دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو چیست؟

آیا واقعاً آب از زیر ماشین نشت می کند؟

گاهی اوقات، نشت آب می تواند برای اکثر افراد نگران کننده باشد. اما، اگر آب ساده است، لازم نیست نگران باشید. ابتدا باید مطمئن شوید که چیزی که از ماشین شما نشت می کند آب واقعی است نه مایع دیگری. در صورتی که در مورد چیزی که واقعاً از ماشین شما نشت می کند شک دارید، می توانید کاغذی را زیر آن نشتی قرار دهید تا چگالی و رنگ مایع را شناسایی کنید.

علاوه بر این، کارشناسان خودرو نکاتی را نیز برای تشخیص رنگ و علت نشت آب از زیر خودرو ارائه می دهند.

  • قهوه ای یا مشکی: روغن موتور
  • سبز، آبی، زرد، نارنجی: خنک کننده
  • مات یا صورتی روشن: روغن دنده یا مایع فرمان برقی
  • بی رنگ یا زرد: روغن ترمز
  • بی رنگ: آب یا بنزین

اگر رنگ شفاف است، به این معنی است که آب است در غیر این صورت خنک کننده است. رنگ مایع خنک کننده احتمالاً آبی است. برای اطلاع از رنگ و علل مایع خنک کننده، می توانید نکات تعمیر و نگهداری خودرو را از کارشناسان خودرو بخوانید.

نشتی آب از زیر ماشین را بدانید
شایع ترین دلایل نشت آب از زیر ماشین 

دلایل واقعی نشت آب از زیر ماشین

برخی از شایع ترین دلایل نشت آب اگزوز، سیستم خنک کننده و سیستم شستشوی شیشه جلو هستند. اگر زیر خودروی خود مایعی شفاف و بی بو می بینید، احتمالاً فقط آب از سیستم AC اتومبیل شما است. سیستم تهویه مطبوع ماشین شما رایج ترین منبع نشت آب است.

بسته به دما، ممکن است این اتفاق بیفتد که رطوبت هوا بر روی قطعات AC متمرکز شود و سپس نزدیک به قسمت عقب موتور چکه کند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، به جای قرار دادن آن در گزینه هوای تازه، کلید چرخش آن را روشن کنید.

اگر می بینید که آب در داخل کابین جریان دارد، می تواند به این دلیل باشد که آب در حال متراکم شدن است و از طریق لوله آب واحد داخلی از خودرو خارج می شود، این به این دلیل است که شیلنگ توسط کثیفی یا زباله مسدود شده است. بنابراین باید در اسرع وقت گرفتگی لوله یونیت داخلی را باز کنید.

 

علاوه بر آب از سیستم AC، امکان نشت این آب از اگزوز نیز وجود دارد. به دلیل احتراق سوخت می تواند مقدار کمی آب را به بیرون هدایت کند. بنابراین، اگر مشاهده کردید که مقدار کمی آب از لوله اگزوز شما بیرون می زند، جای نگرانی نیست. فقط سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و اگر پایین نیست، خوب هستید. از طرف دیگر، اگر مشکوک هستید که نشتی از سیستم شوینده شیشه جلو است، می توانید به سادگی و بدون هیچ کششی آن را نادیده بگیرید.

اگر گودال بزرگی از آب در زیر خودرو وجود دارد، باید شیلنگ های لاستیکی سیستم خنک کننده را بررسی کنید. در مرحله بعد، بررسی کنید که مقدار آب خنک کننده در مخزن زیاد نباشد، اگر کم است، مایع خنک کننده بیشتری اضافه کنید.

توجه داشته باشید، برای دریافت دقیق ترین نتایج، باید قبل از راه اندازی موتور خود تست کنید. برای خنک شدن موتور ابداً آب نریزید، در صورت فورس ماژور از آب تصفیه شده بطری استفاده کنید. و سپس باید تمام آن را تخلیه کنید و آن را با مایع خنک کننده جایگزین کنید.

نحوه جلوگیری از نشت آب از زیر ماشین

دلایل دیگری که باعث نشت آب از ماشین شما می شود عبارتند از:

– نشتی پمپ آب

– سوراخ در ژاکت آب

– سوراخ در رادیاتور

– سوراخ در مخزن مایع خنک کننده

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

جمع بندی

بنابراین، اکنون ممکن است از تمام دلایل احتمالی نشت آب از زیر ماشین مطلع شوید. دفعه بعد که با چنین موقعیتی مواجه شدید، وحشت نکنید و عاقلانه با آن برخورد کنید. اگرچه برای ماشین شما خطرناک نیست، اما نشت آب ارزش توجه دارد. به طور خاص، باید رنگ این آب را بررسی کرده و متوجه آن شوید زیرا احتمالاً می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که به ماشین شما می گوید مشکل دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل