یدک کش سیار آقای امداد

یکی از اصلی ترین خدمات امداد خودرو آقای امداد، یدک کش سیار است که با استفاده از تجهیزات کامل این خدمت را در اختیار شما قرار می دهد. امروزه حمل خودرو در سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار است به صورتی که اگر یک خودرو در میانه راه و مخصوصاً در اتوبان آسیب دیده، تصادف کرده و یا متوقف شود، باید به سرعت برای رساندن خودرو به مقصد یا تعمیرگاه از جرثقیل و یدک کش استفاده شود.‏ یدک کش سیار آقای امداد همواره تلاش خود را کرده تا بالاترین کیفیت خدمات حمل خودرو را بدون هیچ مشکل و آسیبی با استفاده از تجهیزات کامل انجام دهد. شما می توانید در هر بخشی از شهر بزرگ تهران که بودید در زمان نیاز به خدمات یدک کفش سیار با آقای امداد تماس بگیرید. امداد رسان آقای امداد خودرو شما را با رعایت نکات ایمنی و بدون هیچ آسیب و مشکلی با استفاده از انواع جرثقیل های زنجیری و چرخ گیر و خودرو سوار کفی در تهران حمل کرده و به تعمیرگاه های معتبر و یا مقصد مورد نظر شما منتقل می کنند.

یدک کش سیار آقای امداد

قیمت خدمات یدک کش سیار آقای امداد به صورت شفاف در سایت درج شده است و شما می توانید آن را مشاهده نمایید. امدادگران ما پس از دریافت درخواست یدک کش در زمان ممکن خود را به شما رسانده و خدمات حمل خودرو را برایتان انجام خواهند داد. شما می توانید برای اطمینان بیشتر از هزینه پرداختی آن را در وبسایت آقای امداد بررسی کرده و حتی به صورت آنلاین نیز پرداخت نمایید.

 

یدک کش چیست؟

به وسیله ای که بتوان با آن یک خودرو را حرکت داده و به مقصد موردنظر رساند، یدک کش گفته می‌شود. یدک کش سیار یکی که از اصلی ترین خدماتی است که امداد خودروی آقای امداد به آن مجهز است. به طور کلی زمانی که خودروها دچار تصادف و یا نقص فنی شوند نیاز به یدکش خواهند داشت. یدک کش انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع خودرو و میزان آسیب وارد شده بر آن، باید از دستگاه های متفاوتی استفاده شود. به عنوان مثال یک اتوبوس و یک خودرو سواری را نمی توان با یک نوع یدکش حمل کرد. همچنین یدک کش مورد استفاده برای یک خودرو دارای نقص فنی با یک خودروی تصادفی متفاوت است.

به طور کلی یدک کش باید دارای وزن بیشتری از خودروی مورد حمل باشد، چرا که در غیر این صورت نخواهد توانست آن‌ها را یدک کند، به طوری که گفته می‌شود باید دارای وزنی به اندازه تقریبا دو تن باشد.

از انواع یدک کش های سیار می‌توان به بلند کننده چرخ، زنجیری و کامیونی اشاره کرد.

خدمت یدک کش سیار به طور معمول در جابجایی خودروها در مساحت هایی کمتر از ۱۰ کیلومتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما در صورتی‌که مسافت بیشتر از این مقدار باشد روش های دیگری جایگزین یدک کردن خودرو خواهد شد.

با توجه به این نکات، شما باید در زمان مواجهه با مشکلات فنی خودرو و تماس با امداد خودرو به طور کامل وضعیت اتومبیل خود را برای پشتیبانان مربوطه شرح دهید. در صورتی که امداد خودرو از موقعیت و شرایط اتومبیل شما آگاهی داشته باشد، می‌‌تواند یدکش مناسبی را برای کمک به شما به موقعیت تان ارسال کند.

 

چه زمانی از خدمات یدکی کش استفاده می‌کنیم؟

خدمت یدک کش سیار با اهداف متعددی انجام می شود. از این اهداف می‌توان به حمل خودرو به تعمیرگاه، حمل خودرو در پارکینگ و حمل خودرو به مقصد مورد نظر اشاره کرد. با این حال اغلب در زمان وجود مشکلات فنی خودرو از یدک‌کش برای حمل آن به تعمیرگاه استفاده می‌گردد. از این مشکلات می‌توان به مواردی همچون آسیب دیدگی پلوس چرخ‌ها، عدم روشن شدن خودرو با وجود استارت زدن،خرابی موتور، پارگی تسمه تایم، خرابی سیستم برق خودرو و… اشاره کرد. یدک کش سیار آقای امداد می‌تواند خدمات متعدد حمل و نقل خودرو همچون حمل و جابجایی خودروهای سبک، حمل و جابجایی وسایل نقلیه موتوری و حمل و جابجایی خودروهای نامناسب پارک شده طبق دستور راهور را در هر ساعاتی از شبانه روز برای شما عزیزان انجام دهد.

سرعت خدمات امداد سیار خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما نیز می‌توانید در هر یک از مناطق شهر تهران به خوبی از امکانات امداد خودرو آقای امداد استفاده نمایید. یکی از این واحدهای فعال، امداد خودرو شهریار آقای امداد است که می‌تواند نیازهای فنی خودروی شما را به سرعت و با دقتی بالا در این منطقه رفع نماید. 

 

انواع یدک کش ها

همه ما بارها یدک کش های مختلفی را در جاده ها و خیابان ها دیده ایم که در حال بکسل کردن دیگر خودروها بودند. حال این یدکش ها ممکن است که یک وانت یا جرثقیل باشند. همان‌طور که گفته شد با توجه به نوع خودرو و میزان آسیب آن از یدکش های متفاوتی استفاده می شود. هر یک از یدک کش ها در شرایط خاص و با امکاناتی متفاوت به حمل بار مورد نظر خود می پردازند. به عنوان مثال در صورتی که به جرثقیل های یدک کش نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که می توانند خودروهایی را که نسبتاً بزرگتر از خود هستند را حمل کنند، در صورتی که یک نیسان و یا وانت یدک کش، خودروهایی نسبتاً در سایز و اندازه و کوچکتر از خود را می‌تواند حمل نماید. از این رو می‌توان یدک کش ها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد. این سه دسته عبارتند از:

  1. یدک کش چرخگیر یا بلند کننده چرخ
  2. یدک کش زنجیری
  3. یدک کش کامیونی

 

یدک کش چرخ‌گیر یا بلند کننده چرخ

این خودروها یکی از پرکاربردترین، رایج ترین مطمئن ترین و بی خطر ترین سیستم های حمل و نقل خودرو به شمار می‌روند. از این خودروها بیشتر برای حمل ماشین های ایرانی و خارجی به کار می رود و بیشترین استفاده را در یدک کش کردن خودروها دارند. این نوع یدک کش دارای یک اهرم است که دقیقا در زیر چرخ ها قرار دارد و وظیفه آن بلند کردن و هدایت چرخ ها عنوان می‌شود، به طوری که با فشار دادن اهرم یک عمل هیدرولیکی در خودرو انجام شده و موجب بالا رفتن چرخ های جلوی آن خواهد شد.

 

یدک کش های زنجیری

از دیگر خودرو های پرکاربرد در یدک کشی می توان به یدک کش های زنجیری اشاره کرد. این یدک‌کش ها اغلب در زمان رسیدگی به تصادفات مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به دیگر انواع یدک‌کش‌ها کاربرد چندان زیادی ندارند. برای استفاده از این موقعیت و یدک‌کش، ابتدا باید یک سیم و کابل قوی را در اختیار داشت و از آن به عنوان یک طناب استفاده کرد. به این صورت که این سیم را در بخش جلوی اتومبیل قرار داده و سپس یدکش شروع به حرکت می‌کند و خودرو نیز به دنبال آن کشیده می شود. امروزه این نوع یدک کش‌ها کمتر به کار برده می شوند و علت آن هم نحوه حمل و نقل و معایب بی شمار این روش است.

در واقع زمانی که ماشین به دنبال یدک کشیده می شود، امکان دارد که به سپر ماشین آسیب‌های زیادی وارد شود. از این رو وارد شدن فشار زیاد از سوی یدک کش های زنجیری به سپر خودرو موجب خمیدگی و آسیب آن خواهد شد. علاوه بر این، این نوع یدک کش ها می توانند موجب آسیب دیدن رنگ سپرها نیز شده و رنگ آن‌ها را از بین ببرند؛ چرا که برای استفاده از این روش باید زنجیره محکمی به سپر خودرو وصل کرد که همین عامل در زمان حرکت می تواند سبب از بین رفتن رنگ سپر خودرو گردد.

 

یدک کش های کامیونی یا خودروبرها

یدک کش های کامیونی یکی از جدیدترین انواع یدک کش ها هستند که امروزه نه تنها در کشورمان بلکه در سراسر جهان نیز تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع یدک کش ها بسیار ایمن بوده و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در واقع هر زمان که امداد خودرو ها قصد جابجایی خودروهای نو و یا خودروهای تصادفی را داشته باشند، از این نوع یدک‌کش‌ها برای آن استفاده می کنند. نحوه عملکر یدک کش های کامیونی به بخش جدا کننده آن متکی است. این جدا کننده ها سطح بلندی داشته و بر روی زمین قرار می گیرند. برای استفاده از این یدک کش ها ابتدا سطح جدا کننده بر روی زمین قرار گرفته و اتومبیل مورد نظر بر روی آن قرار می گیرد. سپس با استفاده از بازوهای هیدرولیکی سطح جداکننده بلند شده و روی کامیون می‌گیرد و به همین راحتی می‌توان خودرو ها را هم نمود. از دیگر نکات مهم در رابطه با یدک کش های کامیونی آن است که این نوعی یدک کش ها کاربرد بسیاری دارد و از آن‌ها می‌توان در حمل و نقل بسیاری از وسایل نیز همچون قایق ها استفاده کرد.

با استفاده از این یدک کش‌ها همچنین می توان خودروها را از پارکینگ و جوی آب در آورده و حتی دستگاه های صنعتی و صندوق ها را نیز حمل کرد.

همان‌طور که گفته شد برای یدک کش کردن هر یک از خودروها باید از یک یدکش مخصوص استفاده شود. به عنوان مثال برای حمل و نقل خودروهای سبک از وانت نیسان و وانت پراید استفاده می شود. این باربر ها می توانند خودروهایی را که در سایز و اندازه خود هستند را جابجا کنند. در مقابل ماشین های یدک کشی هستند که می توانند خودرو های سنگین تری را نسبت به دسته اول و همچنین خودروهای شاسی بلند حمل و جابجا نمایند. از این خودروها می توان به خاور، ایسوزو، کامیون و… اشاره کرد. به این باربرها که ابعاد تقریباً بزرگی نیز دارند، ماشین های نیمه سنگین گفته می شود. آن‌ها می‌توانند به راحتی خودرو را کشیده و حتی بر روی خود سوار نمایند.

در این بین ماشین های سنگین نیز وجود دارند که کارایی بیشتری نسبت به دو مورد قبل دارند. آن‌ها دارای کفی تریلی کمپرسی ترانزیت و… بوده و می توانند به راحتی خودروهای معیوب و سنگین را هم جابجا نمایند. به عنوان مثال با استفاده از این ماشین های سنگین یدک کش می توان یک کامیون در جا مانده را به سادگی حرکت داد.

به طور کلی در زمان استفاده از یدک کش ها باید دقت کنید که یدک کش متناسب با خودروتان باشد. در واقع هر خودرویی باید با وسیله ای در حد و اندازه خودش کشیده شود تا در این حفظ تعادل به بدنه و شاسی های خودرو آسیب و خسارتی وارد نگردد. به عنوان مثال یک کامیون را باید با استفاده از ماشین های سنگین که از نوع آن هستند، جابجا کرد تا خودرو بتواند به طور کامل بر ماشین یدکی سوار شده و در زمان جابجایی دچار خسارتی نگردد. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای حمل خودرو توسط یدک کش، حتما بدنه و شاسی باید بر روی هم سوار شوند تا تراز بهتری برای خودرو ایجاد شود.

 

نکات مهم در زمان استفاده از یدک کش سیار

در بسیاری از مواقع هدف از یدک کش کردن خودرو رساندن خودرو به یک تعمیرگاه برای انجام تعمیرات لازم و اصلاح مشکلات فنی خودرو است. از این رو در این مسیر خودرو باید بدون ایجاد هیچ گونه مشکل و آسیبی منتقل گردد. مطمئنا با رعایت برخی از ساده ترین نکات ایمنی می‌توان خودرو را بدون ایجاد هیچ گونه مزاحمت و مشکلی به مقصد رساند. بر همین اساس یدک کش سیار آقای امداد برای حمل صحیح و بی دردسر خودروهای معیوب و سالم به مقصد، همواره چندین نکته و دستورالعمل اولیه را در این راه رعایت می‌کند. این نکات عبارت‌اند از:

  • سالم بودن اجزاء یدک کش

نخستین و مهم‌ترین نکات در زمان یدک کش کردن خودرو، آن است که اجزا و قطعات خود ماشین یدک کش سالم باشد. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، فشار و میزان باد لاستیک است. فشار مناسب باد لاستیک به کنترل مناسب یدک کش کمک کرده و در مصرف متعادل سوخت آن نیز نقش موثری خواهد داشت. از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که خودروی که توسط یدک کش نیست حمل می گردد تایر هایش باید از فشار باد مناسبی برخوردار باشد.

از دیگر اجزای مهم یدک‌کش که باید پیش از هرگونه حمل و نقل خودرو چک شده و بررسی شود ترمز آن است که می تواند حفظ جان راننده یدک کش و راننده خودروی در حال حمل را تأمین نماید و از ایجاد خسارت های مالی جلوگیری کند.

  • رعایت سرعت مناسب

در زمان یدک کش کردن خودرو باید از یک سرعت مناسب متناسب با وزن خودرو درحال حمل استفاده گردد، به طوری که راننده ماشین یدک کش برای داشتن سرعت استاندارد ابتدا باید وزن و سایز خودروی در حال حمل را بدانند تا بتوانند در مواقع لازم به صورت مناسب و صحیح ترمز کرده و از وارد شدن هر گونه خسارت به خودرو جلوگیری نمايند. برای این کار بهتر است تا تریلی را در یک مسیر مستقیم گذاشته و در این مسیر مستقیم با استفاده از دنده های سابق و سنگین سرعت تریلی تنظیم گردد. در سرازیری ها استفاده از دنده های گیربکس بسیار کمک کرده و می‌تواند جایگاه بسیار مناسبی برای ترمز باشد. توصیه ما به شما به عنوان راننده یدک کش آن است که به ترمز ها اجازه دهید تا خنک شوند؛ چرا که در غیر اینصورت ترمزها از کار افتاده و به اصطلاح دیگر پدیده Fading (ضعیف شدن ترمز در نتیجه داغ شدن لنت ها که بر اثر محکم فشار دادن پدال ترمز یا طولانی شدن نقطه ترمزگیری پدال به وجود می آید) رخ خواهد داد.

 

  • دید مناسب

راننده خودرو یدک کش باید از دید مناسب و وسیعی نسبت به تمام جوانب اطراف و خودروی معیوب در حال هم داشته باشد تا بتواند در چهارراه ها و پیچ ها درست رانندگی کرده و در زمان مناسب ترمز بگیرد.

 

  • عدم حرکت ناگهانی

از دیگر نکات مهمی که راننده یدک کش باید در زمان حمل خودرو به آن توجه کند، اجتناب از هرگونه حرکت ناگهانی در زمانی که کنترل تریلی مشکل شده و به اصطلاح خواب خورده، است. از این رو از هرگونه حرکت ناگهانی چون گرفتن سریع ترمز و برداشتن پا از روی پدال گاز اجتناب کنید؛ چرا که فشار زیادی را به اهرم و نقطه اتصال وارد خواهید کرد. در صورتی که در میان راه تریلی انحراف پیدا کرد، عجله نکرده و فرمان را چپ و راست نکنید. اجازه دهید تا تریلی کمی منحرف شده و سپس به آرامی در کنار جاده توقف نمایید. علاوه بر این شما می توانید برای جلوگیری از تاب خوردن در سرعت های بالا از میل های کنترلی جلوگیری کننده استفاده کرده و خودرو خود را از هر نوع آسیب جدی دور نگه دارید.

 

انواع تجهیزات مورد نیاز برای یدک کش­ سیار

نباید چنین تصور کنید یدک کش ها تنها برای حمل خودرو کاربرد دارند بسیاری از آن‌ها می‌‌توانند به‌عنوان یک تعمیرگاه صحرایی عمل کرده و مشکلات فنی خودروی معیوب را پیش از حمل برطرف کنند. در واقع شاید خودرو معیوب پیش از هم نیاز به رفع برخی از نفوذ داشته باشد. از این رو این ماشین ها همواره مجهز به انواع تجهیزات و ابزار فنی و ایمنی می باشند. از برخی از این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ گردان­های هشدار دهنده
  • پتک یا انواع چکش
  • جک هیدرولیکی
  • کابل و زنجیر
  • مثلث شبرنگ
  • کپسول آتش نشانی
  • انواع بالابرها
  • جعبه کمک­‌های اولیه
  • تجهیزات یدکی چون: تسمه، گریس، بنزین، واسکازین و…
  • جعبه­‌های شامل انواع ابزار چون: پیچ گوشتی، اره آهن­بر و…

با توجه به این که کار یدک کش ها بسیار حساس و مهم است، به همین جهت باید پیش از انجام هر گونه فعالیتی نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنند تا از وقوع اتفاقات بد و خطرناک جلوگیری نمایند. شما نیز می توانید در زمان درخواست امداد خودرو نوع خودرو خود را بیان کنید تا با توجه به اندازه و نوع آن، یدک کش مناسب به محل و منطقه مورد نظر شما اعزام شود. تیم امداد خودرو ولنجک آقای امداد، یکی از واحدهای فعال و آماده‌ی آقای امداد است که می‌تواند خدماتی چون حمل خودرو با یدک‌کش و کفی و بالابر را به سرعت در اختیار شما قرار دهد

 

نکات مهم در زمان استفاده از زنجیر به جای سیم بکس

در زمان یدک کش کردن مسیرهای کوتاه نیازی به استفاده از زنجیر نیست؛ چرا که زنجیر از خاصیت کشسانی برخوردار نیست و باعث ایجاد کشش مورد نیاز خودرو در زمان جابه جایی نمی‌شود. از این رو موجب شکستن اتصالات آن خواهد شد. در این بین اما بهترین و مناسب ترین ابزار برای بکسل کردن خودرو، تسمه است که در دو طرف خود از حلقه‌هایی برای اتصالات برخوردار است.

پیش از نصب سیم بکسل مهم‌ترین کار یافتن محل مناسب اتصال است. اغلب اوقات این محل سپر است و بر روی قلابی نصب می‌شود تا سیم به آن متصل گردد. این نوع یدک کشی بیشتر برای خودروهای سبک توصیه می‌شود و بهتر است تا خودروهای سنگین با روش دیگری بکسل شوند تا آسیب نبینند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل