نگه داری و مراقبت از خودرو

احتمالاً در مورد انجام بعضی از کارهای تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه در هر 30 هزار کیلومتر یا هر 120 هزار کیلومتر شنیده اید. برای دانستن فواصل زمانی تعمیر و نگهداری ، به دفترچه راهنما مراجعه نمایید. باید بدانید که عوامل خاصی باعث می شود, که به نگهداری بیشتری نسبت به قبل نیاز داشته باشید. هزینه های نگهداری و مسافت پیموده شده تحقیقات نشان داده است که نگهداری از اتومبیل هایی که بیشتر سفر کرده اند هزینه بیشتری دارد. به طور خاص ، هزینه های تعمیر و نگهداری پس از 40 هزار کیلومتر به طرز چشمگیری افزایش می یابد .  همچنین ، خودروهای خاصی وجود دارد که هزینه نگهداری آنها نسبت به بقیه کمتر است .

 

 

نکات نگهداری از خودرو

 

 

 

عادت های رانندگی و نگرانی های نگه داری

 

مانند بسیاری از افراد ممکن است فکر کنید که چگونه عادت های رانندگی می تواند, به طور مستقیم بر تعداد دفعات نیاز به تعمیر و نگهداری ماشین شما تأثیر بگذارد. استفاده از خودرو در زمستان توصیه نمی شود. خصوصا شروع به رانندگی بلافاصله پس از روشن کردن اتومبیلی که دارای موتور توربو است ، به جای اجازه دادن به اینکه در ابتدا گرم شود. هنگام رانندگی در سطح شهر ، توجه ویژه ای به نحوه شتاب گیری و ترمز گرفتن داشته باشید.

اگر به محض سبز شدن چراغ خیلی سریع شتاب بگیرید، این عادت برای خودرو خوب نیست. فاصله ایمنی را با خودرو های دیگر رعایت کنید. از ترمز های اضطراری جلوگیری کنید. با بک خالی تردد نکنید. زیرا که پمپ بنزین شما مملو از بقایا و رسوبات جمع آوری شده در طول زمان درون مخزن سوخت می شود , که در نهایت نیاز به تعویض دارد.

 

افزایش تعمیر و نگهداری به علت شرایط سخت در رانندگی

 

به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاه کنید.  ممکن است توصیه هایی را درباره استفاده بیشتر از ماشین برای تعمیر و نگهداری مشاهده کنید. اگر ماشین خود را در مناطق کوهستانی یا روی زمین های شنی و گل آلود کار کنید ، این موارد ممکن است رخ دهد. رانندگی با اتومبیل در شرایط گرم و مرطوب که دما به طور مشخصی بالاتر از 90 درجه فارنهایت است, نیز ممکن است به این معنی باشد که اتومبیل شما بیشتر از دیگران به نگهداری نیاز دارد.

همچنین بهتر است اتومبیل شما در مسافت های طولانی مانند بزرگراه ها با سرعت کم عبور کند. سفرهای کوتاه با سرعت کم در طول زمان برای خودرو مناسب نیست. و ممکن است به تعمییرات زیادی نیاز داشته باشید.

 

سرویس و نگهداری خودرو:

 

 

 

 

 

 

تعمیر و نگهداری حرفه ای باعث می شود تا ماشین شما روان کار کند

 

شاید شما نمی توانید آخرین باری را که ماشین شما تحت تعمیر و نگهداری حرفه ای قرار گرفته است بخاطر بسپارید . یا بدانید که وقت نوبت دهی برای سرویس بعدی کی فرا می رسد. از یک مکانیک اتومبیل بخواهید ماشین را به دقت بررسی کند. تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

علاوه بر این ، می توانید نکاتی را در مورد نحوه ایجاد تغییرات ساده در رفتار رانندگی, برای افزایش طول عمر خودرو از تکنسین بخواهید. ماشین شما احتمالاً یکی از با ارزش ترین دارایی شما است. مراقبت صحیح از آن ، طول عمر آن را افزایش می دهد.

 

 

نباید ها در نگه داری از خودرو

 

داشتن وسیله نقلیه می تواند یک سرمایه گذاری بسیار گران قیمت باشد. از هزینه خودرو ، پوشش بیمه ، هزینه سوخت و هزینه اضافی آن برای تعمیر و نگهداری گرفته تا غیره. هر راهی برای پس انداز پول برای هر صاحب وسیله نقلیه ایده آل است. پس بهتر است خودتان دست به کار شوید. اگرچه ممکن است از نظر تئوری ایده خوبی به نظر برسد. اما خطرات لازم برای انجام خدمات وسیله نقلیه شخصی شما وجود دارد. اگر از ابزار و اطلاعات صحیح و یا دانش کافی برای خدمات پیچیده برخوردار نیستید.

در معرض آسیب دیدگی به خودتان هستید و یا باعث آسیب بیشتر به وسیله نقلیه می شوید. انجام تعمیر و نگهداری خودرو مانند تعویض برف پاک کن روشی مناسب و ساده برای کمک به حفظ وسیله نقلیه خود است.با این حال ، برخی از تعمیرات وجود دارد که بهترین کار در اختیار گذاشتن وسیله به متخصصان مجرب و متخصص است.  در طی سالها تولید کنندگان وسایل نقلیه پیشرفته تری با سیستم های پیچیده تولید کرده اند. که تعمیر خودسرانه آن ها پیشنهاد نمی شود.

 

 

 

 

از تعمیر یا تعویض سیستم های زیر جلوگیری کنید:

 

-انتقال :

انتقال از بسیاری از قطعات و قسمت های چند جانبه از جمله چرخ دنده ها ، کشش ها ، یاتاقان ها و میله ها تشکیل شده است. از آنجا که هر قسمت باید کاملاً متناسب با یکدیگر باشد ، یک خطای جزئی می تواند انتقال را بی فایده کند. حتی بلند کردن گیربکس از وسیله نقلیه به منظور انجام هرگونه خدمات ، به ابزار خاصی احتیاج دارد.

-سیستم تعلیق:

قسمت های زیادی برای تعلیق یک وسیله نقلیه وجود دارد و بیشتر آنها برای سرویس دهی صحیح به تجهیزات ویژه نیاز دارند. امروزه اتومبیل و کامیون نیاز به مراقبت های تخصصی تری دارند. بدون دانش و تجهیزات مناسب ، شما خطرات را به اشتباه تغییر می دهید. که می تواند منجر به لاستیک های فرسوده یا عدم استفاده از وسیله نقلیه شود. کیت های بالابر از طریق هر نمایندگی قطعات جانبی در دسترس هستند. اما نصب آن می تواند ضمانت وسیله نقلیه شما را باطل کند. و فشار غیرضروری را روی یاتاقان های محور ، سیستم تعلیق و اجزای فرمان قرار دهد.

-تعویض تسمه تایم :

تسمه تایم یک جزء موتور است . که وظیفه آن را برای کنترل کارآمد میل بادامک ها و باز و بسته شدن دریچه ها در زمان مناسب است. تعویض تسمه ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد. اما در بیشتر موارد ، برای رسیدن به تسمه ممکن است نیاز به حذف قطعات موتور باشد. تعویض تسمه باید توسط یک تکنسین مجاز انجام شود. زیرا هرگونه خطایی که در طی این فرآیند ایجاد می شود می تواند به طور دائم به موتور آسیب برساند.

-واحد کنترل موتور:

همچنین با عنوان رایانه داخلی خودرو شناخته می شود. وظیفه ECU کنترل یک جانشینی از ماژول ها برای عملکرد مناسب موتور و خودرو است. هر گونه تعمیرات مربوط به این مؤلفه اساسی, فقط باید توسط یک متخصص بسیار ماهر که دارای تجهیزات مناسب برای برنامه ریزی مجدد کامپیوترها و ماژول ها برای بازیابی عملکردهای OEM است ، انجام شود. تنظیم این دستگاه می تواند بر روی خودرو تأثیر منفی بگذارد و در نتیجه تعمیرات جدی و پرهزینه انجام شود.

-کیسه های هوا :

کیسه های هوایی در نظر گرفته شده اند که بر اثر ضربه باز شوند. و این بدان معنی است که آنها بسیار تحت فشار هستند. پس از تخلیه کیسه هوا ، دیگر نمی توان آن را دوباره تنظیم کرد یا دوباره از آن استفاده کرد. این شامل تمام قسمت های سیستم از جمله سنسورها و خود کیسه است که باید همزمان تعویض شوند. فقط یک متخصص حرفه ای و آگاه باید این کار دشوار را برطرف کند. هنگامی که صحبت از تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه می شود. بعضی از آنها به بهترین وجه در اختیار کارشناسانی هستند که بطور روزانه چنین خدماتی را انجام می دهند. بعضی از تعمیرات بسیار دشوار است یا اگر به درستی انجام نشود ممکن است خطرناک باشد. تعمیر و نگهداری روزمره مانند تعویض روغن ممکن است یک کار ساده ای باشد که می توانید در خانه خود انجام دهید.

شرکت آقای امداد متخصص در امر خدمات امداد سیار به صورت 24 ساعته در خدمت شما امدادخواهان محترم می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل