امداد خودرو کرج آقای امداد

امداد خودرو کرج آقای امداد با داشتن بیش از 200 نیروی ماهر و کارآزموده خدماتی در سطح کرج، از یکی از معتبرترین شرکت‌ های امداد خودروی استان البرز به شمار آمده و آماده است تا با استفاده از تجهیزات کامل، خدمات تعمیر خودرو در محل را باکیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. هدف اصلی آقای امداد ارائه خدمات سریع و باکیفیت است. از این خدمات می‌توان به مواردی چون یدک کش کردن خودرو، خودرو بر، کفی، مکانیک سیار، بنزین سیار، باتری به باتری و پنچری اشاره کرد.

در زمان نیاز به خدمات امدادرسانی در جاده و در منطقه‌ای از کرج، به عنوان یک انتخاب مطمئن کافیست تا با امداد خودرو کرج آقای امداد تماس گرفته و خودروی خود را به دست امدادگران و متخصصان با تجربه و ماهر ما بسپارید. امداد خودرو کرج آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل است و آماده است تا تمامی خدمات خود را به صورت 24 ساعته شبانه روز در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.

در هر بخش و منطقه‌ای از کرج که باشید، واحدهای امدادرسانی ما به صورت شبانه‌روزی و با قیمت مصوب اتحادیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان، در کمترین زمان هستند و آماده‌اند تا فرآیند امداد را در زمانی کوتاه آغاز نمایند. در صورتی که نیاز به امداد خودرو فوری و سریع در کرج دارید و ضمانت خدمات امدادی نیز از اهمیت بالایی برایتان برخوردار است، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

امداد خودرو کرج آقای امداد

 

نحوه ارائه خدمات امداد خودرو کرج آقای امداد

جامع‌ترین خدمات امدادی خودرو را همین الآن در شهر بزرگ و شلوغ کرج از امداد خودرو آقای امداد بخواهید. آقای امداد با بهره مندی از ۱۳ سال سابقه تخصصی در حوزه خدمات فنی خودرو توانسته تا انواع ایرادات فنی ممکن را پیش بینی کرده و با جذب متخصصان ماهر و حرفه ای برای حل آن‌ها، تیمی توانمند و مجرب برای این کار تشکیل دهد. خدمات مکانیک سیار و امدادرسانی آقای امداد بدین ترتیب در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد:

  • پاسخگویی به درخواست های امدادی توسط پشتیبانان
  • ارائه خدمات مشاوره فنی تلفنی و آنلاین
  • هماهنگی در جهت انتقال خودرو به شبکه عاملیت های مجاز در صورت نیاز
  • حضور امدادرسانان در محل و انجام عملیات تعمیر
  • دریافت فایل خدمات امدادی و لیست قطعات به کار برده شده
  • دریافت فایل تعرفه هزینه ایاب و ذهاب و حمل امداد خودرو
  • ارائه ضمانت نامه خدمات به مشتریان به طور آنلاین و فیزیکی

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار در محل در تهران نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

خدمات امداد خودرو کرج آقای امداد

امداد خودرو کرج آقای امداد آماده است تا طیف وسیعی از خدمات امداد خودرو در محل را در زمانی اندک متناسب با نوع خودروی شما ارائه دهد و می‌تواند موجب آسودگی خاطر شما از بابت رفع مشکلات فنی به طور کامل شود. در ادامه به معرفی تنها گوشه‌ای از خدمات متنوع و جامع امداد خودرو کرج آقای امداد می‌پردازیم:

-حمل خودرو با یدک کش، کفی و دکل

شرکت امداد خودرو آقای امداد با بیش از ۱۰۰ ماشین خودروبر، کفی، دکل و یدک کش آمادگی آن را دارد تا خودروی شما را برای انجام تعمیرات در تعمیرگاه های معتبر و یا هر مورد دیگر به طور استاندارد و ایمن حمل نماید. در اغلب موارد، زمانی این ماشین‌ها به کار می‌آیند که تعمیرات خودرو با توجه به شرایط موجود در محل امکان‌پذیر نباشد. ماشین‌های خودروبر ما در تمامی مناطق کرج به صورت 24 ساعته مستقر هستند و تنها با یک تماس کوتاه می‌توانند به سرعت در محل مورد نظر شما حاضر شوند.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در عظیمیه، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

در کنار حمل کردن خودرو به تعمیرگاه‌های مجهز و معتبر برای تعمیرات اساسی و جزئی، برای انجام امور دیگری نیز می‌توانید از خدمات حمل خودرو به کمک دکل، کفی و یدک کش استفاده کنید. این امور عبارت‌اند از:

  • حمل کردن خودرو به مراکز بیمه
  • حمل کردن خودرو به مراکز تعویض پلاک
  • حمل کردن خودروهای مسابقه‌ای به محل مسابقه

 

-تعمیر خودرو در محل

امدادرسانان آقای امداد در ابتدا به بررسی مشکل خودرو و عیب‌یابی آن پرداخته و در زمانی که احساس کنند آسیب دیدگی خودرو جزئی است و نیازی به بردن آن به تعمیرگاه نیست، اقدام به تعمیر خودرو در محل خواهند کرد. شما می‌توانید برای برخورداری از خدمات تعمیر خودرو در محل در کرج با آقای امداد تماس بگیرید. از رایج‌ترین خدمات تعمیر خودرو در محل که هیچ یک زمان زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امداد باتری
  • تعویض پمپ بنزین
  • تعویض فیوز
  • تعویض سیم کلاچ و گاز
  • تعویض شیلنگ رادیاتور
  • تعویض ماهک دنده خودرو
  • تعویض فیلتر و پمپ بنزین
  • دیاگ و تنظیم موتور انواع خودرو
  • تعویض باتری خودرو با دستگاه تست سلامت
  • تعویض دیسک و صفحه و ماهک دنده
  • دیاگ و عیب یابی خودرو با دستگاه
  • شارژ گاز کولر خودرو
  • امداد قفل و سوئیچ
  • باز و بسته کردن اواپراتور
  • تعویض دینام و تسمه دینام
  • سرویس انژکتور خودور
  • تعویض روغن موتور

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل در جاده چالوس نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو جاده چالوس آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

  • پنچرگیری لاستیک و تعویض آن

از دیگر خدمات قابل ارائه توسط امداد خودرو کرج آقای امداد می‌توان به تعویض لاستیک و پنچر گیری آن اشاره کرد. امروزه لاستیک های خودروها را می توان در دو نوع تیوب دار و تیوب‌لس دسته بندی کرد. از این رو توجه داشته باشید که تنها پنچرگیری لاستیک های تیوب‌لس در حیطه کاری امدادرسانان سیار آقای امداد است؛ چرا که پنچرگیری لاستیک های تیوب‌دار نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی دارد.

از این رو در صورتی که لاستیک خودرو شما تیوب‌لس است و در طی مسیر نیز دچار پنچری شده‌اید، می توانید به راحتی تنها با یک تماس از خدمات پنچرگیری امداد خودرو کرج آقای امداد برخوردار شوید. امدادرسانان ما خدمت پنچرگیری را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • تعمیر سیستم برق خودرو

یکی دیگر از خدمات محبوب و با کیفیت امداد خودرو کرج آقای امداد ،تعمیر سیستم برق است. امروزه یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای خودروها به وجود می آید، مشکلات مربوط به سیستم برق خودرو است. در واقع زمانی که باتری خودرو فرسوده می‌شود و برق‌رسانی به دیگر بخش‌های مختلف آن انجام نمی‌گیرد، خودرو با مشکل مواجه شده و از حرکت بازخواهد ایستاد. در این موقعیت شما می‌توانید با امداد خودرو کرج آقای امداد تماس گرفته و به سرعت منشا اصلی مشکل را بیابید.

تعمیر سیستم برق خودرو از جمله تعمیر و تعویض دینام، شمع، کویل، انژکتور، تعویض باطری و… همگی جزو تخصص امدادرسانان آقای امداد است که در بخش تعمیرات سیستم برق خودرو فعالیت می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به شما در هر ساعتی از شبانه روز هستند.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل در قرچک، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

  • امداد قفل و سوئیچ

بسیاری از مواقع امکان دارد که راننده بر اثر حواس پرتی، سوئیچ را در داخل خودرو گذاشته و درها قفل شوند. در این زمان تنها خدمات امداد قفل و سوئیچ، می‌تواند مشکل را رفع کند. این خدمت یکی از برترین و با کیفیت ترین خدماتی است که شرکت امداد خودرو کرج آقای امداد به صورت ۲۴ ساعت در اختیار شما قرار می دهد .از این رو مهم نیست که در چه ساعتی و در چه مکانی با مشکل قفل شدن درب و جا ماندن سوییچ در داخل خودرو مواجه شوید، کافیست تا با امدادرسانان آقای امداد تماس گرفته و مطمئن باشید که به سرعت مشکل شما رفع خواهد شد.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در گوهردشت، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • سوخت‌رسانی سیار

یکی دیگر از خدمات محبوب و پر طرفدار امداد خودرو کرج آقای امداد ،سوخت رسانی سیار است. در شهرهای پر ترافیک و شلوغی چون تهران و کرج بسیاری از رانندگان در زمان تردد در مسیر با مشکل تمام شدن و یا کاهش بنزین مواجه می شوند. کمک گرفتن از دیگران رانندگان برای دریافت سوخت و یا یافتن جایگاه سوخت و خرید بنزین، راه حل اولیه‌ای است که به ذهن رانندگان می رسد. اما این کار همه هزینه و هم زمان زیادی را تلف کرده و به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود.

شما در زمان برخورد با چنین مشکلی، کافیست تا یک تماس کوتاه با آقای امداد برقرار کنید و آماده باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمایید. واحدهای امداد خودرو کرج آقای امداد در تمامی مناطق کرج حضور داشته و در کوتاه‌ترین زمان می توانند خدمات سوخت رسانی سیار را در اختیار شما قرار دهند.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در محمدشهر، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

در واقع هر خدمتی که خودروی شما برای سرزنده و شاداب شدن به آن نیاز دارد، توسط امداد خودرو کرج آقای امداد به شما عزیزان در زمانی کوتاه ارائه خواهد شد. علاوه بر این واحد امداد خودرو کرج آقای امداد دارای طرف قراداد با تعمیرگاه‌های مجاز در سطح این منطقه بوده و امدادگران ما می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز، خودرو شما را در صورت نیاز به تعمیرگاه‌ها و شبکه عاملیت های مجاز منتقل نمایند.

مناطق امدادی تحت پوش امداد خودرو کرج آقای امداد

امداد خودرو کرج آقای امداد آماده پاسخگویی به نیازهای امدادی تمامی شهروندان کرجی در مناطقی چون کرج، عظیمیه، گلشهر، نظرآباد، هشتگرد، مهرشهر، حصارک، البرز، جاده قدیم، باغستان، شاهین ویلا، گلها، برغان، کمالشهر، جهانشهر و… است. برای برخورداری از بهترین تیم امداد جاده‌ای و متخصصان همواره آماده، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

خودروهای تحت پوشش امداد خودرو کرج آقای امداد

تیم امداد خودرو کرج آقای امداد، به دلیل داشتن تیمی ماهر و باتجربه، توانایی آن را دارد تا تمامی خدمات خود را برای تمامی خودروهای داخلی و خارجی اعم از تویوتا، هیوندا، لیفان، مرسدس، سایپا و ایرانخودرو، پروتون، جک، هاوال، ام وی ام، چری، نیسان، دوو، رنو، فولکس، سوزوکی، کیا، مزدا، میتسوبیشی و داتسون، لانچیا، پرادو دو در، موسو، پاترول دو در، سرانزا، ون ورونیز، تویوتا دو در، بی ام و، بنز، ماکسیما، تویوتا کمری، سانتافه، آزرا، کیا، سورنتو و… ارائه دهد.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در اتوبان کرج قزوین، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

قیمت و تعرفه خدمات امداد خودرو کرج آقای امداد

تمامی هزینه‌ها و نرخ دستمزدهای تعمیرات سیار خودرو امداد خودرو کرج آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده و مطابق با آن انجام می‌گیرد. شما می‌توانید قیمت این خدمات را به صورت کاملا دقیق در بخش تعرفه خدمات امدادی سال 1400 مشاهده کنید. علاوه بر این شما می توانید برای اطمینان بیشتر از پرداخت آنلاین در محل و از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن آقای آنلاین نیز استفاده نمایید و ضمانت‌نامه مخصوص به خدمات ارائه شده را نیز در دسترس داشته باشید.

برای ارتباط با شرکت آقای امداد و درخواست خدمات امدادی با شماره‌ی 02148287 تماس بگیرید.

نحوه ارتباط با امداد خودرو کرج آقای امداد

شرکت آقای امداد در کنار برخورداری از سامانه درخواست امداد خودرو تلفنی، دارای یک سامانه آنلاین نیز برای دریافت نیازها و سوالات شما است. شما در واقع می‌توانید از سه طریق، تماس با دفتر مرکزی آقای امداد، چت آنلاین با پشتیبانان در وبسایت آقای امداد و همچنین به صورت ساده با اپلیکیشن امداد همراه از خدمات امداد خودرو کرج آقای امداد برخوردار شوید. در این بین یکی از ساده ترین راه های ارتباط با امداد خودرو کرج آقای امداد، دانلود و نصب اپلیکیشن امداد همراه است. شما با استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به مراجعه به سایت و در زمانی کوتاه خواهید توانست تا درخواست امداد خود را ارسال کرده و در مواقع بحرانی کنترل بهتری بر شرایط داشته باشید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل در پونک نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو پونک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

ویژگی‌ها و مزایای امداد خودرو کرج آقای امداد

شرکت امداد خودروی آقای امداد امروزه توانسته به یکی از معتبرترین شرکت ها ارائه دهنده خدمات امدادی در جاده ها در تهران و کرج تبدیل شود. این امر مسلماً در نتیجه کار و تلاش تیم‌های امدادی و امدادرسانان ما میسر شده است. در کنار این امر برخی از ویژگی ها و خصوصیات سبب برتری ما نسبت به دیگر شرکت‌های امدادرسانی خودرو شده که می تواند شما را نسبت به انتخاب امداد خودرو آقای امداد برای مواقع ضروری مطمئن تر سازد. در ادامه به بررسی این ویژگی های امداد خودرو کرج آقای امداد می پردازیم:

  • سرعت امدادرسانی

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، آقای امداد دارای ۲۰۰ نیروی فعال و با تجربه در قالب تیم های امدادی در سطح تهران و کرج است و به همین جهت پوشش کاملی در تمامی مناطق کرج دارد. از این رو می تواند تا در زمانی اندک برای ارائه خدمات امدادی در اختیار شما قرار گیرد. امداد خودرو کرج آقای امداد هدف خود را حضور به موقع در محل و ارائه خدماتی باکیفیت بیان کرده و تضمین می‌کند که در کمترین زمان ممکن درخواست شما را ثبت و رسیدگی کرده و متخصصین مربوطه را برای رفع مشکلات فنی خودروتان به محل اعزام نماید.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در گرمدره، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

در حقیقت هنگامی که متقاضی درخواست خدمات امدادی را ثبت می‌کند، نزدیک ترین واحد مستقر امدادی به آن، توسط پشتیبانان شناسایی شده و به محل مورد نظر اعزام می‌شوند. این اطمينان را به شما می‌دهیم که با آقای امداد، زمان بسیار کمی را برای رفع مشکلات فنی خودرو خود از دست خواهید داد. از این رو با ما تماس بگیرید.

  • ارائه خدماتی باکیفیت

همان طور که گفته شد، هدف ما در امداد خودرو کرج آقای امداد، حضور به موقع در محل و ارائه خدماتی باکیفیت در اختیار شما عزیزان است. تیم‌های امدادی ما در سطح کرج مجهز به بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های تعمیراتی و فنی هستند و از تجهیزات کامل و جامعی برای رفع مشکلات خودروها، چه داخلی و چه خارجی برخوردار می‌باشند.

در کنار این عامل تمامی امدادرسانان ما کارآزموده و دوره دیده بوده و از تجربه کافی و مرتبط با انواع مشکلات خودرو برخوردار هستند و می‌توانند خدماتی چون تعمیر خودرو، یدک کشی، حمل خودرو با دکل و کفی، پنچرگیری، تعمیر سیستم برق خودرو و… را بادقت و ایمنی بالا بر روی خودروی شما انجام دهند. شما با تماس با آقای امداد از خدماتی باکیفیت بهره‌مند خواهید شد.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در جهان شهر، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • امدادرسانی ۲۴ ساعته

در حال حاضر تنها شرکت‌های معدودی هستند که می‌توانند خدمات امداد خودرو را در سطح کرج به صورت شبانه روزی در اختیار کاربران خود قرار دهند. با این وجود امداد خودرو کرج آقای امداد آماده است تا در طول ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته، خدمات امدادی را به شما متقاضیان محترم در هر یک از مناطق مختلف کرج ارائه دهد.

در واقع امروزه که افراد مشغله کاری زیادی دارند و زمان زیادی را صرف رفت‌و‌آمد می‌کنند، صرفه‌جویی در وقت بسیار حائز اهمیت است. پس هر زمانی از شبانه‌روز خودروی شما نیاز به تعمیرات داشت، اصلا نگران معطلی یا اتلاف وقت نباشید و از امدادرسانی تمام وقت این شرکت بهره ببرید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل در ملارد نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو ملارد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • خدمات جامع

حادثه به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و ممکن است تا در بدترین زمان و مکان ممکن خودرو شما دچار مشکل شود. به عنوان مثال امکان دارد خودروتان مشکل برقی پیدا کرده و به تعویق باتری نیاز داشته باشد و یا آن که پنچر شده و تعویض لاستیک به کارتان بیاید. در چنین شرایطی امداد خودرو کرج آقای امداد، می‌تواند طیف وسیعی از خدمات مکانیک سیار در محل را پیش روی شما قرار دهد. ابتدا متخصصان ماهر و مجرب ما در آقای امداد، در مشاوره‌ی رایگان تلفنی و یا از طریق سایت، مشکل پیش‌آمده را شناسایی و بررسی و سپس تیم امداد را با تجهیزات لازم به محل اعزام می‌کنند تا مشکل شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع نمایند.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در مهرشهر، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • بهره‌مندی از نماد اعتماد الکترونیکی

امداد خودرو کرج آقای امداد دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و همین امر نیز باعث خواهد شد تا بتوانید با اعتماد بیشتری، سرویس در محل خودروی خود را به او بسپارید.

  • هزینه‌های شفاف و منصفانه

یکی از مشکلات حوزه امداد خودرو تهران و کرج با توجه به وسعت و پراکندگی مناطق، اخذ هزینه‌ی عادلانه و متناسب با خدمات ارائه شده است، به طوری که به سختی می‌توان از دست سودجویان در امان بود. با این حال، امداد خودرو کرج آقای امداد با تعهد و تبعیت از نرخ‌نامه‌ی اتحادیه، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که هزینه ‌های دریافتی کاملا منصفانه هستند و مبلغی بیشتر از آنچه که باید نخواهید پرداخت. شما همچنین می‌توانید در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادی آقای امداد در 1400، با قیمت‌های به روز آشنا شده و بیش از آن نپردازید.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در فردیس، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

 

دلکو چیست و چگونه کار می‌کند؟

با توجه به پیشرفت خودروسازی، امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از قطعاتی که در گذشته در سیستم برق رسانی خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بودند، امروزه و در خودروهای امروزی جایگاهی ندارند. از یکی از این قطعات می‌توان به دلکو اشاره کرد. اختراع و ساخت این قطعه تحول بسیار بزرگی در تکنولوژی اتومبیل ها بود و اهمیت بسیار زیادی داشت، به طوری که آقای چارلز کترینگ که مخترع دلکو به حساب می آید، توانست تا مدال ادیسون را دریافت کند. این مدال در واقع یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین مدال ها در شاخه مهندسی برق به شمار می رود.

نخستین بار در سال ۱۹۱۰ بود که دلکو در سیستم جرقه زنی اتومبیل ها به کار رفته و بر روی کادیلاک قرار گرفت. امروزه خبری از دلکو در سیستم جرقه زنی و خودروها نیست و به جای آن از سنسور هایی بر روی میل سوپاپ و میل لنگ استفاده می‌شود. با این وجود در برخی از خودروهای ایرانی نیز هنوز دلکور قابل مشاهده است. ما در این بخش به بررسی دقیق و نحوه عملکرد آن علائم خرابی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در صورتی که در شهر ری هستید و نیاز به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو شهر ری آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

کاربرد دلکو در خودرو

دلکو وظیفه توزیع برق را از شمع ها در سیستم جرقه زنی در عهده دارد. بر همین اساس در زبان انگلیسی با نام هایی چون distributor یا توزیع کننده و تقسیم‌گر شناخته می شود. در واقع زمانی که برق ۱۲ ولتی باطری و دینام در قطعه کوئل افزایش ولتاژی به اندازه چندین برابر پیدا می کند، برای احتراق در درون موتور باید راهی شمع‌ها شود. این زمان است که وظیفه دلکو در سیستم جرقه زنی آغاز می‌شود.

ایجاد جرقه و احتراق همزمان در تمامی سیلندرهای موتور اتفاق نمی افتد و در حقیقت دارای ریتم مشخص و زمانبندی از قبل تعیین شده است. این زمانبندی توسط دلکو و با قطع و وصل کردن شمع ها و ایجاد احتراق انجام می گیرد. جالب است بدانید که نام دلکو در واقع نام شرکت سازنده ای است که برای نخستین بار این قطعه را ساخته و به عرضه عموم در آورد. این شرکت Dayton Engineering Laboratories Co نام داشته و با استفاده از حروف اول کلمات آن به اختصار می توان به Delco دست یافت.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در هشتگرد، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

 

نحوه عملکرد دلکو در خودرو

نحوه کار موتور های امروزی بر اساس موتور چهار زمانه است. به این معنا که در هر یک از سیلندر های این موتور یک چرخه چهار مرحله ای رخ می‌دهد تا خودرو حرکت کند. مرحله اول مکش (تنفس)، مرحله دوم تراکم (فشرده‌سازی)، مرحله سوم انفجار (قدرت) و مرحله چهارم تخلیه (خروج دود) نامیده می‌شوند. در طی ای چهار مرحله، پیستون یک‌بار در طول سیلندر بالا و پایین خواهد رفت و میل‌لنگ را به حرکت خواهد درآورد.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در حصارک، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

اما تمامی این چهار مرحله در هر یک از سیلندر ها باید در زمان مشخصی اتفاق بیفتند تا میل لنگ به درستی به گردش درآمده و تناوب حرکت به خوبی حفظ شود. در این زمان است که نقش دلکو برجسته می شود؛ چرا که دلکو برق را در زمان مناسب برای جرقه زدن به شمع های هر سیلندر می فرستد. زمانبندی این انتقال برق دلکو به وسیله میل لنگ موتور تنظیم می‌شود و میل لنگ به واسطه میل سوپاپ و میل دلکو، این زمانبندی را به قطعه دلکو منتقل می کند.

در حقیقت چنین می توان گفت که دلکو یک کلید قطع و وصل برق است که فرمان این قطع و وصل نیز توسط همان میل لنگ و با کمک میل سوپاپ و میل دلکو داده می شود. به طور کلی در موتورهای چهار زمانه به ازای هر دو دور چرخش میل لنگ، میل سوپاپ و دلکو یک دور خواهند چرخید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سیار خودرو در محل در یادگار امام نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو یادگار امام آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

اجزای تشکیل دهنده دلکو

یک دلکو به طور جزئی از این قطعات و اجزای زیر تشکیل شده است:

  • درب دلکو
  • چکش برق
  • پلاتین
  • خازن
  • سیم‌ خازن
  • صفحه دلکو
  • صفحه ثابت دلکو
  • بادامک
  • وزنه‌ها
  • فنر وزنه‌ها
  • میل دلکو
  • بدنه
  • دستگاه خلائی
  • پیچ تنظیم دلکو
  • فنر و زغال

  • چکش برق:

از اصلی ترین و مهمترین قطعات دلکو می توان به چکش برق اشاره کرد که وظیفه قطع و وصل کردن پلاتین های دلکو را برعهده دارد. این قطعه در بخش بالایی دلکو و بر روی میل دلکو قرار گرفته و به صورت دایره ای می‌چرخد. این قطعه جریان الکتریکی وارد شده از کوئل را با استفاده از قطع و وصل کردن پلاتین ها به سوی هر یک از شمع ها در یک زمانبندی مشخص هدایت می کند و به مانند یک پل ارتباطی است. زمانی که این پل برقرار باشد جریان الکتریکی عبور و بسوی شمع ها خواهد رفت.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در کمالشهر، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • درب دلکو:

تمامی اجزای داخلی دلکو توسط درب دلکو پوشانده می‌شوند. این درب عایق بوده و در میانه آن یک ترمینال مرکزی وجود دارد که به وایر خروجی کوئل وصل شده است. به عبارتی دیگر با استفاده از این ترمینال مرکزی برق وارد دلکو می شود. در اطراف این ترمینال مرکزی نیز تعدادی ترمینال دیگر وجود دارد که وایر شمع ها به آنها متصل شده و نقش خروجی های برق دلکو را برعهده دارند.

  • پلاتین‌ دلکو:

پلاتین های دلکو اجزایی هستند که قطع و وصل کردن جریان برق با ولتاژ بالا در آن ها رخ می دهد. این قطعات بر روی صفحه دلکو قرار گرفته و از دو بازو تشکیل شده اند. یکی از این بازوها ثابت بوده و پلاتین منفی نام دارد. در صورتی‌که بازوی دیگر متحرک بوده و پلاتین مثبت نامیده می شود. علاوه بر این یک جزء کوچک نیز بر روی این پلاتین ها وجود دارد که با اصطلاح کنتاکت شناخته می شود. در واقع محل برخورد دو بازوی پلاتین که با برخورد با دیگر جریان برق برقراری و قطع می‌شود، کنتاکت است. هرگونه ایراد، پوسیدگی و یا خوردگی در یکی از این پلاتین ها می تواند منجر به عدم جرقه زدن شمع ها و عملکرد نادرست موتور خودرو گردد.

 

حذف دلکو از سیستم جرقه‌زنی

همان ‌طور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، دلکو در خودروهای امروزی به طور کلی حذف شده است. در واقع دلکو تنها در اتومبیل های کاربراتوری استفاده می شود و در خودروهای انژکتوری قابل مشاهده نیست. این قطعه در زمان بندی سیستم جرقه زنی از اهمیت زیادی برخوردار است به آن معنا که اگر زمان بندی مناسبی برای جرقه زنی شمع ها وجود نداشته باشد، عملکرد موتور خودرو دچار اختلال جدی شده و عوارضی همچون کاهش بازدهی موتور، لرزش خودرو و افزایش مصرف سوخت رخ خواهد داد. یکی از علل عدم کارکرد صحیح خودروهای کاربراتوری خرابی دلکو و تنظیم نبودن آن است.

در دور پایین موتور خودرو عملکرد دلکو خوب و مناسب است اما در صورت افزایش دور موتور به علت قطع و وصل پلاتین دلکو با سرعت زیاد مواردی چون کاهش میزان جرقه رخ می دهد. کاهش میزان جرقه زنی نیز به دنبال خود مواردی را چون افزایش مصرف سوخت، عملکرد نامطلوب موتور و لرزش در اتومبیل را تشدید می کند. در نتیجه طراحان خودرو تصمیم گرفتند تا دلکو را از سیستم جرقه زنی حذف کنند.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در نظرآباد، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

نخستین بار توسط شرکت فورد بود که دلکو از این سیستم حذف شد و به جای آن برای هر یک از سیلندرهای موتور یک کوئل قرار گرفت. در سیستم جدید سنسورهایی قرار دارند که اطلاعات موقعیت میل‌لنگ و پیستون‌ها را به مرکزی به نام ECU یا همان کامپیوتر اتومبیل ارسال می‌کنند. کامپیوتر فرمان انتقال جریان برق و زدن جرقه را بر اساس اطلاعات وارده به هر یک از کوئل‌ها می‌دهد.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض خودرو در محل در شهرقدس نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو شهرقدس آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

علائم خرابی دلکو در خودرو

در یکی موتور چهار زمانه، پس از مرحله تنفس، مرحله انفجار آغاز می‌شود. این مرحله این معنا را می‌رساند که وقتی پیستون به بالاترین نقطه در گردش میل لنگ می رسد، جرقه ای ایجاد می کند و از طریق آن، نیروی پرتاب پیستون به سمت پایین از طریق جرقه تامین می‌شود. در واقع زمانی که پیستون در دور کامل میل لنگ در بالا قرار می گیرد، نقطه مرگ آن نامیده می‌شود. علائم زیادی در عملکرد خودرو و سیستم جرقه‌زنی می‌توانند نشان از خرابی دلکو باشند. در ادامه این علائم را با هم بررسی می‌کنیم:

  • عدم استارت خوردن خودرو

یکی از نشانه های عدم عملکرد صحیح دلکو و یا نقص فنی آن، عدم استارت خوردن خودرو است؛ چرا که در این زمان موتور قادر نخواهد بود تا از طریق مدار مورد نیاز جرقه را برای حرکت سیلندر ها ارسال کند و در نتیجه خودرو استارت نخواهد خورد.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در باغستان، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • صداهای بیش از حد یا غیر معمول موتور

در صورتی که دلکو دچار نقص و یا آسیب شده باشد، امکان دارد که از خودرو صداهای بسیار عجیب و غریبی به گوش برسد. مخصوصاً به دلیل آن ‌که سیلندرها سعی می کنند تا حرکت کنند، اما عملکرد آن‌ها با اختلال مواجه می شود.

  • ناقص بودن سوئیچ احتراق

آسیب پذیرترین و ضعیف ترین بخش سیستم احتراق خودرو سوئیچ احتراق است که در محفظه احتراق موتور قرار می‌گیرد. سه موقعیت کلی در سوئیچ احتراق وجود دارد که پس از وارد کردن کلید متوجه آن خواهید شد. در صورتی که در زمان تغییر وضعیت “روشن”، چراغ داشبورد روشن شود، می‌توان به این نتیجه رسید که سوئیچ احتراق سالم است اما اگر آنها نتوانند روشن شوند، می‌توان چنین نتیجه گرفت که سوئیچ اشتعال آسیب دیده است.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در برغان، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

  • مشکل در ایجاد جرقه

عوامل متعددی می توانند منجر به ایجاد مشکل در زمان جرقه شوند. در این زمان بررسی و چک کردن روتور و درپوش توزیع کننده یکی از راه های اطمینان از آن است که همه چیز در حالت مناسبی قرار دارد.

  • روشن شدن چراغ چک خودرو

با وجود آن که چراغ چک خودرو می تواند به دلایل مختلفی روشن شود، اما روشن شدن این چراغ در کنار سایر علائم خرابی دلکو این معنا را می رساند که شما باید اقدام به تعویض دلکوی خودرو خود نمایید.

  • ترک خوردگی درپوش توزیع کننده

زمانی که خودروی شما به طور ناگهانی متوقف می‌شود و امکان راه اندازی مجدد آن وجود ندارد، بهتر است تا به بررسی درپوش توزیع کننده بپردازد و بررسی کنید که در داخل و خارج آن چیزی وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که درپوش دلکو یا توزیع کننده نباید از هیچگونه خوردگی یا زنگ زدگی برخوردار باشد.

  • مشکل در سنسور موقعیت میل لنگ

یکی از ابزار الکتریکی پیشرفته در موتورهای احتراق داخلی میل لنگ است. سنسور موقعیت میل لنگ می تواند به شما در یافتن مشکل با میل لنگ کمک کند. از این رو در زمانی که خودرو شما روشن نمی شود و یا در حال حرکت به سرعت خاموش می شود، بهتر است تا به بررسی این قطعه بپردازید. در نخستین مرحله ابتدا بررسی کنید که سیم‌هایی شکسته و یا شل در سیستم اتصال به ماژول کنترل قدرت وجود نداشته باشند.

سنسور موقعیت میل لنگ وظیفه دارد تا در هر لحظه دور موتور را تشخیص، آن را تنظیم و اطلاعات زمان جرقه زنی را به ECU گزارش دهد. از این رو نقش بسیار مهمی در حرکت خودرو ایفا می کند. در صورت ایجاد مشکل برای این سنسور هیچ سیگنالی به ECU منتقل نخواهد شد و خودرو از حرکت خواهد ایستاد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک‌کش، پنچرگیری، بنزین و… در محل در تهران نیاز داشتید، کافیست تا با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • عدم عملکرد صحيح ماژول احتراق

هنگامی که خودرو شما قادر به حرکت نبود، یکی از مواردی که باید آن را بررسی کنید، ماژول های احتراق هستند. در این بین سوئیچینگ یک منبع تغذیه الکترونیکی است و از تنظیم کننده جریان در زمان تغییر توان الکتریکی برخوردار می باشد. از این رو اشتباه نیست اگر که بگوییم آن‌ها به عنوان نقاط مکانیکی عمل می کنند. در این بین سیم های معیوب، سست و یا شکسته در ماژول احتراق می تواند دلیلی بر عدم ایجاد جرقه از سوی توزیع کننده باشند که برای رفع آن بهترین کار تعویض سیم های معیوب و تمیز کردن پایانه‌های اکسید شده است.

  • افزایش حرارت سیم پیچ احتراق

مهم‌ترین وظیفه سیم پیچ احتراق تقویت قدرت باتری ضعیف است. گاهی اوقات پس از مدت کوتاهی کار کردن خودرو، موتور متوقف می شود. این علامت نشان دهنده معیوب بودن کویل احتراق بوده و می تواند یکی از علائم خرابی دلکو باشد که به علت افزایش درجه حرارت ماژول احتراق یا سیم پیچ آن به وجود آمده است.

با این حال این مشکل پس از کاهش حرارت و خنک شدن رفع شده و موتور شروع به کار خواهد کرد. اما گاهی وجود نقص در کویل احتراق منجر به عدم موفقیت خودرو می شود.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در گلشهر، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

نحوه تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

برای تنظیم مجدد دلکو در خودروهای کاربراتوری، به روش زير عمل کنید:

– ابتدا موتور را روشن کرده و آن را روشن نگه دارید.

– در زمانی که موتور روشن است، برای آن که دلکو بچرخد، ابتدا پیچ نگهدارنده را کمی شل نمایید.

– حال برای آن که موتور بتواند راحت تر کار کند و دور آن بالاتر برود، دلکو را کمی به یک سمت بچرخانید. در این زمان موتور ریپ خواهد زد.

– سپس دلکو را به سمت عکس چرخانده و منتظر بمانید تا دور موتور پایین آمده و ریپ زدن متوقف گردد. هنگامی که موتور ریپ نزند، خروجی اگزوز صاف خواهد شد. اگر که خودرو تپ تپ نکرد، دلکو را تنظیم شده بدانید.

– برای کسب اطمینان بیشتر از ریپ نزدن و لرزش موتور کمی گاز بدهید تا دور موتور افزایش یابد.

– در صورت ایجاد لرزش به سمت ریتارد چرخانده و سپس پیچ را سفت کنید.

در صورت نیاز به خدمات امدادی، یدک‌کش، پنچرگیری، بنزین سیار و… در نیاوران نیاز داشتید، کافیست تا با امداد خودرو نیاوران آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

نحوه تعویض دلکو در خودروهای کاربراتوری

– در صورت مشاهده علائم خرابی دلکو، برای تعویض این قطعه ابتدا باید وایر مرکزی دلکو و همچنین وایرهای متصل شده به شمع را از روی آن جدا نمایید.

– برای جلوگیری از هر گونه اشتباه و سهولت کار، محل اتصال دقیق وایر شمع سیلندر شماره یک را در ذهن خود بسپارید.

– سیم های مدار اولیه که موجب جرقه می شوند، مابین کویل و دلکو، قرار دارند و باید آن‌ها را از کویل جدا کنید.

– علاوه بر این، شلنگ های متصل به دیافراگرام های آوانس دلکو را جدا کنید.

– پیچ هایی که دلکو را به بدنه متصل کرده است را جدا کرده و دلکو را خارج نمایید.

در صورت نیاز به امداد خودرو کرج در شاهین ویلا، تنها کافیست تا با آقای امداد به شماره 02148287 تماس بگیرید.

 

در دیگر شهرهای استان البرز نیز آماده خدمت رسانی به شما هستیم:

امداد خودرو نظرآباد

اگر به دنبال بهترین امدادگران برای رفع مشکل خودرو در کرج و مخصوصاً نظرآباد می‌گردید، با آقای امداد تماس بگیرید. ما برای استخدام تمامی نیروی انسانی علاوه بر دریافت مدارک کاری و هویتی تکنسین، گواهی عدم سوء پیشنه را نیز از آن‌ها به سبب کسب رضایت صددرصدی شما عزیزان دریافت می‌کنیم. همچنین پیش از آنکه این نیروها بتوانند خدمات لازم را به شما ارائه دهند، به صورت کامل تایید صلاحیت می شوند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن خدمات امدادی را ارائه دهند. کسب رضایت خاطر شما هدف اصلی ماست.

 

آقای امداد در فردیس

اکیپ های امداد خودرو آقای امداد در هر جایی از استان کرج و مخصوصاً شهر فردیس حضور دارند. برای درخواست خدمات امدادی کافیست تا با ما تماس بگیرید؛ بهترین کیفیت را با بهترین متریال و دستگاه ها با ما تجربه کنید. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که خودروها دارند، آن است که در زمان رانندگی دچار پنچری و یا ترکیدگی لاستیک می‌شوند. این عامل در اثر ساییدگی و یا برخورد با اجسام تیز و برنده رخ می‌دهد‌. کارشناسان آقای امداد آماده هستند تا رفع پنچری را در محل با روش دلخواه شما از پنچرگیری با اسپری گرفته تا نخ و… را به انجام برسانند.

 

امداد خودرو ساوجبلاغ

ما در شهر ساوجبلاغ نیز حضور داریم؛ چه خدماتی را از یک امداد خودرو انتظار دارید؟ سرعت عمل بالا؟ خدمات جامع؟ بهترین کیفیت؟ گارانتی خدمت؟ برخورد مناسب امدادگر؟ استفاده از قطعات یدکی اصل؟ و…. ! همه‌ی این انتظارات شما را برایتان برطرف می‌کنیم. با امداد خودرو مجاز آقای امداد در هر جایی از آمل که هستید، بدون اتلاف وقت و نگرانی از خدمات امداد در محل آقای امداد استفاده کنید.

ما انواع خدمات امدادی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به صورت شبانه روزی در اختیار شما قرار میدهیم. خدمات ما کامل و جامع است و شامل مواردی همچون تعویض روغن، پنچرگیری لاستیک، مکانیک سیار، یدک کشی و… می‌شود. برای هر یک از مشکلات خودروهای شما، یک خدمت مخصوص به آن را در محل در اختیارتان می‌گذاریم.

 

مکانیک سیار اشتهارد

در هر جایی از اشتهارد که بودید، بهترین و باکیفیت ترین خدمات امدادی را با سرعتی بالا در دسترس داشته باشید. نزدیک ترین واحد مستقر امدادی، هنگامی که متقاضی درخواست خدمات امدادی را از طریق آنلاین یا تلفنی ثبت می‌کند، توسط پشتیبانان ازطریق سیستم موقعیت‌ سنج شناسایی و به آن محل مورد نظر اعزام می‌شود.

با استفاده از خدمات امداد خودرو آقای امداد در اشتهارد دیگر با اتلاف زمان خداحافظی خواهید کرد و زمان خیلی کوتاهی را برای رفع مشکلات فنی خودرو خودتان از دست خواهید داد. متخصصان مربوطه ما در زمان کوتاهی برای رفع مشکلات فنی خودرو در کنار شما حاضر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل