چه زمانی باید سیستم سواری و فنر را تعویض کنید؟

سیستم کنترل سواری یکی از مهمترین قسمتهای اتومبیل شماست .هنگام عبور از زمینهای سخت ، شما را ایمن و راحت نگه می دارد و در صورت برخورد به یک تکه ناهموار جاده از بقیه ماشین در برابر آسیب محافظت می کند.با این حال ، کنترل سواری شما ممکن است به مرور فرسوده شود و این می تواند مشکلات عمده ای برای وسیله نقلیه شما ایجاد کند.تعیین اینکه آیا وسیله نقلیه شما دارای پایه یا ضربه ضعیفی است دشوار است ،زیرا با گذشت زمان به آرامی سایش می کنند. این مسئله باعث می شود رانندگان قبل از خرابی مانند الگوی سایش نامنظم لاستیک یا سایش اضافی سیستم تعلیق ،مشکلاتی را شناسایی نکنند.

فنر ماشین

چگونه می فهمید که به قطعات تعلیق جدید نیاز دارید؟عاقلانه است که به طور منظم سیستم تعلیق را بررسی کنید ،این کار می تواند با بررسی حرکت در چرخ های خودرو انجام شود ،در حالی که وسیله نقلیه در بالابر است.اگر صداهای عجیب و غریب می شنوید ، متوجه سواری شدید می شوید ،

یا وسیله نقلیه شما به یک طرف یا آن طرف می رود ،ممکن است بخواهید در اسرع وقت آن را بررسی کنید.در اینجا چگونگی دانستن اینکه چه وقت ممکن است نیاز به تعویض بخشی از سیستم تعلیق خود مانند ضربه و / یا تکیه گاه داشته باشید ، آمده است.

شوک در برابر کشش

اول از همه ، مهم است که تفاوت بین شوک و پایه های خود را بدانید.این دو مولفه کنترل سواری شما با هم کار می کنند تا تجربه رانندگی نرم تری ایجاد کنند.هنگام برخورد به یک ضربه ، سیستم تعلیق مانع از آن می شود که لرزش به داخل خودرو شما منتقل شود ،معمولاً از فنرهای بزرگ یا پایه های مخصوص استفاده می شود.با این حال ، اگر این فنرها تنها اجزای سیستم تعلیق شما باشند ،پس از برخورد به دست انداز خودروی شما کاملاً بالا و پایین می شود.شوک ها انرژی حاصل از این فنرها را جذب می کنندو مانع از تکان خوردن بقیه وسیله در اطراف می شوند.

سواری سخت و خشن

از کجا می دانید به سیستم تعلیق جدید نیاز دارید؟به طور کلی ، بارزترین نشانه سوار شدن خشن تر از آنچه که عادت دارید است.اگر می توانید هر دست انداز جاده ای را احساس کنید ،احتمالاً زمان آن رسیده که سیستم تعلیق خود را بررسی کنید.یکی دیگر از علائم احتمالی مشکل این است که اگر چرخش ماشین شما سخت تر شودو هنگام دور زدن از پیچ ها شروع به رانش یا کشیدن کند.این نشانه آن است که سیستم تعلیق شما با نیروی گریز از مرکز چرخش مقابله نمی کند ،یکی از کارهایی که برای انجام آن طراحی شده است.

تندرست در اطراف

از طرف دیگر ، تعدادی علائم هشدار دهنده وجود داردکه نشان می دهد شوک های شما چرخه زندگی آنها را خسته کرده است ،حتی اگر سیستم تعلیق شما خوب باشد.اگر سواری شما مخصوصاً برگشتی است ،به این معنی است که شوک های شما دیگر نیروی یک ضربه را جذب نمی کنند.نشانه دیگر مشکل این است که اگر ماشین شما هنگام توقف به جلو فرو برود،ممکن است در هنگام برخورد با ترمز دماغ پایین بیاید و زمان توقف شما افزایش یابد.

ادامه مطلب
سیستم فرمان و سیستم تعلیق اتومبیل (SAS) چگونه کار می کند؟

افراد معمولاً به شوک وپایه فنر به همان روش اشاره می کنند ، گویی که قابل تعویض هستند. در حالی که هر دو قطعه خودرو می توانند سواری شما را از ناهمواری های جاده نرمتر کنند ، اما در واقع آنها به روش های مختلفی کار می کنند. وسیله نقلیه شما می تواند هر دو قسمت را داشته باشد ، بسته به اینکه چه ویژگی هایی در مدل وسیله نقلیه شما گنجانده شده است. وقتی می فهمید شوک ها و پایه ها چگونه کار می کنند ، ممکن است قبل از مراجعه به مکانیک ، بتوانید منشا  مشکلات تعلیق را تشخیص دهید.

فنر ماشین

 

 شوک ماشین (ضربه گیر):

ضربه ها یا کمک فنرها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند هنگام حرکت ، وسیله نقلیه شما را محدود کنند. آنها در واقع از وزن خودرو پشتیبانی نمی کنند. شوک ها بخشی از سیستم تعلیق هستند ، اما برای کارکردن ماشین یا کامیون ضروری نیستند. مسلماً بدون شوک راحت ترین سواری را نخواهید داشت ، اما وسیله نقلیه شما همچنان قادر به عملکرد است.

 

پایه فنر ماشین:

از طرف دیگر ، پایه ها بخشی از سیستم تعلیق شما هستند و برای کارکرد خودرو باید در جای خود قرار داشته و کار کنند. برخلاف ضربه ، پایه ها از وزن خودرو پشتیبانی می کنند. آنها همچنین برای حفظ تراز بودن ماشین شما لازم هستند ، و آنها را برای هدایت و حرکت و همچنین از بین بردن ضربان ضروری می کند. اگر وسیله نقلیه شما فاقد پایه باشد ، دیگر نمی توانید هدایت کنید و لاستیک ها می توانند به صورت صاف روی زمین بیفتند. واضح است که پایه ها باید از شرایط خوبی برخوردار باشند تا کنترل و قدرت مانور بهتری داشته باشند.

 

 

 

تفاوت اصلی:

اگر جاده را بیش از آنچه دوست دارید احساس می کنید ، ممکن است لازم باشد شوک یا پایه خود را تعویض کنید. تعویض ضربه ها می تواند نسبتاً ساده باشد ، اما ساختارهای پیچیده پیچیده تر هستند و برای تغییر خطرناک هستند. علاوه بر این ، هنگام تعویض پایه ها ، ماشین شما باید تراز شود. شوک های جدید ترمیم کمتری نسبت به تعویض پایه ها دارند زیرا کمتر درگیر می شوند و تاثیری بر یکپارچگی ساختاری وسیله نقلیه شما ندارند.

نحوه بررسی

متأسفانه ، از آنجا که بسیاری از مشکلات تعلیق به تدریج ایجاد می شوند ،شما ممکن است در تعیین اینکه آیا دارای مشکلات تعلیق هستید مشکل باشد.یکی از راه های بررسی مشکلات این است که سیستم خود را معاینه کنید.اگر شوک ها روغنی به نظر می رسند یا سیستم تعلیق خمیده به نظر می رسد ،باید ماشین خود را به مکانیکی ببرید.گزینه دیگر انجام تست جستن است.کمی ماشین خود را به عقب و جلو تکان دهید و نحوه حرکت آن را تماشا کنید.اگر بعد از رها شدن شما همچنان تکان بخورد ،ممکن است کمک فنرهای شما خراب شوند.برای راهنمایی در مورد مشکلات کنترل سواری با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرکت آقای امداد به صورت 24 ساعته  در امر امداد در خدمت شماست.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو