هنگام رانندگی در شب ،در دید مشکل دارید؟

حتی باتجربه ترین رانندگان در دیدن جاده در شب تا حدودی مشکل دارند. بسیاری از تصادفات پس از غروب خورشید رخ می دهد زیرا رانندگان به راحتی قادر به دیدن درست نیستند. بنابراین ، زمان واکنش آنها مختل می شود. کمی ایمن بودن هرگز به دردتان نمی خورد و روش های زیادی برای این کار وجود دارد که وقتی وسیله نقلیه خود را برای رانندگی در شب می برید.

نگهداری مناسب از چراغهای جلو را انجام دهید

 

اجزای بی شماری در اتومبیل وجود دارد که همه می دانند از آنها مراقبت کنند. با این حال ، بخشی که غالباً فرض می شود ، چراغ های جلو است. شما باید از میزان بالا نگه داشتن چراغ های خود آگاه باشید، تا بتوانید آنچه را که در جاده مقابل شما قرار دارد به اندازه کافی ببینید. حتی وسایل نقلیه جدید باید چراغ های جلو را بازرسی کنند ،

زیرا بعضی اوقات تنظیمات سازنده آنها را خیلی کم می کند. علاوه بر این ، هنگامی که متوجه می شوید  در حال حرکت هستید چراغهای جلو را کم نور یا کمرنگ می کنید ، باید توسط یک متخصص حرفه ای بازرسی شود.

چراغهای مه شکن و لوازم جانبی اضافی را نصب کنید

 

اگر از چراغ هایی که وسیله نقلیه شما همراه است راضی نیستید ، می توانید چراغ های اضافی را نصب کنید. چراغ مه شکن یکی از رایج ترین هاست و اگر در منطقه ای که مستعد مه گرفتگی است زندگی کنید بسیار توصیه می شود. چراغ های دیگر موجود است ، اما باید با آنها محتاط باشید. در بعضی مناطق قوانینی در مورد اینکه چراغ هایی را می توانید و نمی توانید به ماشین وصل کنید ، وضع شده است.

آینه های خارجی را تنظیم کنید

 

آینه های خارجی به طور طبیعی دارای یک نقطه کور هستند. هنگام رانندگی در شب آن نقطه حتی بیشتر می شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که این اجزا از هرگونه ترک و کثیفی در امان هستند. در صورتی که آینه های شما آسیب قابل توجهی ببیند ، باید سریعاً تعویض شوند.

ادامه مطلب
 مشکلات مرتبط با گیربکس: علائم، علل و راه حل ها

فاصله با رو به رو را افزایش دهید

 

داشتن یک راننده شبانه ایمن بیشتر از اطمینان از داشتن قطعات کارآمد در خودرو است. این همچنین به معنای ایمن بودن در عادت های رانندگی است. برای مبتدیان ، شما می خواهید همیشه یک فاصله منطقی بین خود و اتومبیل مقابل خود داشته باشید. دلیل این امر این است که اگر بینایی از تاریکی دچار اختلال شود ، ممکن است زمان واکنش شما کندتر باشد. در صورت خواب آلودگی ممکن است زمان واکنش حتی کندتر باشد.

چشمان خود را در سلامت نگه دارید

 

در نهایت ، توانایی دیدن در شب به توانایی دیدن شما بستگی دارد. شما باید چشمان خود را با مراجعه مکرر به یک بینایی سنجی حفظ کنید اگر برای استفاده از عینک تجویز کرده اید ، حتماً هنگام رانندگی از عینک استفاده کنید. علاوه بر این ، اگر احساس خستگی می کنید باید از رانندگی خودداری کنید. اگر احساس کنید که چرت می زنید ، برای همه مسافران خطری هستید.چشمان شما هنگام رانندگی در شب بیش از حد احساس خستگی می کند ،

بنابراین سعی کنید به جای تمرکز روی یک ناحیه منفرد ، از بین دید کامل خود اسکن کنید. در پایان روز ، اگر در رانندگی در شب احساس راحتی نمی کنید ، پس نباید این کار را انجام دهید. رانندگان جوان باید از رانندگی در شب هنگام شروع کار بدون توجه به هر چیزی اجتناب کنند. امنیت شما در درجه اول اهمیت قرار دارد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام رانندگی هرگز بینایی شما به خطر نیفتد.

آموزش رانندگی در شب در شرایط ترافیک

 

 

شرکت آقای امداد به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.آقای امداد تمامی خدمات امداد سیار و حمل با یدک کش و خودرو سوار را انجام می دهد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو