سه نشانه فیلتر هوای کثیف خودرو که باید بدانید

موتور خودروی شما هم هوا و هم بنزین را در محفظه احتراق ترکیب می کند تا نیرویی برای حرکت وسیله نقلیه ایجاد کند. هوا از طریق فیلتر هوا به موتور می رسد، فیلتری که برای حفظ حداکثر کارایی موتور خودرو، زباله ها و گرد و غبار را خارج می کند. در عین حال، فیلتر هوا باید اجازه دهد هوا به موتور برسد تا در سطوح بهینه کار کند. با این حال، به مرور زمان کثیفی و سایر آلاینده‌ها فیلتر هوا را مسدود می‌کنند که بر عملکرد خودرو تأثیر می‌گذارد. ما به شما کمک خواهیم کرد تا برخی از علائم آشکار فیلتر هوای کثیف خودرو و نحوه حل این مشکل را درک کنید. اگر نیاز به امداد خودرو دارید فقط کافیست با آقای امداد تماس بگیرید.

چگونه می توانم فیلتر هوای کثیف خودرو را تعویض کنم؟

اکثر شرکت‌های خودروسازی توصیه می‌کنند که فیلتر هوا را بعد از 10000 تا 15000 کیلومتر یا هر 12 ماه یکبار تعویض کنید. در صورتی که در مناطق شلوغ رانندگی می کنید. در این صورت باید بیشتر توقف کنید و شروع به کار کنید که این امر بر فیلتر هوا تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. یاد آوردن؛ فکر نکنید تمیز کردن فیلتر هوا و موتور یکی هستند.

1. علائم خرابی فیلتر هوا در خودرو چیست؟

بسیاری از رانندگان اغلب در مورد اینکه چه علائمی به وجود فیلتر هوای ضعیف و کثیف خودرو در وسیله نقلیه آنها اشاره می کند تعجب می کنند . در زیر لیستی از علائم وجود دارد که به شما در تصمیم گیری صحیح در مورد فیلتر هوای خودرو کمک می کند. این علائم نه تنها به دلیل ضعیف بودن فیلتر هوا رخ می دهد، بلکه می تواند به یک مشکل اساسی در خودرو نیز اشاره کند.

ادامه مطلب
محتمل ترین دلایل ساییدگی ناهموار لنت ترمز
علائم کثیف بودن فیلتر هوای خودرو
راهنمای کامل فیلتر هوای ماشین کثیف تمیز

    

2. کاهش مصرف سوخت

موتور خودرو همیشه مقدار کمتری از اکسیژن را با مصرف سوخت بیشتر برای تولید نیروی کافی برای حرکت خودرو جبران می کند. با این حال، اگر متوجه شدید که مسافت پیموده شده بنزین هر روز کم می شود، وقت آن رسیده است که فیلتر هوا را تعویض کنید. کاربراتورها هوا و سوخت را برای تولید نیروی موتور احتراق داخلی مخلوط می کنند. برای دانستن بهترین نکات نگهداری فیلتر هوای خودرو می توانید به صورت آنلاین مرور کنید.

3. کاهش اسب بخار

یکی از علائم گرفتگی فیلتر هوا که باعث می شود خودرو با فشار دادن پدال گاز واکنش ضعیفی با حرکات تند و سریع نشان دهد، کاهش اسب بخار است . این می تواند نشان دهد که موتور هوای کافی برای عملکرد دریافت نمی کند. از این رو، تعویض فیلتر هوا به بهبود جریان هوا و اسب بخار خودرو نیز کمک می کند.

4. موتور ناقص

تامین هوای محدود از فیلتر هوای کثیف در خودرو همیشه باعث خروج سوخت نسوخته از موتور به عنوان بقایای دوده می شود. سپس باقیمانده روی شمع جمع می شود که جرقه لازم را برای احتراق مخلوط هوا و سوخت ایجاد نمی کند. شما می توانید به سرعت متوجه شوید که موتور روشن نمی شود، اما اشتباه می کند و تقریباً تکان می خورد. این یکی از علائم قابل توجه بد فیلتر هوا است که بر عملکرد موتور تأثیر می گذارد.

آموزش تعویض فیلتر هوای کثیف خودرو
دلیل تعویض فیلتر هوای کثیف خودرو

جمع بندی

بنابراین، هنگامی که به نظر می رسد هر یک از علائم بالا هنگام استارت زدن وسیله نقلیه خود رخ می دهد، این احتمال وجود دارد که این کار فیلتر هوای کثیف خودرو باشد که نیاز به تعویض فوری دارد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو