معرفی محصول جدید بهمن خودرو، دیگنیتی DIGNITY

برخلاف مقالات مرسوم معرفی خودرو در این مقاله ابتدا تصمیم به معرفی بهمن خودرو و سابقه کاری و سپس معرفی محصول تازه و پر سر وصدای دیگنیتی کنیم. در چند وقت اخیر متاسفانه روزنه‌ ی واردات بسته و خودروسازان به فیس‌ لیفت‌های اجمالی خود بسنده و خودروی جدید و به روز به بازار ارائه نکردند.بهمن خودرو خودروی جدید و خوش استایلی معرفی نموده است. پس بیایید نگاهی اجمالی به گروه بهمن خودرو و شرکت خودروسازی دانگ فنگ داشته باشیم.

تاسیس گروه بهمن به سال ۱۳۳۱ باز می گردد. شرکتی با فعالیت کاملاً متفاوت از صنعت خودرو و در زمینه حمل و نقل دریایی که در آن زمان تحت عنوان شرکت خلیج کو فعالیت خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۳۸ با تغییراتی در سیاست‌گذاری‌های فعالیتی خود محصولی با نام وانت سه چرخ مزدا به بازار ارائه کرد و نام شرکت به کارخانه اتومبیل سازی مزدا تغییر یافت. در سال ۱۳۶۳ وانت مزدا ۱۶۰۰ به سبد محصولات خود اضافه کرد و در سال ۱۳۷۸ نام شرکت به گروه بهمن تغییر یافت و روند محصولات تولیدی خودرو را به سمت تولید خودروهایی با کیفیت برد که شاهد این مدعا جوایزی از جمله خودروساز نمونه، بهره‌ورترین خودروساز و اولین خودروساز سبز را کسب کرده و ارائه محصولات خوب و با کیفیتی همچون مزدا 323، مزدا2 ، مزدا3، میتسوبیشی و غیره نموده است.

در سال 1395 با رویکرد جدید و متفاوت تر، گروه بهمن به بخش خصوصی واگذار گردید و با رویکرد جدید تامین و ورود به بازار حمل و نقل تصمیم به تولید و سایل نقلیه 2 چرخ تا 18 چرخ گرفت. که در قالب این هدف شرکت هایی مانند ایران دوچرخ، بهمن موتور، سیبا موتور و بهمن دیزل را در زیر مجموعه های خود داراست.

پیش گفتار

با وضع تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی و آمریکا علیه کشورمان مسیر همکاری با خودروسازان مطرح خارجی و مونتاژ آن در کشور هر روز در مسیری سخت قرار گرفت و برای خودروسازان هزینه‌های هنگفتی به بار می آورد البته در این میان از سود چشمگیر محصولات چینی نیز نباید غافل بود. بهمن خودرو که همواره در مسیر تولیدات خود خودروهای با کیفیت و محبوب داشته نیز با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌های مونتاژ خودروهای به روز و قابل اعتماد خارجی از جمله مزدا و  و میتسوبیشی تصمیم به آغاز همکاری با خودروسازان چینی گرفت که از محصولات حاصل این همکاری به خودروهای از جمله کاپرا، کاپرا 2، بسترن آسا B70، بسترن B50 و هاوال اشاره کرده که کم و بیش موفق عمل کردند و طبق نظر سنجی به عمل آمده از مشتریان باتوجه به چینی بودن خودرو  رضایت نسبی مالکان را جذب کرده است که این نیز نشان از اهمیت گروه بهمن نسبت به خودروهای تولیدی خود حتی خودروهای چینی که متاسفانه در بازار خودروای کشور ما به خودروهایی باکیفیت پایین، ایرادات فنی شایع و کمی غیر قابل اعتماد تبدیل شده اند. پس از موفقیت بهمن خودرو با محصول کاپرا که حاصل همکاری مشترک گروه بهمن با کمپانی ZX AUTO بود، شانس خود را با خودروی بسترن B70 امتحان کرد. که به علت بهره مندی از موتور پرقدرت، گیربکس هماهنگ ساخت کمپانی آیسین ژاپن، امکانات رفاهی مناسب، کیفیت ساخت بالاتر نسبت به رقبا و قیمت گذاری مناسب موفق عمل کرده و به فروش بالایی دست یافت که پس از آن برادر کوچکتر آن یعنی بسترن B50 به بازار ارائه شد.

روند تولید خودروهای چینی در کنار خودروهای با کیفیت اما اندکی سالخورده مزدا 3N سود مناسبی برای خودروساز داشت و شاهد موفقیت های خود در بازار هدف بود. سپس شروع به همکاری با کمپانی هاوال کرد تا در بازار تشنه و پرطرفدار کراس اوورهای شهری همان بازاری که کرمان موتور و مدیران خودرو با محصولات جک، لیفان، چری و MVM جولان می دادندو فروش خوبی را تجربه می کردند، وارد شده و شروع به رقابت کند. اما با وضع تحریم های دوباره آمریکا و سخت تر شدن مسیر همکاری، تصمیم به تحویل خودروهای ثبت نامی و عدم فروش دوباره هاوال و قطع همکاری با کمپانی مادر گرفت. پس از مدتی رکود بازار و عدم ارائه محصول جدید، بهمن موتور تصمیم به تحقیق و ارائه محصولی جدید به بازار گرفت و حاصل این تلاش معرفی محصولی جدید و خوش استایل به نام دیگنیتی است.

مدتی بود که در سطح اتوبان ها و فضای مجازی تصویری از نمای جانبی خودرویی خوش پیکره و جذاب بر روی بیلبوردها دیده می شد که در کنار آن نام گروه بهمن به چشم می خورد که خبر از ورود محصولی جدید به خط تولید بهمن موتور را می داد. همان گونه که سابقه تولید محصولات قبلی بهمن موتور نشان می داد، باید منتظر محصولی جذاب و قابل توجه بود چرا که بهمن خودرو همواره سعی می کند با سلیقه هرچه تمام تر محصولات خود را انتخاب کند. در تاریخ اول آبان ماه 1399 بود که میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن خبر تولید یک محصول سواری و یک محصول جدید را رسانه ای کرد اما تاکنون خبری از فروش یا پیش فروش این دو محصول اعلام نشده است.

 

دیگنیتی DIGNITY

این محصول جذاب چینی در کلاس کراس اوور کوپه به بازار ارائه خواهد شد. محصولی جذاب با طراحی متفاوت از شرکت دانگ فنگ که البته قرار است با نام جدید دیگنیتی و همچنین لوگوی جدید به بازار ایران ارائه شود. علت استفاده از برند جدید دیگنیتی به جای دانگ فنگ می توان سابقه نه چندان دوست داشتنی برند دانگ فنگ در بازار خودروهای تجاری و خداحافظی این برند از ایران باشد. بدین جهت بهمن خودرو نام دیگنیتی را برای محصول خود برگزیده است. خبر تولید این محصول در بازار راکد و بدور از تنوع دوسال اخیر کشورمان، خبری خوشایند و خوشحال کننده برای فعالان و دنبال کنندگان بازار خودرو بود.

کراس اوور دیگنیتی پرایم، محصول جدید بهمن موتور که امروزه مورد بحث ماست، محصول یکی از شرکت های زیر مجموع دانگ فنگ با نام فنگون Fengguang که در بازار چین و یا کره جنوبی با نام Fengonix5 به بازار عرضه شده است. دانگ فنگ ix5 در سال 2018 با استایلی در کلاس یک کراس اوور کوپه به بازار عرضه شده است. از لحاظ قوای فنی طبق اعلام خودروساز دیگنیتی پرایم مجهز به یک موتور 1500cc توربوشارژ 4 سیلندر با توان 148 اسب بخار در دور موتور 5600rpm و گشتاور 220 نیوتون متری در بازه ( 1800 تا 4000rpm) که متصل به یک سیستم انتقال قدرت CVT است، خبر از یک سواری نه چندان پرشتاب و شاید کمی ضعیف تر نسبت به S5 دنده ای می دهد. اما گشتاور 220 نیوتون متری نشان از تکنولوژی ساخت بالای موتور و کشش مناسب خودرو نسبت به وزن 1570 کیلوگرمی خودرو می دهد.

مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر به طور میانگین 5/8 لیتر می باشد که با توجه با باک 58 لیتری این خودرو می توان برای مسافرت های طولانی روی آن حساب نمود. فضای صندوق 780 لیتری ( در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم در حدود 1250 لیتر) دیگنیتی باعث می شود این خودرو خانوادگی با فضای مناسب اتاق و بار شود. طراحی ظاهری دیگنیتی بروز و جذاب است. فرم کوپه اتاق و چراق های عقب شما را به یاد خودروهای شاسی بلند آئودی می اندازد. فرم چراغ های جلو و اخم ابرویی داخل چراغ چهره ای خشن به نمای جلویی خودرو داده است. آینه های متصل به بدنه، لبه گلگیرهای پلاستیکی، خطوط استیل زیر درب ها، جلو پنجره خاص و طراحی بدنه جذاب و اسپرتی را برای دیگنیتی رغم زده است. در بحث امکانات رفاهی بهمن خودرو سنگ تمام گذاشته و نسخه آپشنال از دیگنیتی را به بازار ارائه کرده است.  از امکانات رفاهی دیگنیتی پرایم می توان به:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و دریچه عقب
  • آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن و چراغ خوش آمدگویی
  • سیستم کیلس ( ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای)
  • صفحه نمایشگر 10/25 اینچی به همراه 6 عدد بلندگو مجهز به GPS / AUX/ USB/ Bluetooth
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • سانروف پاناروما دو قسمتی مجهز به سانروف و پاور سانروف هوشمند
  • دوربین 360 درجه پارک
  • درب الکتریکی صندوق عقب و دکمه اختصاصی درب صندوق
  • تودوزی و فرمان چرمی
  • رینگ های آلومینیومی 18 اینچی
  • دوربین ثبت کننده رانندگی ( صحنه برداری تصادفات) (driving recorder)
  • حالت های رانندگی نرمال، اسپورت و زمستانی
  • سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS)
  • سه عدد خروجی 12 ولتی و دو عدد USB

اشاره کرد که در نوع خود تجهیز و تکمیل می باشد و تنها جای تهویه صندلی های جلو( گرمکن و سرد کن) در این لیست بلند بالای امکانات خالی است. در بحث ایمنی این خودرو بهمن خودرو سنگ تمام گذاشته و دیگنیتی پرایم را تا دندان مسلح به بازار ارائه کرده است.  از امکانات ایمنی آن می توان به :

  • ایربگ های راننده و سرنشین جلو و جانبی
  • سیستم ترمز دیسکی هر چهار چرخ، ABS, EB
  • ترمز پارک برقی EPB به همراه سیستم توقف خودکار Auto hold
  • سیستم کنترل کشش شامل: TCS, ASR, TRC, ATC
  • سیستم های کمکی ترمز شامل: BAS, BA, EVA
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی HDC
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC
  • سیستم ضدسرقت الکترونیکی immobillizer
  • سیستم تشخیص مانع جلو و عقب( سنسور پارک جلو و عقب)
  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل پایداری خودرو ESC

اشاره کرد.

دیگنیتی در صورت بازاریابی درست و قیمت گذاری مناسب توسط بهمن خودرو با توجه به امکانات، چهره جذاب, ایمنی بالا و موتور قدرتمند به موفقیت چشمگیری دست خواهد یافت و ممکن است فروش بسیار بالاتری نسبت به محصولات چینی محبوب قیلی یعنی آسا B70 تجربه کند.

از نکات قابل توجه در خودروی دیگنیتی که نشان از هوش سازنده است، پوشش کامل محفظه موتور با درپوش های پلاستیکی است. کاپوت خودرو مجهز به جک های هیدرولیکی است و به راحتی بالا می رود و بسیار جلب توجه می کند زیرا که شما را به یاد خودروهای لوکس آلمانی می اندازد. درب برقی صندوق عقب که دارای کلید برقی روی لبه داخلی خود می باشد جهت بسته شدن درب است که بیشتر در کراس اوورهای کره ای گران قیمت چون سانتافه و سورنتو دیده می شود. حالت های مختلف رانندگی به کمک سیستم های ایمنی یک سواری کاملا کنترل شده و هوشمند در اختیار راننده قرار می دهد. مالتی مدیا 10/25 اینچی و پنا تهویه مطبوع لمسی در هنگام ورود به کابین به شدت جلب توجه می کند.

دیگنیتی هنوز به خیابان ها نیامده و خودروساز نسخه ی اولیه ای در اختیار خبرنگاران خودرویی قرار نداده است تا دید که این کراس اوور کوپه خوش استایل چشم بادامی ها همانقدر که بر روی کاغذ جذاب و دلبر است آیا عملکرد خوبی به نمایش می گذارد.

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی محصول جدید بهمن خودرو، دیگنیتی DIGNITY»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد خودرو
خروج از نسخه موبایل