ایمنی کیسه های هوا؛ چگونه از صدمات ایربگ دور بمانیم؟

مطمئنا به خوبی می دانید که ایربگ ها یا کیسه های هوای تعبیه شده در خودروها یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردها در زمینه ایمنی خودرو به شمار میروند. با این حال ایمنی کیسه های هوا مسئله ای است که امروزه بسیاری از سرنشینان خودرو و رانندگان درباره آن اختلاف نظر دارند. به طوری که هم اکنون این سوال برای بسیاری از ما مطرح شده است که آیا این ابزار ایمنی یعنی کیسه های هوا می توانند منجر به آسیب دیدن و یا حتی کشته شدن سرنشینان خودرو شوند؟ و چگونه می توانیم از صدمات ایربگ ها دور بمانیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله این نکته را با یکدیگر بررسی کنیم.

ایمنی کیسه های هوا؛ چگونه از صدمات ایربگ دور بمانیم؟

من باب اهمیت کیسه های هوا

در نگاه نخست استفاده از کیسههای هوا در خودرو ها بسیار هوشمندانه و منطقی به نظر می رسد؛ چرا که در هنگام تصادفات و یا حوادث جاده ای می توانند از برخورد سر و بدن سرنشینان خودرو با بخش های محکم و سفتی همچون داشبورد، شیشه ها و درب ها و فرمان جلوگیری نمایند. در واقع به مانند یک بالش نرم پر از هوا نقش محافظت از بدن ما را بر عهده می گیرند.

البته نمی توان گفت که کیسه های هوا به همان نرمی و لطافت هستند که در تبلیغات عنوان میشوند! با این حال خیلی نرم تر از بخش هایی چون بدنه فلزی خشک و پلاستیکی خودرو به شمار میروند و در حال حاضر ایده ای کارآمد به شمار می روند. ایمنی کیسه های هوا در سال ۱۹۹۸ برای همه رانندگان و خودروسازان مشخص شد؛ چرا که پس از آن تمامی کشورهای غربی موظف شدند تا از این کیسه های هوا برای رانندگان و سرنشینان خودروهای تولیدی خود استفاده کنند.

در کنار این موارد آمارها نیز نشان میدهند که کیسه های هوا همانطور که از آنها انتظار میرفت، ایمنی سرنشینان و سلامت آنها را در مواقع حساس حفظ می کنند. به طوری که مطابق با گزارش موسسه ملی ایمنی ترافیک و بزرگراه ها در بین سالهای ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۸ میلادی، ایربگ های جلوی خودرو توانسته اند تا تقریباً جان ۲۵ هزار نفر آمریکایی را از مرگ حتمی در زمان تصادفات نجات دهند که بر همین اساس میتوان به کاربرد موثر این کیسههای هوا اطمینان پیدا کرد.

با وجود این که کیسه های هوا امنیت افراد را در درون خودرو افزایش میدهند و فاکتور مهمی در ایمنی خودرو ها به شمار می روند، اما عملکرد صحیح آنها به تعویض مرتب در فاصله های زمانی مشخص بستگی دارد. از این رو باید اهمیت سرویس دوره ای و تعویض آن ها را جدی بگیرید. اما نحوه عملکرد ایربگها به چه نحوی است؟

ایربگ خودرو چگونه کار میکند؟

ایمنی کیسه های هوا در خودرو از این جهت مطرح میشود که باعث می شوند تا نواحی حساس بدن کمتر تکان خورده و در فشار زیاد سانحه آسیب جدی نبیند. باز شدن و فعال شدن این کیسه ها وابسته به یک سنسور تشخیص تصادف است که این سنسور به گونه ای طراحی شده که با بررسی موارد مختلف بروز سانحه را تشخیص داده و به کیسه هوا دستور باز شدن میدهد.

در این زمان و پس از صدور فرمان، ایربگ ها در حالت فشرده قرار دارند، اما به سرعت با هوا پر شده و از برخورد فرد داخل خودرو با قطعات خطرناک فرمان داشبورد یا شیشه ها جلوگیری می کنند. استفاده از این کیسه های هوا در خودرو به اندازه ای مفید و کاربردی است که احتمال آسیب و یا برخورد جدی سرنشینان را در خودرو تا حدود ۰.۶ نسبت به اتومبیل های فاقد کیسه هوا کمتر می کند. اصلی ترین هدف این کیسه ها نیز ایمنی سر و گردن افراد است.

دو مورد از عواملی که برای افراد و سرنشینان خودرو کمی آزاردهنده میباشد، شدت باز شدن کیسه هوا و ترس از خفگی با آن است. کیسه های هوا در زمان وقوع حوادث با شدت باز می شوند، اما مشکل چندان زیادی نداشته و حتی در مقابل آسیبهای جدی همچون آسیب دیدگی سر و گردن ناچیز میباشند. همچنین پس از رفع خطر تصادف، باد موجود در کیسه های هوا در مدت زمان کوتاهی خالی شده و سرنشینان تحت فشار قرار نخواهند گرفت. با این حال لازم است تا پس از باز شدن ایربگ ها به علت وجود احتمال خرابی تعویض شوند.

اما آیا واقعا کیسه های هوا در خودروها خطر دارند؟

ایمنی کیسه های هوا در خودرو ثابت شده است و کیسه های هوا به خودی خود خطری ندارند، در صورتی که شما نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید! امروزه بسیاری از خودروسازان تمام تلاش خود را میکنند تا از این ابزار ایمنی در محصولات خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند، به طوری که حتی در بعضی از خودروها تعداد کیسه های هوا به بیش از ۱۰ کیسه نیز می رسد و شنیده ها حاکی از آن است که برخی از شرکت ها درصدد استفاده از کیسه هوا برای کمربند ایمنی خودرو های خود هم هستند.

با این حال برخی از افراد معتقدند که کیسه های هوا مضر بوده و خطر آفرین می باشند. به این معنا که به جای حفاظت از جان سرنشینان حتی منجر به ایجاد جراحت و مرگ آن‌ها می گردند، اما بهترین سند و مدرک برای روشن شدن ایمنی کیسه هوا را می توان تجربه افرادی که با خودرو تصادف کرده و از فرآیند باز شدن ایربگ و نحوه عملکرد آن مطلع هستند عنوان کرد.

به طور کلی کیسه هوا باید در کمترین زمان ممکن پس از برخورد اولیه وارد عمل شود؛ به این معنا که قبل از آن که راننده و سرنشینان با قسمت های مختلف داخل کابین خودرو برخورد نمایند، باید کاملا باز شده و از این کار ممانعت به عمل آورد. این فرآیند تنها در ۲۰ تا ۳۰ میلی ثانیه انجام می گیرد و سرعت خروجی ایربگ در زمان تصادفات چیزی در حدود ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می باشد. جالب است بدانید که تکنولوژی به کار رفته برای استقرار و باز شدن کیسه های هوا دقیقا مشابه با سیستم پرتاب موشک می باشد.

در نتیجه این عامل می توان چنین گفت که ایربگ ها در هنگام عمل نیروی بسیار زیادی را تولید می کنند که این نیرو می تواند صدماتی را نیز به افراد وارد سازد. ایربگ ها مطابق با استانداردهای خاصی ساخته شده اند و در صورتی که این استاندارد رعایت نشود، می تواند منجر به آسیب های جدی نیز شود. به طور مثال چنین تصور کنید که فاصله راننده یا سرنشین خودرو با ایربگ بسیار کم باشد، در این زمان باز شدن آن شوک و ضربه ناگهانی به فرد وارد و فرد به عقب پرتاب میشود و آسیب دیدگی استخوان‌ها بسیار محتمل بوده و منجر به آسیب جدی و حتی و سوختگی شدید او خواهد شد.

همچنین عدم بستن کمربند و در کنار آن باز شدن ایربگ می تواند خطر ساز باشد. در کنار آن قرار گرفتن اشیائی چون تبلت، بطری نوشیدنی، حیوان خانگی و … نیز بین سرنشینان و کیسه های هوا می تواند آسیب بسیار وحشتناکی را به آن‌ها برساند. البته که چنین مواردی تا حدود بسیار کمی قابل کنترل هستند و با توجه به ناگهانی بودن تصادفات یا حوادث گاهی اوقات این مشکلات به وجود می آیند.

در کنار این موارد خردسالان و کودکان بیشتر از همه در معرض خطرات جدی ناشی از باز شدن کیسه های هوا هستند؛ چرا که بدن آن‌ها تاب مقاومت در برابر نیروی ایجاد شده را ندارند. علاوه بر این بسیاری از والدین از صندلی های مخصوص کودکان استفاده می کنند که به هیچ عنوان با کیسه های هوای موجود در اتومبیل سازگار نمی باشد؛ چرا که موقعیت و نوع این صندلی ها نیز باعث می شود تا کودک در معرض خطرات جدی قرار بگیرد.

از این رو سعی کنید تا همواره صندلی کودک را در مرکز صندلی عقب قرار دهید تا ایربگ های کناری آسیبی به کودک دلبندتان نرساند. همچنین اگر مجبور هستید که صندلی کودک خود را در هنگام رانندگی بر روی صندلی جلو قرار دهید، حتما دقت کنید که کیسه هوای سمت شاگرد غیر فعال باشد. تا حد ممکن از استفاده از صندلی های با فرم رو به عقب کودکان در صندلی جلو خودرو خود استفاده نکنید.

در نتیجه تمامی این موارد می‌توان چنین گفت که این کیسه ها برای حفظ سلامتی سرنشینان خودرو لازم هستند اما در صورتی که سایر موارد ایمنی نیز به دقت و با درستی رعایت گردند.

چراغ کیسه هوا به ما چه میگوید؟!

به هیچ عنوان با روشن شدن چراغ کیسه هوا رانندگی نکنید؛ چرا که به احتمال زیاد مشکل جدی در سیستم کیسه هوا وجود دارد. در واقع زمانی که مشکلی در سیستم کیسه های هوا وجود داشته باشد، باعث میشود تا در صورت تصادف و یا حوادث ناگهانی، کیسه های هوا عمل نکنند و خطرات جانی جراحات و حتی فوت را به همراه داشته باشند. از این رو در صورت روشن شدن این چراغ در اسرع وقت آن را برطرف کنید و سپس به رانندگی بپردازید.

علت روشن شدن این چراغ را می‌توان اتصالات خراب یا یونیت ایربگ معیوب، اشکال در سیمکشی و از کار افتادن کیسه هوا عنوان کرد. برای رفع این مشکل ساده ترین راه آن است که خودرو خود را برای بررسی حافظه کامپیوتر به یک متخصص دیاگ نشان دهید. در صورتی که در یونیت ایربگ مشکلی وجود داشته باشد، در اثر برخورد ایربگ عمل نکرده و اتصال نامناسب باعث تحریک چراغ ایربگ می شود و سیستم را خاموش می کند. پس توجه داشته باشید که سیستم کیسه هوا حساس است و باید به طور منظم آن را بررسی نمایید.

در صورتی که چراغ ایربگ خودرو شما بی دلیل روشن شد و اخطار عمل نکردن ایربگ های خودرو را نشان داد، کافیست تا با ما در امداد خودرو امداد تماس بگیرید. امدادگران ما در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما حاضر شده و نسبت به رفع عامل موجود اقدام خواهند کرد. ما از صفر تا صد تعمیرات ایربگ های خودرو شما را در محل با استفاده از برترین تجهیزات انجام می‌دهیم. با ما تماس بگیرید.

شماره تماس آقای امداد: 02148287

چراغ کیسه هوا به ما چه میگوید؟!

چگونه صدمات احتمالی کیسه های هوا را کاهش دهیم؟

همان‌طور که گفته شد ایمنی کیسه های هوا در خودرو ثابت شده است؛ با این حال این سیستم خطراتی را نیز به همراه خواهد داشت که با رعایت برخی از نکات می‌توان این خطرات و صدمات احتمالی را تا حد ممکن کاهش داد. باز شدن شدید کیسه هوا گاها باعث ایجاد کبودی و حتی شکستگی بینی شده و به ندرت امکان فوت بر اثر ضربه ایربگ گزارش شده است. با وجود اینکه امروزه مهندسین مکانیک و خودروسازان همواره در تلاش برای رفع معایب و نواقص این سیستم هستند، اما باز هم لازم است تا برخی از موارد توسط خود سرنشینان رعایت شوند:

  • اطمینان از تنظیمات صحیح

به طور کلی تنظیمات کیسه های هوا با دقت و حساسیت خاصی در کارخانه های خودرو سازی انجام می گیرد و هرگونه تغییر در آن‌ها می تواند منجر به عملکرد ناصحیح ایربگ ها شده و خطرات زیادی را به بار آورد. از این رو در صورتی که تنظیمات را دستکاری کرده و یا بخشی از کیسه های هوا را غیرفعال کرده‌اید، آن‌ها را مجدداً فعال کرده و به تنظیمات اولیه بازگردانید.

ادامه مطلب
امداد خودرو منطقه 4 تهران مکانیک سیار و یدک‌کش آقای امداد

بررسی کیسه‌های هوا یکی از مواردی است که باید قبل از سفر آنها را بررسی کرده باشید. دیگر نکات مهم ایمنی خودرو قبل از سفر را از دست ندهید و سفری امن و آرام داشته باشید.

  • رعایت فاصله ایمنی

به طور کلی فاصله کیسه هوا تا سرنشینان خودرو باید ۲۵ سانتی متر باشد. در صورتی که این فاصله رعایت نشده و کمتر گردد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به سر و گردن سرنشینان خودرو وارد سازد. بر همین اساس توصیه می شود در صورتی که راننده به علت های متفاوتی همچون قد کوتاه و … نمی تواند این فاصله را حفظ کند، بهتر است تا کیسه های هوا را خاموش نمایید.

همچنین در صورتی که متوجه شده‌اید فاصله‌یتان با ایربگ به هر دلیلی کمتر از ۲۵ سانت است، بهترین راهکار آن است که صندلی را به عقب هدایت کرده و این فاصله را رعایت کنید.

  • عدم سوار کردن کودکان در صندلی های جلو

ایمنی کیسه های هوا در خودرو ها همانقدر که برای بزرگسالان مطرح است، برای کودکان غیر مفید و خطرناک می باشد؛ چرا که این کیسه ها با آناتومی کودکان سازگار نبوده و باعث می‌شود تا صدمات جدی و حتی مرگ برای آن ها به وجود آید. بر همین اساس توصیه ما به شما این است که صندلی کودک خود را همواره در عقب خودرو و با فاصله مناسب از کیسه های هوای جانبی و پرده ای قرار دهید. همچنین اگر کودکانی ریز جثه و کمتر از ۱۲ سال نیز دارید، توصیه ما به شما این است که ایربگ ها را خاموش نمایید؛ چرا که می تواند باعث صدمه به آن‌ها گردد.

  • عدم وجود مانع بین سرنشین و کیسه هوا

حتما شما نیز بارها شنیده اید که می گویند کودکان خود را در صندلی جلو ننشانید. به طور کلی در بغل داشتن کودک و یا حیوانات توسط سرنشینان جلو می تواند خطرناک باشد؛ چرا که ایربگ کارایی خود را برای آن‌ها از دست داده و حتی می‌تواند منجر به مرگ آن‌ها نیز گردد. همچنین اگر ابزار نوک تیز و خطرناک همچون چتر یا عسا نیز دارید بهتر است تا آن را در بخش دیگری از خودرو قرار دهید؛ زیرا می‌توانند کیسه هوا را از یک عامل نجات به یک عامل آسیب زا تبدیل نمایند.

  • قرار ندادن اشیا خطرناک روی داشبورد

بسیاری از ما اشیای تزیینی را بر روی داشبورد خودرو خود استفاده می کنیم. این اشیا ممکن است که در زمان باز شدن کیسه های هوا عملکرد آنها را با اختلال مواجه کنند و موجب پرتاب آن‌ها و آسیب رسیدن به سرنشینان شوند. از این رو از قرار دادن اشیا تیز و خطرناک بر روی داشبورد یا چسباندن آن‌ها بر روی فرمان خودداری کنید.

  • قرارگیری صحیح دست‌ها روی فرمان

همانطور که می دانید ایربگ راننده در داخل فرمان قرار گرفته است؛ از این رو باید توجه داشت که در زمان رانندگی دست‌ها روی محفظه آن قرار نگیرند؛ چراکه با توجه به باز شدن شدید این کیسه هوا ممکن است به دست راننده آسیب های جبران ناپذیری وارد شود.

  • تنظیم صحیح فرمان

ایمنی کیسه های هوا در خودرو منوط به تنظیمات صحیح بخش های مختلف آن نیز است. در صورتی که نوع فرمان خودرو شما تلسکوپی می باشد، بهتر است زاویه آن را به شکلی تنظیم کنید که کیسه هوا نه بر گردن راننده بلکه بر روی سینه او باز شود.

  • استفاده از کمربند ایمنی

کمربندهای ایمنی مهم‌ترین اصل در هنگام رانندگی هستند. استفاده از این کمربند ها در خودروهای مجهز به کیسه های هوا نیز الزامی تر می باشد. در صورتی که کمربند ایمنی توسط سرنشینان ردیف جلو استفاده نشوند، در هنگام فعال شدن ایربگ ها می توان صدمات شدیدی را در نظر داشت.

در نهایت با تمام وجود تمامی این خطرات و نکات باید بگوییم که مزیت و ایمنی کیسه های هوا برای سرنشینان بسیار بیشتر از معایب آن ها می باشد. از این رو سعی کنید تا حد ممکن و در شرایطی خیلی خاص هیچگاه دست به غیر فعال کردن آن ها نزنید!

در صورتی که خودروی برلیانس دارید و در جاده به مشکل خورده‌اید، با ما در امداد خودرو برلیانس آقای امداد تماس بگیرید. به سرعت با بهترین تجهیزات در کنارتان حاضر خواهیم شد.

شماره تماس آقای امداد: 02148287

استفاده از کمربند ایمنی

چگونه کیسه های هوا در خودرو را تعویض کنیم؟

همان طور که گفته شد، ایمنی کیسه های هوا در خودرو به تعویض به موقع آنها نیز بستگی دارد و باید در طی فاصله زمانی معین نسبت به بررسی کیسه‌های هوا اقدام شود. از طرفی در صورتی که به تازگی تصادف کرده‌اید و این کیسه ها باز شده‌اند، بهتر است که به سرعت جایگزین و تعویض گردند. تعویض و باز و بسته کردن ایربگ ها کار بسیار حساس است و کوچکترین اشتباه در انجام آن می تواند منجر به عملکرد نادرست در زمان تصادف شده و ایمنی سرنشینان را به خطر بیاندازد.

از این رو پیشنهاد ما به شما آن است که مراحل تعویض کیسه های هوای خودرو خود را به یک متخصص بسپارید و بدون دانش و تخصصی اقدام به انجام آن ننمایید. با این حال روش تعویض ایربگ خودرو به نحو زیر می باشد:

  1. کابل منفی باطری ماشین را قطع و سه دقیقه صبر کنید.
  2. مجموعه کنسول را جهت بررسی واحد کنترل ایربگ باز کرده و در صورت نیاز از قطعات نو استفاده نمایید.
  3. کانکتور ACU را جدا کرده و ضامن قفل سوکت را آزاد کنید.
  4. پیچ های ایربگ را با آچار باز کرده و آن را خارج کنید.
  5. ایربگ جدید را بدون هیچ‌ نوع ضربه‌ای در محل خود قرار داده و در نهایت پیچ و مهره ها را سفت کنید.

در این زمان این نکات را به خاطر سپرده و با دقت رعایتشان کنید:

  • باز و بسته کردن پیچ قطعات به علت شرایط قرارگیری آن‌ها کمی دشوار می‌باشد؛ پس با قدرت و صبر اینکار را انجام دهید.
  • هیچ گاه از ایربگ دست دوم که از ماشین دیگری باز شده، استفاده نکنید.
  • هرگز ایربگ نو داخل جعبه را به صورت وارونه نگهداری نکنید.
  • همواره کابل منفی باتری ماشین را جدا و سپس شروع به تعویض کیسه هوا نمایید.
  • ایربگ نو را با کمک دو دست از جعبه آن خارج کرده و هرگز با یک دست، این کار را انجام ندهید.
  • برای جلوگیری از خوردگی پیچ‌ها از ابزارهای مناسب و دقیق استفاده کنید.
  • دقت کنید که کیسه هوا باید با دقت جابجا شود؛ پس از انداختن آن روی زمین یا ورود هر فشاری به این قطعه خودداری کنید چراکه آن را دچار مشکل و حتی بلا استفاده خواهید کرد.
  • تعویض کیسه هوای ماشین منجر به باز شدن فرمان می‌شود که فرصت خوبی برای تمیز کردن قطعات داخل فرمان و بوق خودرو به شمار می‌رود.
  • پیش از هرگونه اقدامی برای تعویض ایربگ خودرو، برق آن را قطع کنید.
  • تمام قطعات تعویضی، باید کیفیتی در حد قطعه‌های نو داشته و استاندارد باشند.
  • هنگام تعویض کیسه هوا، ابتدا پیچ سمت راستی و سپس پیچ سمت چپی پشت فرمان را باز کنید؛ برای بستن آن‌ها هم همین روال را انجام دهید تا از آسیب رسیدن به سیستم بوق خودرو جلوگیری کرده باشید.
  • پیش از شروع کار، سوئیچ را در حالت خاموش قرار دهید.
  • بهتر است که برای تعمیر ایربگ، فرمان را در حالت 90 درجه قرار دهید.
  • مدار سیم کیسه هوا را تعمیر نکنید؛ در صورت نیاز تمام آن‌ها را از نو تعویض نمایید.

تعویض این قطعه را به طور تخصصی و دقیق به متخصصان امداد خودرو آقای امداد بسپارید. با ما در مکانیک سیار آقای امداد تماس بگیرید.

شماره تماس آقای امداد: 02148287

چرا کیسه هوا باز نمی شود؟

عوامل متعددی هستند که می‌توانند باعث باز نشدن کیسه های هوا در هنگام ضربه تصادفات و حوادث مختلف شوند. این موانع را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • وجود نقص در سنسورهای کیسه هوا

اصلی ترین دلیل باز نشدن کیسه های هوا در خودرو را می‌توان وجود نقص در سنسورهای آن معرفی کرد. در صورتی که سنسور های کیسه هوا در تشخیص درست اثر برخورد ناتوان باشند، در باز کردن کیسه هوا با مشکل دچار خواهد شده و این اتفاق می‌تواند در نتیجه طراحی، تست و نصب نادرست سنسورها و بروز اشتباه در نرم افزار و کالیبره کردن آستانه انفجار برای باز شدن کیسه هوا رخ دهد که میبایست توسط شرکت سازنده بررسی می‌شده است.

همچنین گاهی نیز ممکن است که شرکت‌های تولیدکننده و خودروساز در جهت کسب منافع خود سنسورهای کافی را برای تشخیص درست یک تصادف و برخورد و در نتیجه باز شدن کیسه های هوا محیا نکرده و در خودرو قرار ندهند.

  • ماهیت برخورد

یکی دیگر از دلایل باز نشدن کیسه های هوا را می توان نوع برخورد و یا تصادف عنوان کرد. در صورتی که وسیله نقلیه شما از بخش خاصی مورد اصابت قرار بگیرد، ممکن است که سنسورهای کیسه هوا عمل نکنند. به طور مثال این حادثه را می‌توان در زمان وقوع نوع خاصی از چپ شدن خودرو و یا تصادف از بغل یا عقب خودرو عنوان کرد.

با این حال در تصادفاتی که تاثیرات شدید تا متوسطی را بر روی سپر جلو یا گوشه جلویی خودرو دارند، می‌توان انتظار داشت کیسه های هوای جلو باز شده و عمل کنند.

  • مشکل در سیم کشی

در صورتی که تولید کننده خودرو سیم های رابط کیسه های هوا و سنسورهای آن ها را بخش های حساس و مستعد جدا شدن انتخاب کند، به نحوی که در هنگام تصادف سریع جدا شده و یا قطع شوند، می‌توان انتظار داشت که در هنگام تصادف سیگنال های لازم به بخش های مورد نیاز برای باز شدن کیسه هوا نرسد و عملکرد مناسب خود را نداشته باشد.

  • وجود نقص‌هایی در مدول‌های کیسه هوا

در صورتی که مدول‌های کیسه هوا دچار نقص یا مشکل شده باشند، در هنگام تصادف انفجار لازم برای پر شدن کیسه های هوا رخ نمی دهد. در برخی از حوادث و تصادفات شاهد آن هستیم که سنسور ها به درستی تصادف را تشخیص داده و سیگنال های لازم را به کیسه های هوا می رسانند، اما در این زمان مدول‌های های کیسه هوا پاسخی نداده و کیسه ها باز نشده اند. این مشکل اغلب در نتیجه وجود پروتکل کنترل کیفیت نامناسب و نقص در طراحی و تولید خودرو رخ می دهد.

کیسه های هوا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی وارده به سر، گردن و ستون فقرات طراحی شده‌اند و جز قطعات پیچیده تکنولوژی ایمنی خودرو به شمار می‌روند. در این صورت تولید کنندگان خودرو یک مسئولیت قانونی دارند تا همواره از عملکرد کیسه های هوا مطمئن شوند و این کیسه ها را با طراحی دقیق و بدون نقص در اختیار افراد قرار دهند.

  • قطعات الکتریکی خراب

در صورتی که قطعات الکتریکی و طراحی سیم کشی کیسه‌های هوا خراب بوده و مشکل داشته باشند، حتی در صورت عملکرد سنسورهای کیسه هوا باز هم نمی توان باز شدن کیسه‌های هوا را در هنگام تصادف مشاهده کرد. در واقع این مورد از رسیدن سیگنال به کیسه های هوا برای باز شدن آن ها جلوگیری می کند. این عمل در اثر طراحی و تولید قطعات به صورت ناکارآمد به وجود می آید. این اتفاق اغلب در تصادفاتی رخ می‌دهد که یک یا چند کیسه هوا باز شده و برخی از آن‌ها باز نشوند.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو