علت ریختن بنزین از زیر باک

ریختن بنزین از زیر باک به علت ‌های مختلفی از پارگی لوله‌های پمپ بنزین گرفته تا شکستگی مجراهای تحتانی ماشین رخ می‌دهد. این اتفاق اغلب از طریق بوی تندی که بنزین دارد و یا رد آن بر روی پیاده‌رو یا پارکینگ یا حاشیه خیابان قابل تشخیص است‌.

علت ریختن بنزین از زیر باک

این لوله های پمپ بنزین در صورتی که با جنس ضعیف و بی‌کیفیتی جایگزین شوند، خیلی زودتر از معمول دچار خرابی می‌شوند‌ و لازم است تا به دقت و با یک جنس عالی تعویض شوند. برای اینکار ابتدا با استفاده از یک چراغ قوه و یا حتی چراغ قوه موبایل، وضعیت لوله ها را بررسی کنید و محل پارگی را بیابید. بهترین روش برای رفع این مشکل در لوله ها تعویض آن‌ها است، در صورتی که نشتی و آسیب دیدگی خود مخزن پمپ بنزین را می‌توان با روش ساده تر و ارزان تری رفع کرد.

رانندگی با ترمز دستی بالا چه مشکلاتی را میتواند ایجاد کند؟

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

 

برای رفع ریختن بنزین از زیر باک، ابتدا باید اطمینان پیدا کنیم که بنزین از چه روزنه‌ای نشت می‌کند. برای این کار خودرو را توسط جک بالا ببرید و به بازرسی چشمی پمپ بپردازید تا نقطه یا نقاط نشتی پیدا شوند. اگر ترک خوردگی یا پارگی در بخش انتهایی باک بود، باید آن را جایگزین کنید؛ اما اگر در بخش بالاتری بود می‌توانید دو راهکار را در پیش بگیرید:

۱) پر کردن بنزین تا زیر سطح نشتی

۲) ترمیم محل نشتی با چسب سیلر

برای اینکار ابتدا لازمست تا باک را به طور کامل و یا پایین تر از سطح نشتی خالی کنید و منتظر بمانید تا دمای خودرو و سیستم سوخت پایین بیاید و به دمای محیط برسد. البته در صورت سرد بودن هوا، باید این کار را در محلی با دمای اتاق انجام دهید چراکه سیلرهای موجود در بازار به سطوح سرد نمی‌چسبند.

ادامه مطلب
دلایل اصلی کار نکردن سیستم AC

علت ریختن بنزین از زیر باک

اطراف محل نشتی را به خوبی تمیز کنید تا هیچ اثری از گرد و غبار، بنزین و یا سایر مایعات بر روی آن نباشد. حالا مقدار مناسبی از چسب را برداشته و بر روی حفره مورد نظر و اطراف آن قرار دهید؛ دقت کنید که در صورت کم بودن مقدار سیلر به کار برده شده، امکان نشتی دوباره وجود دارد. پس از این کار، با توجه به راهنمای چسب سیلر، بایستی ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر بمانیم تا سیلر کاملا خشک شود تا باک خودرو دوباره نشتی ندهد. سپس میتوانیم پاک را پر کرده و از خودرو استفاده نماییم.

جالب است بدانید که با سوختن پمپ بنزین خودرو نیز امکان نشتی بنزین افزایش میکند.

این نکته را فراموش نکنید که به علت اشتعال پذیری بالای بنزین و بخار آن، لازم است تا در صورت مشاهده هر نوع نشانه حتی کوچک از نشتی، به سرعت برای آن اقدام کرده و وارد عمل شوید‌. مخصوصاً قرارگیری چنین خودرویی در فضای بسته پارکینگ یا گاراژ می‌تواند بسیار خطرناک باشد و خطر جانی برای راننده، سرنشینان یا ساکنین محل پارک خودرو به همراه بیاورد‌.

اگر خودتان از تجهیزات و یا زمان و تجربه لازم برای مقابله با این مشکل برخوردار نیستید، کافیست تا با مجموعه ما تماس بگیرید. برای رفع ریختن بنزین از زیر باک خودرو می‌توانید بر روی خدمات امداد در محل آقای امداد نیز حساب کنید و در زمانی کوتاه بدون دردسر و معطلی این مشکل را رفع و به فعالیت‌های روزمره خود برسید.

علت ریختن بنزین از زیر باک

برای اطلاعات بیشتر مقاله علت نشتی بنزین از خودرو را مطالعه کنید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو