نحوه تشخیص و تعویض فیوز سوخته در خودرو

تشخیص فیوز سوخته در خودرو اولین قدم برای تشخیص عیب در سیستم خودرو شما است. هنگامی که یک فیوز سوخته را در خودرو تعویض می کنید ، نه تنها مهارت مکانیک خود را توسعه می دهید، بلکه می توانید خود را از دردسر سایر تعمیرات گران قیمت نیز نجات دهید. اگرچه هر خودرو دارای سیستم متفاوتی است، اما همه خودروهای مدرن دارای فیوز هستند. در این مقاله راه یافتن و تعویض فیوز سوخته در خودرو را به شما نشان خواهیم داد .

فیوز سوخته در ماشین چیست؟

تعریف

تشخیص ماشین فیوز سوخته
درک وضعیت فیوز وسیله نقلیه شما ضروری است

درست مانند بسیاری از وسایل دیگر، هدف فیوزها در خودروها محافظت از سیستم الکتریکی داخل آن است. اجزای اصلی یک فیوز یک عنصر فیوز و دو پایانه است. و فیوز خود به عنوان پلی بین خودرو و سیستم خاص عمل می کند. اگر سیستم بیش از حد گرم شود، المنت فیوز گرم شده و ذوب می شود و در نهایت مدار از کار می افتد.

عواقب سوختن فیوز در ماشین

ماشین فیوز سوخته
وسایل نقلیه شما ممکن است با یک فیوز سوخته به شدت آسیب ببینند

سوختن فیوز همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. ممکن است یک فیوز به دلیل نقص های ساده پایین بیاید. به عنوان مثال، اغلب رانندگان به طور ناخواسته سیستم را با استفاده از چندین لوازم جانبی همزمان غیرقابل اجرا می کنند.

علاوه بر این، فیوزها معمولاً دوام چندانی ندارند و پس از مدت معینی در معرض باد شدن هستند. فیوز قدیمی و معیوب خودروی خود را با فیوز دیگری با همان درجه و اندازه تعویض کنید. و اگر می‌بینید که فیوزها هرازگاهی پایین می‌آیند، ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل شدیدتر باشد، مانند اتصال کوتاه در سیستم خودروی شما.

تشخیص فیوز سوخته در ماشین

نحوه تشخیص و تعویض فیوز سوخته در خودرو
برای پیدا کردن این فیوزها، کاپوت و کابین را بررسی کنید

برای تعویض این فیوزها باید محل دقیق فیوز خراب شده را پیدا کنید. فقط نمودار فیوز روی درب جعبه فیوز را دنبال کنید. اگر چنین چیزی وجود ندارد، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

خودروهای قدیمی معمولا دارای دو جعبه فیوز هستند. اولین مورد در زیر کاپوت قرار دارد. این مربوط به سیستم بزرگتر در خودرو، عمدتا گیربکس و موتور هستند . موقعیت دومی در کابین سرنشینان است و از سیستم های باقی مانده مانند سرگرمی، چراغ ها یا هر وسیله جانبی دیگر محافظت می کند.

ادامه مطلب
امداد خودرو چالوس یدک کش مکانیک سیار شبانه روزی

شما فقط می توانید از دفترچه راهنمای خودرو خود برای پیدا کردن جعبه فیوز استفاده کنید. دفترچه راهنما همچنین در مورد سیستم های الکتریکی وابسته به فیوزها به شما می گوید.

 

نحوه تعمیر فیوز سوخته در ماشین

پانل فیوز را پیدا کنید

پنل فیوز
پنل معمولاً در زیر فرمان قرار دارد

دو راه برای پیدا کردن پنل فیوز وجود دارد که بستگی به ماشین های مختلف دارد. شما باید زیر فرمان را بررسی کنید که معمولاً در آن قرار می گیرند. اگر پانل آنجا نباشد، رانندگان می توانند دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنند.

هنگامی که پانل فیوز را می بینید، درپوش را با احتیاط بیرون بیاورید تا روی قسمت داخلی پنل تاثیری نداشته باشد.

فیوز شکسته را پیدا کنید

فیوز سوخته
تشخیص فیوز سوخته بسیار آسان است

پس از بیرون آوردن کاور، طیف وسیعی از اعداد، سیم ها و دکمه ها با رنگ های مختلف نمایش داده می شود. نترسید، آرامش خود را حفظ کنید و فیوزها را پیدا کنید.

فیوز سوخته معمولاً تیره است و یا دارای یک فلز شکسته در داخل است. به یاد داشته باشید که یک چراغ قوه همراه داشته باشید، نمی خواهید وقت خود را برای جستجوی فیوز کوچک در تاریکی تلف کنید.

تعویض با فیوز جدید

فیوز سوخته ماشین را عوض کنید
تعویض فیوز سوخته در واقع بسیار ساده است

به محض اینکه فیوز معیوب را تشخیص دادید، پایانه های گیرنده را محکم بکشید تا آن را جدا کنید. معمولاً می توانید فیوز را با دستان خالی جدا کنید. با این حال، در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید از یک ابزار فیوز کش در داخل جعبه فیوز استفاده کنید. شما باید فیوزهایی را که دارای علائم تیرگی یا باقی مانده است جدا کنید. اکنون فیوز جدید را به درستی به پایانه های گیرنده فشار دهید.

فیوز جدید باید همان آمپراژ فیوز قبلی داشته باشد. هرگز از فیوز با آمپر بالاتر از حد توصیه شده استفاده نکنید. در نهایت به لوازم جانبی گران‌تر آسیب می‌رسانید، فقط برای صرفه‌جویی در فیوز! خودروها معمولاً از فیوزهایی با ظرفیت های زیر استفاده می کنند: 30 آمپر، 20 آمپر و 15 آمپر.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو