در اینجا، نکاتی را برای تعمیر و نگهداری به شما ارائه می کنیم تا مشکل کامپیوتر خودروی خود را برطرف کنید.

تیم امداد خودروی آقای امداد به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام هفته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

علائم کامپیوتر ماشین بد

کامپیوتر خودرو معمولاً در محفظه موتور یا زیر داشبورد قرار دارد و از طریق شبکه‌ای از حسگرها، محرک‌ها و سایر اجزای الکترونیکی با سایر سیستم‌های خودرو ارتباط برقرار می‌کند. رایانه از این داده‌ها برای انجام تنظیمات بی‌درنگ عملکرد خودرو، مانند تنظیم نسبت سوخت به هوا، زمان جرقه‌زنی و سایر پارامترهای حیاتی استفاده می‌کند. هنگامی که کامپیوتر ماشین شما خراب می شود، فهرست طولانی از علائمی را ایجاد می کند که رانندگی با ماشین شما را دشوار می کند: بیایید برخی از علائم رایج را در زیر بشناسیم:

هشدار چراغ موتور را بررسی کنید 

معمولاً چراغ چک موتور با اولین علامت مشکل روشن می شود. ساده ترین علائم برای تشخیص وضعیت رایانه ماشین شما زمانی است که موتور چک روی داشبورد ماشین شما روشن می شود. این علامت ممکن است نشان دهنده مشکل در کامپیوتر ماشین باشد. چراغ چک موتور می تواند به دلیل تعدادی از مشکلات، از جمله مشکلات با سنسورهای کامپیوتر، سیم کشی، یا سایر قطعات فعال شود.

مشکلات عملکرد موتور

یک کامپیوتر ماشین بد ممکن است باعث عملکرد ضعیف موتور شود و در نتیجه کار در دور آرام، از کار افتادن یا مشکل در راه اندازی ایجاد شود. موتور همچنین ممکن است با کاهش قدرت یا کاهش راندمان سوخت مواجه شود.

مسائل مربوط به انتقال

کامپیوتر خودرو معیوب می‌تواند بر روی گیربکس نیز تاثیر بگذارد و باعث مشکلاتی مانند تاخیر در تعویض دنده، تعویض ناهموار یا خارج شدن گیربکس از دنده شود.

تست انتشار ناموفق

اگر خودرو در تست آلایندگی رد شود، می تواند نشانه ای از مشکل در کامپیوتر خودرو باشد. کامپیوتر وظیفه مدیریت آلاینده های خودرو را بر عهده دارد، بنابراین یک کامپیوتر خراب می تواند باعث شود خودرو آلاینده های بیشتری از آنچه باید تولید کند.

مشکلات برق

یک کامپیوتر ماشین خراب همچنین می‌تواند باعث مشکلات الکتریکی در سرتاسر وسیله نقلیه شود، مانند خرابی چراغ‌ها، بالا و پایین نشدن شیشه‌های برقی، یا مشکلات سیستم صوتی خودرو.

چگونه کامپیوتر ماشین را ریست کنیم؟ مراحل

اگر چراغ موتور خودروی شما حتی پس از تعمیر موتور روشن می ماند، احتمالاً باید کدهای خطا را حذف کنید تا چراغ های داشبورد خاموش شود. برای حل این مشکل، باید کامپیوتر ماشین را ریست کنید . به تجهیزاتی از جمله آچار باتری، مقاومت 10 واتی و کابل یا نوار عایق نیاز دارید.

ادامه مطلب
امداد خودرو لکسوس مکانیک سیار و یدک کش

لطفاً مراحل ذکر شده در زیر را برای تنظیم مجدد رایانه در ماشین خود دنبال کنید.

1.  باتری را خاموش کنید

اولین قدم خاموش کردن ماشین است. سپس هر دو پایانه باتری را با استفاده از آچار باتری جدا کرده و باتری را از محفظه خارج کنید. این تضمین می‌کند که هنگام تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین، هیچ برقی جریان نداشته باشد و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا کارهای تعمیر و نگهداری باتری را نیز انجام دهید. همچنین می توانید در مورد نحوه تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین با یک متخصص مشورت کنید.

ترفندهایی برای ریست کردن کامپیوتر ماشین
اسرار نحوه تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین 

2.  دست زدن به سیم های باتری

با برداشتن هر دو ترمینال از باتری، مطمئن شوید که هر دو سیم منفی و مثبت متصل به موتور را با یکدیگر جفت کنید. سپس آنها را با یک کابل یا یک نوار عایق به هم ببندید.

3.  انجام یک تنظیم مجدد نرم

تنظیم مجدد کارخانه نرم شامل قطع برق رایانه و تخلیه جریان معلقی است که ممکن است در مدار خازن باشد. هنگامی که رایانه تمام توان خود را از دست می دهد، حافظه باقی مانده را از دست می دهد. در اکثر موارد، این کدهای خطا هستند که پاک می شوند. هنگامی که کامپیوتر ماشین را بازنشانی می کنید، این یک مرحله مهم است .

4.  باتری ماشین

در این میان، بهتر است در زمانی که برق مدار تمام شده است، به باتری خودرو نگاه کنید. برای تمیز کردن باتری و پایانه های آن از جوش شیرین یا آب استفاده کنید. این به شما کمک می کند کامپیوتر ماشین را در زمان کمتری ریست کنید.

5.  دوره انتظار 45 دقیقه ای

پس از مدت 45 دقیقه، باتری را به همراه پایانه های آن به همان شکلی که بودند وصل کنید. مطمئن شوید که قطبیت پایانه ها را بررسی کنید. برای تنظیم مجدد سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز می توانید از این مراحل استفاده کنید .

6. آخرین مرحله

ماشین خود را روشن کنید و کدهای خطا نیز با رفع مشکل حذف شده اند.

راه هایی که می توانید با نحوه تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین انجام دهید
چیزهایی که باید در نحوه تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین اجتناب کنید

جمع بندی

بازنشانی کامپیوتر ماشین می‌تواند یک مرحله عیب‌یابی مفید برای حل مشکلات خاص یک وسیله نقلیه، مانند بررسی چراغ موتور یا مشکلات عملکرد باشد. برای بازنشانی کامپیوتر ماشین، یکی از روش‌های رایج این است که باتری را برای چند دقیقه قطع کنید، که با این کار اطلاعات ذخیره شده پاک می‌شود و حافظه کامپیوتر بازنشانی می‌شود. روش دیگر شامل استفاده از یک اسکنر OBD-II یا ابزار تشخیصی برای پاک کردن کدهای مشکل تشخیصی است که ممکن است در رایانه ذخیره شود.

توجه به این نکته مهم است که ریست کردن رایانه خودرو به تنهایی ممکن است مشکل اصلی ایجاد کننده مشکل را برطرف نکند، و همیشه توصیه می شود که یک مکانیک واجد شرایط عیب یابی داشته باشید و هر گونه مشکل در خودرو را تعمیر کنید. علاوه بر این، بازنشانی کامپیوتر خودرو ممکن است برخی از تنظیمات یا اولویت‌ها را پاک کند، مانند تنظیمات پیش‌تنظیمی رادیویی یا تنظیمات کنترل آب و هوا، که پس از تنظیم مجدد باید پیکربندی مجدد شوند.

دفعه بعد که با مشکل روشن ماندن چراغ‌های موتور مواجه شدید، این نکات را در مورد نحوه تنظیم مجدد رایانه خودرو به خاطر بسپارید ، زیرا مطمئناً مشکل را حل می‌کند.