ایجاد می کنند. بنابراین، برای خلاص شدن از شر آن، پاک کننده بو را در AC خودرو اسپری کنید که از تشکیل باکتری یا کپک در داخل دریچه های AC جلوگیری می کند.

ادامه مطلب
نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

2. رطوبت ماشین را دور بریزید

نکاتی را برای خلاص شدن از بوی کپک در ماشین بررسی کنید
راه هایی برای از بین بردن بوی کپک در ماشین

اجاره کنید یا از فروشگاه های لوازم خانگی یک جاروبرقی داشته باشید تا تمام رطوبت موجود در پارچه های ماشین را جذب کنید. اگر خرید یا اجاره این دستگاه برای شما پرهزینه است، به جای آن از کلرید کلسیم بی آب استفاده کنید. معمولاً به عنوان گرانول های سفید این خاصیت را دارد که با جذب تمام رطوبت موجود در اطراف خود به مایع تبدیل شود.

با این حال، اگر رطوبت داخل ماشین خیلی زیاد است، بهتر است اجازه دهید شیشه های ماشین برای مدت طولانی تری باز شوند. زیرا گرمای اتمسفر باعث گرم شدن خودرو و تبخیر رطوبت در صورت باقی ماندن در داخل خودرو می شود.

این مراحل اولیه چگونه از بوی کپک در ماشین خلاص شوید، قطعا به شما کمک خواهد کرد. بنابراین، فقط یک بار آنها را امتحان کنید (مخصوصاً بعد از باران های موسمی).

3. ماشین را با بوی تازه و مطبوع هوادهی کنید

هنگامی که رطوبت به طور کامل از بین رفت، خوشبو کننده هوا را در ناحیه کپک زده ماشین اسپری کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که منطقه را با دئودورانت اشباع نکنید.

علاوه بر این، حتماً کف و تشک های ماشین را شامپو بزنید و رطوبت موجود در داخل آن را از بین ببرید.

نکته: در مورد شستشوی خودرو بهتر است به یک متخصص مراقبت از خودرو مراجعه کنید.

با نحوه خلاص شدن از بوی کپک در ماشین آشنا شوید
چگونه با تهویه بوی مطبوع از بوی کپک در خودرو خلاص شویم؟

4. از بازگشت بوی بد جلوگیری کنید

پس از از بین رفتن بوی کپک زننده، تمیز نگه داشتن خودرو از داخل بسیار مهم است. در غیر این صورت، باعث ایجاد کپک و کپک می شود و مشکل را به داخل ماشین باز می گرداند. علاوه بر این، خشک نگه داشتن فرش، موکت و سایر اجزای خودرو برای حفظ کیفیت هوا در خودرو ضروری است.

این مراحل ساده چگونه از بوی کپک در ماشین خلاص شوید، برای شما مفید و مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین، هر زمان که در آینده با چنین مشکلی مواجه شدید، این مراحل را امتحان کنید!

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو