نحوه تعویض ترمزهای درام در چند مرحله

در اینجا نحوه تغییر ترمز درام در ماشین خود توضیح داده شده است.

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

نحوه تعویض ترمزهای درام در چند مرحله

اول، به مهارت های مکانیکی و صبر زیاد و همچنین ابزارهایی نیاز دارید. قبل از شروع کار این ابزارها را در دست داشته باشید:

  • آچار سوکت
  • انبر
  • روغن ترمز
  • گریس روان کننده
  • چند قطعه تعویضی ترمز درام، از جمله درام، کفشک، لنت ترمز، مهره محور، و پیچ و مهره
  • روغن
  • یک جک
  • جک می ایستد
  • کیت ابزار ترمز درام

اکنون برای تعویض ترمزهای درام بدون دردسر مراحل زیر را دنبال کنید:

مهره ها را شل کنید

قبل از بلند کردن ماشین با جک، باید مهره‌های چرخ‌های عقب را باز کنید. این کار زمانی آسان تر می شود که کل وزن خودرو روی چرخ ها سنجاق شود. مهره‌های برخی چرخ‌ها را می‌توان با کلاهک‌هایی پوشانده که ابتدا باید آن‌ها را بردارید.

جک ماشین را بالا ببر

اکنون زمان آن رسیده است که خودرو را روی پایه جک محکم کنید. بلوک‌ها یا لاستیک‌ها را پشت چرخ‌های جلو قرار دهید تا هنگام بلند کردن غلت نخورند. پس از نصب بلوک ها، ماشین را روی پایه های جک پایین بیاورید.

کفش های ترمز را بردارید

مرحله بعدی تعویض ترمزهای درام ، جابجایی کفشک های ترمز است . پیچ تنظیم ترمز زیر هر کالیپر را با آچار سوکت خود پیدا کنید (برای جزئیات، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید). پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که به اندازه کافی بازی را بردارید تا بتوانید کفش ها را عقب برانید.

در مرحله بعد، چرخ ها را بالا بیاورید تا تقریباً یک پا از زمین فاصله داشته باشند. درپوش های گرد و غبار محافظ را بردارید و پوشش صفحه تخت را از بالای هر درام با آچار باز کنید. مراقب باشید که هیچ یک از این قطعات را در سوراخ مونتاژ ترمز نیندازید.

اکنون، از آچار سوکت خود استفاده کنید تا همه پیچ‌ها را از یک طرف به یکباره بردارید، مگر اینکه مجموعه‌ای وجود داشته باشد که آنها را در جای خود نگه می‌دارد (دوباره، جزئیات را از دفترچه راهنمای مالک خود دریافت کنید).

چرخ را بردارید

بعد از اینکه از مسیر خارج شد، می توانید دوباره چرخ را بلند کرده و آن را بردارید. گاهی اوقات، می توانید با برداشتن یک لاستیک از هر طرف و استفاده از آن برای کشیدن ترمز، اهرم بیشتری به دست آورید. پیچ‌های سریع‌باز (یا اتصال) نیز معمولاً در همان مکان هستند. مراقب باشید که خطوط ترمز را خم نکنید یا نشکنید.

درام های قدیمی را بیرون بیاورید

گام بعدی این است که درام های قدیمی را از زیر ماشین خود بردارید. برخی افراد دوست دارند با برداشتن کولیس آنها را از هم جدا کنند. برخی دیگر از لنگ و مقداری اهرم استفاده می کنند. برخی از آچارها دارای ابزارهای داخلی حذف درام هستند.

اکثر مردم این کار را با استفاده از دستان خود برای بیرون کشیدن لنت ترمز از سر راه انجام می دهند، اما مطمئن شوید که هیچ خطی را خم نکنید. به آرامی کفش ها را از یکدیگر دور کنید تا فضای اضافی بین آنها آزاد شود تا بتوانید کفش های جدید خود را در جای خود قرار دهید. در صورت امکان این کار را با هر چهار کفش به طور همزمان انجام دهید.

نصب درام ترمز

آخرین مرحله در نحوه تعویض ترمزهای درام نصب ترمز جدید است. ترمزهای جدید را در آن قرار دهید که باید راحت تر از خارج کردن ترمزهای قدیمی باشد.

ابتدا قطعات ترمز تازه را به گروه های مختلف جدا کنید تا ببینید چه چیزی به کجا می رود. اگر ترمزهای درام شما شیارهایی روی آنها دارند، باید با یک فایل از شر آنها خلاص شوید.

از مقداری روغن گریس برای پر کردن همه سوراخ ها و حفره ها استفاده کنید و سخت افزار خود را با آچار سوکت در جای خود قرار دهید. از بقیه روغن خود استفاده کنید تا هر یک از پیچ‌ها یا پیچ‌ها را در هر دو طرف چرب کنید تا کاملاً محکم شوند.
خطوط ترمز را روغن کاری کرده و آنها را با دست از سوراخ های نصب کالیپر عبور دهید.

ترمزها را تست کنید

وقتی همه چیز تمام شد، فراموش نکنید که بررسی کنید که آیا ترمز کار می کند یا خیر. ترمزها را از طریق پدال ترمز پمپ کنید. ترمز دستی را هم بررسی کنید. باید بدون احساس نرمی به درستی کار کند.

نتیجه

این نحوه تعویض ترمزهای درام بدون کمک حرفه ای است. قبل از بازگرداندن ترمزهای درام جدید یا تعویض برخی از قسمت های قبلی، به یاد داشته باشید که مجموعه ترمز درام را تمیز کنید. سرویس ترمزهای درام به این روش باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل