نحوه تنظیم ترمزهای هوای خودرو برای تنظیم کننده های شل، دستی و خودکار

ترمزهای هوا در خودروهای تجاری سنگین جایگزینی برای ترمزهای هیدرولیک در خودروهای سبک تر هستند . یادگیری نحوه تنظیم ترمزهای هوا به چند دلیل مهم است. نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه قبض سوخت می شود، بلکه دانستن اینکه چگونه تنظیم را خودتان انجام دهید، از متحمل شدن سفرهای پرهزینه به تعمیرگاه جلوگیری می کند. همچنین، با ترمز بادی نامناسب نمی‌توانید وسیله نقلیه را ایمن متوقف کنید.

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

نحوه تنظیم ترمزهای هوای خودرو برای تنظیم کننده های شل، دستی و خودکار

چگونه می توان تنظیم کننده های شل را روی ترمزهای هوایی بررسی کرد

ترمزهایی که به درستی تنظیم شده اند به این معنی است که حرکت میله فشار ترمز محور چپ شبیه به محور راست خواهد بود. حرکت بیش از حد میله فشار یک علامت هشدار است که به شما می گوید ترمزهای هوا را تنظیم کنید .

برای بررسی اینکه آیا ترمزهای هوا به درستی کار می کنند یا خیر، می توانید از روش استروک اعمال شده استفاده کنید:

  • ترمزها را رها کنید و به نقطه ای که میله فشار از محفظه ترمز خارج می شود توجه کنید. فشار مخزن را کاهش دهید و با اعمال برخی از ترمزها، آن را بین 90 تا 100 psi نگه دارید. در این مدت موتور باید خاموش باشد. ترمز کامل را روی آن psi نگه دارید.
  • فاصله بین نقطه خروجی میله فشار و صفحه محفظه ترمز تعیین می کند که آیا ترمزها نیاز به تنظیم دارند یا خیر. اگر فاصله بیش از 1 و ½ اینچ باشد نیاز به تنظیم دارند.
  • در زمان بررسی ترمزها، تنظیم کننده شل، s-cam spline، بوش s-cam و پین clevis را از نظر سایش و بازی بیش از حد بررسی کنید. این مسائل همچنین می تواند باعث ایجاد ناهماهنگی شود.

نحوه تنظیم ترمزهای هوا: تنظیم کننده شل دستی

ترمزهای بادی از یک تنظیم کننده شل دستی یا خودکار استفاده می کنند. امروز قصد داریم در مورد تنظیم یک تنظیم کننده شل دستی که رایج ترین است بحث کنیم. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید نحوه تنظیم ترمزهای هوا را در کامیون ها و تریلرهایی که از تنظیم کننده شل دستی استفاده می کنند، دریابیم :

مرحله 1: تنظیم کننده شل ترمز هوا را شناسایی کنید

تنظیم کننده شل دستی شما یک دسته یا دستگیره صاف در کنار محفظه ترمز، معمولا نزدیک سمت چپ خواهد بود. یک خط نشانگر کوچک (اغلب آبی یا قرمز) در کنار آن قابل مشاهده است که برای تنظیم فشار هوا استفاده می شود. اگرچه برخی از تنظیم کننده های شل دستی مجهز به صفحه نمایشگر هستند، اما همیشه اینطور نیست.

مرحله 2: تنظیم کننده را سفت کنید

برای انجام این کار، باید تریلر خود را با جک بالا ببرید و با پایه های جک از آن پشتیبانی کنید. همچنین هنگام کار با ترمز هوا باید همیشه از عینک محافظ استفاده کنید.

روی تنظیم کننده باید یک آستین قفل فنری وجود داشته باشد. برای چرخاندن پیچ تنظیم فشار دهید و نگه دارید. برای سفت کردن تنظیم لقی باید بفهمید که در جهت عقربه های ساعت بچرخانید یا در خلاف جهت عقربه های ساعت.

هنگام چرخاندن پیچ تنظیم با آچار، مراقب چرخش میل بادامک باشید . اگر بادامک در همان جهتی بچرخد که پس از ترمز زدن، پیچ را در جهت درست می چرخانید.

مرحله 3: پیچ را با حداکثر سفتی تنظیم کنید

چرخاندن پیچ نباید میله فشار را از محفظه خارج کند. اگر این کار را کرد، شما آن را اشتباه انجام می دهید. بنابراین، با نگاه کردن به چرخش میل بادامک و مسیر میله فشار، از جهت چرخش مناسب مطمئن شوید.

پس از اطمینان، پیچ تنظیم را بچرخانید تا به حداکثر سفتی برسید. احساس مقاومت جامد به این معنی است که لنت های ترمز با درام ترمز تماس گرفته اند.

با این حال، باید فاصله کمی بین آستر و درام وجود داشته باشد. فقط پیچ تنظیم را حدود 1⁄3 دور در جهت مخالف قرار دهید تا فاصله دلخواه ایجاد شود. برای ثابت نگه داشتن پیچ در آن موقعیت، آستین قفل را دوباره به پیچ وصل کنید.

مرحله 4: تنظیم کننده Slack را دوباره بررسی کنید

نحوه تنظیم ترمزهای هوا به این صورت است . وقتی همه چیز تمام شد، باید دوباره فاصله بین نقطه خروجی میله فشار و صفحه محفظه ترمز را بررسی کنید.

مرحله 5: خودرو را پایین بیاورید

پس از اتمام تنظیم تنظیم کننده شلی دستی، کامیون یا تریلر خود را با برداشتن پایه های جک به دقت پایین بیاورید.

تبریک می گویم! شما با موفقیت ترمزهای هوا را در وسیله نقلیه خود تنظیم کرده اید!

تنظیم ترمزهای هوا با تنظیم کننده های خودکار شل

خودروهایی که دارای تنظیم‌کننده‌های خودکار شلی هستند، نیازی به تعمیرات دستی ندارند. یک تنظیم کننده خودکار که فراتر از حد مجاز حرکت می کند، انگشت را به سمت مشکلات اساسی ترمز می برد.

برای رفع به موقع مشکل، همیشه در هر 40000 تا 80000 کیلومتر، تنظیم کننده ها را توسط یک مکانیک متخصص تشخیص دهید. با این حال، قوانین ایمنی حمل و نقل در ایالات متحده و کانادا نیاز به بررسی تنظیم ترمز قبل از هر سفر دارد.

اگر تنظیم کننده خودکار شلی در خودروی شما نیاز به تنظیم مجدد دارد یا مشکلی در ترمز وجود دارد، باید با یک مکانیک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

نتیجه

هنگامی که وسیله نقلیه دارای تنظیم کننده های شل دستی است، ترمزهای هوا را به این ترتیب تنظیم کنید . در طول فرآیندهای معاینه و سازگاری دستیار داشته باشید زیرا این کار یک نفر نیست. اگر با چیزی غیرعادی مواجه شدید، فوراً از یک متخصص کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل