علت صدای غیرعادی از چرخ‌ها؛ چرا چرخ‌ها صدا می‌دهند؟

ممکنه که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخ‌ها به گوش می‌رسه. با اینکه صدای غیرعادی از چرخ‌ها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری نداره، اما گاهی هم می‌تونه خطرساز باشه و زندگی شما راننده محترم و سرنشینان را تهدید کنه. پس این نشانه رو با ایشالا ماشالا از سر باز نکنید و با ما همراه باشید چون می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا گاهی اوقات چرخ‌ها صدای عجیبی می‌دهند؟  اگر نیاز به امداد خودرو دارید می توانید به آقای امداد تماس بگیرید.

علت‌های شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌ها

قبل از هر چیزی یادتون باشه که لاستیک همیشه صداهایی داره و ما می‌تونیم دائما بعضی از صداها رو از لاستیک بشنویم که صدالبته طبیعی هستند. اما گاهی اوقات صدا دادن لاستیک طبیعی نیست و نسبت به همیشه یه طور خاص و غیرعادیست. از دلایل اصلی شنیدن انواع صدای غیرعادی از چرخ‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

خراب بودن ترمز خودرو

 خراب شدن کلگی بیرون پلوس

در صورتی که صدای شنیده شده از چرخ‌ها به حالت تق تق باشه و نشه گفت که دقیقا از خود لاستیک شنیده میشه، می‌تونیم بگیم که مشکل از‌ کلگی بیرون پلوس هستش. این طور تصور کنید که موقع حرکت و یا چرخش فرمان به یک طرف، صدا از قسمت های مکانیکی دستگاه خارج بشه که دلیل شنیدن آن به احتمال بالا به خاطر خراب شدن کلگی بیرون پلوس رخ داده و ربطی به خود لاستیک هم نداره.

 

خراب بودن ترمز خودرو

جالبه بدونید که یکی از نشانه‌های خرابی ترمز خودرو، شنیدن صدایی به حالت جیر جیر، خِر خِر یا سوت مانند از چرخ هاست که اغلب هم در حین ترمز کردن شنیده میشه. اگه چنین صدایی شنیدید، باید حتما ماشین‌تون رو به یه تعمیرگاه معتبر نشون بدید تا خیلی سریع مشکل رو برطرف کنه. حتما سوت کشیدن چرخ ها حین ترمز رو جدی بگیرید چون می‌تونه خطرساز باشه.

 

با این وجود یکی از بخش‌های مهم سیستم ترمز، لنت ترمز هستش که در صورت تموم شدن یا بی‌کیفیت بودن می‌تونه باعث ایجاد صدا در چرخ‌ها بشه. مثلا اگه به تازگی لنت ترمز خودروتون خودتون رو تعویض کردید، اما به چنین صدایی می‌شنوید، به این معناست که جنس نامرغوب و ارزانی رو جایگزین کردید که این یعنی دیگه نباید از خدمات اون تعمیرگاه استفاده کنید! اما اگه لنت ترمز رو خیلی وقته که تعویض نکردید و اصلا خبر ندارید که حالش چطوره و این صدا رو هم می‌شونید، وقتشه که یه تجدید دیداری داشته باشید و اگه لازم بود عوضش کنید.

جالبه بدانید که گاهی صدای غیرعادی از موتور هم نشون دهنده مشکل غیرعادی در اونه!

 

نوع مسیر و سبک رانندگی

خب مسلما هر چه که مسیر و جاده‌ای که در آن رانندگی می‌کنید، استاندارد‌تر باشه، سیستم تعلیق و لاستیک‌ها به راحتی حرکت می‌کنند و به فشار نمی‌افتند. اما اگه مسیری که طی می‌کنید مسیر عادی نیست و سطح آن متفاوت‌تر از همیشه است، پس عادیه که به چرخ‌ها فشار وارد و صدای نامتعارفی از لاستیک شنیده بشه.

البته در این مورد نحوه رانندگی شما هم بی‌تاثیر نیست‌. در واقع یکی دیگه از مواردی که موقع شنیدن صدای جیغ از لاستیک باید به آن توجه کنید، نحوه رانندگی‌ست که شاید لازم باشه تا یکمی محتاط‌تر و بادقت‌تر رانندگی کنید.

 

بالانس نبودن چرخ ها

یکی دیگه از دلایل شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌ها، می‌تونه به خاطر بالانس نبودن چرخ ها رخ بده. مثلا ممکنه که لاستیک پله داشته باشه که همین باعث میشه تا در زمان حرکت از آن صدایی بشنوید. حالا چه چیزهایی باعث میشن تا روی تایرها پله ایجاد بشه؟ بهتره بدونید که بیشترین عامل پله کردن تایر خودرو فرسودگی قطعات جلوبندی و عدم میزان بودن فرمانه که باعث میشه تا لاستیک درست روی زمین ثابت نشه و صدای جیغ مانندی از خودش بده.

بالانس نبودن چرخ ها

البته همین مشکل در اثر خرابی اکسل عقب خودرو هم می‌تونه رخ بده که در نتیجه اون لاستیک که باید همیشه به طور کامل روی زمین قرار بگیره، ثباتی نداره و صدای غیرعادی هم میده. برای رفع این صدا در اولین قدم باید بررسی کنید و ببینید مشکل از کجاست و بعد برای رفع اون اقدام کنید.

در هر کجای محله پردیس که هستید، می‌تونید خدمات یدک‌کشی و امداد در محل رو با یک تماس دراختیار داشته باشید. امداد خودرو پردیس آقای امداد همراه شماست.

شماره تماس: 02148287

 

جنس و سایز تایر لاستیک

شاید براتون عجیب باشه که بعضی از برندهای تایرها صدای زیادی میدن و بیشتر صدای جیغ لاستیک‌های ماشین هم مربوط به اوناست. مثلا صدای جیغ در تایرهای ژاپنی از برندهای بریجستون یا یوکاهاما، سومیتومو و دانلوپ بیشتر از سایر برندهاست. البته این عامل به خاطر مواد به کار رفته در ساخت این لاستیک‌هاست. ببینید پایه مواد تشکیل دهنده لاستیک کائوچوعه، حالا هر چقدر که در ساخت لاستیک از کائوچو بیشتری استفاده شده باشه، لاستیک هم نرم‌تر و هم منعطف‌تر میشه و در حین حرکت هم صدایی نمیده. علاوه بر این مدل آج لاستیک هم از عوامل تاثیرگذار در شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌های ماشین به شمار میره. به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید لاستیک بیشتر دقت کنید و جنسی باکیفیت بگیرید.

ادامه مطلب
یدک‌کش و امداد خودرو شمیرانات

در کنار جنس تایر، سایز اون هم رابطه مستقیمی با شنیده شدن صداهای غیر عادی از چرخ‌ها داره. مثلا تغییر ارتفاع لاستیک یا فاق لاستیک در شنیدن صدای نامتعارف لاستیک خودرو تاثیر گذاره. لاستیک‌هایی که فاق بلندتری دارند، هم نرم‌تر هستند و هم در حین حرکت، صدای کمتری از خودشون تولید می‌کنند.

حالا که داریم درباره‌ی لاستیک‌ها صحبت می‌کنیم، بزارید این نکته رو هم بگم که گاهی اوقات و البته خیلی کم، صدای جیرجیر ماشین می‌تونه به علت نو بودن لاستیک‌ها رخ بده. اما این صدا نه همیشه که فقط وقتی لاستیک روی یه سطح صیقلی حرکت می‌کنه، به گوش می‌رسه و با رسیدن خودرو به آسفالت خیابان هم قطع میشه. تا یکی دو روز هم عادیه!

 

خرابی بلبرینگ چرخ ها

گاهی اوقات وقتی که سرعت می‌گیرید، ممکنه که با صدای غیرعادی از چرخ‌ها مثل یه صدای زوزه مانند مواجه بشید، در این زمان بد نیست که به بلبرینگ‌های چرخ‌های ماشین‌تون شک کنید چون ممکنه که به مشکل خورده باشند. دقت کنید این صدا مخصوصا در سرعت‌های بالا به گوش میرسه و در کنارش یکسری علائم دیگه‌ای هم هستند که میشه از روی اونا تشخیص داد بلبرینگ آسیب دیده مثل قفل شدن چرخ‌ها، لق زدن چرخ ها و حتی باز شدن و در رفتن چرخ‌ها که خب این مورد آخری اگه خوب کنترل نشه می‌تونه حوادث و اتفاقات جبران ناپذیری رو ایجاد کنه‌.

اما خب با توجه به هزینه‌ها، بهتره که پیشگیری رو به درمان اولویت بزارید و این نکات رو رعایت کنید:

۱) برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ‌ها به محض رسیدن به دست اندازها یا سرعت‌گیرها سعی کنید سرعت خودرو رو کاهش بدید. چون حرکت با سرعت زیاد از روی سرعت گیرها باعث خرد شدن بلبرینگ‌ها میشه.

۲) وقتی که برای خرید بلبرینگ اقدام می‌کنید، جنس و کیفیت اون رو هم خوب بررسی کنید. اگه بلبرینگ استاندارد نبود و کیفیت لازم رو نداشت، آماده باشید که دوباره دست به جیب بشید.

۳) یکی از کارهایی که می‌تونید برای تشخیص خرابی بلبرینگ انجام بدید، غیر از شنیدن صدا از چرخ‌ها، اینه که بعد از هر ۵ هزار کیلومتر کارکرد خودرو، چرخ ها رو جک بزنید و اونا رو بچرخونید. اگه در این زمان چرخ‌ها لق شده بودن یا صدا می‌دادند، به احتمال زیاد بلبرینگ خراب یا به اصطلاح خرده شده.

 

آسیب دیدگی دنده‌های هرزگرد

یکی دیگه از علت‌های شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌ها، خرابی یا ایراد در دنده‌های دیشلی گیربکس یا دنده‌های هرزگرد هستش. اما این صدا سر پیچ‌ها به گوش میرسه و به صورت جیر جیر یا جیغه!! در این موقعیت دقت کنید که اگه به صدای جیر جیر اهمیت ندید، با گذشت زمان (البته نه خیلی طولانی) با یه مشکل بزرگ‌تر روبرو می‌شید. بدترین حالتی که در این زمان می‌تونه رخ بده، اینه که در اثر آسیب وارده به بلبرینگ‌ها، هرزگرد قفل بشه و در نهایت تسمه رو پاره کنه. درست جا نیافتادن شیارهای تسمه روی شیارهای فولی یا بد بسته شدن خود هرزگرد از دلایل رخ دادن این اتفاق هستند.

 

 

دما و تغییرات هوا

جالبه بدانید که حتی سرد و گرم شدن هوا هم روی صدایی که از لاستیک خارج میشه تاثیر زیادی داره. چطوری؟! خب داستان از این قراره که تو تابستان که هوا نسبت همیشه گرم تره، چسبندگی تایرها هم بیشتر میشه. درنتیجه اصطکاک لاستیک ها با زمین و آسفالتی که در اثر تابش خورشید داغ‌تر شده، بالاتر میره که همین مسئله صدای غیرعادی رو در چرخ‌ها بوجود میاره.

دما و تغییرات هوا

 

 

نبودن چرخ‌ها در محور اصلی

یکی دیگه از علت‌های نادر شنیدن صدای غیرعادی از چرخ‌ها اینه که چرخ‌ها از محور اصلی خودشون خارج بشن. اغلب هم علتش برخورده یه ضربه شدید به چرخ‌هاست که درنتیجه باعث میشه تا صداهای عجیب و متفاوتی از لاستیک‌ها شنیده بشه. در این حالت زاویه چرخ‌های جلو، یا عقب خودرو که تنظیم نیست باید اصلاح بشه، چون در صورت تداوم این وضعیت، لاستیک سابی اتفاق می‌افته.

مهم نیست کجا هستید و چه ساعتی از شب یا روزه، اگه صدای غیرعادی از چرخ‌های ماشین‌تون شنیدید که نگرانتون کرده بود، کافیه تا با ما در امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید. امدادرسانان ما سریع و بدون اتلاف وقت در خدمت شما حاضر میشن و اقدام به رفع مشکل می‌کنند. با ما تماس بگیرید.

شماره تماس آقای امداد: 02148287

 

4.5 2 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
136 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

سلام من پراید ۱۴۱ دارم درساعت بالای ۸۰ کیلومتر صدای هواپیما میاد توی اتاق مشکل از کجاست، ممنونم راهنمایی کنید.

سلام

صدای هواپیما در پراید ۱۴۱ در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر، معمولاً ناشی از یکی از موارد زیر است:

مشکل در لاستیک ها: لاستیک های فرسوده یا نامناسب می توانند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شوند. بنابراین، بهتر است لاستیک های خودروی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، آنها را تعویض کنید.
مشکل در سیستم تعلیق: سیستم تعلیق خودرو، وظیفه جذب ضربات و ارتعاشات را بر عهده دارد. اگر سیستم تعلیق خودروی شما دچار مشکل باشد، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود. بنابراین، بهتر است سیستم تعلیق خودروی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن را تعمیر یا تعویض کنید.
مشکل در سیستم اگزوز: سیستم اگزوز، وظیفه خروج گازهای خروجی از موتور را بر عهده دارد. اگر سیستم اگزوز خودروی شما دچار مشکل باشد، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود. بنابراین، بهتر است سیستم اگزوز خودروی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن را تعمیر یا تعویض کنید.
برای تشخیص دقیق علت صدای هواپیما در پراید ۱۴۱، بهتر است خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید. مکانیک می تواند با بررسی خودروی شما، علت صدای هواپیما را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم:

مشکل در لاستیک ها

لاستیک های فرسوده یا نامناسب می توانند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شوند. این صدا معمولاً شبیه به صدای برخورد یک جسم با زمین است. برای بررسی لاستیک ها، باید به موارد زیر توجه کنید:

علائم خوردگی و فرسودگی: لاستیک های فرسوده معمولاً دارای علائم خوردگی و فرسودگی هستند. این علائم می توانند شامل ترک خوردگی، پوسیدگی، ساییدگی و نازک شدن لاستیک باشند.
سطح آج لاستیک: سطح آج لاستیک، وظیفه چسبندگی لاستیک به سطح جاده را بر عهده دارد. لاستیک هایی که سطح آج آنها کم است، چسبندگی کمتری به سطح جاده دارند و می توانند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شوند.
فشار باد لاستیک: فشار باد مناسب لاستیک ها، نقش مهمی در کاهش صدای خودرو دارد. اگر فشار باد لاستیک ها کم باشد، می توانند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شوند.
اگر لاستیک های خودروی شما دچار مشکل باشند، باید آنها را تعویض کنید.

مشکل در سیستم تعلیق

سیستم تعلیق خودرو، وظیفه جذب ضربات و ارتعاشات را بر عهده دارد. اگر سیستم تعلیق خودروی شما دچار مشکل باشد، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود. این صدا معمولاً شبیه به صدای برخورد یک جسم با بدنه خودرو است. برای بررسی سیستم تعلیق، باید به موارد زیر توجه کنید:

لرزش خودرو: اگر در سرعت های بالا، خودروی شما دچار لرزش شود، احتمال دارد که سیستم تعلیق خودرو دچار مشکل باشد.
صدای برخورد جسم با بدنه خودرو: اگر در سرعت های بالا، صدای برخورد یک جسم با بدنه خودرو را بشنوید، احتمال دارد که سیستم تعلیق خودرو دچار مشکل باشد.
نشتی روغن از سیستم تعلیق: نشتی روغن از سیستم تعلیق، می تواند باعث کاهش کارایی سیستم تعلیق و ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود.
اگر سیستم تعلیق خودروی شما دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مشکل در سیستم اگزوز

سیستم اگزوز، وظیفه خروج گازهای خروجی از موتور را بر عهده دارد. اگر سیستم اگزوز خودروی شما دچار مشکل باشد، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود. این صدا معمولاً شبیه به صدای خروج گاز از یک شیلنگ است. برای بررسی سیستم اگزوز، باید به موارد زیر توجه کنید:

شکستگی یا ترک خوردگی در سیستم اگزوز: اگر در سیستم اگزوز خودروی شما ترک خوردگی یا شکستگی وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود.
نشتی گاز از سیستم اگزوز: نشتی گاز از سیستم اگزوز، می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود.
گرفتگی سیستم اگزوز: گرفتگی سیستم اگزوز، می تواند باعث کاهش کارایی سیستم اگزوز و ایجاد صدای زیادی در سرعت های بالا شود.
اگر سیستم اگزوز خودروی شما دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

پیچ عقب کلگی عقب اون که وسط چرخ هست و یک درپوش داره و زیرش گریس هست یا شل شده یا بلبرینگش خراب شده

سلام…. بنده یک پراید ۱۴۱ دارم جالبه تا سرعت ۱۱۰ تا صدایی نمیاد از ۱۱۰ به بالا ی صدای هو هو خیلی مگه توجه کنی که بفهمی صداشو….از جلو میاد نمیدونم علتش چیه….

وقت بخیر

اول از همه یه تشکر بکنم از شما و سایت خوبتون که محتوای به اصطلاح به درد بخور و کارآمدی داره

و ی سوال فنی

موقع دور زدن به یک سمت خاص و یا ترمز کردن به همراه دور زدن صدای سوت خفیف شنیده میشود…گاهی هم هنگام حرکت با سرعت کم تشخیص شما چیه؟

ممنون از لطف شما

سلام

با تشکر از لطف شما.

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی بلبرینگ چرخ
خرابی لنت ترمز
خرابی کاسه ترمز
اگر بلبرینگ چرخ خودروی شما خراب باشند، ممکن است باعث شود که صدای سوت خفیف هنگام دور زدن یا ترمز کردن شنیده شود. اگر لنت ترمز خودروی شما خراب باشند، ممکن است باعث شود که صدای سوت خفیف هنگام دور زدن یا ترمز کردن شنیده شود. اگر کاسه ترمز خودروی شما خراب باشند، ممکن است باعث شود که صدای سوت خفیف هنگام دور زدن یا ترمز کردن شنیده شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، بلبرینگ چرخ، لنت ترمز و کاسه ترمز را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

به طور منظم بلبرینگ چرخ، لنت ترمز و کاسه ترمز را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
از ترمز به درستی استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد مشکل شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی بلبرینگ چرخ باشد. با توجه به اینکه شما ذکر کرده اید که صدای سوت خفیف هنگام دور زدن یا ترمز کردن شنیده می شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، بلبرینگ چرخ را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

در اینجا به برخی از نکات برای تعمیر مشکل شما اشاره می کنیم:

مکانیک می تواند با استفاده از یک دستگاه تست بلبرینگ، عملکرد بلبرینگ را بررسی کند.
در صورت خرابی بلبرینگ، مکانیک می تواند آن را تعویض کند.

سلام
خودروی من سورن پلاس مدل 401 با 18000
کارکرد هنگام حرکت اولیه زمانی که ماشین سرد هستش صدای سایش از چرخهای عقب به گوش می رسه انگار گوشت لنت تمام شده وآهن با کاسه درگیر میشه بعد چند کیلومتر رانندگی صدا قطع میشه. تا الان چندبار لنت وکاسه های عقب وتعویض کردم یکی دوروز خوب میشه ولی دوباره همین مشکل تکرار میشه.باتوجه بااینکه کاسه نو ولنت نو می ندازم بعداز چندروز کاسه ها خط می افتن.
میشه بفرمایید مشکل از چیه. ممنون

با سلام

با توجه به توضیحاتی که شما ارائه دادید، مشکل خودروی شما به احتمال زیاد مربوط به یکی از موارد زیر است:

کاسه ترمز عقب کج یا آسیب دیده است. این امر باعث می شود که لنت ها به طور نامنظم روی کاسه قرار بگیرند و در نتیجه صدای سایش ایجاد شود.
پایه کالیپر ترمز عقب شل شده است. این امر باعث می شود که کالیپر ترمز به طور نامناسبی روی دیسک قرار بگیرد و در نتیجه صدای سایش ایجاد شود.
لنت های ترمز عقب نامرغوب هستند. لنت های نامرغوب ممکن است به سرعت فرسوده شوند و در نتیجه صدای سایش ایجاد کنند.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، باید خودروی خود را به یک مکانیک مجرب نشان دهید. مکانیک می تواند کاسه ترمز، پایه کالیپر ترمز و لنت های ترمز را بررسی کند و در صورت وجود هرگونه مشکل، آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز مجدد این مشکل ارائه شده است:

از لنت های ترمز با کیفیت بالا استفاده کنید.
کاسه ترمز و پایه کالیپر ترمز را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز، آنها را تعویض کنید.
اگر خودروی خود را به مدت طولانی استفاده نمی کنید، قبل از شروع به حرکت، چند دقیقه با سرعت کم رانندگی کنید تا لنت ها گرم شوند و به طور صحیح روی کاسه قرار بگیرند.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام جناب پارس مدل401دارم تو روستا هستم بیشتر جاده خاکی میرم البته دنده یک با احتیاط فقط یه جا به سربالای کوچیک هست یکم خرابه ماشین کج میشه موقعه بالا رفتن و پایین اومدن بعضی وقتها یکم بکس باد میکنه سنگها پرت میشن آیا این سربالایی کوچیک ضرراتی برای ماشین و جلو بندی داره بعدشم ماشینم نرم نیست کوبش داره میزان فرمان و تنظیم باد انجام دادم هر ماه آچار کشی هم میکنم این کوبش آیا میتونه هم از بالانس چرخ ها باش ؟؟؟ بعد تو جاده خاکی هم که با احتیاط میرم سنگهای کوچیکی هم هست ک پرت میشن یا لاستیک خودروو انگار لیز میخوره آیا این جاده خاکی رفتن ضرراتی داره ممنون میشم جوابمو بدین راهنمایی کنین مهندس جان

سلام

در مورد سربالایی کوچکی که می گویید، اگر این سربالایی باعث کج شدن ماشین و بکس باد کردن آن می شود، ممکن است ضرراتی برای خودرو و جلوبندی آن داشته باشد. در این حالت، ممکن است بلبرینگ چرخ ها یا اتصالات جلوبندی خودرو آسیب دیده باشند. برای بررسی دقیق مشکل، باید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید. احتمال دارد مشکل از کیفیت لاستیگ ها یا نصب اشتباه لاستیک ها باشد.

در مورد کوبش ماشین، اگر میزان فرمان و تنظیم باد چرخ ها را انجام داده اید و هر ماه آچارکشی هم می کنید، ممکن است مشکل از بالانس چرخ ها باشد. برای بررسی دقیق مشکل، می توانید از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در مورد رانندگی در جاده خاکی، اگر با احتیاط رانندگی می کنید و سرعت خود را کنترل می کنید، مشکل خاصی پیش نمی آید. اما اگر با سرعت بالا در جاده خاکی رانندگی کنید، ممکن است لاستیک های خودرو آسیب ببینند. همچنین، ممکن است سنگ ها و اشیا تیز به بدنه خودرو برخورد کنند و باعث خرابی آن شوند.

سلام وقت بخیر
۴۰۵ دارم وقتی ماشین گرم میشه توی رانندگی های طولاتی مدت و مخصوصا توی ترافیک چرخ سمت راننده شروع میکنه صدایی جیغ مانند و مثل صدای سایش اهن میده و وقتی ترمز میگیرم برای چند ثانیه قطع میشه
بلبرینگ چرخ، توپی چرخ ، لنت ، دیسک چرخ ، بوستر ترمز ، رینگ ، جعبه فرمان همگی تعویض شدن و از جنسشون هم مطمئنم
چه دلیلی میتونه داشته باشه؟
لازم به ذکر هست هرچقدر رانندگی طولانی تر باشه صدا هم بیشتر میشه

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد مشکل از سیستم ترمز خودرو شما باشد.

در سیستم ترمز، دیسک ترمز با لنت ترمز تماس دارد و باعث ایجاد اصطکاک می شود. این اصطکاک باعث کند شدن یا توقف خودرو می شود.

اگر لنت ترمز فرسوده باشد، ممکن است صدای جیغ مانند ایجاد کند. همچنین، اگر دیسک ترمز آسیب دیده باشد، نیز ممکن است این صدا را ایجاد کند.

با توجه به اینکه شما گفته اید لنت و دیسک ترمز را تعویض کرده اید، به نظر می رسد مشکل از جای دیگری باشد.

یکی از احتمالات این است که ممکن است کالیپر ترمز یا بوستر ترمز دچار مشکل شده باشند. کالیپر ترمز وظیفه فشردن لنت ها به دیسک ترمز را بر عهده دارد. اگر کالیپر ترمز دچار مشکل شود، ممکن است لنت ها به درستی به دیسک ترمز فشار نیاورند و این امر باعث ایجاد صدای جیغ مانند شود.

بوستر ترمز نیز وظیفه کمک به پمپاژ روغن ترمز را بر عهده دارد. اگر بوستر ترمز دچار مشکل شود، ممکن است فشار روغن ترمز کافی نباشد و این امر نیز باعث ایجاد صدای جیغ مانند شود.

برای بررسی دقیق مشکل، باید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید. تعمیرکار با بررسی خودرو می تواند علت صدا را تشخیص دهد و آن را رفع کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

از لنت و دیسک ترمز با کیفیت استفاده کنید.
از سرویس دوره ای خودرو غافل نشوید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد خودرو، سریعاً آن را به تعمیرگاه ببرید.
امیدوارم مشکل خودرو شما هرچه زودتر برطرف شود.

من یه پژو پارس مدل ۹۲ دارم که موقع حرکت در دور آرام صدای خرخر داخل اتاق میاد که از سمت شاگرد زیر داشبود هستش احساس این رو دارم که چیزی شل شده، در حالت درجا اصلا اون صدا احساس نمیشه . ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

با سلام،

احتمالات مختلفی برای علت صدای خرخر در پژو پارس مدل ۹۲ شما وجود دارد. در اینجا چند احتمال را بررسی می‌کنیم:

بلبرینگ چرخ: بلبرینگ چرخ، قطعه ای است که وظیفه چرخش چرخ را بر عهده دارد. این بلبرینگ، در اثر استفاده طولانی مدت و یا ضربه، ممکن است دچار خرابی شود. خرابی بلبرینگ چرخ، معمولاً با صدای خرخر همراه است.
روغن موتور: روغن موتور، وظیفه روانکاری قطعات موتور را بر عهده دارد. اگر روغن موتور کم باشد، یا کیفیت آن پایین باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای خرخر در موتور شود.
واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر، قطعه ای است که بین سیلندر و سرسیلندر قرار دارد و از نشت مایع خنک کننده و روغن جلوگیری می کند. خرابی واشر سرسیلندر، معمولاً با صدای خرخر همراه است.
برای اینکه از خرابی هر یک از این قطعات مطمئن شوید، می توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می تواند با بررسی خودرو، خرابی قطعات را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ چرخ، روغن موتور و واشر سرسیلندر ارائه شده است:

روغن موتور را به طور منظم تعویض کنید.
از روغن موتور با کیفیت مناسب استفاده کنید.
در صورت بروز ضربه به خودرو، حتماً قطعات آن را بررسی کنید.
در مورد مشکل شما، احتمال اینکه مشکل از بلبرینگ چرخ باشد، زیاد است. بنابراین، توصیه می کنم که بلبرینگ چرخ را بررسی کنید. اگر بلبرینگ چرخ خراب باشد، باید آن را تعویض کنید.

برای بررسی بلبرینگ چرخ، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

در حالی که خودروی شما روی سطح صافی قرار دارد، به آرامی درجا حرکت کنید.
اگر صدایی از یکی از چرخ ها شنیدید، احتمال اینکه بلبرینگ چرخ آن چرخ خراب باشد، زیاد است.
چرخ های خودرو را به صورت دستی بچرخانید.
اگر احساس کردید که یکی از چرخ ها با اصطکاک زیاد می چرخد، احتمال اینکه بلبرینگ چرخ آن چرخ خراب باشد، زیاد است.
اگر با بررسی های خود، به این نتیجه رسیدید که بلبرینگ چرخ خراب است، باید آن را تعویض کنید. تعویض بلبرینگ چرخ، کار چندان سختی نیست و توسط هر مکانیک متخصصی قابل انجام است.

با درود بنده پژو405 دارم هنگام حرکت صدای هو هو از قسمت جلو شنیده میشه در ضمن بلبرینگ چرخها خودم تست کردم سالمه اصلا نه به بالا و پایین و نه به چپ راست لقی نداره جک زدم دنده گزاشتم صدایی نیومد. لاستیکها دو جا بردم بالانس مشکلی نداشتن. ولی موقعه رانندگی صدای هو هو شنیده میشه به قول مکانیکها مثل خوندن دیفرانسیل از کم به زیاد.
سرعت از 130 میرم بالا قطع میشه. تست جاده هم انجام دادم کلاج گرفتم.. خاموش کردن هنگام حرکت اصلا انگار نه انگار.. آیا امکان داره از بلبرینگ پلوس باشه.خواهش میکنم کمکم کنید… ممنون میشم

سلام

با توجه به توضیحاتی که ارائه کرد، احتمال اینکه صدای هو هو از بلبرینگ پلوس باشد، زیاد است. بلبرینگ پلوس، قطعه ای است که اتصال بین پلوس و دیفرانسیل را می کند. این بلبرینگ، در اثر استفاده طولانی مدت و یا ضربه، ممکن است خراب شود.

برای اینکه از خرابی بلبرینگ پلوس مطمئن شوید، می توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید. مکانیک می تواند با بررسی بلبرینگ پلوس، خرابی آن را تشخیص دهد.

در صورتی که بلبرینگ پلوس خراب باشد، باید تعویض شود. تعویض بلبرینگ پلوس، کار سختی نیست و توسط هر مکانیک متخصصی قابل انجام است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ پلوس ارائه شده است:

از رانندگی با سرعت بالا و یا راحت دوری کنید.
از رانندگی در جاده های ناهموار و برای دست انداز خودداری کنید.
در صورت بروز ضربه به خودرو، حتماً بلبرینگ پلوس را بررسی کنید.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر شود.

سلام وقت بخیر امروز سرپلوس ماشینم رو عوض کردم پارسtu5 هست ی خورده گاز میدم بعد گاز رو ول میکنم صدا از چرخ ها میاد وقتی خلاص میکنم یا کلاچ رو میگیرم صدا نمیده قبل از تعویض سرپلوس مشکلی نداشت

با توجه به توضیحاتی که ارائه می دهد، احتمال اینکه از بلبرینگ چرخ باشد، زیاد است. بلبرینگ چرخ، قطعه ای است که وظیفه چرخش چرخ را بر عهده دارد. این بلبرینگ، در اثر استفاده طولانی مدت و یا ضربه، ممکن است خراب شود.

برای اینکه از خرابی بلبرینگ مطمئن شوید، می توانید به یک مکانیک متخصص کمک کنید. مکانیک می تواند با بررسی بلبرینگ چرخ، خرابی آن را تشخیص دهد.

در صورتی که بلبرینگ چرخ خراب باشد، باید تعویض شود. تعویض بلبرینگ چرخ، کار بسیار سختی نیست و توسط هر مکانیک متخصصی قابل انجام است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ چرخ ارائه شده است:

از رانندگی با سرعت بالا و یا راحت دوری کنید.
از رانندگی در جاده های ناهموار و برای دست انداز خودداری کنید.
در صورت بروز ضربه به خودرو، حتماً بلبرینگ چرخ را بررسی کنید.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر شود.

در مورد مشکلی که شما دارید، احتمال اینکه مشکل از بلبرینگ چرخ باشد، زیاد است. بنابراین، توصیه می کنم که بلبرینگ چرخ را بررسی و در صورت نیاز، آن را جایگزین کنید.

در اینجا چند نکته برای بررسی چرخ بلبرینگ ارائه شده است:

در حالی که خودروی شما روی سطح صافی قرار دارد، به آرامی درجا حرکت کنید.
اگر صدایی از یکی از چرخ ها شنیدید، احتمال اینکه بلبرینگ چرخ آن چرخش خراب باشد، زیاد است.
در حالی که خودروی شما روی سطح صافی قرار دارد، چرخ های آن را به صورت دستی بچرخانید.
اگر احساس کردید که یکی از چرخ ها با اصطکاک زیاد می چرخد، احتمال اینکه بلبرینگ چرخ آن چرخ باشد، زیاد است.
اگر با بررسی های خود، به این نتیجه رسید که بلبرینگ خراب است، باید آن را عوض کنید. تعویض بلبرینگ چرخ، کار بسیار سختی نیست و توسط هر مکانیک متخصصی قابل انجام است.

سلام
من ی پراید‌ دارم تو حرکت ی دفعه ی صدایه خوردشدن اومد وقتی رفتم پایین دیدم سر جرخ جلو سمت راننده به داخل کج شده الآنم می‌خوان گرکن کنم تق تق صدا میده تور به خدا کمک کنید تو راه موندم

سلام،

با توجه به اطلاعات ارسالی شما، احتمال دارد که یکی از موارد زیر باعث بروز این مشکل شده باشد:

شکستگی یا ترک در میل موجگیر: اگر میل موجگیر شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید میل موجگیر را تعویض کنید.
شکستگی یا ترک در طبق جلو: اگر طبق جلو شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید طبق جلو را تعویض کنید.
شکستگی یا ترک در سیبک جلو: اگر سیبک جلو شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید سیبک جلو را تعویض کنید.
با توجه به اینکه هنگام گرکن کردن، صدای تق تق شنیده می‌شود، احتمال دارد که یکی از قطعات زیر خراب شده باشد:

طبق جلو: اگر طبق جلو خراب شده باشد، ممکن است هنگام گرکن کردن، صدای تق تق ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید طبق جلو را تعویض کنید.
سیبک جلو: اگر سیبک جلو خراب شده باشد، ممکن است هنگام گرکن کردن، صدای تق تق ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید سیبک جلو را تعویض کنید.
برای تشخیص دقیق علت مشکل، باید خودروی شما توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده ارائه شده است:

به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید و سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید.
از قطعات یدکی با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی با سرعت بالا و ترمزهای ناگهانی خودداری کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید بوده باشد.

در اینجا چند راهکار برای کمک به شما در رفع مشکل ارائه شده است:

اگر می‌توانید، سعی کنید خودروی خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید.
اگر نمی‌توانید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، می‌توانید سعی کنید با استفاده از یک جک، خودروی خود را بالا ببرید و سر جرخ جلو سمت راننده را بررسی کنید. اگر سر جرخ کج شده است، می‌توانید سعی کنید آن را با دست به حالت اولیه خود برگردانید.
اگر نمی‌توانید سر جرخ را به حالت اولیه خود برگردانید، باید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر برطرف شود

سلام خسته نباشی
چرخ جلو سمت راننده پراید یک دفعه به داخل کج شده مثل ماشین هایه اسپرت شده
میخواستم حرکت کنم صدایه عجیبی میده لطفت راهنمایی بکنید تو راه موندم

سلام

با توجه به اطلاعات ارسالی شما، احتمال دارد که یکی از موارد زیر باعث بروز این مشکل شده باشد:

شکستگی یا ترک در میل موجگیر: اگر میل موجگیر شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید میل موجگیر را تعویض کنید.
شکستگی یا ترک در طبق جلو: اگر طبق جلو شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید طبق جلو را تعویض کنید.
شکستگی یا ترک در سیبک جلو: اگر سیبک جلو شکسته یا ترک خورده باشد، ممکن است باعث کج شدن سر جرخ شود. برای رفع این مشکل، باید سیبک جلو را تعویض کنید.
با توجه به اینکه هنگام حرکت، صدای عجیبی می‌دهد، احتمال دارد که یکی از قطعات زیر خراب شده باشد:

طبق جلو: اگر طبق جلو خراب شده باشد، ممکن است هنگام حرکت، صدای تق تق ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید طبق جلو را تعویض کنید.
سیبک جلو: اگر سیبک جلو خراب شده باشد، ممکن است هنگام حرکت، صدای تق تق ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید سیبک جلو را تعویض کنید.
کمک فنر جلو: اگر کمک فنر جلو خراب شده باشد، ممکن است هنگام حرکت، صدای تق تق ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید کمک فنر جلو را تعویض کنید.
برای تشخیص دقیق علت مشکل، باید خودروی شما توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده ارائه شده است:

به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید و سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید.
از قطعات یدکی با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی با سرعت بالا و ترمزهای ناگهانی خودداری کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید بوده باشد.

در اینجا چند راهکار برای کمک به شما در رفع مشکل ارائه شده است:

اگر می‌توانید، سعی کنید خودروی خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید.
اگر نمی‌توانید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، می‌توانید سعی کنید با استفاده از یک جک، خودروی خود را بالا ببرید و سر جرخ جلو سمت راننده را بررسی کنید. اگر سر جرخ کج شده است، می‌توانید سعی کنید آن را با دست به حالت اولیه خود برگردانید. اگر نمی‌توانید سر جرخ را به حالت اولیه خود برگردانید، باید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر برطرف شود.

سلام 206 دارم وقتی حرکت میکنم بعد از حرکت حدود 200الی 300 متر یه صدایی ازچرخ جلو میاد وقتی می‌ایستم صدا قطع میشه و با ادامه حرکت یکی دوبار صدا میده دیگه صدا نمیده لنتها روهم عوضکردم مکانیک هم گفت از بلبرینگ نیست این مشکل مال چی هست ممنون

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد که مشکل شما یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم تعلیق
مشکل در سیستم ترمز
مشکل در سیستم فرمان
در مورد مشکل اول، اگر لنت‌ها را تعویض کرده‌اید و مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است مشکل از سیستم تعلیق باشد. یکی از احتمالات این است که بوش‌های طبق یا بوش‌های اکسل فرسوده شده باشند. این بوش‌ها وظیفه اتصال قطعات سیستم تعلیق به یکدیگر را بر عهده دارند و اگر فرسوده شوند، می‌توانند باعث ایجاد صدا شوند.

در مورد مشکل دوم، اگر مکانیک گفته است که بلبرینگ سالم است، پس مشکل از این قسمت نیست.

در مورد مشکل سوم، اگر فرمان خودرو را به چپ و راست می‌چرخانید و صدایی می‌شنوید، ممکن است مشکل از سیستم فرمان باشد. یکی از احتمالات این است که میل فرمان یا سیبک‌های فرمان فرسوده شده باشند. این قطعات وظیفه انتقال فرمان را بر عهده دارند و اگر فرسوده شوند، می‌توانند باعث ایجاد صدا شوند.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای شما دارم:

ابتدا سیستم تعلیق خودرو را بررسی کنید. بوش‌های طبق و اکسل را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده شده‌اند یا خیر.
سپس سیستم ترمز خودرو را بررسی کنید. به دنبال هرگونه نشتی روغن باشید. همچنین، اتصالات سیستم ترمز را بررسی کنید تا ببینید آیا شل یا فرسوده شده‌اند یا خیر.
در نهایت، سیستم فرمان خودرو را بررسی کنید. میل فرمان و سیبک‌های فرمان را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده شده‌اند یا خیر.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر حل شود.

سلام وقت شما بخیر بنده سورن پلاس اواخر۱۴۰۰ و تحویلی ۱۴۰۱ دارم صفر از کارخانه گرفتم نزدیک به۱۷هزار کاره وقتی دنده1 آروم حرکت میکنم تو چاله ریز میفته انگار یه صدایی از دوطرف چرخ ها میاد بیرون خواستم بدونم علت این کار چیه ۴یا۵ هزار کار بود نمایندگی معتبر تو مازندران هم میشه گفت معروفه همیشه شلوغه با هم بردم با ماشین یه دور تو جاده خاکی چاله داشته باشه دور زدم کارشناس برگشت گفت مشکل خاصی نداره از کمک فنر هستش خشک هستن چون ماشین صفره همینا رو گفت و در ضمن وقت لنت ماشینم خیس میشه بارون میزنه و …..یه صدای وحشتناکی ازش در میاد امکان داره این صدایی که از دو طرف جلو میاد الا اطرافیانم کسی چیزی حس نمیکنی ولی بنده متوجه این صدا میشم خواستم بدونم امکان داره این صدا از لنت ها باشه خواهش بنده رو راهنمایی کنین خودرو همه جوره ازش راضی هستی ولی این موضوع منو کمی نگران کرده

سلام

صدایی که شما از چرخ‌های جلو در دنده ۱ و هنگام عبور از چاله‌ها می‌شنوید، می‌تواند از موارد زیر باشد:

خرابی کمک‌فنرها: کمک‌فنرها وظیفه جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را بر عهده دارند. اگر کمک‌فنرها خراب باشند، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن‌ها شنیده شود.
خرابی سیبک‌های چرخ: سیبک‌ها وظیفه اتصال چرخ‌ها به خودرو را بر عهده دارند. اگر سیبک‌ها خراب باشند، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن‌ها شنیده شود.
خرابی یا لقی توپی چرخ: توپی چرخ وظیفه نگه‌داری چرخ‌ها را بر عهده دارد. اگر توپی چرخ خراب یا لق باشد، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن شنیده شود.
در مورد صدای لنت‌های شما، اگر این صدا فقط زمانی شنیده می‌شود که لنت‌ها خیس هستند، احتمالاً از جنس لنت‌ها ناشی می‌شود. برخی از لنت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام خیس بودن، صدای بیشتری تولید می‌کنند.

با توجه به اطلاعات شما، احتمال اینکه صدای چرخ‌ها از کمک‌فنرها باشد، بیشتر است. کمک‌فنرها در خودروهای صفر کیلومتر معمولاً خشک هستند و ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدایی تولید کنند. این صدا معمولاً در دنده ۱ و با سرعت کم بیشتر شنیده می‌شود.

برای تشخیص دقیق علت این صدا، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصص بررسی شود. تعمیرگاه مجاز می‌تواند با بررسی کمک‌فنرها، سیبک‌ها و توپی چرخ‌ها، علت این صدا را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکلات وجود دارد:

هر چند وقت یک بار، کمک‌فنرها، سیبک‌ها و توپی چرخ‌ها را بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این قطعات، سریعاً آن‌ها را تعویض کنید.
از لنت‌های با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام وقت شما بخیر بنده سورن پلاس مدل اواخر۱۴۰۰ و تحویلی ۱۴۰۱ دارم بنده صفر از کارخانه گرفتم و نزدیک به ۱۷ هزار کاره یه سوالی دارم وقت دنده1حرکت میکنم و آروم تو چاله ها میرم خیلی آروم انگار یه صدایی از چرخ های جلو میاد لاخ لاخ انگار صدا میده اطرافیانم چیزی حس نمیکنن ولی من حس میکنم نماینده معتبر هم بردم رفتیم امتحان کردیم گفت کمک‌هات هستن هیچ اشکالی نداره مورد خاصی نیست این موضوع مثلا من این ماشینم ۳یا۴هزار کار هم بود این حس رو داشتم شایدم کمتر در ضمن بگم لنت بنده هم یه صدای خیلی وحشتناکی داره وقتی خیس میشه خواستم بدونم امکان داره از لنت یا چیزه دیگه‌ای هستش خواهشا بنده رو راهنمایی کنید

سلام

صدایی که شما از چرخ‌های جلو در دنده ۱ و هنگام عبور از چاله‌ها می‌شنوید، می‌تواند از موارد زیر باشد:

خرابی کمک‌فنرها: کمک‌فنرها وظیفه جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را بر عهده دارند. اگر کمک‌فنرها خراب باشند، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن‌ها شنیده شود.
خرابی سیبک‌های چرخ: سیبک‌ها وظیفه اتصال چرخ‌ها به خودرو را بر عهده دارند. اگر سیبک‌ها خراب باشند، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن‌ها شنیده شود.
خرابی یا لقی توپی چرخ: توپی چرخ وظیفه نگه‌داری چرخ‌ها را بر عهده دارد. اگر توپی چرخ خراب یا لق باشد، ممکن است در حین عبور از چاله‌ها، صدای تق تق یا لاخ لاخ از آن شنیده شود.
در مورد صدای لنت‌های شما، اگر این صدا فقط زمانی شنیده می‌شود که لنت‌ها خیس هستند، احتمالاً از جنس لنت‌ها ناشی می‌شود. برخی از لنت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام خیس بودن، صدای بیشتری تولید می‌کنند.

برای تشخیص دقیق علت این صداها، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکلات وجود دارد:

هر چند وقت یک بار، کمک‌فنرها، سیبک‌ها و توپی چرخ‌ها را بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این قطعات، سریعاً آن‌ها را تعویض کنید.
از لنت‌های با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام
من دنا پلاس صفر کیلومتر دارم
هنگامی که فرمان را به سمت راننده میچرخونم و می‌خوام حرکت کنم یک صدای خرت خرت میده.
تقریبا کمتر از نیم دور تایر می‌چرخه صدا میده بعدش قطع میشه دوباره نیم دور دیگه می‌چرخه صدا میده انگار از یک قسمتی که چرخدنده یا مفصل داره ، این صدا تولید میشه . آیا کسی اطلاعاتی داره چکار باید بکنم؟؟؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال می‌رود مشکل از بلبرینگ پلوس چرخ جلوی سمت راننده خودروی شما باشد. بلبرینگ پلوس یک قطعه چرخدنده‌ای شکل است که وظیفه انتقال گشتاور موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود، صدای خرت خرت و ضربه‌ای از آن شنیده می‌شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید و از یک مکانیک ماهر بخواهید که آن را بررسی کند. تعمیرکار می‌تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، بلبرینگ پلوس را به دقت بررسی کند و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

در صورتی که خودروی شما صفر کیلومتر است و این مشکل را دارد، می‌توانید از گارانتی خودرو استفاده کنید. در این صورت، هزینه تعویض بلبرینگ پلوس به عهده شرکت سازنده خودرو خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ پلوس ذکر می‌شود:

از رانندگی با سرعت بالا در دست اندازها و چاله‌ها خودداری کنید.
به‌طور منظم روغن گیربکس را تعویض کنید.
در صورت مشاهده هرگونه صدای غیرعادی از خودرو، بلافاصله آن را به تعمیرگاه ببرید.
امیدوارم مشکل خودروی شما هرچه زودتر برطرف شود.

سلام من یه زانتیا دارم به سرعت گیر که میرسم یه صدای جيغ خیلی بد از چرخ عقب میاد لطف کنید بفرمایید دليلش چیه ممنونم

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

بلبرینگ چرخ عقب: بلبرینگ چرخ یکی از اجزای مهم سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه روانکاری و چرخش چرخ را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ عقب فرسوده یا آسیب دیده باشد، ممکن است در هنگام عبور از سرعت گیر یا چاله ها، صدای جیر جیر ایجاد کند.
توپی چرخ عقب: توپی چرخ یکی دیگر از اجزای مهم سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه اتصال چرخ به اکسل را بر عهده دارد. اگر توپی چرخ عقب فرسوده یا آسیب دیده باشد، ممکن است در هنگام عبور از سرعت گیر یا چاله ها، صدای جیر جیر ایجاد کند.
کاسه چرخ عقب: کاسه چرخ یکی از اجزای مهم سیستم ترمز خودرو است که وظیفه نگه داشتن لنت ترمز را بر عهده دارد. اگر کاسه چرخ عقب فرسوده یا آسیب دیده باشد، ممکن است در هنگام عبور از سرعت گیر یا چاله ها، صدای جیر جیر ایجاد کند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

بلبرینگ چرخ عقب را بررسی کنید. بلبرینگ چرخ را با دست بچرخانید و ببینید که آیا صدای جیر جیر ایجاد می کند یا خیر.
توپی چرخ عقب را بررسی کنید. توپی چرخ را با دست بچرخانید و ببینید که آیا صدای جیر جیر ایجاد می کند یا خیر.
کاسه چرخ عقب را بررسی کنید. کاسه چرخ را با دست بچرخانید و ببینید که آیا صدای جیر جیر ایجاد می کند یا خیر.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد صدای جیر جیر در چرخ عقب خودرو آورده شده است:

سیستم تعلیق و ترمز خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
از لاستیک های مناسب و بادکرده استفاده کنید.
از سرعت گیرها و چاله ها با احتیاط عبور کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام وقتتون بخیر.
میخوام از تجربه شخصیم در مورد ماشین پرایدم براتون بگم.
پرایدم مدل ۹۲.مدت زیادی بود که صدای لق لق از عقب ماشین که بیشتر تو سرعتهای پایین و دست اندازهای کوچک ایجاد میشد به شدت رو اعصابم بود.
کمکها.بوش اکسلها.لنتهای عقبرو عوض کردم.بلبرینگهارو چک کردم.
اگزوز رو بررسی کردم.مشکل بر طرف نشد.دست آخر با سماجت خودم که پیگیری کردم متوجه شدم که پیچهای اتصال انتهای کمک به اکسل لاغرتر از اندازه استاندارده و جالبه فابریک خود شرکت بود.
پیچهارو که عوض کردم مشکل بر طرف شد.

سلام. من این مشکل رو از جلو خودرو دارم ایا این کاری که گفتید هم قابل انجام هست

سلام دوست عزیز پراید من چرخ جلو سمت شاگرد دقیقا ی همچین صدایی میده تو دست اندازایی که خیلی کوچیکن و از چرخای دیگ اصن صدایی نمیاد یهو این چرخ جلو سمت شاگرد انگار ک افتاده تو چاه انگار چرخ تو جاش لقه بنظر شما مشکل ماشین منم مثل مشکل ماشین شماس؟

سلام خسته نباشید.من یک پرشیا مدل ۹۰ دارم از چرخ جلو سمت شاگرد صدای بلبرینگ میاد اونم تو سرعت کم سرعت ک بیشتر میشه هیچی بگوش نمیرسه بلبرنگ ایناروهم چن بارتعوض کردم.و یه تق تق هم موقع موج اسفالت یا خاکی میاد ک اونم متاسفانه یه زیربندساز ب اون صدا انداخت خودشم نتونس ایرادشو رفع کنه هرکسم نشون دادم گقتم کمک فنر هسش اما چن بارتعویض کردم نتیجه نگرفتم رامو کلا اوردن پایین نیجه نگرفتم دسته موتورها ک سالم بودن اوناروهم تعویض کردم کلا خلاصه پول یه ماشینمو خرج کردم باز نتیجه نگرفتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنین حل بشه درخدمت هستم

سلام وقت بخیر احتمال دارد مشکل از چند جا باشه برای همین حتما باید یک مکانیک متخصص اول برسی کنه امکان راهنمایی این مورد بدون دیدن ماشین امکان پذیر نیست

سلام جناب اگرتهران هستین.بااین شماره تماس بگیرین.بهترین میکانیک پژو روبهتون معرفی کنم.برو درست میکنه.بعد من ودعاکن.فقط. 09197716682

بخاطر صدای تق موقع گاز دادن صدا که از چرخ راست میاد تا حالا دو میلیون خرجش کردم بوش طبقها و سیبکها دسته موتور همه تعویض شدن هیچ فایده نداشت همچنان صدای تق تق هست بیشتر هم شده ماشین 405 کسی تجربه داره این صدا از چیه تو شهرمون مکانیک باتجربه هم نداریم

این صدا موقع گاز دادن میتونه از دسته موتور باشه

منم کوییک دارم دقیقا همین مشکل صدای جیر جیر از چرخ عقب سمت شاگرد توی سرعتهای بالا رو داره.

سلام وقت بخیر
من یه پراید دارم تو دست انداز از چرخهای عقب صدا میاد
جالبه وقتی ترمز دستی میگیرم و حرکت میکنم دیگه صدایی از چرخهای عقب تو دست انداز ها نیست
ممنون میشم اگه بتونید راهنمایی کنید

سلام من پراید ۱۴۱دارم وقتی درحال حرکتم تو سرعتای مختلف صدای تق تق زیر پای من و شاگرد میاد انگار یه چیزی میزنه زیر پا سر پیچ‌ها هم صدا میاد هم جلو بندی هم مشعلی و سرپلوس ها هم نو هستن بردم مکانیکی گفته شاید دنده دشلی باشه اگه روغن بریزه که نمیریزه کسی هست بگه مشکل ماشینو دیوونم کرده این صدا

لنتهای جلو هرکدام دو تا پولکی داره احتمالا زمان تعویض افتاده والان ندارد

سلام بوش جعبه فرمونو چک کن برای منم این مشکل بود یافتیم بعد از کلی هزینه که مکانیک ها تعویض کارند

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی دنده دشلی: اگر دنده دشلی خراب باشد، ممکن است صداهایی مانند تق تق ایجاد کند.
خرابی بلبرینگ های چرخ: اگر بلبرینگ های چرخ خراب باشند، ممکن است صداهایی مانند تق تق ایجاد کنند.
خرابی قطعات جلوبندی: اگر قطعات جلوبندی خراب باشند، ممکن است صداهایی مانند تق تق ایجاد کنند.
برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در مورد مشکل خاص شما، با توجه به اینکه جلوبندی و سرپلوس ها تعویض شده اند، به نظر می رسد که مشکل از خرابی دنده دشلی یا بلبرینگ های چرخ باشد. تعمیرکار باید با بررسی دقیق تر ماشین، مشکل را تشخیص دهد.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

دنده دشلی را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
بلبرینگ های چرخ را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
قطعات جلوبندی را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
اگر مشکل از خرابی دنده دشلی باشد، باید دنده دشلی تعویض شود. اگر مشکل از خرابی بلبرینگ های چرخ باشد، باید بلبرینگ های چرخ تعویض شوند. اگر مشکل از خرابی قطعات جلوبندی باشد، باید قطعات جلوبندی تعویض یا تعمیر شوند.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

از روغن موتور و روغن گیربکس با کیفیت مناسب استفاده کنید.
سیستم تعلیق و جلوبندی را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام.من شاهین دارم وقتی ماشینم دور میگیره ی صدای زوزه میاد ک با سرعت گرفتن بیشتر میشه.حتی خلاس میکنم این صدا ب گوش میاد.علتش چی میتونه باشه

سلام وقت بخیر احتمال دارد مشکل از چند جا باشه برای همین حتما باید یک مکانیک متخصص اول برسی کنه امکان راهنمایی این مورد بدون دیدن ماشین امکان پذیر نیست

من یه 405دارم یه ماه پیش جلوبندی را انجام دادم از همان وقت وقتی به سمت راست میپیچه صدای لاستیک خوری بگوش میاد همه جا بردم وحتی لاستیک عوض کردم بازم همون صدا داره لطفاً مرا راهنمایی کنید.باسپاس

میزان فرمان رو دوباره و نزد بک فرد یا تجربه انجام بدید‌. البته اگر از مطمعن هستید که خودرو‌شما بدون تصادف و شاسی ضربه خورده نیسیناستن

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی بلبرینگ چرخ: بلبرینگ چرخ وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک چرخ را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ خراب باشد، ممکن است صدای لاستیک خوری ایجاد کند.
خرابی میل موج گیر چرخ: میل موج گیر چرخ وظیفه کاهش لرزش چرخ را بر عهده دارد. اگر میل موج گیر چرخ خراب باشد، ممکن است صدای لاستیک خوری ایجاد کند.
خرابی کمک فنر چرخ: کمک فنر چرخ وظیفه جذب ضربات وارد شده به چرخ را بر عهده دارد. اگر کمک فنر چرخ خراب باشد، ممکن است صدای لاستیک خوری ایجاد کند.
با توجه به اینکه شما جلوبندی ماشین را تعویض کرده اید، احتمال اینکه مشکل از خرابی بلبرینگ چرخ یا میل موج گیر چرخ باشد، زیاد است. همچنین، احتمال اینکه خرابی کمک فنر چرخ باعث ایجاد این مشکل شده باشد، نیز وجود دارد.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

بلبرینگ چرخ ها را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
میل موج گیر چرخ ها را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن ها را تعمیر یا تعویض کند.
کمک فنر چرخ ها را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن ها را تعمیر یا تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی بلبرینگ چرخ باشد، باید بلبرینگ چرخ تعویض شود. اگر مشکل از خرابی میل موج گیر چرخ باشد، باید میل موج گیر چرخ تعمیر یا تعویض شود. اگر مشکل از خرابی کمک فنر چرخ باشد، باید کمک فنر چرخ تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

از رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی کافی با سایر خودروها اجتناب کنید.
از عبور از دست اندازها و چاله ها با سرعت بالا خودداری کنید.
به طور منظم جلوبندی خودرو را سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام کله پلوس عوض کردم الان ماشین میزنم دنده حرکت مستقیم میکنم صدای تق تق میاد
اما در حالت خلاص حرکت میکنه مشکلی نداره . باید چکار کنم؟

سلام
من ۲۰۷ دارم صفر کیلومتر هست ماشین تو سرعت ۵۰ به بالا یه صدای تق تق از جلوی ماشین ایحاد میشه وقتی ترمز میگیرم این صدا قطع میشه وقتی ترمز و رها میکنم دوباره این صدا ایجاد میشه ممنون میشم رهنمایی بفرمایین که مشکل چی هست با تشکر

سلام يا لنت توجاش نيست يا لنت مال اون ماشين نيست صدا ازلنت شماست

سلام من ۳۱۵ دارم هنگام رانندگی زوزه می کشه هو هو میکنه وقتی فرمان را به چپ میدم تو سرعت یا پیچ صدا گم میشه و دوباره ماشین صاف شد شروع میشه تشکر میکنم اگر راهنمای کنید.

مم همین مشکل داشتم بلبرینگ چرخ بود باید تعویض بشه. ربطی به کارکردش نداره بلبرینگ بد جا رفته

سلام من جک جی۴ دارم ۵ تا کار کرده از سمت عقب شاگرد تو سرعت زیر ۶۰تا ی صدایی میاد اینگار ی چیز گیر ولی وقتی سرعت میره بالا درست میشه وقتی سرد هست ماشین اینطور نیست وقتی گرم میشه اینطور میشه راهنمایی میفرمایید

حاجی ماشین منم این مشگلی داره بیچارم کرده هیچ مکانیکی جلو بندی سازی تشخیص نمیده .هرچی میگم شاید تز کالیپر ترمزمه میگن نهد

سلام من یه تیبا دارم اول حرکت صدای نیست بعد یه مدت وقتی گاز میدی از چرخ جلو صدای زوزه میاد

سلام
قطعاً از بلبرینگ چرخهات است

بر منم دقیقا همینطوره پرایده ماشینم وقتی گاز میدم از چرخ جلو صدا میاد

سلام برو داداش درستش کن منم هی پشت گوش انداختم ماشینم به خرج افتاده منم الان فقط دارم جوش میزنم

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به بلبرینگ چرخ جلو است.

بلبرینگ چرخ وظیفه تحمل وزن خودرو و کاهش اصطکاک بین چرخ و محور را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ دچار خرابی شود، ممکن است صدای زوزه ایجاد کند.

برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای چرخ گوش دهید. اگر صدای زوزه یا جیغ از چرخ جلو به گوش می‌رسد، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است.
چرخ را بچرخانید. اگر در هنگام چرخاندن چرخ، صدای زوزه یا جیغ شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است.
چرخ را بلند کنید. اگر در هنگام بلند کردن چرخ، صدای زوزه یا جیغ شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است.
در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید صدای زوزه پس از مدتی حرکت و افزایش سرعت ایجاد می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعویض بلبرینگ چرخ معیوب اقدام کند.

دلایل احتمالی دیگر

در برخی موارد، مشکلات دیگری نیز می‌توانند باعث ایجاد صدای زوزه در چرخ جلو شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی یاتاقان چرخ
خرابی کاسه چرخ
خرابی دیسک چرخ
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

سلام
خودرو 405دام چندروزه که ماشین که خوب گرم میشه وقتی یه کم فرمون در حال گردش باشه و تو دست انداز میخوره صدایی مثل لولای در که خشک باشه میده بردم تعمیر کار گفت دیشلی گیربکس خرابه آیا درست تشخیص داده

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی سنسور دور موتور
خرابی سنسور دریچه گاز
خرابی پمپ بنزین
خرابی رله پمپ بنزین
خرابی فیلتر هوا
خرابی دریچه گاز
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی سنسور دور موتور

سنسور دور موتور وظیفه ارسال اطلاعات دور موتور به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دور موتور دچار خرابی شود، ممکن است ECU اطلاعات نادرستی دریافت کند و در نتیجه، موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی سنسور دور موتور، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که سنسور دور موتور را تست کند.
خرابی سنسور دریچه گاز

سنسور دریچه گاز وظیفه ارسال اطلاعات وضعیت دریچه گاز به ECU را بر عهده دارد. اگر سنسور دریچه گاز دچار خرابی شود، ممکن است ECU اطلاعات نادرستی دریافت کند و در نتیجه، موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی سنسور دریچه گاز، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که سنسور دریچه گاز را تست کند.
خرابی پمپ بنزین

پمپ بنزین وظیفه تامین سوخت مورد نیاز موتور را بر عهده دارد. اگر پمپ بنزین دچار خرابی شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی پمپ بنزین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای پمپ بنزین گوش دهید. اگر صدای پمپ بنزین شنیده نمی‌شود، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
روغن پمپ بنزین را بررسی کنید. اگر روغن پمپ بنزین کم باشد، احتمال خرابی پمپ بنزین بیشتر است.
خرابی رله پمپ بنزین

رله پمپ بنزین وظیفه تامین برق مورد نیاز پمپ بنزین را بر عهده دارد. اگر رله پمپ بنزین دچار خرابی شود، ممکن است پمپ بنزین به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی رله پمپ بنزین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که رله پمپ بنزین را تست کند.
خرابی فیلتر هوا

فیلتر هوا وظیفه جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به موتور را بر عهده دارد. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی فیلتر هوا، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود شده باشد، باید آن را تعویض کنید.
خرابی دریچه گاز

دریچه گاز وظیفه کنترل جریان هوا ورودی به موتور را بر عهده دارد. اگر دریچه گاز دچار خرابی شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

برای تشخیص خرابی دریچه گاز، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

از یک مکانیک ماهر بخواهید که دریچه گاز را بررسی کند.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام وقتتون بخیر, پراید صبا مدل ۸۹ دارم,داخل جاده های خراب صدای چاله و ضرباتی که میرسونن به شدت شنیده میشه جلوبندی و کمک تازگی عوض کردم اما ماشین نرم که نشده هیچ خشک‌تر شده و صدای چاله ها بیشتر لطفا میشه بگید مشکل نرم نبودن ماشین چیه و تو سرعت های بالای ۹۰ فرمون و اتاق کمی لرزش داره

سلام
مشکل از لاستیک هاتون هم میتونه باشه .

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

تراز نبودن چرخ‌ها
خرابی یاتاقان‌ها
خرابی فنر‌ها
خرابی کمک‌فنر‌ها
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

تراز نبودن چرخ‌ها

تراز نبودن چرخ‌ها باعث می‌شود که خودرو در هنگام حرکت، به یک سمت کشیده شود و همچنین، باعث می‌شود که ضربات ناشی از چاله‌ها و دست‌اندازها به صورت مستقیم به خودرو وارد شوند.

برای تشخیص تراز نبودن چرخ‌ها، می‌توانید به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید. مکانیک می‌تواند با استفاده از تجهیزات مخصوص، تراز چرخ‌های خودرو را بررسی کند.

خرابی یاتاقان‌ها

یاتاقان‌ها وظیفه تحمل وزن خودرو و کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک را بر عهده دارند. اگر یاتاقان‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی یاتاقان‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از یاتاقان‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان‌ها بیشتر است.
خرابی فنر‌ها

فنر‌ها وظیفه جذب ضربات ناشی از چاله‌ها و دست‌اندازها را بر عهده دارند. اگر فنر‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی فنر‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به ارتفاع خودرو گوش دهید. اگر ارتفاع خودرو در یک طرف پایین‌تر از طرف دیگر باشد، احتمال خرابی فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی فنر‌ها بیشتر است.
خرابی کمک‌فنر‌ها

کمک‌فنر‌ها وظیفه کنترل حرکت فنر‌ها را بر عهده دارند. اگر کمک‌فنر‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی کمک‌فنر‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای تق تق یا جیغ از کمک‌فنر‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل نرم نبودن خودرو و لرزش آن در سرعت‌های بالا، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید جلوبندی و کمک تازگی عوض کرده‌اید، احتمال خرابی یاتاقان‌ها، فنر‌ها یا کمک‌فنر‌ها بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

سلام پراید دارم مدل ۸۹ صبا ،داخل چاله و جاده های خراب ماشین اصلا نرم نیست و صدای چاله ها و حتی آسفالت هم میاد و فرمون ماشین و بدنه در سرعت های بالا میلرزه هر چی مکانیک بردم هم سردر نمیارن میشه بگید مشکل چیه ممنون

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

تراز نبودن چرخ‌ها
خرابی یاتاقان‌ها
خرابی فنر‌ها
خرابی کمک‌فنر‌ها
خرابی لاستیک‌ها
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

تراز نبودن چرخ‌ها

تراز نبودن چرخ‌ها باعث می‌شود که خودرو در هنگام حرکت، به یک سمت کشیده شود و همچنین، باعث می‌شود که ضربات ناشی از چاله‌ها و دست‌اندازها به صورت مستقیم به خودرو وارد شوند.

برای تشخیص تراز نبودن چرخ‌ها، می‌توانید به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید. مکانیک می‌تواند با استفاده از تجهیزات مخصوص، تراز چرخ‌های خودرو را بررسی کند.

خرابی یاتاقان‌ها

یاتاقان‌ها وظیفه تحمل وزن خودرو و کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک را بر عهده دارند. اگر یاتاقان‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی یاتاقان‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از یاتاقان‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان‌ها بیشتر است.
خرابی فنر‌ها

فنر‌ها وظیفه جذب ضربات ناشی از چاله‌ها و دست‌اندازها را بر عهده دارند. اگر فنر‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی فنر‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به ارتفاع خودرو گوش دهید. اگر ارتفاع خودرو در یک طرف پایین‌تر از طرف دیگر باشد، احتمال خرابی فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی فنر‌ها بیشتر است.
خرابی کمک‌فنر‌ها

کمک‌فنر‌ها وظیفه کنترل حرکت فنر‌ها را بر عهده دارند. اگر کمک‌فنر‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی کمک‌فنر‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای تق تق یا جیغ از کمک‌فنر‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
خرابی لاستیک‌ها

لاستیک‌ها نیز نقش مهمی در نرمی و لرزش خودرو دارند. اگر لاستیک‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شوند.

برای تشخیص خرابی لاستیک‌ها، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به ظاهر لاستیک‌ها نگاه کنید. اگر لاستیک‌ها دچار پارگی، ترک یا خوردگی شده باشند، احتمال خرابی لاستیک‌ها بیشتر است.
لاستیک‌ها را فشار دهید. اگر لاستیک‌ها دچار کم‌بادی باشند، احتمال خرابی لاستیک‌ها بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل نرم نبودن خودرو و لرزش آن در سرعت‌های بالا، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید جلوبندی و کمک تازگی عوض کرده‌اید، احتمال خرابی یاتاقان‌ها، فنر‌ها یا کمک‌فنر‌ها

سلام
چرخ سمت راننده خورد ب دیوار بعد موقعی که میرسی ب سرعت 80 صدای عجیب میاد بالاتر یا پایینتر از سرعت 80 صدا قطع میشه.اینم بگم کمک فنرمم کج شد موقع ضربه خوردن اونم زیاد کج شده.ممنون از راهنماییتون

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی یاتاقان چرخ
خرابی بلبرینگ چرخ
خرابی کمک‌فنر
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی یاتاقان چرخ

یاتاقان چرخ وظیفه تحمل وزن خودرو و کاهش اصطکاک بین چرخ و سیستم تعلیق را بر عهده دارد. اگر یاتاقان چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی یاتاقان چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان چرخ‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان چرخ‌ها بیشتر است.
خرابی بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ وظیفه کاهش اصطکاک بین چرخ و سیستم تعلیق را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
خرابی کمک‌فنر

کمک‌فنر وظیفه کنترل حرکت فنر‌ها را بر عهده دارد. اگر کمک‌فنر دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی کمک‌فنر، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای تق تق یا جیغ از کمک‌فنر‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل صدای عجیب در سرعت ۸۰، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید کمک‌فنر شما کج شده است، احتمال خرابی یاتاقان چرخ، بلبرینگ چرخ یا کمک‌فنر بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در مورد کمک‌فنر، اگر کمک‌فنر شما بیش از حد کج شده باشد، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. همچنین، اگر کمک‌فنر شما دچار خرابی شده باشد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن داشته باشید.

در مورد یاتاقان چرخ یا بلبرینگ چرخ، اگر این قطعات دچار خرابی شده باشند، باید تعویض شوند.

سلام..من یه کوییک دارم موقع ای که جاده یه کم ناصاف باشه یه صدایی تق تقی از چرخ سمت راننده شنیده میشه، الانم بیشتر شده..وقتی که جاده یکدست صاف و بدون پستی بلندی باشه صداش کمتر شنیده میشه یا شنیده نمیشه

سلام
پیچهای اتصال کمک به اکسل رو چک کنید اگه لاغر هست وخلاصیش زیاده عوضش کن.من خودم این مشکل رو داشتم ویک سال منو سر کار گذاشته بود پیچهارو عوض کردم مشکل حل شد.

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی یاتاقان چرخ
خرابی بلبرینگ چرخ
خرابی کمک‌فنر
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی یاتاقان چرخ

یاتاقان چرخ وظیفه تحمل وزن خودرو و کاهش اصطکاک بین چرخ و سیستم تعلیق را بر عهده دارد. اگر یاتاقان چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی یاتاقان چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان چرخ‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی یاتاقان چرخ‌ها بیشتر است.
خرابی بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ وظیفه کاهش اصطکاک بین چرخ و سیستم تعلیق را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
خرابی کمک‌فنر

کمک‌فنر وظیفه کنترل حرکت فنر‌ها را بر عهده دارد. اگر کمک‌فنر دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی کمک‌فنر، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای تق تق یا جیغ از کمک‌فنر‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کمک‌فنر‌ها بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل صدای تق تقی از چرخ سمت راننده، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید صدا بیشتر شده است، احتمال خرابی یاتاقان چرخ، بلبرینگ چرخ یا کمک‌فنر بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در مورد یاتاقان چرخ و بلبرینگ چرخ، اگر این قطعات دچار خرابی شده باشند، باید تعویض شوند.

در مورد کمک‌فنر، اگر کمک‌فنر شما بیش از حد کج شده باشد، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. همچنین، اگر کمک‌فنر شما دچار خرابی شده باشد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن داشته باشید.

سلام من تیبا دارم. چند وقته وقتی خودرو رو پارک میکنم و دستی رو میکشم و دوباره حرکت میکنم از چرخ ها صدای تق تق میاد مثل تیک تاک ساعت و هر چه سرعتم بیشتر میشه و دور چرخها بالا میره صدای تق تق با فاصله کمتری اتفاق میفته. اما به محض اینکه اولین ترمز رو میزنم این صدا میفته. فقط در زمان کشیدن دستی این صدا رو داره ماشینم

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به یکی از موارد زیر است:

خرابی بلبرینگ چرخ
خرابی کاسه چرخ
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ وظیفه کاهش اصطکاک بین چرخ و سیستم تعلیق را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای وزوز یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
چرخ‌ها را بچرخانید. اگر چرخ‌ها به راحتی نمی‌چرخند یا در هنگام چرخش، صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ‌ها بیشتر است.
خرابی کاسه چرخ

کاسه چرخ وظیفه نگه داشتن بلبرینگ چرخ را بر عهده دارد. اگر کاسه چرخ دچار خرابی شود، ممکن است باعث ایجاد صدا و لرزش در خودرو شود.

برای تشخیص خرابی کاسه چرخ، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

به صدای خودرو گوش دهید. اگر صدای تق تق یا جیغ از چرخ‌ها شنیده می‌شود، احتمال خرابی کاسه چرخ‌ها بیشتر است.
کاسه چرخ را بررسی کنید. اگر کاسه چرخ ترک خورده یا خوردگی داشته باشد، احتمال خرابی کاسه چرخ‌ها بیشتر است.
راه حل

برای حل مشکل صدای تق تقی از چرخ‌ها هنگام کشیدن دستی، باید مشکل اصلی را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه شما گفته‌اید صدا با کشیدن دستی ایجاد می‌شود و با ترمز گرفتن قطع می‌شود، احتمال خرابی بلبرینگ چرخ بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعویض بلبرینگ چرخ اقدام کند.

البته، خرابی کاسه چرخ نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود. بنابراین، توصیه می‌کنم مکانیک علاوه بر تعویض بلبرینگ چرخ، کاسه چرخ را نیز بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

سلام.
من‌شاهین صفر گرفتم الان دوهفتست موقعی که ترمز میگیرم از سمت چرخ جلو قسمت راننده صدای یه چیزی مثل کوبیدن تق تق میاد فرمان هم اصلا موقع رانندگی یا ترمز زدن لرزش نداره .
علتش چی میتونه باشه

سلام ببخشید ماشین منم مثل شماست شاهین دوهفته از نمایندگی تحویل گرفتم هنگام ترمز از سمت راننده صدای تق تق میده رفتم نمایندگی متوجه نشدند لطفا اگه شما عیبشو فهمیدین به منم خبر بدین
ممنون

سلام من ی پاترول دارم وقتی از سرعت گیر رد میشم صدایه جیر جیر از چرخ عقب سمت راننده میاد لطفا بگید از چیه خواهشن جواب بده داداش

سلام
پاترول فنر های شمش داره وقتی آب میخوره زنگ میزنه و صدا میده باید با گازوئیل و روغن شسته بشه

سلام ماشینم پراید ۱۳۲ مدل ۸۸ چند وقتیه دقت کردم تو حالت رانندگی چرخ جلو سمت شاگرد کمی صدای هو هو میده ببار ماشین را خلاص کردم موقع راه افتادن در سرازیری از چرخ جلو سمت شاگرد صدای هو هو میمد و موقع ترمز گرفتن انگار سمت شاگرد یه صدای عجیب میداد و صدای میداد

سلام
احتمالا بلبرینگ چرخ ایراد داره

سلام
من ۲۰۷ دنده ای دارم
موقع رانندگی یهو یه صدایی مثل صدای لق لق لاستیک پنچر شده اومد،کنار نگه داشتم فک کردم پنچر شدم اما لاستیکا سالم بود،یه هفته ست بادشون رو تنظیم کردم و بالانس هم انجام دادم
بعدش حس کردم انگار ده دقیقه اول رانندگی ماشین سنگین رود و کشش نداشت ولی بعدش خوب شد
علتش چی میتونه باشه؟

سلام پزو پارس Tu5 دارم صبح ها اول وقت دنده عقب میگیرم صدا از ماشین میاد و وقتی کمی حرکت کردم گاهی از این صدا میاد علت چیه؟

سلام
باید برسی بشه

سلام من شاهین دارم در شروع سفر در سرعت بین ۸۰ تا ۱۲۰ صدای زوزه مانند میاد و ۱۲۰ یه بالا کمتر میشه یه مقدار هم حالت لغ زدن چرخ میاد بالانس چرخ عقب هم انجام دادم ولی قطع نشد . به نظر بلبرینگ میباشد . نظر شما ؟

سلام
بلبرینگ چرخ باید بازدید بشه ، بلبرینگ داخل گیربکس هم میشه ، باید بازدید بشه

دقیقا ماشین منم گیربکس رو آوردن پایین

سلام من206دارم و چن وقت پیش از یه پیج منحرف شدم ونصف ماشین لبه بود که موقع سانحه چرخ سمت شاگردم ضربه وارد شد! وقتی حرکت میکنم میزنم دنده یک همراه با عملکردکلاج صدای خرخرمیاد!فقدموقع دنده یک این صدامیاد!انگار که یه چیزی گیره! میشه بگیددلیلشو؟

سلام وقتتون بخیر
دقیقا همین مشکل برای بنده پیش اومده بعد از تصدف خیلی جزئی صدای ساییدگی فلز از تایر میاد
آیا مشکل شما مشخص شد از چیه

سلام
صدای هلی کوپتر از یکی از چرخای جلو میاد وقتی سرعت بالا میره بیشتر میشه تو پیچ ها هم خیلی بیشتر

ازبربرینگ چرخ هستش

از سه شاخه پلوس و کوزه ای پلوس است

سلام
بنده 206 صندوق دار دارم. زمانیکه مسافر عقب میشینه در حین شروع حرکت یه صدای ساییدگی یا قیژ مانندی میاد. ولی در حین رانندگی صدا خیلی کم میشه.
ولی زمانیکه مسافری عقب نیس صدا نمیاد یا خیلی کمه
مشکل از چیه؟

سلام
احتمالا لاستیک پهن گذاشتید به گلگیر گیر میکنه
یا هم اکسل کج شده و لاستیک با زاویه وامیسته

سلام من ماشین کوئیک دارم موقع رانندگی صدای تق تق از عقب ماشین میاد به امداد خودرو سایپا نشون دادم گفت لاستیکت پله کرده اولش موقع دور زدن بود بعد در حین حرکت هم صدا میداد

سلام از لاستیک سه گوش بگو جلو بندی برات عوض کنه

سلام من یک ساینا دارم تا الان همه نوع بلبرینگ چرخ عقبی عوض کردم هم ایرانی هم چینی هم ژاپنی منتها یه صدای زوزه مانندی از چرخ عقب سمت راننده میاد

سلام تست کن ببین در حین رانندگی فرمون رو سمت چپ میدی صداش میفته یا نه

سلام مشکل شما حل شد

سلام سمند دارم وقتی سرعتم به صد کیلومتر میرسه از لاستیک ها صدای موتور میشنوم یعنی یه جورایی لرزش ریز همراه صدای بم هست هرچقدر بیشتر بشه سرعت صدا هم بیشتر میشه

بربرینگ چرخ

سلام من یه پراید دارم موقع که دنده عقب میرم اولش که می‌خوام حرکت کنم یه صدایی از جفت چرخ جلو میاد یه دو متر که میرم بیصدا میشه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

سالام من یه ساینا دارم یه مدته که چرخ عقب ماشین توی مانع و دست‌انداز صدای جیک جیک بدی میده،تعمیرکار کمک‌فنرها رو عوض کرد ولی فایده‌ای نداشت،ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و درود..
ببینید من یه 206 دارم،چند هفته ست یه صدایی مثل بوق قطار یا کشتی از عقب ماشین قسمت پشت شاگرد میاد تو،من بخاطر این صدا دیروز رفتم پمپ بنزین و مغزی اونو عوض کردم،اما امروز دیدم بازم صدای بوق ممتد میاد از عقب ماشین،دوستم نشست عقب حرکت کردم تا صدا اومد،در عقب و باز کرد سرشو برد بیرون دید صدا کلا داره از چرخ میاد،ولی اصلا شبیه صدای لنت نیست،دارم دیوونه میشم دیگه.اینم بگم لنت عقب هر دوتاش و هردوتا کاسه چرخ عقب رو یه ماهه عوض کردم…
اگه میشه راهنماییم کنید.

سلام
مربوط به رگلاژ و جنس لنت عقب میشه

میتونه ازبربرینگ چرخ هم باشه

من کوییک ار تازه تحویل گرفتم. از همون اول وقتی سرعت بالای 50 تا میرم از سمت راست(و احتمالا جلو باشه نه عقب) یه صدای سوت و جیرجیر دایم میاد. مشکل چی هستش؟

سلام
احتمالا لنت مشکل داشته باشه

منم کوییک ار صفرتحویل گرفتم بعد دوهفته همین مشکلو دارم سرعت بالا صدای لاستیک جلو سمت شاگرد صداش میاد . شما متوجه شدین مشکل چیه

سلام‌ مشکلشو پیدا کردید؟

با سلام

با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی بلبرینگ چرخ: بلبرینگ چرخ وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک چرخ را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ چرخ خراب شود، ممکن است باعث ایجاد صدای سوت و جیرجیر شود.
خرابی لنت ترمز: لنت ترمز وظیفه متوقف کردن خودرو را بر عهده دارد. اگر لنت ترمز خراب شود، ممکن است باعث ایجاد صدای سوت و جیرجیر شود.
خرابی دیسک ترمز: دیسک ترمز وظیفه انتقال نیروی ترمز از لنت ها به چرخ را بر عهده دارد. اگر دیسک ترمز خراب شود، ممکن است باعث ایجاد صدای سوت و جیرجیر شود.
با توجه به اینکه شما می گویید صدای سوت و جیرجیر از سمت راست و احتمالا جلو می آید، احتمال اینکه مشکل از بلبرینگ چرخ یا لنت ترمز باشد، زیاد است.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.
از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در ادامه به بررسی هر یک از موارد احتمالی به طور مفصل می پردازیم:

خرابی بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه بلبرینگ چرخ خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، ماشین را روی جک قرار دهید و چرخ سمت راست جلو را جدا کنید.
بلبرینگ چرخ را با دست بچرخانید.
اگر بلبرینگ چرخ صدا می دهد یا سفت می چرخد، یعنی بلبرینگ چرخ خراب است.
اگر بلبرینگ چرخ خراب است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی لنت ترمز

لنت ترمز ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه لنت ترمز خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، ماشین را روی جک قرار دهید و چرخ سمت راست جلو را جدا کنید.
لنت ترمز را با چشم بررسی کنید.
اگر لنت ترمز نازک شده یا فرسوده شده است، یعنی لنت ترمز خراب است.
اگر لنت ترمز خراب است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی دیسک ترمز

دیسک ترمز ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه دیسک ترمز خراب شده است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، ماشین را روی جک قرار دهید و چرخ سمت راست جلو را جدا کنید.
دیسک ترمز را با چشم بررسی کنید.
اگر دیسک ترمز صاف نیست یا خط و خش دارد، یعنی دیسک ترمز خراب است.
اگر دیسک ترمز خراب است، باید آن را تعویض کنید.

در مورد خاص شما، با توجه به اینکه شما می گویید صدای سوت و جیرجیر از سمت راست و احتمالا جلو می آید، احتمال اینکه مشکل از بلبرینگ چرخ یا لنت ترمز باشد، زیاد است.

برای تشخیص اینکه مشکل از بلبرینگ چرخ یا لنت ترمز است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

ابتدا، ماشین را روی جک قرار دهید و چرخ سمت راست جلو را جدا کنید.

بلبرینگ چرخ را با دست بچرخانید.

اگر بلبرینگ چرخ صدا می دهد یا سفت می چرخد، یعنی بلبرینگ چرخ خراب است.

لنت ترمز را با چشم بررسی کنید.

اگر لنت ترمز نازک شده یا فرسوده شده است، یعنی لنت ترمز خراب است.

اگر بلبرینگ چرخ صدا می دهد یا سفت می چرخد، یعنی مشکل از بلبرینگ چرخ است.

اگر لنت ترمز نازک شده یا فرسوده شده است

به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو