بهترین روغن موتور برای کیا اپتیما، سراتو، اسپورتیج، سورنتو، موهاوی، پیکانتو

روغن موتور عامل اصلی و جدایی ناپذیر برای حفظ سلامت موتور خودرو و اجزای موتور است. روغن موتور باعث می شود ناخالصی های کمتری مانند کربن و لجن ایجاد شود و آنها را از قطعات دور نگه می دارد. روغن‌های موتور معمولی یا مصنوعی، یک لایه محافظ بین موتور و قطعات حیاتی موتور تشکیل می‌دهند که مقاومت در قسمت‌های متحرک خودرو را کاهش می‌دهد. در نتیجه بهترین روغن موتور برای کیا طول عمر خودرو را افزایش می‌دهد یا حداقل از خوردگی موتور و اجزای حیاتی موتور قبل از زمان خود جلوگیری می کند.
روغن موتور با تشکیل یک لایه محافظ عمر موتور را افزایش می دهد که باعث ایجاد اصطحکاک کمتری بر روی قطعات متحرک موتور می شود.
در داخل موتور چندین قسمت متحرک وجود دارد که با سرعت های بالا به طور مداوم کار می کنند. برای اینکه اینها آزادانه و با کمترین مقاومت ممکن حرکت کنند، باید روغن موتور صحیح مصرف شود.

در صورتی که نیاز به خرید روغن به صورت آنلاین با بهترین قیمت و ضمانت کیفیت دارید به فروشگاه آقای امداد سر بزنید.

 

بهترین روغن موتور برای کیا

 

بهترین راهنمای خرید روغن موتور

اگر می‌خواهید خودروی شما کارآمد و در واقع در بهترین حالت حرکت کند، مهم است که روی بهترین روغن موتور بازار سرمایه‌گذاری کنید. داشتن کیا اپتیما و خشک نگه داشتن موتور آن و درست نگه داری نکردن، هیچ فایده ای ندارد. همه موتورهای با کارایی بالا و وسایل نقلیه با کارایی بالا در واقع برای سالم نگه داشتن قطعات به روغن مناسبی نیاز دارند، خواه یکی از بهترین روغن موتورهای مصنوعی یا حتی یک روغن معمولی با کیفیت بالا باشد.

یکی از دلایلی که اکثر افراد تعویض روغن را به متخصصان واگذار می کنند این است که عوض کردن فیلتر روغن، تعویض روغن و به طور کلی عملیات روغن موتور می تواند برایشان گیج کننده باشد. روغن موتور مصنوعی، روغن برای موتورهای دیزلی، تعداد زیادی اعداد و محدوده ویسکوزیته و مواد افزودنی وجود دارد که می‌تواند حتی دانستن این که چه چیزی و چه روغنی برای ماشین شما بهترین است را دشوار کند.

راهنمای مختصر امداد خودرو آقای امداد در زیر بهترین برند روغن برای محصولات کیا را ارائه داده است: از جمله کیا اپتیما، سراتو، اسپورتیج، سورنتو، موهاوی، پیکانتو و کیا ریو.
البته هیچ جایگزینی برای خواندن دفترچه راهنمای ماشین شما وجود ندارد. در این دفترچه لیست شده که خودروساز چه نوع روغنی را برای خودروی شما توصیه می کند. همچنین ممکن است بسته به اینکه در آب و هوای گرم یا سرد زندگی می کنید، روغن های مختلفی را توصیه کند.

این رو بگم که مهمترین چیز این است که از روغنی با ضخامت یا ویسکوزیته مناسب برای موتور خودروی خود استفاده کنید. روغنی که بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد، محافظت لازم را برای موتور شما ایجاد نمی کند، حتی می تواند منجر به آسیب های پرهزینه شود. اگر نمی توانید محصول توصیه شده را پیدا کنید، کتابچه راهنمای خودروی شما ممکن است روغن با وزن جایگزین قابل قبولی را توصیه کند.
روغن ها همچنین باید با استانداردهای کیفی مختلفی مطابقت داشته باشند. استانداردهای مورد نیاز برای ماشین شما نیز در دفترچه راهنمای خودروی شما ذکر شده است. گاهی اوقات خودروسازان استانداردهای منتشر شده توسط انجمن مهندسین خودرو یا موسسه نفت آمریکا را فهرست می کنند. سپس اینها روی ظرف روغن درج خواهند شد.

در مورد دیگر می توانید از فروشندگان کمک بگیرید. هر فروشنده خودرویی که یک برند روغن را می‌فروشد، و اکثر فروشگاه‌های قطعات خودرو، روغن‌هایی را فهرست می‌کنند که با ماشین شما و استاندارد آن مطابقت دارد.
از آنجایی که روغن موتور استاندارد نمی تواند بسیاری از این استانداردها را برآورده کند، بسیاری از خودروهای امروزی به روغن های مصنوعی نیاز دارند.

 

بهترین روغن موتور سراتو

 

بهترین روغن موتور برای پیکانتو

بهترین روغن موتور برای پیکانتو به گفته کیا موتورز روغنی با غلظت ۵W40، حجم ۳٫۵ لیتر و گرید کیفی SN است. توجه داشته باشید که گرید کیفی در انتخاب روغن موتور برای این خودرو بسیار مهم است پس از آن قافل نشوید.
بهترین برند روغن موتور برای خودروی کیا پیکانتو، روغن سوپر پلاتینوم، ادینول و سوپر پایا را می توان نام برد.

 

بهترین روغن موتور برای اپتیما

اپتیما یکی از مدل های پر فروش کمپانی کیا در ایران است که با اتاق ها و موتورهای مختلفی وارد بازار شده است، در این بخش بهترین روغن موتور برای اپتیما به تفکیک سال بررسی خواهد شد.
اولین نسل اپتیما که وارد بازار ایران شد مدل ۲۰۰۹ این خودرو است و بهترین روغن موتور برای اپتیما ۲۰۰۹ (نسل قدیم اپتیما) روغنی با غلظت ۵W40، حجم ۴٫۸ و گرید کیفی SN یا SM است.
بهترین روغن برای اپتیما مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN یا SM و حجم ۴٫۶ لیتر است.
و در آخر بهترین روغن موتور برای اپتیما سال ۲۰۱۶ به بعد، غلظت ۵W20 با گرید کیفی SM و SN است که حجم روغن موتور آن حدود ۴ لیتر می باشد.
توجه داشته باشید که انتخاب روغن موتور مناسب برای اپتیما به دلیل حساسیت موتور این خودرو بسیار حائز اهمیت است.
بهترین برندهای روغن برای اپتیما در همه مدل ها، روغن های برند ادینول، آیسین و لیکومولی هستند. و فقط غلظت و حجم آن ها متفاوت است که در بالا به این نکته اشاره شد.

ادامه مطلب
روغن گیربکس سیاه: اشتباهاتی که می توانید از آنها اجتناب کنید

 

بهترین روغن موتور برای اسپورتیج

کیا اسپورتیج نیز یکی دیگر از محصولات کیا موتورز بوده که بازار موفقی را در کشور تجربه کرده است و در حال حاضر ۳ مدل از این خودرو در ایران یافت می شود. بهترین روغن موتور برای اسپورتیج GT Line روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SM و یا SN است که حجم روغن مورد نیاز برای آن هم از سوی کمپانی سازنده ۴٫۲ لیتر معرفی شده است.
از طرفی باید گفت بهترین روغن موتور برای اسپورتیج ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نیز روغنی با گرانروی ۵W30 و حجم روغن ۴ لیتر می باشد، همچنین توجه داشته باشید که این مدل ها رایج ترین مدل های اسپورتیج در کشور هستند.
اما بهترین روغن برای اسپورتیج قدیمی ۶ سیلندر روغنی با غلظت ۵W40 است که این مدل از اسپورتیج هم ۴٫۵ لیتر روغن موتور نیاز دارد.
بهترین برندهای روغن برای کیا اسپورتیچ gt line ، روغن های برند ادینول، آیسین و لیکومولی هستند.
بهترین برندهای روغن برای کیا اسپورتیج در باقی مدل ها، روغن های برند ادینول، آیسین و لوبریفنت هستند.

 

بهترین روغن موتور برای سراتو

مدل های قبل از ۲۰۱۰ سراتو دارای غلظت سرد و گرم ۱۰W40 هستند و مدل های بعد از ۲۰۱۰ دارای غلظت ۵W40 می‌باشند ولی برای هر دو مدل گرید SM و SN و حجم های ۴ . ۴٫۳ لیتری مناسب است. بهترین روغن موتور برای سراتو وارداتی، ایسین و برای سراتو سایپا، کاسترول می باشد، توجه کنید که سراتو وارداتی روغن متفاوتی با سراتو مونتاژ می خورد.
بهترین برندهای روغن برای کیا سراتو کوپه 2010 تا 2016، روغن های برند هیوندایی، آیسین و لوبریفنت هستند.
بهترین برندهای روغن برای کیا سراتو 2 لیتری و 6/1 لیتری، روغن های برند کاسترول، آترود و پارس هستند.
بهترین برندهای روغن برای کیا سراتو 2013 به بعد، روغن های برند هیوندایی، آیسین و لوبریفنت هستند.

 

بهترین روغن موتور برای اپتیما

چند وقت یکبار باید روغن ماشین را عوض کنم؟

بهترین روغن موتور سورنتو

کیا سورنتو نیز از دیگر خودروهای شرکت کیا است و میتوان بهترین روغن موتور برای سورنتو را آدینول نامید که البته نکته ی مهم این جاست که چنانچه خودروی شما محصول سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ باشد باید از روغن ۵W40 و حجم ۵٫۲ لیتر و چنانچه از باقی سال ها باشد باید روغن ۵W30 و حجم های ۵٫۵ . ۵٫۲ لیتر استفاده کنید.
بهترین برندهای روغن برای کیا سورنتو در همه مدل ها، روغن های برند ادینول، کاسترول و لیکومولی هستند. و فقط غلظت و حجم آن ها متفاوت است که در بالا به این نکته اشاره شد.

 

بهترین روغن موتور برای موهاوی

کیا موهاوی از بزرگترین خودرو های کمپانی کیا در کشورمان است که با موتور های ۶ و ۸ سیلندر در بازار ایران عرضه شده است، به گفته کیا موتورز بهترین روغن موتور برای موهاوی هم با موتور ۶ و هم ۸ سیلندر روغن موتوری با گرانروی ۵W30 است که موتور ۶ سیلندر موهاوی ۵٫۵ لیتر و موتور ۸ سیلندر آن ۷ لیتر روغن موتور نیاز دارد.
بهترین برندهای روغن برای موهاوی هم 6 سیلندر و هم 8 سیلندر، روغن های برند کاسترول، آیسین و لیکومولی هستند. و فقط غلظت و حجم آن ها متفاوت است که در بالا به این نکته اشاره شد.

 

بهترین روغن موتور برای کیا ریو

ریو نیز از سدان های خوب به حساب می آید و بهترین روغن موتور برای ریو ۵ غلظت ۵W30 با برند ایسین است که گرید SM و SN نیاز دارد، همچنین حجم روغن موتور آن با فیلتر روغن ۳٫۳ لیتر می باشد. بهترین روغن موتور برای ریو مونتاژ هم برند ایسین اما با غلظت ۱۰W40 می باشد که باقی مشخصات آن با روغن ریو ۵ یکی است.
بهترین برندهای روغن برای کیا ریو هم ریو 5 و هم مونتاژ، روغن های برند فلومکس، آیسین و پارس هستند. و فقط غلظت و حجم آن ها متفاوت است که در بالا به این نکته اشاره شد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو