کارشناسی رنگ خودرو

بررسی صفر تا صد خودروی خودتان را به ما بسپارید! در صورتی که به دنبال یک شرکت با تجربه معتبر و کاربلد برای کارشناسی رنگ خودرو خود می گردید، آقای امداد در خدمت شماست. ما به طور تخصصی در مجموعه آقای امداد، کارشناسی خودرو را با داشتن تجهیزاتی به‌روز و کارشناسانی حرفه ای، ارائه می‌دهیم و آماده‌ایم تا شما را در خرید یک خودروی مناسب کمک کنیم.

این روزها بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده یا دست دوم بسیار داغ شده و باعث شده تا خیلی از دلالان سعی کنند تا خودروهای معیوب و دارای رنگ خودشان را به عنوان خودروی بی‌رنگ و سالم به قیمتی بالاتر بفروشند. در اینجاست که خریدار محترم بعد از مدت‌ها متوجه این فریب می‌شود، اما دیگه ای از آب گذشته است و شکایت و گروکشی فایده‌ای ندارد!

کارشناسی رنگ خودرو

این ترفندها یکی دوتا نیستند و به لطف تعمیرکاران، سنجش این موارد سخت‌تر از همیشه شده است. حالا زمانیست که شما بیشتر از همیشه به یک کارشناس خودرو ماهر نیاز دارید تا بتواند با ارائه خدمات کارشناسی خودرو به شما کمک کند تا علاوه بر کارشناسی فنی خودرو، کارشناسی رنگ خودرو را هم انجام دهید و به یک قیمت معقول و منطقی دست پیدا کنید.

با کارشناسی رنگ خودرو آقای امداد در محل خود خودروی مورد نظرتان را بررسی و آن را با خیالی آسوده و تضمین شده خریداری کنید. در صورتی که می‌خواهید در زمان خرید و معامله خودروهای کارکرده و دست دوم ضرر مالی نکنید، بهترین راهکار اینست که با ما در امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید.

 

اهمیت کارشناسی رنگ خودرو قبل از خرید خودرو کارکرده

کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهمترین عواملی است که در تعیین قیمت خودرو کار کرده و حتی خودروی صفر مورد توجه قرار می گیرد. له طور کلی در کشور ما رنگ شدگی بدنه خودرو تاثیر زیادی در قیمت آن دارد، به این معنا که اگر خودرو فاقد رنگ شدگی باشد با قیمت بالاتری به فروش گذاشته می‌شود و ارزش بیشتری دارد.

با وجود اینکه در ایران نیز مانند خیلی از کشورهای پیشرفته کار کرد خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است، اما مهم‌تر از آن رنگ شدگی بدنه و تعویض قطعات آن است به طوری که مهمترین عوامل در تعیین قیمت خودرو این دو عامل می‌باشند.

به همین دلیل خیلی از مالکان خودرو سعی می‌کنند تا حتی در صورت بروز خط و خش بر روی خودرو آن را اصلاح و قلم گیری نکنند. اما اگر مشکل خیلی بیشتر از این حرف‌ها بود و با استفاده از قلم خش گیر هم کاری نمیشد کرد، بسیاری از راننده ها تمایل دارند که حدالامکان صافکاری بدون رنگ بر روی بدنه خودرو انجام شود و به این ترتیب قطعات بدنه به شکل اصلی خود بمانند.

به طور مثال خودروهایی که در بخش‌های گلگیر یا درها رنگ شده باشند، به قیمتی مناسب‌تر و خیلی سریع‌تر از دیگر خودروها به فروش می‌رسند، در صورتی که اگر همین رنگ در بخش کاپوت جلو و عقب باشد به این معناست که شاسی و جلوبندی آسیب جدی دیده و همین باعث کاهش قیمت خودرو می شود. همچنین در صورتی که سقف خودرو رنگ شده باشد، این احتمال وجود دارد که خودرو چپ کرده باشد. در واقع رنگ شدگی در هر بخش میتواند نشان دهنده وجود ایراد یا مشکل در آن بخش باشد که در این زمینه باید یک کارشناس حرفه ای لازم است تا بتواند تشخیص دهد مشکل از کجاست.

البته که تشخیص رنگ خودرو در قدیم به روش سنتی به صورت چشمی و تجربی انجام می شد، به طوری که در بهترین حالت صافکار ها از قلم آهنربایی برای تشخیص رنگ شدگی خودرو استفاده می‌کردند. اما امروزه کارشناسی رنگ خودرو تغییر تحول زیادی کرده و علاوه بر اینکه دستگاه های پیشرفته ای مثل تجهیزات دیجیتال آلتراسونیک تست ضخامت رنگ خودرو موجودست، کارشناسان خودرو هم تجربه بالایی در زمینه شناسایی قطعات معیوب دارند. همین امر اهمیت دوچندان کارشناسی رنگ خودرو را نشان می‌دهد.

 

کارشناس رنگ چه مواردی را بررسی می‌کند؟

کارشناس در زمان کارشناسی رنگ خودرو عواملی از جمله اصالت خودرو، آسیب بدنه خودرو در حین تصادفات، آسیب وارد شده به شاسی و ستون خودرو و وجود قطعات تعویضی در بدنه را مورد بررسی قرار می دهد و هر یک از این عوامل تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده خودرو و ارزش آن دارند. دقت کنید که رنگ شدگی خودرو به معنی خراب و یا معیوب بودن آن نیست و در واقع نشان می دهد که چه میزان به خودرو آسیب وارد شده و چه تاثیری در عملکرد آن داشته است.

چرا که گاهی اوقات امکان آن وجود دارد که فروشنده با توجه به علایق شخصی خود بخشی از خودرو را تعویض و رنگ آن را تغییر دهد که این کار نه تنها آسیبی به آن نمی رساند، در اصل برای زیبایی بیشتر خودروست و حتی ممکن است قیمت آن را نیز افزایش دهد. به این ترتیب با استفاده از کارشناسی رنگ خودرو که توسط کارشناسان معتبری انجام شود، می‌توانیم تا حد زیادی از هزینه‌های آتی و غیرضروری آینده جلوگیری کنیم.

 

روش‌های کارشناسی رنگ خودرو

تکنیک ها و روش های مختلفی برای بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دست کشیدن روی سطوح رنگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، لمس زبری، برجستگی و صافی رنگ خودروست که نشان میدهد خودرو دوباره رنگ و ترمیم شده. البته این کار انقدرا هم راحت نیست و یکم فوت کوزه‌گری داره که به تجربه کارشناس وابسته‌ست.

  • بررسی چشمی

در واقع اولین روش بررسی رنگ خودرو به طور چشمی انجام می‌شود و با اینکه این کار بسیار ساده به نظر می‌آید، اما بسیار کارآمد و موثر است‌. به طوری که کارشناسان خبره با نگاهی دقیق به خودرو نقاطی از خودرو که رنگ آمیزی شده یا آسیب دیده‌اند را تشخیص می‌دهند و در گام بعد با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ از درستی آن مطمئن میشوند.

  • استفاده از دوربین عکاسی یا تلفن همراه

جالبه بدانید که با رعایت فاصله دقیق از خودرو و عکاسی از زاویه مناسب ، میتوانبم رنگ خوردگی خودرو را تشخیص دهیم.

  • استفاده از آهن ربا

تشخیص رنگ خودرو با آهن ربا یکی از روش‌های قدیمی در این زمینه‌ست که بر اساس آن کارشناس خودرو با استفاده از آهنربا به نقاط حساس بدنه، ضربات کوچکی را وارد می‌کند و بر اساس میزان چسبندگی آهنربا بین بخش‌های سالم و آسیب دیده، می‌تواند تشخیص دهد که آیا خودرو رنگ شده است یا نه؟

  • استفاده از دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی

امروزه رنگ شدگی بدنه خودرو را کارشناسان از طریق بررسی ضخامت بخش های مختلف آن مشخص می‌کنند. به طور معمول در کارخانه‌ها رنگ آمیزی خودرو در اتاق رنگ با توجه به شرایط استاندارد و امکانات خاص انجام می گیرد که این شرایط در صافکاری ها و نقاشی ها ممکن نیست و به همین دلیل ضخامت هر بخش با دیگری تا حدی تغییر می کند. در نتیجه یکنواختی و ضخامت رنگی که به صورت فابریک بر روی خودرو پاشیده شده با ضخامت رنگی که برای ترمیم از آن استفاده می شود، تفاوت خواهد داشت.

استفاده از دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی

در نتیجه با استفاده از دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی تشخیص رنگ می توان به طور دقیق و با کمترین میزان خطا رنگ شدگی خودرو را مورد بررسی قرار داد. کارشناسان ما به صورت تخصصی با تجربه کاربردی و برخورداری از همه این دستگاه ها و تجهیزات آماده هستند تا در زمان کوتاه در محل موردنظر شما حاضر و کارشناسی رنگ خودرو را برایتان انجام دهند.

در کنار تست رنگ، کارشناسان بخش‌های دیگر خودرو را هم بررسی می‌کنند تا مشکلی نداشته باشند. یکی از بخش‌ها، دینام و باتری خودروست. برای آشنایی با مشکلات دینام و باتری کلیک کنید!

 

چرا کارشناسی رنگ خودرو آقای امداد؟

همان طور که خودتان هم می‌دانید، هزینه خرید خودرو حتی به صورت کارکرده قابل چشم پوشی نیست، به همین دلیل باید در زمان خرید به طور دقیق آن را بررسی کرده و ایرادهای آن را پیدا و با قیمتی مناسب آن را تحویل بگیرید. در این زمینه کارشناسی خودرو آقای امداد به شما کمک می کند تا خودروی مورد نظر خود را با قیمت منطقی و مناسب خریداری کنید و به دام کلاهبردان نیافتید. اصلی ترین ویژگی های کارشناسی رنگ مجموعه آقای امداد عبارت‌اند از:

  • کارشناسان متخصص و حرفه‌ای

کارشناسان متخصص و باتجربه و آموزش دیده از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

  • برخورداری از تجهیزات مناسب و به‌روز

کارشناسی رنگ خودرو با استفاده دستگاه‌های جدید ضخامت سنج دیجیتالی

  • ارائه خدمات کارشناسی در محل

ارائه خدمات در کمترین زمان در محل در هر بخشی از تهران و کرج

  • ارائه گزارش مکتوب و رسمی
ادامه مطلب
نحوه بهینه سازی سیستم تعلیق خودرو

ارائه مدارک معتبر و گزارشات و تاییدیه های فنی کارشناسی پس از اتمام کار تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

  • تست خودروهای لوکس در نمایندگی های مجاز

کارشناسی رنگ بدنه خودروهای لوکس در نماینگی های مجاز و رسمی برند خودرو

  • ارائه ضمانت تشخیص صحیح کارشناسی

گارانتی خدمات کارشناسی رنگ با بیمه معتبر و امکان خرید مطمئن و بدون استرس خودرو

 

نحوه کارشناسی رنگ خودرو

اول از هر چیزی بگذارید مشخص کنم که کارشناسی رنگ خودرو انقدرها هم ساده نیست و فقط با یک آهنربای مخصوص به یک دستگاه دیجیتالی نیست ضخامت سرهم بندی نمیشه کرد. چرا؟ چون بعضی از صافکارها و نقاش‌های خودرو زرنگ، با چنان دقت و ظرافتی کار می‌کنند که تشخیص تغییرات صورت گرفته در بدنه خودرو با این ابزارها نه تنها ممکن نیست بلکه باعث میشه خود فروشنده هم کاهش از خوش بپرسد، واقعا یعنی خودروی من رنگ شده؟!

در این چنین موقعیت قاراشمیشی، یک کارشناس رنگ حرفه‌ای و باتجربه می‌خواهیم که بتواند با دقت خودرو را بررسی کنند. کارشناس رنگ در وهله‌ی اول از حواس بینایی و لمسی خوبی برخوردار است و یک پا کارآگاه گجت شناخته میشود. کارشناسی ابتدا با بازرسی بصری و دست کشیدن روی قسمت‌های مختلف بدنه تشخیص می‌دهد که آیا رنگ شدگی دارد یا نه.

یکی دیگر از کارهایی که کارشناس زنگ انجام میدهد آنست که دور تا دور خودرو می‌چرخد و بخش‌های مختلف بدنه را به زوایای مختلف بررسی می‌کنند. شاید تصور کنید که این چرخش ها دور باطل است و پیاز داغ ماجراست، اما نه اینطور نیست؛ چون که انعکاس نور محیط در بدنه خودرو نشان می‌دهد که آیا موج و یا برآمدگی است یا نه. بدنه خودرو باید یکنواخت باشد اما اگر بهشی کدر بود و با بخشی رنگی خاص و شدیدتر داشت، به احتمال زیاد رنگ شده و اتفاقی پشت این صحنه جرم است.

در ادامه کارشناس به بررسی کاپوت و سقف می‌پردازد و در کنار بررسی پستی یا بلندی این بخشها بررسی می‌کند که تغییر خاصی در اتصالات کاپوت مثل پیچ و مهره، جک، قفل کاپوت و … رخ نداده باشد. اما چرا؟ چونکه اغلب قطعات تعویضی با قطعات فابریک کارخانه، از لحاظ ‌رنگ و ‌شکل فرق دارند. پس از این بخش‌ها، نوبتی هم که باشه، نوبت درهاست. کمترین مقاومت بدنه یک خودرو در درهای آن است و به راحتی قابل تشخیص می‌باشد.

همین طور به ترتیب سراغ صندوق عقب، شاسی و ستون رفته و این بخش‌ها را بررسی می‌کند. در تک تک این مراحل کارشناس رنگ آقای امداد با استفاده از تجهیزات دقیق و به‌روز به کار گرفته، با دقت بالا رنگ شدگی یا بی‌رنگ بودن خودروی مورد نظر شما را مشخص می‌کند.

 

هزینه کارشناسی رنگ خودرو

این روزها کارشناسی بدنه و کارشناسی رنگ خودرو، دیگر پای ثابت تمام جوامع خرید و فروش خودروی دست دوم است و اکثرا برای انجام این کار خودرو خودشان را به دست کارشناسان رنگ می سپارند. با این حال گاهی مهارت بالای صافکاران و نقاشان و تجربه پایین کارشناسان باعث می‌شود که ایرادات خودرو مشخص نشود و خریدار ضرر کند. هزینه کارشناسی رنگ خودرو با توجه به نوع و مدل خودرو متفاوت است و شما می‌توانید قبل از درخواست با ما تماس گرفته و از هزینه‌ی آن مطلع شوید. دقت کنید که هزینه‌ی پایین و یا حتی بالا هیچ وقت نمی‌تواند نشان دهنده کیفیت بالای کارشناسی باشد. بنابراین این خدمت را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی از آقای امداد دریافت کنید.

در کنار کارشناسی رنگ، این موارد نیز بررسی می‌شود تا ارزش خودرو به طور دقیق‌تری انجام گیرد:

• کارشناسی شاسی، سقف و ستون ها

در علم خودروسازی، شاسی به عنوان اصلی ترین بخش بدنه خودرو شناخته و به نوعی اسکلت خودرو نامیده می‌شود. به همین دلیل دفرمه شدن و یا ضربه خوردن این بخش که در اثر تصادفات شدید رخ میدهد، حتی با وجود تعمیرات باز هم قابل تشخیص دادن است و با کارشناسی مشخص میشود. وجود آسیب در این بخش ها بیشترین تاثیر نسبت به دیگر بخش های بدنه دارد و اغلب با افت قیمت محسوسی در قیمت خودرو همراه می‌شود.

علاوه بر شاسی، ستون‌ها هم از اجزای اصلی خودرو به شمار می روند؛ چون که محل اتصال سقف با بدنه‌ی خودرو هستند. حتی گاهی پیش می‌آید که برای تعویض یک قطعه تعمیرکاران مجبور می‌شوند این ستون ها را برش بدهند و دوباره جوش بزنند که این کار استحکام و مقاومت خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

همین طور خوبه که بدانید در خودروهای آفرودی یا خودروهایی که در مناطقی با آب و هوای مرطوب تردد می کنند، این احتمال وجود دارد که در شاسی شاهد پوسیدگی باشیم. این پوسیدگی البته که از مقاومت شاسی کم می‌کند و نشان دهنده یک آسیب جدی است.

مسلما که تشخیص این نوع آسیب دیدگی‌ها سخت است و نیاز به تشخیص کارشناسان با تجربه دارد. کارشناسان مجرب و کاربلد مجموعه آقای امداد به بررسی دقیق این قسمت در خودروی مورد نظر شما می پردازند تا در صورت آسیب دیدن شاسی و ستون‌ها شما بتوانید از ضعف بدنه خودرو اطلاع پیدا کنید و با قیمتی مناسب خرید خودتان را تکمیل کنید.

• کارشناسی تعویض قطعات بدنه خودرو

یکی از بخش های مهم کارشناسی خودرو، کارشناسی تعویض قطعات خودروست که اهمیت زیادی در دوام و طول عمر خودرو دارد. دقت کنید که هرگونه ضربه یا زنگ زدگی و یا تغییر شکل بدنه خودرو باعث می‌شود تا ایمنی دوام و استحکام خودرو کاهش پیدا کرده و در طی رانندگی مشکل ساز شود.

کارشناسی تعویض قطعات بدنه خودرو

همان طور که میدانید، متاسفانه در ایران بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند قطعات خودرو خودشون را تعویض نکنند چون که این کار باعث می‌شود تا قیمت خودرو تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند. اما دقت داشته باشید که این عمل از طرفی میتواند خطرساز هم باشد. گاهی اوقات مالکان خودرو در اثر آسیب یک قطعه، جایگزین آن را تهیه می‌کنند و با رنگ زدن آن را بر روی خودروی خود نصب می‌کنند که شناسایی این مورد به سادگی ممکن است.

اما گاهی نیز ممکن است که مالکان خودرو به جای خرید قطعه خام و رنگ کردن آن، اقدام به خرید قطعه دست دوم کنند. به عبارتی قطعه ای که در واقع رنگ کارخانه ای دارد و نقاشی نشده است را نصب کنند. در این حالت تشخیص تعویضی بودن کمی مشکل‌تر میشود و نیاز به تجربه کارشناسی حرفه‌ای دارد که نشانه‌ها را تشخیص و متوجه تعویضی بودن قطعه شود.

از این رو شما میتوانید برای برخورداری از یک کارشناسی خودروی دقیق و اصولی با ما تماس بگیرید. کارشناس خودرو آقای امداد به بررسی دقیق خودرو شما می‌پردازد و میزان آفتاب سوختگی، زنگ زدگی، دفرمه شدن، قطعات تعویضی و میزان صافکاری را به اطلاع شما می‌رساند‌.

• کارشناسی قطعات بیرونی خودرو

فروشندگان اغلب در مورد اصلاح قطعات بیرونی خودروی خود مثل گلگیر ها، درب‌های کناری، درب صندوق عقب و کاپوت حساس‌تر هستند؛ چرا که این بخش‌ها در معرض دید قرار دارند و بر روی قیمت نهایی تأثیر زیادی میگذارند. به همین دلیل در صورتی که این بخش‌ها با دقت بالا و زیر دست صافکاری ماهر، ترمیم و نقاشی شود، تشخیص رنگ شدگی آن از همیشه سخت‌تر خواهد بود. در این جا نیز فقط یک کارشناس خبره و باتجربه می‌تواند گره گشای کار ما باشد!

کارشناسی قطعات بیرونی خودرو

بهترین یدک کش تهران و کرج؛ خدمات برتر با قیمتی عالی!

 

مراحل انجام کارشناسی رنگ خودرو آقای امداد

برای دریافت کارشناسی رنگ خودرو از مجموعه آقای امداد کافیه که با ما تماس بگیرید. کارشناسان متخصص و حرفه ای ما به سرعت با تجهیزات کامل در کنار شما حاضر می شوند و به این ترتیب خدمات کارشناسی خودرو در اختیار شما قرار می‌گیره:

۱. تماس و ثبت درخواست

ثبت درخواست کارشناسی از طریق تماس تلفنی و یا اپلیکیشن و وبسایت آقای امداد

۲. اعزام کارشناس خودرو سیار

اعزام کارشناس به محل مورد نظر شما در کمتر از ۴۵ دقیقه

۳. تست رنگ و بدنه

بررسی و معاینه شاسی و ستون‌ها و رنگ خودرو توسط دستگاه‌های مخصوص و متخصصانی باتجربه

۴. کارشناسی ستون ها، سقف و شاسی

  • کارشناسی گلگیر ها، درب های کناری، درب صندوق عقب و کاپوت
  • کارشناسی و تشخیص قطعات تعویضی بدنه خودرو

۵. بررسی اصالت

بررسی حقوقی کلیه مدارک و مستندات خودرو و تطبیق با شرایط خودرو

۶. ارائه گزارش کارشناسی

ارائه گزارش مکتوب و آنلاین و قیمت گذاری دقیق خودرو کارشناسی شده

۷. ارائه برگه کارشناسی

ارائه برگه کاشناسی خودرو با ضمانت نامه و بیمه پرداخت خسارت پس از اتمام کارشناسی

۸. تنظیم قولنامه

عقد قولنامه در صورت توافق طرفین و درخواست کارشناس

 

مکانیک سیار تهران آقای امداد؛ با تجهیزات به روز و امدادرسانانی مجرب و متخصص

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو